June 19, 2016

121 Mukhriz Mahathir Buat U-Turn?

Terkejut juga apabila membaca 'fanpage' DS Mukriz Mahathir. Mana taknya, beliau tidak pernah turun untuk berkempen untuk kedua-dua calon Barisan Nasional (BN) dan ditambah dengan bapanya, Tun Dr Mahathir yang aktif berkempen untuk calon-calon PAN di kedua-dua PRK.

Hari ini beliau telah memuat naik satu poster mengucapkan tahniah kepada kedua-dua calon BN yang menang dalam PRK semalam. Apakah DS Mukhriz Mahathir telah bertaubat dan membuat 'u-turn'?

Adakah DS Mukhriz meninggalakan Mantan Timbalan Perdana Menteri, TS Muhyiddin keseorangan berikutan kes penceraian seorang peguam terkenal esok yang turut membabitkan skandal TS Muhyiddin Yassin? Adakah beliau keliru atau jiwa kacau? Apa komen minions?

121 comments:

Anonymous said...

Macam tak ikhlas je cara anak keling kerala kaki penipu dan pemfitnah ni mengucapkan tahniah.

Anonymous said...

otak serabut tu yop ...

Anonymous said...

Lebih baik bersangka baik dari bersangka buruk.

Anonymous said...

jiwa kaco tu yop. manderem mdb bapak dia tak menjadi.

Anonymous said...

Bila BN menang besar baru nak menjilat balik....dasar munafik..Kah Kah Kah

Ted Manoff said...

Itu lah politik namanya..dah ludah jilat balik..lepas tu ludah balik..kamdian jilat balik..kita tengok sajalah lakonan katun2 ni..tengah tunggu komen hapak si Kentut Proo000tt

Anonymous said...

Dah panas bontot dah Boboi...mamak kerala dah takde aura berkempen. Kat Kuala Kangsar dengan anak2 Datin Mastura pun checkmate dah. Harapkan Yiddin pun terpalit skandal dgn isteri org. Ni Boboi nak buat u-turn ler gamak nye...terpaksa tebalkan muka. No more daddy kasi....muahahahahahah

Anonymous said...

Kesian mukhris, udah2lah yop dema berbaik baik le...sempena bulan ramdhan ni.

Anonymous said...

Ni pelam apa lak ni...biru diluar oren didalam...hehehe

Anonymous said...

Klw Pan menang maka berkokok lah 7hari7mlm...bila terdesak "u-turn..tapi tetap luar biru dalam oren...haha

Anonymous said...

Tak u-turn tenggelam beb..tu pun nasihat mamak tun gak tu...

Anonymous said...

Ketua umno bahagian???...tapi kempen utk Pan....mabuk dah tu...

Anonymous said...

Setelah apa yg berlaku...
dah jadi penyokong Pan..
dah jadi penyokong Pkr...
dah tido sebantal dgn Dap
blh percaya lagi ka si boboi ni???

Anonymous said...

Mengangkat bendera putih dalam peperangan adakalanya lebih bermaruah daripada mati katak..... kamu yang datang menyerang sedang orang lain ingin hidup aman. Tapi bila kelompok yang kamu serang menang mempertahankan Maruah mereka..... serenderlah...... tak payah nak tunjuk hero. Gerombolan kamu telah Tewas dek mainan fitnah Dan persepsi liar kamu. Yakinlah Allah telah tentukan kebenaran akan sentiasa menang. Selamat tinggal cita2 Tun....Sayonara.... p/s..jangan plak nanti keluar statement lain Kalau bapak kamu sound bila balik rumah nanti yer

Anonymous said...

http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/06/19/new-homes-for-31-families-after-2014-kelantan-flood/

Ulamak gila hadee JAGA PAN-DAT HANG.
YOUR BEST FRIEND IS COMING TO KELANTAN

Anonymous said...

IS ALREADY TOO LATE...HARAP MKT AKAN MENGAMBIL TINDAKAN YANG SEWAJARNYA TERHADAP PENGKHIANAT PARTI...LETS BE A LESSON..KITA TUNGGU TENGOK APA KEPUTUSAN MKT UMNO..MOHON DS NAJIB AKAN MEMBERSIHKAN PARTI UMNO DARI AHLI PEMBELOT DAN PENGKHIANAT BANGSA....

ted manoff said...

Hahaha..bongok punya admin..sekadar ucap tahniah tuu pun jadi isu..dia masih ahli umno..apa masalahnya..? Sedangkan rpk pun u turn jilat mohd najib..takde isu pun...wah raya nii dapt bonus banyaklah admin...maklum cash is king..ProOO00ootTt

I LOVE ROSMAH. said...

biasa la keturunan pendedak.kalo tak patok,jilat pon boleh...kurrr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

satu reban pon nak main sabong.nahh..dah adil sesama dapat dedak,takyah gadoh2...kurr...kokoko

Anonymous said...

Kena terima tahniah dari sesiapa pun..elak dari angkuh.. Soal U turn tu hanya spekulasi liar saja... terlalu awal nak U turn.. Pan ketandusan kepimpinan dan budget.. Dia fit in untuk ambil alih kepimpinan Pan dari Mat Sabu.. yg sebaiknya lompat ke Dap.. LKS dan LGE amat perlukan dia untuk dijadikan MASKOT parti..

I LOVE ROSMAH. said...

ini la kelakuan pendedak ameno.dah habis dedak kat kiri patok plak ayam belah kanan...ishh3 jangan camtu kawan...kurr ..kokoko

Anonymous said...

INI TAHUN CELEBRATE SE PUAS PUAS DAN GEMBIRA SEKALI.
SELEPAS TU - MUNGKIN LING KOP - BANG KRAP!!!! KALAU TAK BAYAR
THE Malaysian Finance Ministry and its wholly owned sovereign wealth fund 1MDB will have to settle its USD$6.5 billion commitment with International Petroleum Investment Company (IPIC) at the London Court for International Arbitration (LCIA) by July 11 or face bankruptcy.



Anonymous said...

Selagi bernama anak selagi itu lah manusia yg bernama anak akan mempertahankan bapa nya walaupun apa yg dibuat oleh si bapa tu tak betul. Ini soal hati,bukan soal apa yg ditulis. Lumrah manusia.

I LOVE ROSMAH. said...

pendedop cakap macamana pon tak sedar diri tetap setia sokong penternak penyamun.benak nya takde penawar yang ada kolestrol dedak dlm hati sampai otak pon tak berfungsi normal...kurr...kokoko

Anonymous said...

Dulu dia alih tiang gol... pas tu sorok tiang gol... skg dia buat tiang gol baru... tiang gol baru utk u turn la tu... no wonder blog putramerdeka.blogspot tak bersiaran lgi.... mungkin nak buat tiang gol baru gak kot.....

I LOVE ROSMAH. said...

dengar kata ag najib clean.tunggu la timbang tara 1mdb peringkat antarabangsa.apa bencana menimpa kat mesha bila kemungkaran disokong pendedop.oh yer pendedop mana ada baca berita alternatif selain utusan iblis n tipu3...bahsa inggris pon taknak belajar..kipidedop...kurr...kokoko

Anonymous said...

Ketua umno yg digantung.Buat ucapan pula.Mesti dh abis dedak daddy kan.Nak juga dedak Najib,muka tak malu!

Anonymous said...

Kesiannya org kalah

Anonymous said...

Aku ingatkan dah mampus

Anonymous said...

Aku ingatkan dah mampus

Anonymous said...

Aku ingatkan dah mampus

Anonymous said...

Aku ingatkan dah mampus

Anonymous said...

Aku ingatkan dah mampus

Anonymous said...

Drp semalam tak tidur dok ckp sorang - sorang, gila agaknya.

Anonymous said...

Drp kelmarin dok ckp sorang-sorang, teruk bebenor tekanan perasaan sejak kalah teruk. Harap-harap tak gila pd hari raya nanti, kesian anak bini abah dia jd gila slps kalah.

Anonymous said...

jgn kutuk lebih2, nanti dorang yg kalah tu mengamuk marah sakan, masuk hutan jadi gerombolan komunis pulak, baru semua ternganga nanti ...

I LOVE ROSMAH. said...

tak sangka benak sungguh pendedop siap pasak kat anak bini..harap reban jangan runtuh sudah le..berat tang tembolok anak beranak je.kurr..kokoko

Anonymous said...

Prooott... Ah leganya

Anonymous said...

Drp kelmarin dok ckp sorang-sorang, teruk bebenor tekanan perasaan sejak kalah teruk. Harap-harap tak gila pd hari raya nanti, kesian anak bini abah dia jd gila slps kalah.

Anonymous said...

Bukti rakyat tolak referendum Dr. Mahathir

KUALA KRAI 19 Jun - Kemenangan luar biasa Barisan Nasional (BN) dalam dua pilihan raya kecil (PRK) semalam membuktikan bahawa rakyat menolak referendum yang dibawa oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Moha­mad dan pembangkang terhadap kepemimpinan negara.

Malah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak secara sinis meminta Dr. Mahathir berhenti berkempen untuk menjatuhkannya kerana lagi kerap tindakan itu dibuat, BN akan mendapat keuntungan yang lebih besar.

“PRK ini menjadi luar biasa daripada biasa kerana pembangkang khususnya Tun Dr. Mahathir menjadikannya sebagai pungutan suara atau referendum terhadap kepimpinan saya.

“Dan dia telah kempen secara terbuka supaya pengundi tolak BN tetapi dengan pendekatan ber­lipat ganda majoriti terhadap BN semakin bertambah beerti apa yang disarankan Tun Dr. Mahathir dan pembangkang ditolak oleh rakyat,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas Majlis Penyerahan Kunci Ru­mah Kekal Mangsa Banjir di Tapak Maju Ternak, Kampung Sta­ponal, Bukit Jong di sini hari ini.

Yang turut hadir Menteri Perda­gangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed; Menteri Kerja Raya, Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof dan Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub.

Semalam BN berjaya mempertahankan kerusi Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar dengan kejutan apabila memperoleh majo­riti lebih besar dalam PRK dua kerusi tersebut yang berlangsung serentak.

Kejayaan mengekalkan kerusi Parlimen Sungai Besar dengan ma­joriti 9,191 undi dan Kuala Kangsar (6,969 undi) itu nyata cukup signifikan ketika kepe­mimpinan kerajaan dan parti diuji dengan pelbagai isu semasa.

Dalam pada itu Najib yang juga Pengerusi BN mengingatkan seluruh jenteranya supaya tidak terbawa-bawa dengan kemenangan tersebut disebabkan matlamat utama adalah pilihan raya umum.

“Selepas kita terima keputusan, kita perlu memperhalusi dan buat analisa mendalam, peringkat awal kita lihat ada beberapa perkembangan yang memihak dengan jelas kepada BN.

“Saya nak kita jangan terbawa-bawa dengan kemenangan tetapi bawa sikap rendah diri itu mustahak, dekati dan rajin menolong rakyat, kalau kita pegang kepada prinsip ini insya-Allah sokongan kepada BN akan terus meningkat kerana kita tidak ada kecacatan dari segi dasar dan pelaksanaan kita boleh buat,” katanya.

Najib menambah, kemenangan itu juga menunjukkan satu trend rakyat ke arah BN termasuk daripada masyarakat bukan Melayu bermula daripada Pilihan Raya Negeri Sarawak baru-baru ini

Tambahnya, rakyat juga membuktikan mereka ma­hukan kerajaan yang mampu membawa negara ke pe­ringkat lebih tinggi.

Anonymous said...

Letak jawatanlah. Join PAN yg kekurangan ayam sabung. Bang Din pula terpalit dgn kes. Nak berpaut kat mana lagi. Semua nak tenggelam.

I LOVE ROSMAH. said...

siapa cakap ngan ko...aku nak bagi dedak je..kurrr...kokoko

kluangman said...

Apabila ada berita sedih, ucap takziah...
Apabila ada berita gembira, ucap tahniah...

Selain dari itu, mwreka mempunyai jiwa yang kacau, keliru identiti apabila mempunyai pelbagai prasangka.

I LOVE ROSMAH. said...

apabila ada dedak camner plak bang...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

pendedak perlukan pantun tu bang...kurr..kokoki

Anonymous said...

Bila mengutuk orang tak ingat dunia.Kena jentik teloq sikit dah melompat.Ni dah bagi makan babi dikandang dap?

ted manoff said...

Dah menang...bolehlah ckp gitu kalau kalah..mau kena cepuk kak rosmah..

Anonymous said...

Anjing suruhan DAP

I LOVE ROSMAH. said...

aik..kena marah lagi.saya org islam bang.mana bleh bg makan babi.dap pon takde kena mengena ngan sy.cina kafir memang musuh nyata tak oerlu dipertikai tauhidnya.yang dipertikai ialah mengaku islam tp versi baru Pendedap namanya.jangan mare ye bang,gurau jek buat hilang boring.kat blog ni je la dapat menghiburkan hati.kurrr...kokoko

Anonymous said...

Anjing suruhan DAP

Anonymous said...

Anjing suruhan DAP

I LOVE ROSMAH. said...

eh terlupa plak..jap...kurr..nak dedak lagi nak...kurr...kokoko

ted manoff said...

Wah...bukan main berlagak mohd najib sekarang..kononnya kepimpinannya disokong rakyat..nk ambil kredit kemenangan bn..sedangkan gambar dia pun takde..kalau ltk gambar kak rosmah bn boleh mng 100%...berapa agaknya yg dibelanjakan bn untuk mng..rasuah politik dh biasa dlm umno..rakyat cuma dpt sekampit beras..kain baju..pelikat..tapi mereka tk fikir disebalik itu ada kos yg mereka sendiri tanggung....ProOO00ootTt

Anonymous said...

Tapi lagi berlagak haram jadah anjing yang mengeluarkan kata-kata ini....

"Tinjauan menunjukkan calon pan boleh mng dgn majoriti besar kali nii..ketawa lah sepuasnya sekadar sedapkan hati.."

Akhirnya ke lubang jubor juga tinjauan anjing kuat kentut tu... Hari-hari menyalak, satu sen pun tak guna....

Anonymous said...

Kuala Krai - "Lebih kerap Tun Dr Mahathir turun, lebih menguntungkan BN, saya harap dia jangan berhenti, turun lagi."

Demikian sindiran sinis Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika mengulas kemenangan besar BN di Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar dan Sungai Besar semalam.

Najib berkata, kehadiran bekas Perdana Menteri itu di dua pilihan raya termasuk berkempen untuk membuat pengutan suara menyingkirkannya jelas gagal.

"Pengutuan suara kononnya banyak pihak yang menyokong tetapi tidak diterjemahkan di dalam di dua PRK dan PRN Sarawak, ini kerana BN mendapat majoriti yang melipat kali ganda,

"Pungutan suara pula dilakukan tidak sah termasuk isu tandatangan," katanya kepada pemberita selepas Majlis Penyerahan Kunci Rumah Mangsa Banjir di Kampung Staponal di sini hari ini.

Anonymous said...

Hehehe...meroyan terok dah ros ayam nih...haha

I LOVE ROSMAH. said...

anon ateh ni dh sah gen y mat rempit pendedak.copy paste je koje nyer.marah dia sikit ryezal.kurr...kokoko

Anonymous said...

Uuwekkkk...ted kentut kalah...hehehe

Anonymous said...

Kurr..kurr...ros ayam ku..meh sini...ni dedak baru nih....kesiannnn dah tak de suara nak berkokok ye...hehehe

ted manoff said...

Dah menang...bolehlah cakap mcm tuu..kalau kalah kena cepuk dengan kak rosmah..

Anonymous said...

Kurr..kurr...ros ayam ku..meh sini...ni dedak baru nih....kesiannnn nak dedek lagi ye?? Dah tak de suara nak berkokok ye...hehehe

Anonymous said...

Kurr..kurr...ros ayam ku..meh sini...ni dedak baru nih....kesiannnn dah tak de suara nak berkokok ye...hehehe

Anonymous said...

Dari tengah malam tadi tak tidur lg, ada tanda-tanda nak gila ayam ni sejak kalah teruk.

Anonymous said...

Kesian... Kedengaran dua ekor anjing meroyan dengar najib cakap begitu.... Sekor anjing kuat kentut, sekor lagi anjing pondan kokoko..

Kah kah kah kah kah..

Bagus anon 8:23... Copy paste lagi banyak-banyak...

Anonymous said...

Mana tak gilanya... Cakap sorang diri depan reban... Pastu bagi makan ayam kul 2:44 pagi...

Ayam pun kata, tuan aku ni gila isim apa ni... Berat sangat dah tu...

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Tekanan perasaan... Bior je, minggu depan elok le tu. Makan ubat tu ikut aturan ye.

Anonymous said...

Hahaha cakap sorang sorang dpn reban drp mlm tadi, tak ke gila namanya.

Anonymous said...

Kalau dah gila macam ni, sampai ke PRU 14 pun penyakit anjing tu tak boleh pulih... Kene makan makjun cap taik dapig gamaknya baru reda gila anjing tu....

Muahahahahahahaha

Kita tengok lagi malam ni, kalau anjing tu masih cakap sorang diri depan reban. Aku ingat suruh mat sabun turun bagi penampar syiah satu das... Confirm pulih serta merta....

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Berjangkit dari ted kentut tu... Tengok kul brape ted kentut bangun...

Anonymous said...

Jangan di kacau anjing pondan kokoko tu, tengah gila isim kalah bertanding... Dia duduk depan reban baru tenang jiwa kacau dia tu... Biarkan je...

Anonymous said...

Anjing pun pandai pilih agama ye... Ingat pandai menyalak je....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Koh...koh...koh...koh...

Ketepek taik jatuh...

Anonymous said...

Dari kul 2:44 tadi anjing tu jadi gila bang, duduk cakap sorang-sorang depan reban lagi... Kesian mak bapa anjing tu kan...

Anonymous said...

Memang sah apa yang abang 5:27 cakapkan tu... Tak salah lagi...

Anonymous said...

Ni pelam dah busuk kulit dia... Lebam semacam.. Tunggu nak berulat je..

Anonymous said...

blog putraharamjadah tu dah mampos kemna? umno kena hati2 100x gnda.. ular sendok boboi anak daddy bg ucpn tahniahh tu adaaa maknaaa tuuu...

Anonymous said...

Tengah tunggu bekalan dedak dari mamaktaik... Selagi dedak tak dapat, selagi tu dia piket tak publish artikel 24 jam...

Anonymous said...

Bos ajak yamseng carlsberg, anjing dapigs pi yamseng air ketum. Maunya tak gila. Last2 bercakap depan reban ayam pukul 0244pagi.

Anonymous said...

Kat sini kul 2:44, kat entri sebelah lebih awal dari tu...

Anonymous said...

Bagaimana caranya untuk pembangkang berjaya mendapatkan sokongan pengundi sekaligus menjadi benteng rakyat bagi menafikan dominasi BN?

Bersatu.

PAS, PKR, DAP dan PAN perlu bersatu berganding bahu mengalahkan BN dengan mengenepikan segala perbezaan.

Kegagalan berbuat demikian akan membuatkan BN kembali berkuasa dengan kedudukan yang lebih kuat dan kukuh seperti sebelumnya.

Fikir-fikirkanlah.

Anonymous said...

Anjing pembangang kata PH tak bergabung dengan PAS pun mereka dah dapat undi yang banyak... Malah mampu melebihi parti lama seperti PAS tu

Ted Manoff said...

Dari keluar komen tak bermaya macham tu si Kentut Proo000tt lebih ko diam...

Anonymous said...

pi langkawi pun kena "levy"!!!!!!

Levy on Langkawi tourists begins July 1

besok tak hairan berak kencing pun levy!!! atau GST 8% + "levy" barangan process. kilang, harian!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Ini semua salah azmin macai keling kutty, klu bab kote-nya dihisap, bingkas dia!!,isu rasuah dan skandal pompuan yg berleluasa dibawah tadbirnya menteri besar cap ayam. Ini bukan tuduhan tapi di-akui oleh Pondan Pandan...ProoooOOOoootttt

I LOVE ROSMAH. said...

tension sungguh penduduk pendedak sini kat aku.aku bagi nasihat kena marah balik.apa la salah aku..bagi dedak kena patuk balik..ishh3 sungguh terkesima pendedak ni...kurr...kokoko

Anonymous said...

Bagaimana caranya untuk pembangkang berjaya mendapatkan sokongan pengundi sekaligus menjadi benteng rakyat bagi menafikan dominasi BN?

Bersatu.

PAS, PKR, DAP dan PAN perlu bersatu berganding bahu mengalahkan BN dengan mengenepikan segala perbezaan.

Kegagalan berbuat demikian akan membuatkan BN kembali berkuasa dengan kedudukan yang lebih kuat dan kukuh seperti sebelumnya.

Fikir-fikirkanlah.

Anonymous said...

Tak suka langkawi gi duduk bulan!!!

Anonymous said...

Gila kat janda mamat ni

Anonymous said...

Kesiannya, tak sangka boleh jd gila sebegini slpas kalah.

I LOVE ROSMAH. said...

wahh...mentang2 dah menang.admin lambat kuar post baru yer.tak sabar min aku nk titik pakcik2 pendedak2 tak sedar diri kat sini.bagi la post baru.harini aku free relax.byk masa nk bergurau senda ngan pendedak...kurr...kokoko

Anonymous said...

Duduk la depan reban pagi-pagi buta... Takde sape pun yang marah... Sentap pulak anjing kokoko ni..

Anonymous said...

Kalau tak sabar sangat... Duduk dalam reban dulu, kul 2 pagi karang keluar balik... Mana la tau, ade entri baru tajuk "Anjing kokoko gila isim meroyan tak tentu hala"...

Haa... Masa tu ko bergurau senda la puas-puas.. Takde siapa melarang pun..

Anonymous said...

levi itu bukan sesuatu yang baru kerana cukai serupa sudahpun dilaksanakan di Melaka, Pulau Pinang dan Kuala Lumpur bagi merangsang industri pelancongan.

Anonymous said...

Babi ternak DAP

Anonymous said...

Mungkin tak ramai yang sedar dengan perkara ini kerana bermula 1 Jun 2014 , kerajaan DAP di Pulau Pinang akan mengenakan caj atau cukai tambahan sebanyak RM2 dan RM3 untuk setiap bilik kepada mana-mana pihak termasuk pelancong yang menginap di hotel-hotel sekitar negeri ini.



Caj sebanyak RM2.00 bagi setiap malam di bilik penginapan di hotel yang bertaraf satu (1) hingga tiga (3) bintang, manakala caj kebenaran RM3.00 akan dikenakan bagi bilik penginapan di hotel yang bertaraf empat (4) bintang dan ke atas.

Cukai berkenaan di katakan untuk tabung pelancongan bagi membiayai industri pelancongan negeri selain daripada mempromosikan aktiviti kebudayaan dan pelancongan Negeri Pulau Pinang.

I LOVE ROSMAH. said...

wooo..ryezal nak highlight story aku ker.kang aku femes bertambah berapi ler pendedak.mau terbakar rwban dibuat nyer...kurr..kokoko

Anonymous said...

Pi langkawi jangan duduk kat hotel, duduk dalam khemah.. Takde la kene levi. Bongok...

Anonymous said...

Ok... Sabar ye anjing... Duduk dalam reban dulu. Kul 2 pagi nanti ada la entri pasal ko tu..

I LOVE ROSMAH. said...

ok la aku bagi masa bertenang utk korang.malas nak gaduh2 tak baik.aku isythihar gencatan dedak buat masa sehingga di beritau.petang kang nak jumpa kak mah bincang game badminton akan dtg.korang jgn jeles ekk...kurr..kokoko

Anonymous said...

Laa.. Kata bergurau senda tiba-tiba kata gaduh2 pulak... Pening betul layan kerenah anjing kokoko ni...

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

CASH IS GOD - kata2 hikmat cinabukit dapigs. Bakar colok pun mintak nombor ekor!

Jom tengok Jing lompat2....:)

Anonymous said...

Layan je anjing lgbt kapir dapigs tuh. Jing tukar2 nama nak nampak ramai. Kesian...jiwa tak tenteram.

Anonymous said...

Hehehe..dari pru sarawak sampai la ptk semenanjung..Pan hanya meraih tolu...tapi ros dedak masih berkokok...hahaha..ni kalah straight set nih...balik tido le yeop...kokokan ayam dah nak mampus...haha

Anonymous said...

Ros dedak tak kenyang lagi ke...dedak dah kurang ye...kalah straight set lah katakan...

Anonymous said...

Anjing nye seko je...nama je lain...
ni dah tukar nama anjing kokoko lak...

Anonymous said...

Anjing cik minahci ko tak kira lagi... Hehehehe

Anonymous said...

SHAH ALAM: Parti Amanah Negara (PAN) tidak mampu meraih undi dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar semalam, sekiranya parti itu bergerak sendirian.

Menurut penganalisis politik, Profesor Madya Dr Sivamurugan Pandian, undi yang diperolehi parti baru itu dalam dua PRK berkenaan hanyalah berdasarkan jentera yang digerakkan rakan sekutunya dalam Pakatan Harapan (PH), terutamanya DAP.

"Jawapannya ketara, jika mereka berdiri dengan sendiri tak mungkin dapat lihat prestasi yang diberikan dalam dua PRK ini sebab saya percaya apa yang berlaku adalah penggantungan terhadap rakan sekutu di dalam PH yang memungkinkan kemenangan mereka.

"Saya percaya salah satu faktor menyumbang kemenangan PAN adalah gerak kerja dilakukan DAP. Bagi DAP, khusus di Selangor kemenangan itu penting bukan untuk kalahkan BN tapi memastikan prestasi mereka lebih baik dari PAS," katanya kepada Antarapos, hari ini.

Sivamurugan mengulas prestasi PAN dalam dua PRK semalam yang menyaksikan parti itu, termasuk PAS tewas kepada Umno-Barisan Nasional (BN).

Calon PAN di Sungai Besar, Azhar Abdul Shukor memperolehi 7,609 undi, manakala Prof Dr Ahmad Termizi Ramli yang menjadi taruhan PAN di Kuala Kangsar sekadar mendapat 4,883 undi.

Sivamurugan juga dalam pada itu berpendapat masih banyak gerak kerja yang perlu dilakukan PAN dalam meraih sokongan rakyat, termasuklah menjadi pengganti PAS dalam gabungan kerjasama pembangkang.

Ujarnya, sehingga kini PAN masih gagal untuk menepis bayangan imej parti lamanya.

Malah pensyarah kanan di Fakulti Sains Sosial Politik dari Universiti Sains Malaysia juga berkata, undi terhadap PAN menerusi PRK semalam bukanlah kerana sokongan terhadap parti itu semata-mata.

"Jika dilihat konteks keputusan PRK semalam, persaingan itu masih terhad.

"Saya percaya lebihan undi datang daripada penyokong-penyokong tegar PH dan tidak semestinya daripada PAS yang melakukan protes ke atas PAS.

"Apa yang dilihat mungkin sokongan yang diberikan kepada PH, tidak semestinya PAN. Maka PAN kena cari tapak sendiri supaya dapat dilihat parti alternatif yang lebih berwibawa kepada PAS," ujarnya lagi.

Anonymous said...

Hai...otak blank...oops i love rosmah...amacam....kalah yer....Sian....kalah.teruk tu....sian...itulah mulut jagalah sikit generasi y ni kan dah cakap kami ni taat ulil amri ikut suruhan Allah dalam Quran ada sebut dalam hadis pun ada sebut...dan kami bukan haiwan.. Kami manusia... Tiap tiap hari si otak blank ni sebut dedak dedak kat kitaorang....dah banyak ke amalan..kamu si otak blank..nak kena sedekah kat Najib lagi kat rosmah lagi...kat kita orang yang tulis dlm blog ni...kan dah cakap.....Saya akan pastikan Allah jadi saksi yang kamu hina kami seperti haiwan hanya kerana kami taat pada ulil amri

Anonymous said...

haha di gila talak kokoko.....komunis...jadi komunis berapa dapat $ dari tun m ?

Anonymous said...

hahhhh si gila talak kak ros terima $ dari kokoko...tun komunis

Anonymous said...

si kokoko...komunis tgh gila talak pd kak ros...oooiiii tak da org lain kokoko...komunis

Anonymous said...

eh mengaku islam pulak si kokoko...komunis melayu harbi nih...dah kan gila talak pd kak ros isteri pm.. dah jadi komunis mmg duduk semeja bersama limkomunis hantam itu hati babi...

I LOVE ROSMAH. said...

Makin kritikal pendedak gen y ni lepas mendedak bukak posa.menang tu belum tentu kebenaran.tu hanya delusi hasil dedak mendap kat tembolok turun temurun.biar la berjuang walaupun kalah.berjuang melawan penyamun ,penternak rasuah,pendedak rasuah tak salahkan??sila la rujuk al quran dan sunnah itu lah tali kebenaran utk berpaut di akhir zaman.malah wajib kita menentang kemungkaran yang berluasa hingga dianggap bukan satu kesalahan oleh pendedak.yang berduit,yang berkuasa memanupulasikan Kebenaran.hukum apakah ini bapak perasuah dianggap wira?soalan bonus...kurrr...kokoko

Anonymous said...

Kesian... Lepas anjing kokoko berbuka puasa, duduk depan reban meroyan seorang diri... Ko respon dengan siapa tu anjing kokoko????

Anonymous said...

Kesian....tak boleh handle kekalahan berkali kali.....terus jadi anjing giler.
Meh aku kasi ubat ajaib untuk ko, Jing. Ko ulang2 nombor ni.

72-7. 9191. 6969

Mudah2an terubat sakit hati ko, Jing.

I LOVE ROSMAH. said...

aikk...terasa plak...kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

aikk...pendedak dh pandai bagi no togel ...so sad...kurrr...kokoko

Anonymous said...

faham ke anjing kokoko maksud nombor-nombor tu?? Dah duduk lama dalam reban, maksud tersirat yang anon 10:03 cuba sampaikan pun anjing kokoko masih tak fahami...

Anonymous said...

pundek lah ko Mukhriz....

I LOVE ROSMAH. said...

ko la pendedak paling bijak dlm blog rizal ni.siap kira bijian dedak yang aku tabur...fuhh kipidedap...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

udah resam ameno sejak dulu lagi.list pemimpin tertinggi semua berlegar antara anak beranak,sepupu sepapat.mana ada dlm sejarah anak menteri bancuh simen cam indon,bangla.kurrr...kokoko

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates