June 20, 2016

86 Masjid Joseph Lim Guan Eng

Tersebar di dalam media-media sosial tentang penubuhan masjid baru di Pulau Pinang yang kononnya dibina oleh kerajaan Lim Guan Eng. Dalam pada masa yang sama juga netizen turut memperlekehkan Perdana Menteri dan Kerajaan Persekutuan.

Kalau betulpun Masjid ini dibina oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang, Kerajaan Persekutuan telah pun membina ribuan masjid sejak merdeka malah telah terbina banyak masjid-masjid sebelum wujud kerajaan DAP sekalipun. 

Jika dengan membina satu masjid layak dipuja dan dipuji sebegitu rupa, maka adalah lebih layak Kerajaan Persekutuan Islam yang sedia ada dipuja dan dipuji dari kerajaan DAP Lim Guan Eng.

Pembinaan masjid oleh parti kafir bukanlah satu alasan untuk memuliakannya lebih dari orang Islam. Orang Islam tetap lebih mulia dengan tauhidnya kepada Allah.

Perlu diingat ini bukanlah masjid pertama dibina oleh orang kafir. Di zaman Rasulullah SAW juga pernah berlaku peristiwa sebegini iaitu peristiwa pembinaan Masjid Dhirar. Masjid Dhirar dibina bertujuan untuk memecah belahkan Umat Islam pada masa itu.

Bukanlah kita nak kata masjid yang dibina oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang itu Masjid Dhirar tapi jika pembinaan masjid untuk orang Islam lebih berpecah belah, sudah ada satu ciri-ciri tersebut bukan?

Tahniah di atas penubuhan masjid baru. Cuma CTS agak hairan apa perlunya Mufti Perlis datang ke majlis perasmian Masjid tersebut kalau Mufti Perlis hanya hadir sebagai Rakyat Pulau Pinang? Apakah ada agenda di sebaliknya?

86 comments:

ted manoff said...

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mendedahkan kemenangan besar yang diperolehi Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) di Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar adalah hasil pemberian wang dan barang-barang kepada pengundi.
Katanya, BN seolah-olah tiada perasaan malu apabila membuat penipuan itu untuk mendapatkan kemenangan dalam meraih undi rakyat.
“Maruah bangsa dan negara sudah dimusnah sehingga rakyat Malaysia yang dahulu bermaruah sudah turut contoh yang ditunjuk oleh pemimpin.
“Mereka yang bertanya akan pendirian saya perlu bertanya diri sendiri apakah maruah kamu sudah tidak ada lagi sehingga sanggup berbangga dengan kemenangan hasil penipuan, hasil rasuah yang terbuka dan salah guna kuasa yang ketara,” kata beliau dalam entri terbaru blognya di chedet.cc, hari ini.
Walaupun BN meraih kemenangan luar biasa pada PRK kali ini, namun Tun Dr Mahathir berkata, kejayaan parti itu tidak sekalipun mengubah pendiriannya mengkritik salah laku kerajaan yang dipimpin oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
“Mereka bertanya apakah pendirian saya setelah mereka menang. Pendirian saya tidak berubah. Mungkin ia menjadi lebih keras,” katanya.
BN menang besar di kedua-dua kawasan Parlimen itu dengan calonnya Datin Mastura Mohd Yazid memperoleh majoriti 6,969 undi pada pilihan raya kecil (PRK) Kuala Kangsar manakala Budiman Mohd Zohdi meraih majoriti 9,191 undi bagi PRK Sungai Besar. - ismaweb


TAHNIAH BUAT KERAJAAN P.PINANG ATAS PEMBINAAN MASJID...UMNO JANGAN IRI HATI PULAK...ProOO00ootTt

ted manoff said...

Kepada Pembacaku Yang Budiman,

Jika anda terpaksa menggunakan "Anonymous" sebagai pengenalan diri, sila letakkan nama anda atau nama samaran pada penghujung komentar anda. Ini adalah sebagai tanda keikhlasan anda memberi komen atau ulasan.

Terima Kasih.

Anonymous said...

Huh, makin kembang jubor tokong dan anjing-anjing dia hari ni.... Kenapa dijemput mufti perlis je??? Kenapa tak dijemput al-fadil ustad mat sabun untuk merasmikan sekali masjid berkenaan??? Tak menepati taraf ulama ke???

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Tu termasuk anjing tokong ke??? Seronok ko nak jadi admin palsu ek... Nama ted manoff pun ko cilok tak ingat dunia....

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Alahai... Dah 8 tahun memerintah penang, baru satu ni ke masjid yang si tokong bina???.... Memalukan je la...

ted manoff said...

Apa nii bro..bila plk aku curi nama nii..nama ted manoff dah lama aku guna..cuma mls nk daftar saja..ehh ko ketawa mcm nk sedapkan hati saja..patutlah mng besar rupanya sebab rasuah undi..mohd najib patut beri contoh tauladan baikk kepada rakyat...lps nii jangan salahkan pegawai kerajaan ambil rasuah sebab mohd najib contoh terbaiikk...ProOO00ootTt dimuka ko

Anonymous said...

"Dan (di antara orang-orang munafik itu) ada orang yang mendirikan masjid untuk menimbulkan kemudaratan (pada orang-orang Mukmin), untuk kekafiran dan memecah belah antara orang-orang Mukmin serta menunggu kedatangan orang yang telah memerangi Allah dan Rasul-Nya sejak dahulu. Mereka sesungguhnya bersumpah, “kami tidak menghendaki selain kebaikan.” Dan Allah menjadi saksi bahawa sesungguhnya mereka itu adalah pendusta (dalam sumpahnya).” [at-Taubah/9:107]

ted manoff said...

Jangan iri hati..geram takpe..ProOO00ootTt

Anonymous said...

Anjing suruhan DAP dah masuk bertugas.

Anonymous said...

Harap mahathir teruskan serangan kpd najib dlm isu altantunya, mdb, jet dll. Mudah - mudahan pru14 lebih teruk pembangkang kalah.

Makin mahathir yg dah tercabut taring bercakap, makin ramai rakyat Malaysia benci, termasuklah Anwar Ibrahim. Aku harap mahathir panjang umur sehingga Anwar Ibrahim keluar penjara, supaya dia dpt hidu bau kentut Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

INI LAGI HEBAT DARIPADA LANUN, DUIT LANUN PUN BERANI DILANUNNYA
Ketika di Malaysia segala-galanya masih misteri mengenai sama ada wang RM12 juta yang berjaya dikumpulkan dibayar atau tidak kepada kumpulan Abu Sayyaf sebagai syarat pembebasan empat rakyat negara kita yang diculik, lanun itu sendiri akhirnya tampil bersuara.

Menurut berita Manila Times, kumpulan Abu Sayyaf dilaporkan marah dan kecewa apabila mengetahui sebanyak P130 juta (RM12 juta) berjaya dikumpulkan sedangkan mereka hanya menerima P100 juta (RM8.8 juta) sahaja.

Jadi, ke mana hilangnya RM3.2 juta lagi? Siapa menyonglapnya?

Memang hebat dan berani siapa yang melakukan ini, mereka ternyata lebih hebat daripada lanun lagi.

Lanun berusaha mendapatkan wang dengan menculik mangsa sebagai tebusan, tetapi mereka ini sebaliknya berupaya melanun wang yang sepatutnya diserahkan kepada lanun.

Tanpa belas kasihan kepada keluarga mangsa yang bersusah payah mengumpulkan wang serta tiada rasa takut kepada lanun Abu Sayyaf, orang tengah inilah lanun yang sebenar-benarnya.

Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar ini sebelum ini mengatakan tiada wang tebusan dibayar untuk pembebasan empat pekerja kapal yang diculik itu.

Keluarga mangsa bagaimanapun berkeras mengatakan sejumlah RM12 juta telah diserahkan kepada polis cawangan khas sambil memberikan maklumat lengkap mengenai cara bayaran dan juga bank yang terlibat.

Timbalan Perdana Menteri, Zahid Hamidi kemudian menjelaskan, wang tersebut bukanlah tebusan yang dibayar kepada Abu Sayyaf, tetapi sebagai sumbangan kepada badan-badan Islam yang tidak dinamakan di Filipina.

Jawapan Zahid Hamidi menimbulkan reaksi tidak senang banyak pihak kerana selain badan Islam itu dirahsiakan namanya, persoalan juga timbul bahawa jika tiada tebusan yang dibayar, bukankah wang itu sepatutnya dikembalikan dan siapa yang memberi hak untuk ia diserahkan kepada badan-badan Islam tersebut?

Sejak itu sehingga hari ini, Zahid terus diam seribu bahasa. Tiada lagi penjelasan lanjut daripadanya mengenai wang RM12 juta itu.

Artikel Penuh: http://bm.malaysia-chronicle.com.prx.proxyunblocker.org/index.php?option=com_k2&view=item&id=356270:ini-lagi-hebat-daripada-lanun-duit-lanun-pun-berani-dilanunnya&Itemid=2#ixzz4C8A4NEOf
Follow us: @MsiaChronicle on Twitter

Anonymous said...

Aku tak iri hati pun, malah geram pun tak... Cuma berhati-hati dengan agenda cina kafir komunis tu je... Baru satu masjid kerajaan negeri buat dah kecoh gila babi si anjing-anjing fuckatan dalam internet. Macam la kat penang, tu satu-satu masjid yang ada... Sebelum orang Islam penang sembahyang kat surau je ke????

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Syukor...ramai di antara kita yang tidak mudah tertipu oleh kapir yang anti Islam 'membina' sebuah masjid.....

LAGI PUN, BUKAN DUIT SI TOKONG CILAKA TU PUN.....KAN TU DUIT RAKYAT PULAU PINANG...

Anonymous said...

Apa la bukti yang ko kata dah lama pakai nama ted manoff tu??? Sembang guna air liur boleh la... Selama ni ko punye cakap pun banyak yang kelentong je... Ni nak suruh aku percaya bulat-bulat cakap ko ke ted kentut... Kalau anjing kokoko atau anjing minahci boleh la percaya sembang kencang ko tu...

Eh, ada berlaku rasuah undi ke??? Kalau ada, cepat-cepat la lapor pada sprm atau spr... Tak pun buat petisyen hantar ke mahkamah tinggi, untung-untung boleh buat prk sekali lagi... Mana la tau, kena pulak ko punye tinjauan dari jubor betul-betul boleh bagi pan menang majoriti besar..... Tak rugi buat ooo...

Kah kah kah kah kah kah... Kalau sampai bulan depan takde petisyen dari pas atau parti kuali, lupa kan je la ko punye dakwaan rasuah undi tu... Jilat je la ko punye dakwaan tu sampai kiamat... Moga besar lidah ko di 'sana'... Senang nak tau siapa tu ted kentut yang suka selalu adu domba orang kat sini...

Anonymous said...

Duit lanun di lanunkan??? Yang aku faham, duit orang awam, penculik yng songlap... Ada juga orang percaya cakap penculik ek??? Apakah dunia nak makin terbalik....

Anonymous said...

RM3.2 juta tu orang tengah yang sapu. Tapi jangan tuduh SB sebab kita tak tau apa yang sebenarnya terjadi. Sebab negotiation juga melalui beberapa pihak (orang tengah) sebelum sampai ke Abu Sayyaf.

Anonymous said...

Sebelum aku sign off, aku tinggalkan Jing dengan nombor2 penyedap hati khas untuk mengubati sakit hati Jing....

72-7 9191 6969

Jing, malam ni jangan tidor dalam reban ayam, k?

Anonymous said...

Anjing fuckatan bukan ambil kisah pasal orang tengah atau ejen yang berurusan dengan para penculik tu... Yang anjing tu tau, duit rm12 juta mesti penculik yang dapat... Kalau tak, tak berkat hidup zahid hamidi, khalid abu bakar, siap najib pun masuk sekali tu...

Lagipun, abu sayyaf tu manusia yang jujur dan amanah serta bercakap benar ke??? Hidup pun mentekedarah duit penculikan je....

Anonymous said...

Kul 2 pagi nanti anjing kokoko tu bangun la... Tadi anjing tu sempat meroyan depan reban jap, ntah apa yang dia sumpah seranah pun tak tahu... Ni dah hilang balik, kena tengok dalam reban, mungkin tertidur semula tu...

Anonymous said...

Adun itik tu penyokong tegar anwar pluralist... pluralist adalah murtad.... pluralism adalah kehancuran iman... meremeh kan hukum syariat kadang dicampuradukkan syariat dng yg batil...

Anonymous said...

Masjid utk golongan liberal agaknye tu ... dapigs kan anti-Islam ... jadi apa nak heran dorang buat masjid tu bertujuan utk pecah-belahkan umat Islam dgn fahaman liberal dorang.

Jadi kalau ada program 'I want to touch a dog' lagi nanti, senanglah nak buat dlm kawasan masjid tu ... teka2 aje ... mungkin utk ted manoff palsu kat atas tu agaknye ...

Ted Manoff said...

Si Kentut tak habis2 Kentut..churi nama bagi dia adalah satu ibadah fardhu ..

I LOVE ROSMAH. said...

42bil masih tak mampu nak bina mesjid? saja tanya.pendedak diharamkan jawab soalan emas ni ye...kurrr...kokoko

Anonymous said...

ku sangka dah mampos habis penjilat2 babie DAP..

mufti wahabi asri PAN ni sebok dtg pulak.. apa pasai ha.

mesjid dibina nk publisiti murahan utk pancing umat Islam.. dlm 'cuci dosa' joseph lim merompak wang penang yg berbillion dan skandal betina miss P..


I LOVE ROSMAH. said...

bodohnya pendedop sekoq ni..dulu ameno penang bersetongkol ngan Gerakan tipu melayu pulau pinang takde plak berkepak.bila dh terlepas kat dap baru nak maki...memang berjaya sungguh penternak penyamun cap keris telanjang tu...kurrr...kokoko

Anonymous said...

Buat satu masjid rioh sekampong. Apa yg Miza tu buat? Dia bukan mufti P Pinang. Mungkin sebab dia selalu hentam pemimpin kerajaan persekutuan maka dia di jemput. Tali barut LGE jugak ke?

Anonymous said...

Bodoh betul anjing kokoko baru reban orang cerita pasal masjid, anjing ni cerita pasal tanah pulak. Penyakit gila masih tak sudah ke???

Anonymous said...

Soalan emas ke atau soalan orang sakit gila meroyan tu???

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Maruah PAS masih ada lagi ker...? Assmin perlekeh PAS di Sg Beso sokong PAN... dah trang lagi disuluh kena main.... ni la masalah org PAS asal masyuk projek jer sokong walau maruah tergadai... PAS yg x pernah berubah dari dulu lagi.... ego lebih tebal dari iman...

Anonymous said...

OI si JIJIK JUBOQ BABI si TERORIS TODI-PENYAMAQ SETAN BANGKAI ANJING PORNO/HOMO/RASIS , lu HOMO aahhh - apahal lu manyak suka itu BELAK aaahhh...hali-hali lu BELAK itu atas muka kit SIAL JUBOQ ANJING aaahhh?! Dan lu hali-hali aaah, manyak sedap itu lahap TAIK kit SIAL JUBOQ ANJING aaahhh?!

Aiya, puak HOMO mcm. lu aahhh, memang puak BINATANG BUAS wohhh! Ini mcm aaahhh?! Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ ANJING ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “Cucu nek Tempoyak“)!

lu manyak sedap itu JILAT BABI2 JIJIK kit SIAL JUBOQ ANJING/TONGGENG eng/kok-chin SUNDAL/gobing-jagdippyBANGSAT-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA/KENCING NGAnga ming/ANJINGga??!!

Si ANJING2 DAPJUBOQ ANJING-KULI2 si rejim PEMGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH - bina MASJID dgn. ikhlas hati?!! PI MAMPOS dgn. PENIPUAN HARAM JADAH lu!

Tengoklah bila juga si SPRM yang sungguh MENCURIGAkan tu nak MENYIASAT si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI berIJAZAH ni dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPBANGKAI yg. diKETUAI si Todi-PUAKA, di LATIH oleh MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng DAPBANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA ISRAEL, serta ISrael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

Dan OI si PENGGANAS DAPBANGKAI, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?! Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

DAP Terima Latihan Dari Mossad?

January 4, 2016 By WakeUp Malaya

Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
—–
Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP.

Bila saja bubar Parlimen, masa tulah duit akan masuk dan juga pakar-pakar Israel. Mereka merupakan beberapa warganegara asing. Mereka juga akan menyusup masuk ke bumi Malaysia ni. Semasa itulah Tuan-tuan boleh melihat kempen pilihanraya yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni...... (teruskan membaca)

Dahlah bekas perisik US. Edward Snowden MENDEDAHkan IS/ISIS ditubuhkan MOSSAD-CIA (CIA/NATO disyaki sudah diKUASAI ZIONIS)! Jadi maknanya KERJASAMA antara PENGGANAS DAPBANGKAI BABI dan rejim PENGGANAS ISrael ANJING KURAP - disyaki akan MENYEBABkan NEGARA ISLAM kita ni diCEROBOH PENGGANAS KANIBAL ZIONIS, IS/ISIS!

Anonymous said...

TANGKAP PENJAJAH/PENYAMUN/PERASUAH/PENYANGAK/PENYELEWENG DUIT RAKYAT/LANUN kit SIAL JUBOQ BABI/TONGGENG eng BANGKAI BABI-CASH is KING!!#

#Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah PENJAJAH TERORIS PENDATANG RASIS/HOMO/PORNO/KANIBAL DAPJUBOQ BABI-amat-SIAL-si EJEN/KULI YAHUDI ZIONIS HARAM JADAH-no-1!!# (lihat di - http://www.worldbulletin.net/news/166107/israelis-harvest-organs-of-executed-palestinians , Israelis harvest organs of executed Palestinians, 13:12, 07 November 2015)!

#Selamatkan P.Pinang, Selangor, JOHOR (puak PEMISAH Johor makin NAIK-MUKA) & Melaka (pantai Klebang yg. begitu indah/Bandar Hilir dah jadi mcm. Pulau Pinang - mana PEMBANGUNAN kedai2/restoran2/hotel2/supermarket2 CANGGIH serta PERUMAHAN RUMAH RAKYAT MISKIN/SEDERHANA yg. MELUAS yg. diMILIKI oleh BUMIPUTERA - tolong jawab KM Melaka; JANGAN hanya SIASAT; BETULkan PENINDASAN RASIS ini), tanah pusaka nenek moyang BUMIPUTERA/PRIBUMI kami dari PENGGANAS PENDATANG KANIBAL DAPBANGKAI BABI-EJEN/KULI ZIONIS/ISrael HARAM JADAH!!# (muka kit SIAL JUBOQ ANIJING tu sebiji mcm. puak KANIBAL HOMO ZIONIS – tengok GIGI KANIBAL dia! Dah BERPULUH mayat lelaki disyaki warga asing diJUMPAI diBUNUH dgn. KEJAM di PP tu!)

#Lindungi pegawai2 POLIS TERCINTA kita, terutamanya bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu, yg. GANJILnya asyik jadi mangsa2 KEMALANGAN JLNRAYA termasuk kat P. Pinang tu!#!

Anonymous said...

dua ekor babie meroyan kt atas tu tak boleh bezakan ke dakyah DAPig laknatullah dn GERAKAN?
GERAKAN mmg cina tapi GERAKAN boss nya ialah UMNO.
DAPiG boss kpd PAS PAN PGayR.

DAPiG batok sikit je.. balaci mesti ikut.

itu pon xboleh beza ke.

zaman GERAKAN dulu xde kacau tanah wakaf Penang ka?

GERAKAN ada sibuk nk atur duit Zakat Penang ka?

GERAKAN atau kacau ka azan di Penang?

GERAKAN ada ckp mau hapus Islam dan Melayu ganti dgn Malaysian Malaysia FREE FAIR n SQUARE ka?

kang aku maki lebih2 dua ekor babie ini rugi plak puasa aku.

anyway taraf dua ekor babie meroyan tu lebih hina dr bangkai babie sebenar.. hidup tarak guna.. mati jd bangkai yg wajib disamak.

-mat Jan Telok Kumbar-

PASDAPX said...

ASsalam,

hrp lim guan eng, si cina kapir kotor jijik penuh muslihat ini dpt hidayah Tuhan Yg Esa kembali pd Islam.
atau jika dia tk dpt hidayah, semoga Tuhan akan hancurkan dia dan pendokong2nya dengan penuh azab siksa dunia dan kehinaan. Kafir laknatullah menggunakan istitusi masjid dan Agama Islam sbg strategi menjahanamkan umat Islam.

usah pancing umat Islam dgn tipu helah.. ala masjid Dhirar utk jdkan markaz menjahanamkan Aqidah dan perpecahan umat Islam.

kita mesti pantau aktiviti masjid ini lps ini apakah dibwh telunjuk sesiapa atau ia bebas sbg sebuah rumah Allah SWT yg akan menegakkan Syiar Allah.

Anonymous said...

Kalah bertanding jawatan tubuh parti baru tak ego ke? Atau patut disebut gila babi atau gila kpd pemakan babi?

Anonymous said...

Penyakit gila bila kalah ada macam macam,
Ada gila isim
Ada gila talak
Ada gila babi

Tp yg paling sesuai utk yg atas tu

GILA KPD PEMAKAN BABI.

Anonymous said...

Soalan dari psikik

Anonymous said...

Pkl. 2 pg meroyan sorang sorang. Teruk bebenor gila mamat ni sejak kalah.

Anonymous said...

Lps ni tahu ler korang..
ini masjid wa yg bina..suka ati wa la mau sembelih ini babi dlm ini masjid...
berhati2 lah jika urusan agama sudah mula diserahkan pd bukan ahlinya...
Nabi dah pesan...

Anonymous said...

Ini lah yg berlaku masa kini...
Dan para2 munafik bersorakan lalu berkata " lihatlah..inilah kebaikan kami dan kamu patut mengikut kami"...

Anonymous said...

Ko ke lanun nye?? Hehehe..
mcm tahu2 jer bagai nih....
tapi klw kutip berita dr meloyakini bagai tu...berita sampah jer tu...

Anonymous said...

Kena campur sket dgn duit haram judi...
kurang sket makbul doa org2 mukmin...
senang ler sket kerja Joseph Lim...

Anonymous said...

Duit rumah pelacuran pun masuk sket utk tambah perisa afdhol nya..

Anonymous said...

Hari2 lak ted kentut dok proott keliling reban tu..mau tak sewel anjing kokoko tu...hehehe

Anonymous said...

Kena campur sket dgn duit haram judi dan rumah pelacuran..
kurang sket makbul doa org2 mukmin...
senang ler sket kerja Joseph Lim nak menjahanamkan islam..."sesungguhnya org2 kafir itu tidak pernah redha dgn kamu sehinggalah kamu mengikut jalan2 mereka"..

Anonymous said...

Along Penang pembekal dedak PAN

Anonymous said...

DUN DUN negeri Kealatan yang boleh di menangi BN UMNO pada PRU 14?
UMNO boleh tawan DEN Trenganu - Marang

Anonymous said...

Dah puas fitnah sana sini...kalah tu kalahlah....ko ingat org bodoh mcm ko percaya kat fitnah...takpe ada beribu org mcm rafizi dlm pakatan lebih menguntungkan bn kata pakar analisa....

Anonymous said...

Itulah contoh kita dah berada diakhir zaman...ramai yg akan menghalal fitnah...berhati hati semua....jgn terjebak dgn mainan agen agen dajjal.....

Anonymous said...

Betul tu ketika citer ni tersebar aku langsung tak percaya....cakap penculik ada yg kecoh...dah puas kumpulan tu buat huru hara berperang membunuh pasukan keselamatan kita, masih ada yg jd bebal....di filipina tu pun sama mcm kita, ada pro dan pembangkang.. buat sikit citer, adu domba la..yg lebih org lain yg kecoh..yg buat citer cuci tgn je...

Dulu kes sabah, bekas pm filipina, kawan sinuor, masuk campur tuduh mcm mcm konon nak rampas sabah..

Betul tu dunia dah terbalik..bahkan nabi saw kita dah ajar jgn percaya langsung berita yg dibawa org fasik org munafik.....

Anonymous said...

Selama hidup, duduk dlm reban je ke, satu malaysia masjid, surau bertaraf masjid punyala byk...kita pun ada bantuan bina masjid kat luar negara..mata kau nampak ayam je ke kurr kurr kokoko..

Anonymous said...

Hahaha....mantap....belum lagi termasuk kg warisan melayu yg diambik....sampai nak diskrew org melayu nak dipulas org melayu di bawah pemerintahan dia org, masih ada mengagungkan...

cucu nek tempoyak said...

Menteri Besar, Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali mengumumkan bantuan khas kewangan sempena Aidilfitri sebanyak satu bulan setengah gaji kepada kakitangan Kerajaan Negeri.

Beliau berkata, seramai 17,528 penjawat awam Selangor bakal menerima bantuan itu pada 1 Julai ini melibatkan peruntukan RM45.6 juta.

“Tidak wajarlah sekadar ucapan terima kasih atas komitmen penjawat awam tanpa sebarang insentif.

“Maka, kita bersetuju memberikan tiga insentif termasuk bantuan kewangan aidilfitri, kenaikan gaji sebanyak dua kali bagi 2016 dan kenaikan imbuhan tetap perumahan,” katanya di hadapan lebih 1,000 penjawat awam.

Beliau berkata demikian ketika berucap di Majlis Rapat Ramadan Bersama Perkhidmatan Awam Selangor di SUK hari ini.

“Sementara itu, RM11.2 juta peruntukan untuk kenaikan baru imbuhan tetap perumahan bagi penjawat awam Gred 41 ke bawah, daripada RM180 kepada RM300,” katanya disambut sorakan hadirin.

Anonymous said...

Parti Kuali tak ada dlm senarai ke? Parti Rahmatan lil alamin yg ahlinya beratus ribu takkan tak boleh ganti Pas di Kelantan dan Terengganu?

Atau sekadar makan dedak yg ditabur oleh Along Penang?

Atau sekadar jd barua DAP sahaja?

Atau sekadar jadi anjing suruhan DAP?

Anonymous said...

Ini bukan dedak namanya, ini gandum yg dihadiahkan oleh mamak Kerala sbg hadiah sempena bulan puasa.

Anonymous said...

Utk gred 41 kebawah, kerajaan pusat telah naikkan darpd 180 kpd 300 bermula tahun lepas lagi pandikutty wooi. Hangpa duduk dlm gua ke?

Anonymous said...

Terima kasih le orang nak buat tempat sembahyang. Yg tak suka ni oraIslam yang tak mau sembahyang kat masjid. Pi mai pun sebagai pemimpin wajib jaga semua keperluan rakyat. kalau dia nak tokong kuil pun dia kena buat. Rezeki Allah bagi. amin.- awang hitam zaker naik {jangan salah faham}

Anonymous said...

ada orang tu rasuah sawi. kah kah kah........

Anonymous said...

Tak tau bersyukur. Lain kali biar lanun tu kirim kepala jer balik. Dah ditolong banyak cengkadak.

Anonymous said...

bab citer ghaib ni diorang percaya pulak. kisah mdb dan 2.6b diorang tak percaya.

Anonymous said...

Dah tergadah terkial terkial buat kejutan duk duk duk...takut pr14 duk duk duk...pas 40-50% dah keluar tu yg duk duk duk..manifesto dr dulu hanya sebutan tak dilaksana tetiba gamaknya ada mesyuarat tergempar umum imbuhan...group nek jijah dah pulas min...hang nak diterajang ke atau hang nak duduk lagi jd mb...taktik terkini sebelum pr14...tinggal 2 thn je lagi..sikit je tu....tunaikan semua manifesto dulu termasuk apa yg dah diubah yg rakyat dpt dr zaman bn...

Anonymous said...

MASJID DHIRARR.

Anonymous said...

Di atas dah dinyata...bila buat masjid tu, bukan main dia org memperlekehkan kerajaan dan penyokong kerajaan seolah di malaysia ni takde masjid atau surau yg dibina oleh kerajaan...

Bukan setakat bina masjid je... setiap tahun kerajaan pusat beri peruntukan ke majlis agama negeri masing masing termasuk negeri pakatan...

Mintak maaf, sape yg tak suka sembahyang kat masjid?

Kita kini diperingatkan kembali kejadian yg berlaku di zaman nabi saw....bahkan negara kita juga dah berlaku...kita tak kan lupa masjid surau telah di pergunakan utk memfitnah dlm ceramah...

Anonymous said...

Kita orang Umno dan Bn..bersyukur kerana terbina masjid yang diterajui oleh Dap....kita tahi Dap ni...suka berlakon untuk ambik hati orang Melayu...dia rampas berhektar hektar tanah orang India dan Melayu di Penang...dia rampas Taman Manggis tanah utk pprt...so wajarlah kononnya dia nak..tebus kesalahannya...tapi...soalnya...duit utk bina masjid tu halal ke haramm...so para mufti...tolong perjelaskan...takut...jugak..boleh solat ke. Tak boleh ke...maklumlah cina Dap ni...semuanya dia sondol..janji mansyuk....so sebagai orang biasa dan tiada kefahaman..perlu para agamawan beri penjelasan...ok

Anonymous said...

Cucu nek tempoyak ooi, kau duduk dlm gua di Uganda ke? Org komen kau pun nak komen, tp copy paste je. Kalau copy paste pun, bacalah dulu, tanya org dulu. Kan dah kena? Kan dah nampak kemaluan?

Kerajaan Malaysia dah naikkan elaun tetap perumahan utk gred 41 kebawah dah setahun lebih kau tak sedar? Kau hidu gam ke?

Muahaha... Muahaha... Muahaha...

Anonymous said...

Betul jugak...orang yang ada ilmu agama ni kena beri penjelasan maklumlah kalau Bn dan Umno bila mereka nak buat masjid atau surau sudah pasti sumbernya dari duit yang halalkan.Tapi ni Dap....

Anonymous said...

KAH KAH KAH KAH

Majid Joseph Lim Guan Eng....KAH KAH KAH KAH

Tapi bunyi Azan tolong senyap2 macam di singapork, ok?

"Ini negeli cinapek punyia. Lu maulayu boloh manyiak sinang kena tipu wor!" - Luahan cinapek2 dapigs yang kebanyakkannya mempunyai dwi kerakyatan pun....Musnahkan kerajaan Melayu Islam...kalau Malaysia hangus, cabut Ostolia. Kalau Islam gugur secara aman dengan bantuan murtad2 pan dan pkr, depa stay on di Malaysia. Itulah percaturan cinapek dapigs cilaka.

Anonymous said...

Ramainye islam yg iri hati... ntah apa2...

Go lge go... ko lebih amanah dari jib...

Anonymous said...

Duit cukai judi arak masuk akaun mana yek?

Anonymous said...

252pm

'Ramainya Islam yg iri hati.....'

Jing, we call each other Umat Islam...ramainya UMAT ISLAM.....bukan "ramainya Islam...."

Mungkin sjkc ko tak ajar kot, Jing.

Seronok tengok anjing kapir lgbt dapigs lompat2. Macam mana Jing?
Go LGE GO? Go where? Balik hongkong ke?

Anonymous said...

Duit cukai judi arak masuk akaun untuk buat jalanraya, kerajaan selangor ambik duit tu buat simpanan dan bayar bonus satu setengah bulan... bagus.. bagus... lepas tu kata kerajaan pr bijak dalam segi menjana kewangan... pala bana dia...

Anonymous said...



OI si anon2 JUBOQ BABI JIJIK; tak habis2 dgn. komen2 "copy-paste" TERORIS ZIONIS HARAM JADAH lu!

Aiya, puak HOMO mcm. lu aahhh, memang puak BINATANG BUAS wohhh! Ini mcm aaahhh?! Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ ANJING ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu Nek Tempoyak“)!

Awatlah lu & anon-anon TERORIS GILA BABI PENYAMAQ ZIONIS SETAN PORNO/HOMO/RASIS HARAM JADAH DAPJUBOQ BABI asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI ANJING/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS BABI HOMO/PORNO SIAL, GERTAK, MENCARUT & nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak serta bapak dia yg bekas ASKAR? Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO HOMO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – apa KEJADAHnya ni?!

Jadi, Go LAHAP TAIK JUBOQ BABI ZIONIS HARAM JADAH DAPBANGKAI BABI lu yg. atas muka lu tu!!

Anonymous said...

http://www.beritasemasa.com.my/negeri-termiskin-di-malaysia-kelantan

Anonymous said...

Masjid ni bakal menjadi satu tarikan pelancong yang yg baru di Penang. Nama masjid ini disyorkan "MASJID KHALIFAH JOSEPH LIM GUAN ENG @ UMAR ABD AZIZ "

I LOVE ROSMAH. said...

apa punye pendedak la zaman ni main2 kan mesjid.dh takde benda lain ke contohnya main2 kan reban ke.kurrr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

apa punye pendedak la zaman ni main2 kan mesjid.dh takde benda lain ke contohnya main2 kan reban ke.kurrr...kokoko

Anonymous said...

MASJID DHIRARR

Anonymous said...

OI si anon 1249, si KETURUNAN PORNO/HOMO/RASIS-EJEN ZIONIS HARAM JADAH, lu jgn. nak MENYAMAQlah si PENAKUT GILA BABI oi! Yg. lu nak MENHINA, guna nama YAB WANITA PERTAMA tercinta kami apahal - PU; hang buatlah REPOT POLIS sbb. si TERORIS DAPJUBOQ ANJING ni memutarbelitkan identiti dan imej YAB DS Rosmah tapi dok HINA YAB PM kita! PI MAMPOS lu si TEROIS-KULI JUBOQ BABI JIJIK kit SIAL JUBOQ BABI/TONGGENG eng/kok-chin SUNDAL/gobing-jagdippyBABI-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA/KENCING NGAnga ming/BABIga!!

Yg. lu nak HINA Bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu tak habis-habis apasal si BANGKAI-BANGKAI BABI?! Dasar lu si puak JIJIK-nak-MAMPOS-si-PENJILAT BANGKAI BABI!

Jadi, Go LAHAP TAIK JUBOQ ANJING ZIONIS HARAM JADAH DAPBANGKAI BABI lu yg. atas muka HODOH JUBOQ BABI lu tu!!

Anonymous said...

Bodyguard guan eng dah marah

Anonymous said...

Merangkap tukang cuci seluar dalam yg kena taik

Anonymous said...

Suruh imam masjid ni baca doa utk kesejahteraan lim guan eng setiap khutbah kedua solat Jumaat

Anonymous said...

Calon PAN kalah, terus jd gila babi

Anonymous said...

iri hati hotak hang. hang ingat komunis banyak ekor ni tiada agenda komunis depa utk org islam d sana dan d msia.
baru d lahirkan semlm dan otak sudah letak d kepala lutut. melayu harbi komunis..

albangi selangor said...

Surah At-Taubah

Ayat 17. Tidaklah pantas orang-orang musyrik memakmurkan masjid Allah, padahal mereka mengakui bahwa mereka sendiri kafir. Mereka itu sia-sia amalnya, dan mereka kekal di dalam neraka.

Ayat 18. Sesungguhnya yang memakmurkan masjid Allah hanyalah orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari kemudian, serta (tetap) melaksanakan shalat, menunaikan zakat, dan tidak takut (kepada apapun) kecuali kepada Allah. Maka mudah-mudahan mereka termasuk orang-orang yang mendapat petunjuk.
.
Ayat 19. Apakah (orang-orang) yang memberi minum kepada orang-orang yang mengerjakan haji dan mengurus Masjidil Haram, kamu samakan dengan orang yang beriman kepada Allah dan hari kemudian serta berjihad di jalan Allah? Mereka tidak sama di sisi Allah. Allah tidak memberikan petunjuk kepada orang-orang yang zalim.

I LOVE ROSMAH. said...

kenapa ayat ini al quran 1400 tahun diturun zaman nabi telah diterjemahkan dan direalitikan oleh pendedop.padahal bukan ayat dr pembangkang.ayat dari kalamullah tuh.betapa hebatnya al quran tapi dibenakkan oleh dedak buat2 rasa tak bersalah jek.takbirr...allahuakbar.kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

ingat 1mdb taja beberpa kerat ong kg p haji,umrah bleh hapus dosa penternak najib ke.pendedop kata yess...tunduk sambil patok dedak..kurrr...kokoko

Anonymous said...

Iya la... Inikan waktu keluar dari reban... Keluar-keluar terus meroyan sorang diri....On time tu...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates