June 20, 2016

64 Kesian Cucu Tun Dr Mahathir Balik Kampung Naik Bas Murah

Seronok juga jadi anak DS Mukhriz dan cucu Tun Dr Mahathir ni ye. Dapat guna jet peribadi untuk balik berhari raya. 

Jangan ditanya siapa yang menanggung perbelanjaan ini kerana bagi minions ProTun, asalkan bukan Rosmah Mansor yang berada di dalam jet peribadi itu, semuanya dibolehkan. 

Kalau orang kampung CTS hendak balik Aloq Setaq sekarang pastinya sedang berebut tiket Bas ni. Ko Adooooooo?

64 comments:

Anonymous said...

Cuba selidik acc.tiap2 cucu Mahadey ni...mesti ada juta2 punya pasal duit Umno 100 billion tak pernah dipulangkan...biarlah....kan mereka mewah kat dunia hasil duit dari mana. Takut duit tu bukan hak kita tapi kita guna so hukumnya apa....

Anonymous said...

Huish... je sape la yang papa mama diorang sewa ye...

Bapa berlakon naik Air-Asia tiap minggu, maknya duduk KL tak balik-balik Kedah. Anak naik jet peribadi... Ada dapat gaji MB part time lagi ke??

Anonymous said...

Nanti ted kentut masuk kata biaq pi la dengan depa.... mak bapa kaya... huhuhu, dah boleh agak dah. Lepas tu, ted pun mengeluarkan bau yang busuk dari lubang jubornya...

Kita tungguuuuu....

Anonymous said...

SHAH ALAM: Parti Amanah Negara (PAN) tidak mampu meraih undi dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar semalam, sekiranya parti itu bergerak sendirian.

Menurut penganalisis politik, Profesor Madya Dr Sivamurugan Pandian, undi yang diperolehi parti baru itu dalam dua PRK berkenaan hanyalah berdasarkan jentera yang digerakkan rakan sekutunya dalam Pakatan Harapan (PH), terutamanya DAP.

"Jawapannya ketara, jika mereka berdiri dengan sendiri tak mungkin dapat lihat prestasi yang diberikan dalam dua PRK ini sebab saya percaya apa yang berlaku adalah penggantungan terhadap rakan sekutu di dalam PH yang memungkinkan kemenangan mereka.

"Saya percaya salah satu faktor menyumbang kemenangan PAN adalah gerak kerja dilakukan DAP. Bagi DAP, khusus di Selangor kemenangan itu penting bukan untuk kalahkan BN tapi memastikan prestasi mereka lebih baik dari PAS," katanya kepada Antarapos, hari ini.

Sivamurugan mengulas prestasi PAN dalam dua PRK semalam yang menyaksikan parti itu, termasuk PAS tewas kepada Umno-Barisan Nasional (BN).

Calon PAN di Sungai Besar, Azhar Abdul Shukor memperolehi 7,609 undi, manakala Prof Dr Ahmad Termizi Ramli yang menjadi taruhan PAN di Kuala Kangsar sekadar mendapat 4,883 undi.

Sivamurugan juga dalam pada itu berpendapat masih banyak gerak kerja yang perlu dilakukan PAN dalam meraih sokongan rakyat, termasuklah menjadi pengganti PAS dalam gabungan kerjasama pembangkang.

Ujarnya, sehingga kini PAN masih gagal untuk menepis bayangan imej parti lamanya.

Malah pensyarah kanan di Fakulti Sains Sosial Politik dari Universiti Sains Malaysia juga berkata, undi terhadap PAN menerusi PRK semalam bukanlah kerana sokongan terhadap parti itu semata-mata.

"Jika dilihat konteks keputusan PRK semalam, persaingan itu masih terhad.

"Saya percaya lebihan undi datang daripada penyokong-penyokong tegar PH dan tidak semestinya daripada PAS yang melakukan protes ke atas PAS.

"Apa yang dilihat mungkin sokongan yang diberikan kepada PH, tidak semestinya PAN. Maka PAN kena cari tapak sendiri supaya dapat dilihat parti alternatif yang lebih berwibawa kepada PAS," ujarnya lagi.
Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2016/06/mukhriz-mahathir-buat-u-turn.html#8IAWU8aT1st72QDM.99

Anonymous said...

Analisa aku ialah PAN sebuah parti yg pemimpinnya seramai 33 orang manakala pengikutnya 4 orang.
Ketua turus parti merupakan babi ternak DAP, manakala yg lain lain ialah anjing suruhan.

ted manoff said...

Profesor kangkung...

ted manoff said...

Alahaii dah takde isu lain kee admin...isu mcm nii pun nk update...kes mdb..kes songlap duit tebusan..sia2 mohd bayar mahal2..banyak kee dapat bonus admin..kalau ada lebih kongsi2lah..

Anonymous said...

Nasib baik Parti Kuali kalah, hilang penyakit kentut kau. Kau patut jilat punggung guan eng dan mat sabun tiap hari hingga hari raya.

Anonymous said...

Barua DAP alih topik

ted manoff said...

Sedap sangat kee jilat pungkoq mohd najib..$$$

Anonymous said...

Tak sedap, sbb tu kau lebih suka jilat pungkuq guan eng yg tak basuh berak tu. Ketagih.

Anonymous said...

Fuyoooo anak cucu naik jet balik raya... atuk naik jet nak beli popia... tak ke babi namernyer tuhhh

Anonymous said...

Kalau prof sawi pulak komennya ini macam....

"Tinjauan menunjukkan calon pan boleh mng dgn majoriti besar kali nii..ketawa lah sepuasnya sekadar sedapkan hati.."

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Bergaya betul cucu mamak kerala... Nenek moyang diorang dulu naik kete kerbau je nak balik kampung kat kerala tu...

Anonymous said...

Ted nampak kurang semangat jer...?

Belum makan ubat ari ni?

Anonymous said...

Ada duit bulihla,esok2 tarak duit
Keretaih deklarasi bulih buat bungkuih kacang putih...sejuta
lebih tu......

Anonymous said...

yang dilarang naik jet cuma rosmah dan anak2nya. anak cucu madey kuti naik roket pun tak ape....

Anonymous said...


INI TAHUN CELEBRATE SE PUAS PUAS DAN GEMBIRA SEKALI.
SELEPAS TU - MUNGKIN LIN KOP - BANG KRAP!!!! KALAU TAK BAYAR
THE Malaysian Finance Ministry and its wholly owned sovereign wealth fund 1MDB will have to settle its USD$6.5 billion commitment with International Petroleum Investment Company (IPIC) at the London Court for International Arbitration (LCIA) by July 11 or face bankruptcy.

Anonymous said...

La... dah tu ko ingat bn tu gerak sekor sekor ke?

Anonymous said...

Umno jangan lupa diri ingat bila dah menang akan terus menang ke. Perbaiki diri, berhemah, jangan takbur, jangan pentingkan duit dunia. 2-3 tahun dulu Parti pembangkang terlalu takbur dan lihat sekarang apa jadi. ALLAH swt maha berkuasa. UMNO dan bini bini pemimpin UMNO ambik resam padi... Saya berani gerenti UMNO akan lupa daratan...lepas nie...Tunggu aje....

Anonymous said...

Mocik pocik tak kisahhhh... jgn kaco mocik pocik tengok geganza nih... kahkah..

Anonymous said...

APODOHAL...ADO AKU KESAH. MENYEMAKAN OTAK JO....

Anonymous said...

Mat sabu dah cakap apa yg kau tulis kat atas tu 30 tahun dulu masa dlm Pas. Kalau apa yg dia kata ti btul, rakyat Malaysia sekarang dah pupus. Kalau yg masih hidup pun cuma biawak pasir je, itu pun kurus cengkung tak cukup makan.

Anonymous said...

Gerak ramai-ramai pun hanya mampu menang kat tempat cina dapig je... Nampak sangat harapkan parti lain untuk bernafas... Nak harap diri sendiri mahu ke parit keputusannya...

Anonymous said...

Kalau selagi pembangang yang ada kat malaysia ni dok perangai macam tu je... Tak hairan kalau umno/bn terus menang dalam mana-mana pilihanraya pun...

Anonymous said...

Tahun 1997/98 pun pembangang pernah kata perkara yang sama... Tengok tak bangkrap lagi malaysia ni...

Anonymous said...

PAN tidak mampu ganti Pas - Mohd Amar

KOTA BAHARU 20 Jun - PAN tidak mampu bertanding secara bersendirian atau satu lawan satu dengan mana-mana parti jika tidak mendapat sokongan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR), kata Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

Beliau berkata, kini terbukti PAN tidak mampu menjadi pengganti Pas dalam pakatan pembangkang sebagaimana yang dicanang sebelum ini kerana tidak mampu meraih sokongan pengundi tanpa bantuan parti-parti berkenaan.

"Pada pandangan saya ialah kegagalan PAN berperanan sebagai parti ganti kepada Pas. Walaupun jumlah undinya besar di (Parlimen) Sungai Besar tapi saya percaya 90 peratus undi itu datang daripada DAP dan juga PKR, (dan) bukan undi sebenar PAN.

"Dan saya percaya kalau PAN bertanding secara bersendirian macam kita Pas kemungkinan besar mereka akan hilang deposit, itu pandangan sayalah," katanya yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan di sini hari ini.

Anonymous said...

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mesti bertanggungjawab terhadap peranannya dalam dua skandal, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan urusan jual beli kapal selam Scorpene, di mana berbilion ringgit digunakan tanpa akauntabiliti, kata Pusat Memerangi Rasuah dan Kronisme (C4).
Badan yang mengawal rasuah itu berkata, persamaan dalam dua kes kontroversi berkenaan sangat membimbangkan.
"Najib mesti bertanggungjawab dalam skandal ini," kata pengarah eksekutif C4, Cynthia Gabriel dalam satu kenyataan hari ini.
Katanya, hutang RM42 bilion dalam tempoh 5 tahun beroperasi yang dikumpul 1MDB menunjukkan bagaimana permainan kuasa, politik naungan dan rasuah membawa kesan buruk kepada negara ini.
Cynthia berkata, tidak mengejutkan yang dana pelaburan strategik negara itu bukan skandal kewangan pertama melibatkan Najib.
"Perjanjian Scorpene Submarine merupakan satu lagi pembelian berbilion ringgit yang memalukan negara yang dapat dihidu rasuahnya sebelum pilihan raya umum lalu.
"Pelbagai jawapan yang tidak konsisten muncul di Parlimen dan akhirnya membuatkan kumpulan hak asasi manusia Suaram memfailkan aduan kehakiman di tribunal Perancis," katanya.
Gabriel berkata terdapat 4 faktor yang sama dalam kedua-dua urusniaga kontroversi itu temasuk penglibatan Najib dalam kedua-dua kes.

Anonymous said...

Elok sgt kau ungkit pasal scorpene, mdb atau altantunya. Lebih kerap pembangkang ungkit pasal cerita ni, lagi bertambah rakyat benci pembangkang.
Contoh, bila mahathir ungkit balik padal altantunya, habis prk kalah teruk termasuk prk Sarawak.
Teruskan...

Anonymous said...

Bn menang hari tu,orang rumah dapat tv baru dan wang saku,itu rasuah politik,mula taknak ambil tapi itulah kuasa wang sukar nk tolak,kalau pru susah sikit buat bn, takkan 1malaysia nk dibagi.

Anonymous said...

Masa 97/98 takde naik macam2. Takde gst... ye dak... mmg la tak bengkrap...

Skang kalau tak naik mcm2... camne nak idup kerejaan tu...

Anonymous said...

Sebenarnya kau yg suruh ambik sbb kau tak ada duit nak beli. Kau tu malas, asyik ckp politik kdai kopi lps ambik baru tuduh rasuah politik. Dasar pemalas, bodoh. Dahlah bodoh, ikut pemimpin parti Pan yg bodoh bebal.

Anonymous said...

Ada gst lgi tak bangkrap. Apa lah bodoh bahlol sgt.

Cik Minah said...

PETALING JAYA: Dua hari selepas kekalahan pembangkang di Sungai Besar dan Kuala Kangsar, PAS mengakui perlunya suatu bentuk kerjasama seperti Pakatan Rakyat dalam usaha melawan Barisan Nasional (BN).

“Apakah formula sebelum 2008 boleh diterokai semula? Tidak pasti namun keperluannya ada bagi menilai dari pelbagai sudut,” Timbalan Presiden Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man memberitahu FMT hari ini.

Beliau diminta mengulas kemenangan BN di Sungai Besar dan Kuala Kangsar, mengalahkan PAS dan Pakatan Harapan yang diwakili Amanah dengan majoriti besar.

Tuan Ibrahim berkata sebarang bentuk kerjasama kali ini perlu berdasarkan dua prinsip.

“Prinsip utama yang boleh dipersetujui ialah satu lawan satu, dan jangan minta rakan kerjasama korbankan kerusi.

“Kedua, setiap parti mesti diberi kebebasan memperjuangkan prinsip parti secara demokrasi,” kata Tuan Ibrahim.

Beliau bertegas tidak akan sesekali menggadaikan prinsip perjuangan PAS bagi mengekalkan hubungan dengan parti lain.

“Mereka yang tidak menghormati dan tidak boleh menerima prinsip PAS, mustahil diadakan kerjasama.

Mereka yang menjadikan rasuah dan salahguna kuasa membuli rakyat juga termasuk dalam mereka yang bercanggah teruk prinsip PAS dan kerjasama politik tidak dapat dilakukan.

“Tiada parti yang sanggup bekerjasama sampai hilang prinsip dan jati parti, dan juga tiada parti yang sanggup bekerjasama dengan mereka yang mencuri kerusi parti,” katanya.

Pada PRU 2008 dan 2013, PAS, DAP dan PKR mengadakan persetujuan mengelak pertindihan kerusi.
Langkah itu membantu parti pembangkang menafikan BN majoriti dua pertiga kerusi Parlimen.

Anonymous said...

Itu la anus 8:31 termasuk dalam kategori bodoh. Aku cakap tahun 1997/98 dulu pun pembangang kata malaysia akan bangkrap sebab masalah ekonomi serantau. Waktu tu memang betul pun gst takde... Tapi kalau takde lagi gst, kenapa pembangang boleh tetap kata malaysia akan bangkrap juga... ???? Ko punye alasan macam cibai je aku dengar...

Setakat ni, negara mana yang buat gst dah bangkrap?? Cuba bagi senarai kat aku nak tengok sikit....

Anonymous said...

Dr M & keluarga naik jet petibadi. Lantak dia la.
Rosmah naik jet disewa kerajaan. Itu duit rakyat. Ada faham perbezaannya?

Anonymous said...

Cakap pasal scorpene.. Bila najib nak kena sepina dari mahkamah perancis ni???? 3 tahun dulu, boleh dikatakan hari-hari aku dengar pasal najib takut nak ke perancis kerana ada sepina atas nama dia... Takkan la dah 3 tahun sepina tu masih simpan dalam jubor peguam negara perancis lak kot... Yang mainkan isu sepina tu siapa lagi kalau bukan pembangang-pembangang kat malaysia ni... Ketuanya si suara anak haram (suaram)... Seronok betul main fitnah... Dah minta maaf ke belum tu????

Anonymous said...

Dia isteri PM, dia layak nak guna... Peduli apa dengan ko...

Anonymous said...

"Kedua, setiap parti mesti diberi kebebasan memperjuangkan prinsip parti secara demokrasi"

Tak payah cerita banyak la... Macam la PAS akan terima konsep setuju untuk tidak bersetuju lagi. Akhirnya nanti yang akan buat keputusan adalah majlis ulama PAS, bukannya hanya bersandarkan cakap Presiden atau Timb Presidennya...

Kalau nak terus bermimpi disiang hari, maka teruskan la... PRU14 nanti pembangang tetap takkan mampu bersatu untuk lawan BN... Kecuali la peliwat dah keluar penjara dan tabur janji manis pada semua presiden parti dap, pas dan pan tu...

Anonymous said...

PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad digesa kembali semula kepada Allah dengan bertaubat sebenar-benarnya dan itulah perkara yang terbaik perlu dilakukannya di hujung hayat.

Ketua Pemuda PAS Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata Dr Mahathir perlu membanyakkan masa berada di tikar sejadah dan di hadapan Kaabah.

“Taring Tun Mahathir secara rasminya tercabut. Saya sarankan beliau banyakkan berada di tikar sejadah dan di hadapan Kaabah.

“Jika Tun kembali kepada Allah dengan taubat yang benar itulah sebaik-baik kehidupan di hujung hayat. Saya mendoakan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Anak kepada bekas menteri besar Kelantan itu berkata zaman kekuatan Dr Mahathir ketika bertempur dengan allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz sudah berakhir.

Katanya, PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar merupakan petunjuk awal kekuatan sebenar PAS selepas berjaya melepasi krisis dalaman yang menyaksikan terkeluarnya anasir lemah dan buruk selain cubaan mengubah hala tuju perjuangan PAS.

“PRK kali ini peluang terbaik PAS untuk melihat tahap sokongan dan kekuatannya di bawah. Ia sokongan paling tepat terhadap PAS setelah ia bersendiri bersama IKATAN di dalam blok ketiganya yang baharu,” katanya.

Malah, ahli Parlimen Pasir MAS itu percaya PAS akan berjaya menepis sangkaan dan tuduhan bahawa parti Islam itu merupakan kuda tunggangan Umno.

“Ketika PAS bersama DAP, PAS dituduh Umno sebagai tunggangan DAP. Ketika PAS berpecah dengan DAP, PAS dituduh DAP sebagai tunggangan Umno.

“Sebagaimana PAS berjaya keluar daripada tuduhan pertama, PAS pastinya akan berjaya keluar tuduhan kedua dengan selamat dan sejahtera,” katanya.

Sebelum ini, Dr Mahathir hadir di kedua-dua PRK dan bertindak menyokong calon Amanah. Bukan itu saja, beliau turut menggesa pengundi menolak PAS dan mengundi parti Islam itu sama seperti mengundi Umno.

Anonymous said...

Pssttt... Dengar-dengar macam ada satu lagi pilihanraya kecil kat sarawak dalam sebulan dua ni.... Tempat yang DApig menang tempoh hari pulak tu... Kalau betul, anjing-anjing fuckatan haprak kena sedia awal la... Tokong nak tabur tulang tu...

ted manoff said...

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mendedahkan kemenangan besar yang diperolehi Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) di Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar adalah hasil pemberian wang dan barang-barang kepada pengundi.
Katanya, BN seolah-olah tiada perasaan malu apabila membuat penipuan itu untuk mendapatkan kemenangan dalam meraih undi rakyat.
“Maruah bangsa dan negara sudah dimusnah sehingga rakyat Malaysia yang dahulu bermaruah sudah turut contoh yang ditunjuk oleh pemimpin.
“Mereka yang bertanya akan pendirian saya perlu bertanya diri sendiri apakah maruah kamu sudah tidak ada lagi sehingga sanggup berbangga dengan kemenangan hasil penipuan, hasil rasuah yang terbuka dan salah guna kuasa yang ketara,” kata beliau dalam entri terbaru blognya di chedet.cc, hari ini.
Walaupun BN meraih kemenangan luar biasa pada PRK kali ini, namun Tun Dr Mahathir berkata, kejayaan parti itu tidak sekalipun mengubah pendiriannya mengkritik salah laku kerajaan yang dipimpin oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
“Mereka bertanya apakah pendirian saya setelah mereka menang. Pendirian saya tidak berubah. Mungkin ia menjadi lebih keras,” katanya.
BN menang besar di kedua-dua kawasan Parlimen itu dengan calonnya Datin Mastura Mohd Yazid memperoleh majoriti 6,969 undi pada pilihan raya kecil (PRK) Kuala Kangsar manakala Budiman Mohd Zohdi meraih majoriti 9,191 undi bagi PRK Sungai Besar. - ismaweb

Anonymous said...

Sekolah rendah tak habis mcm tu laa, dia tak tahu apa kelayakan seorang isteri pm Malaysia dpt. Ingat.. ISTERI PM, tak kiralah sapa yang jd pm.
Kalau takdirnya mat dabu jd pm (nauzubillah), maka si normah bini dia pun dpt kelayakan yang sama.

Kau faham tak bahlol.

Anonymous said...

Kita suruh dia letak taring beruk Uganda pulak.

Anonymous said...

Bodoh mahathir ni rupanya. Sepatutnya sbg org tua yg dah nak masuk kubur dia wajar berkata, ini adalah takdir dan ketentuan Allah, bukannya menyalahkan org lain dgn menyalak siang mlm mcm org tak siuman.

Anonymous said...

KUALA KANGSAR - Para penyokong yang menghadiri ceramah Umum PRK Kuala Kangsar Pakatan Harapan Perak ‎malam ini mendapat 'buah tangan' berupa sayur sawi.

Sayur sawi segar itu dibawa oleh penyokong pakatan itu dari Cameron Highlands.

Situasi itu menarik perhatian wartawan yang bertugas membuat liputan ceramah berkenaan.


Sayur berkenaan diedarkan kepada pengunjung ketika ceramah sedang berlangsung.

Menurut beberapa penyokong yang ditemui Sinar Harian memberitahu mereka mendapat sawi itu kira-kira jam 9:30 malam tadi.

"Sawi ini diberi secara percuma dari penyokong Pakatan Harapan. Mereka bawa dua bakul besar ke sini.

"Tadi ada petugas yang beri kepada kami, waktu ketika ceramah berlangsung,"‎jelas beberapa penyokong yang menerima sawi berkenaan.

Dalam ceramah itu, antara yang hadir ialah Penasihat DAP, Lim Kit Siang, calon Parti Amanah Negara (Amanah), Profesor Dr Ahmad Termizi Ramli dan beberapa pimpinan pembangkang yang lain.

‎Ceramah di adakan di Jalan Dato Sagor, Kuala Kangsar.

I LOVE ROSMAH. said...

semakin jahat pendedak semenjak menang 2 prk ni.sampai anak cucu pun dikais2 cari cacing..woii makan dedak dah la...kurr...kokoko

Anonymous said...

Seronok betul lah macai gua no 4g lima tahun nih...

Dengar nih... kat mana kwsn mundur kat situ umno bn kuat... majoritinye la... sbb tu 80% kerusi palimen bn adalah kwsn luar bandar...

Anonymous said...

Dengar ni pulak, parti kuali hanya mampu menang 2 PDM je kat Sungai Besar??? Huh, nampak sangat talian hayat parti kuali tu hanya pada DAPig....

Anonymous said...

Hello anon612 pm...bila pulak Umno dan Bn berlagak bila menang waktu Pru kat Sarawak ada Bn berarak sakan...ada...Prk Sg Besar dan Kuale menang ada Umno Bn buat perarakan..tak kan...kami tak pernah sombong atau takbur...kwmenangan tu bukan utk diraikan tapi untuk berkhismat unruk rakyat...bukan mcm pwmbangkang. Bila menang mwreka akan raikan...kenapa...sebab..mereka dapat kuasa bila dapt kuasa mereka bermaharajalela...mentadbir negeri ikut kepala sendiri...rakyat susah pun tak peduli..janji...wang masyuk untuk anak bini dan kroni....contoh jelas...guan eng dan terkini nenek.lampir....tak lama lagi...pembangkang....lingkup lagi akibat sika memfitnah....termakan diri sendiri....ingat pada Illahi....setiap perbuatan...akan yerpalit pada hidung sendiri.... Oleh itu seblum nak mengata insafkan dulu diri sendiri

Anonymous said...

Si otak blank ingat kami bukan haiwan so jgn hina kami.....Allah akan jadi saksi kamu si otak blank hari hari hina kami..manusia dan haiwan Allah dah jelaskan sejelas jelasnya dalam Quran...so kalau kau si otak blank masih gelar kami makan dedak....kalau Allah beri kau kifarah....so kau tanggunglah....ingat...setiap perbuatan Allah byar cash utk umat akhir zaman...jgn melmpau lampau sangat hina orang...dahlah hari tu kata nanti kat padang masyhar..babi tak maafkan kami...padahal kami tak buat apa pun pada babi...pandai pulak kau hbis yang kau tu hari hari anggap kami binatang tak pulak kau...risau...takpelah...selagi ku tak berhenti grlar kami yang taat pada ulil amri pemakan dedak selagi tu kami tak akan maafkan kau...dan kat padng masyhar nanti kami tunggu....kau agih agih kan pahala kau pad kitaorang...ok...itu pun kalau ada..kalau tak ada kau pikul pulak dosa dosa kita orang pulak....ok....terbaik

Anonymous said...

Ya betul, BN Menang di kampung sbb kampung tempat tinggal orang baik. Yg suka menipu, berjudi, main pelacur tinggal di kws bandar termasuk kau. Jd kwsn ni yg DAP serta PKR.kuasai. Tempat kotor dan byk maksiat.

Anonymous said...

Ckp kat atok nenek anak2 ko jgn pegi ke bandar. Kotor jijik...

Ada je kat kg2 kes dadah rompak pecah rumah bagai. Kat felda pun camtuh... tak pecaya? Ko ingat kat kg takde orang jahat?

Anonymous said...

1240... ya ya... esok kat akhirat jawab la jugak ngape sokong parti yg luluskn lesen arak judi tuh... temasuk rokok skali... duit cukai tu guna kat mana yek?

Anonymous said...

Yg jahat kat kg tu slps balik dr bandar.

Anonymous said...

Kes rasuah dan seks Azmin bila nak siasat???, kesian Piji Pondan tengah cari pengganti MENTERI BESAR CAP AYAM !

Si tokong plak nak nyonglap duit kejenya dgn terowong 6billion kebajikan kroni lebih baik dari PPRT rakyat.Tmn manggis oh si taman manggis kesian nasib ko diperjudikan...

Anonymous said...

sembang lebih...asal pun kampung ulu banat...kena kejutan budaya. macam tanggang. rupa2nya luas dunia yer. katak keluar dari tempurong...

Anonymous said...

Duit cukai tu guna untuk buat sek yek buat hospital yek buat beli ubat yek....hukum Islam dan ahli.ilmuwan agama dah sepakat kan...cukai utk orang bukan Islam kita boleh guna yek...kalau mcm tu kerjan rugilah yek...orang Islam.kena zakat kena cukai orang bukan Islam hatta meniaga daging babi pun cukainya boleh kerajan gunakan.utk kepentingan.orang ramai yek...kita kena faham.kita hidup kat Malaysia yek...berbagai kaum dan.agama yang duduk di dalmnya yek...so Allah tu Maha Mengethui dan Maha Bijaksana yek...so kalau keliru pi tanya Mufti ke....wooi banyak.bacalah woii...anon 250 yek

Anonymous said...

Anon250 kau.pernah pergi Dubai tak...kau tahu tak Dubai salah satu negara yang terkaya di dunia..dulu...mereka kaya kerana minya sekarang mereka kaya dgn industri pelancungan. Buat pengetahuan anon.250 pelancung barat disajikan arak hiburan yang melekakan dan berpicnic dgn berbikini jer....tu lagi negara Arab tu bahasa mereka.bahasa Quran...rakyat mereka semuanya sekaum iaitu bangsa Arab...so cukai mereka jual arak.. Mcm mana kira tu..lain kali banyak membaca jgn merapu

Anonymous said...

Eh, kerajaan PKR di selangor, kerajaan DAP di penang dan kerajaan PAS di kelantan tak pernah luluskan sebarang lesen arak dan premis judi ke, kat selangor yang luluskan lesen rumah urut tu tak bakal ditanya diakhirat kelak ke??? Jangan lupa, penyokong parti-parti berkenaan pun tak lari ditanya kenapa sokong parti-parti tersebut tau... Jangan nak lihat orang lain je...

I LOVE ROSMAH. said...

alhamdulillah...akhirnya reban kat sini dh kenyang hasil taburan dedak aku...senyap sunyi sikit.riuh sekejap je hasil kemenangan sabung 2 prk tu memenangkan penyamun penternak.kurr...kokoko

Anonymous said...

Awal pulak ko meroyan depan reban malam tadi ye anjing kokoko... Mesti dah tau, ayam pun dah bosan dengan ko punye dedak tu... Ye tak?

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

Parti dia kalah, terus jd gila babi

Sokong Najib said...

Anak2 najib dan rosmah lagi babi sial besar.

Umno jaramjadah

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates