June 18, 2016

156 Keputusan Tidak Rasmi & Rasmi #PRKSgBesar #PRKKualaKangsar #SCS93

Kesimpulan keputusan di PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar adalah kedua-dua calon Barisan Nasional (BN) menang bergaya. Harapan bakal Ketua Pembangkang, Tun Dr Mahathir untuk melihat calon-calon BN hilang deposit tinggal mimpi ngeri beliau. Shame on you Tun.


Keputusan rasmi dari Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR):

156 comments:

Anonymous said...

Saya lebih tertarik nak tengok kawasan majoriti cina yg dulu lebih memilih pakatan...nak lihat perbandingan sebelum dan selepas prk.

Jika di sarawak, kita dah nampak tumbangnya dap...jika dulu pakatan menang dan sekarang pan pulak menang bermakna dia org tetap dap.

Anonymous said...

Maka berkata la ted kentut dengan penuh bangga....

"ted manoff
Saturday, June 18, 2016 3:41:00 PM
Tinjauan menunjukkan calon pan boleh mng dgn majoriti besar kali nii..ketawa lah sepuasnya sekadar sedapkan hati.."

Kah kah kah kah kah kah... Tinjauan dari lubang bontot dia....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Terima kasih Tun Mahathir kerana telah beri kemenangan mudah kepada calon BN... Signal kononnya rakyat bakal menolak Najib nampaknya tak berjaya diperolehi...

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Di sarawak dah kelihatan penolakan dap..Jika kita lihat di atas..kaw sekinchan dikuasai amanah... adakah itu kaw majoriti cina yg dulu menyokong pr?

Anonymous said...

Sekinchan memang masih kuat dengan dap nya. Tengok adun mereka pun kita dah tahu bagaimana corak politik disitu... Lebih-lebih lagi, awal hari kempen dulu, diusungnya calon parti kuali ke hulu ke hilir oleh adun sekinchan memperkenalkan kepada penduduk di situ. Tak hairan la mereka akan tetap pilih calon mesra dap sebagai pilihan mereka

Anonymous said...

Alhamdullilah... Sekalung tahniah kepada YB Budiman dan YB Datin Mastura...

Anonymous said...

waaaaaaa.......mamaktun nangis. hati busuk tuhan marah.

i love rosmah..mana???
ted kentut..mana???

Anonymous said...

Diorang tengah cakap dengan ayam, macam mana boleh kalah teruk ni... Majoriti yang BN perolehi lagi hebat dari PRU 13 yang lalu...

ted manoff said...

Caii..jangan gembira dulu..kita tgk jumlah undi dulu buat analisis..lagi satu tk perlu pun sebut nama mohd najib...gambar dia pun tkde@orang nk tgk di prk nii..jangan nk ambil kredit plk...kalau pas tk kacau mmg bungkus bn....NEXT

Anonymous said...

Dari mana tinjauan toad prooot tu dapat?

Anonymous said...

Mahathir tak khusyuk solat terawikh malam ini kerana hasrat nak tengok calon bn hilang wang pertaruhan tidak kesampaian. Dah la macam tu, bn menang dengan majoriti lebih besar... kasihan kasihan...

Anonymous said...

I love rosmah:
Kurrr... Kurrr... Takdok kokoko lak

Ted kentut:
Proootttt... Alamak tercirit lagi..

Anonymous said...

Eh... Eh... Sentap pulak ted kentut ni.. Tinjauan menunjukkan calon pan boleh mng dgn majoriti besar kali nii kan... Yang sentap lain macam tu dah kenapa????

Kah kah kah kah kah kah.... Najib, najib... Kenapa la rakyat tak mau tolak kamu ye.... Muahahahahahahaha

Anonymous said...

I LOVE ROSMAH...TADI KAT REBAN AYAM. ASYIK KUR KUR KUR..KO KO KO. BAHASA AYAM KUT.
TAK LAMA DAH TU. KALAU TAK TANJUNG RAMBUTAN..TAMPOI LA TU...

Anonymous said...

Bila dah sombong bongkak angkuh, hanya bersandar fitnah...hasilnya proott kentut hangit....buat apa pulak tak gembira...dah sah BN menang walau 1 undi TETAP MENANG..

Ko pi analisis utk parti ko, pi duduk semeja ngan majikan ko, hidang arak tu, membazir order byk byk buat apa, tunggang la arak tu

Anonymous said...

Undi PAS + undi PAN tetap tak dapat mengatasi undi yang BN perolehi..... Kesian ted kentut... Masih susah nak terima hakikat kekalahan kali ke-15 parti kuali tu...

Sekali pun tak pernah menang... Letak jawatan je la presiden parti kuali aka kayu tu....

Anonymous said...

Ted Kentod pulak. Tadi nampak lari terkengkang kengkang ke hospital. Nampak macam bontotnya berdarah. Kena buasir la tu....

Anonymous said...

Hihihi..gamoknya dok memikir kat reban, mana la nak cari dedak lagi...ada yg kena penampor kat rumah kurr kurr kokoko kah kah kah...

Anonymous said...

Nampaknye najib akan terus jadi
Pm.Manakala madey siap2 berkemas
balik kampong jgn lupa bawa sekali cai2......ok madey.

Anonymous said...

Hancussssss.....leburrrrrr...dulu ros jkk dok melantak kopi...sampai ke uganda keh keh keh...ni timbul pulak ted kentut hangit proott...tak pulak pi uganda bawak proott...takut kena penampor tgn beso org uganda...

Anonymous said...

Tu la, dulu ada orang sarankan mamak kerala tu jadi calon pilihanraya lawan BN, confirm boleh memang besar punye... Akhirnya dapat KEMALUAN besar-besaran...

Anonymous said...

Dah 20 komen ni.......
mana kurr kurr kokoko....
tak abis lagi ke cakap ngan ayam...
kurr kurr kokoko

Anonymous said...

Ya bagus la... kalau tak menang Tapi tengok la parti amanah yg baru menapak... taniah. Watch out la yek pas... utk bn... tunggu.

Korang gelak ceramah kurang la apa la... tapi... aku bangga dgn amanah... taniah skali lg.

Anonymous said...

Alhamdulillah BN menang...syukur PAS dpt mengalahkan PAN...

ted tertonggeng prooooooootttttt
sorang lagi kurr kurr kokoko

Anonymous said...

in sya allah...yang mana pangkah amanah tu pasti kembali ke pas. kalau tak ke bn pun demi islam.

Anonymous said...

Apa yg heran..dah tentu org dap pkr...jd barua je la..

Anonymous said...

Mana pi kengkawan sejati aku dari PAN ni, marilah makan dedak ni, walaupun kauorang mmg dah ketagih mkn taik, tapi mlm ni aku nak belanja kauorang mkn dedak.

Anonymous said...

Ni baru boleh dikata tukang angkat beg...ciannnnn pan...tukang angkat beg....tapi lagi kasihan org melayu pan...dah sokong dah buat apa saja utk dap,katanya masih ada yg kata melayu babi...ciannnnnnnn

Anonymous said...

Baru nak menapak la kononnya... Ikut "tinjauan" ted kentut, takde lak istilah baru menapak dalam komen dia sebelum ni... Kononnya boleh menang dengan majoriti besar.

Kalau nak tunjuk lagak lebih, serah pada puak pembangang dalam fuckatan haprak tu... Memang mereka world...

Anonymous said...

Dah tenggelam si proooooootttttt..pelik tapi benar ada manusia lemas ngan kentut prooooootttttt...

Anonymous said...

Baru nak menapak la kononnya... Ikut "tinjauan" ted kentut, takde lak istilah baru menapak dalam komen dia sebelum ni... Kononnya boleh menang dengan majoriti besar.

Kalau nak tunjuk lagak lebih, serah pada puak pembangang dalam fuckatan haprak tu... Memang mereka world...

Anonymous said...

15 kali masuk bertanding, 15 kali juga la kalah teruk...

Kadar kejayaan = 0%

Teruk punya parti... Tak pernah buat analisis sebelum bertanding ke??

Anonymous said...

Kurr kurr kokoko dah lemas ngan kentut prooootttt...dgr suara merintih je kurr kurr kokoko... bdn dah tak nampak dah diselaput ngan asap prooooootttttt...

Anonymous said...

Mcm mana tak teruk...analisis prooottt ngan kurr kurr kokoko dipakai...kah kah kah

Anonymous said...

Uuuuuuuuuuuuuuuu......berasap muka lge
mendidih ketiak hangit kit mlm...
jap lagi ada panggilan kecemasan dr sg buluh...

ted manoff said...

Hahaha...relax dulu caii..jangan gembira sgt...tgh analisa nii..NEXT

Anonymous said...

YG PASTI WARGA SG BESAR TAK DPT RESEPI BENGKANG NEK JIJAH...nek jijah kena tunggu pru 14 akan dtg utk bawak resepi tu....ubi yg dah order, mkn sendiri yaaa

Anonymous said...

Muahahahahaha...

Anonymous said...

Tinjauan pan menang majoriti besar dah tak boleh pakai ke???

Muahahahahaha

Anonymous said...

Apsal lambat bebenor...analisa pakai proooooottttt ke...kah kah kah....ujungnya keluaq taik cair keh keh keh...

Anonymous said...

Resepi bengkang tak dapat, kenduri yam senggg pun tak dapat... Calon lagi 2 tahun baru nampak muka semula... Itupun kalau dicalonkan sekali lagi..

Anonymous said...

Teruk kau ted...kurr kurr kokoko tak muncul muncul..kata perjuangan hahahaha...raya ni abis ayam disembelih...

ted manoff said...

Tahniah...cina terus tolak bn..NEXT

Anonymous said...

Kurr.. Kurr.. Kokoko... Where are you..

Anonymous said...

Tahniah... Tinjauan pan menang majoriti besar telah ditemui... Kat kawasan cina dapig je rupenya...

Anonymous said...

Apakah dengan kekalahan memalukan fuckatan ni bermaksud kawasan parlimen sungai besar dan kuala kangsar masih memiliki rangkaian telekomunikasi bertaraf 1g sahaja....????

Sekinchan mungkin dah ada 4g????

Muahahahahahahaha... Bukan aku cakap... Anjing pembangang yang suka dakwa begitu...

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah... Tinjauan ted tiruan menggunakan teknologi serakan kentut tengik..

Anonymous said...

Keputusan rasmi:

http://www.mysumber.com/keputusan-rasmi-terkini-prk-kuala-kangsar-dan-sungai-besar-2016.html

Anonymous said...

Oh tidak, ada yang mengamuk terus jadi ungka....

https://m.youtube.com/watch?v=-JH2WgjCXho

Anonymous said...

Ted manoff, kau pergi cari kat mana mamaktun menyorok, kalau jumpa kau londeh seluar dan kentut atas muka dia. Nanti aku bagi dedak. Udah le makan taik tu.

Anonymous said...

Jumlah keluar mengundi kurang memuaskan..tapi BN masih menang bergaya...syabas

Anonymous said...

Blk kampung bawak jet sekali yer...hehehe

Anonymous said...

takpe ted kentod...senang dah kita kenal diorang. kita ABCD kan diorang.

ted manoff said...

Yaa..bn dh mng..tapi kalau tgk trend pengundi muda lebih memihak kepada ph..cina masih kekal bersama ph..pan bakal menggantikan pas..tgk saja jumlah undi pan walaupun baru beberapa bulan ditubuhkan tapi sambutan menggalakkan..faktor wang juga jadi penentu kenapa bn mng...NEXT

Anonymous said...

NEXT... sapa lg nk kentut muka ted manoff... kahkahkakah
Prooooooooooooooooooottttt...!!!

Anonymous said...

Biasa laa.dh kalah byk alasan pulak.kecik2 taknak mamposss,dh besar byk kentot pulak.hehe

Anonymous said...

Ted manoff, cubalah kau jumlahkan keseluruhan undi pas, pan. Cuba kau buat ulasan sikit.
Tapi kalau kau Setaraf pres pan spm gred 3, tak payah buat ulasan. Kau pegi zoo pagi esok, masuk kandang monyet.

Anonymous said...

Hahhaha... monyet pun tak hingin nak campur dgn ted manoff. Geli hihihihihih huuuuuuuuuu

Anonymous said...

NEXT.... HAHAHAHA

Anonymous said...

NEXT? GILIRAN AKU PULAK
HERE TED COME HERE BOBOI
KURRRR COME HERE BOBOI
:-)

Anonymous said...

Terang2 Melayu menolak DAPIGS!

Anonymous said...

Teruk ted kena belasah gara gara kesombongan mulut celupornya.. kurr kurr kokoko dah cabut lari ngan ayamnya bertempiaran.. don juan dah terlingkup dgn kesialannya dah jd haramjadah... si minah dah tertonggeng.. siang mlm tak abis abis sebut pahlawan..kena kat btg idung sendiri, semua dah jd pahlawan sorang sorang lintang pukang cari lubang utk proooooottt..

Anonymous said...

Berita terkini... keputusan prk sg besoo
tun momok tumpah darah.... prk sg beso kedudukan MB Sgork tergugat.... momok tumpah darah lagi... buka puasa tadi momok makan bubur jer... sbb nasik dah jadi bubur.... kah kah kah... Assmin MB paling singkat di Selangor....

Anonymous said...

Proooot... NEXT..

Anonymous said...

Sendiri cari penyakit, sendiri tanggung la.. Berlagak nak mampus bila bagi komen.. Sekarang nak kentut pun keluar taik cirit je...NEXT

Anonymous said...

Prooottt.... Oh leganya. Tak tercirit macam ted kentut malam ni....

Anonymous said...

Berita terkini jugak...

Seekor ungka telah mengamuk dan membaling semua mikrofon yang dijumpainya ke lantai. Difahamkan ia berlaku kerana ungka tersebut tak dapat makan pisang di penang kerana harganya telah naik melambung tinggi.

Kejadian tiada kena mengena dengan laporan kekalahan pilihanraya atau GST sama sekali.

Harap sesiapa yang terjumpa dengan ungka berkenaan, lumurkan sabun padanya...pasti ungka itu kembali menjadi tenang....

Sekian... NEXT

Anonymous said...

Fuh, kalau PRU 14 begini situasi nya yang berlaku... Jangan kan 52%, 30% pun belum pasti dapat dah... Anyway, tahniah tahniah tahniah kerana buat undi berpecah...

Anonymous said...

Faktor WOW pada mamakdey telah berakhir. Bersekongkol dengan parti komunis, inilah natijahnya...

I LOVE ROSMAH. said...

tahniah atas kemenangan penternak2.pendedak semakin bertambah hasil limpahan dedak yang tak terhingga.dulu pendedak panggil cina babi,la ni panggil cina halal plak hasil taburan dedak.so aku hormati kemenangan kalian. aku dan pendedak akan lihat la hasilnya jua akan bencana ke atas org melayu sendri bagaimana penternak cap dacing akan kaut titik peluh rakyat utk memenuhi kehendak tembolok penternaknya.sekali lagi TAHNIAH .semakin benaklah otak korang sume...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

banyak dedak dah tabur,kita tunggu la plak time penternak buat collection plak.time tu takyah la nak merungut bila melayu mengemis di negeri sendiri.melayu di paksa duduk kat flat rumah gagak,cina plak rumah teres banglo.bila rasuah beraja di hati penternak maka haruslah dibayar oleh kaum melayu.harga ditetapkan oleh cina proksi penternak kerana nak tampung kos dedak.kepada pendedak tegar bravo..korang la penyumbang besar atas kemusnahan bangsa aku dan kamu sendri kerana otak dh benak tak bleh pikir logik..terpaksa la anti pendedak terima tempias nyer skali..padan muka aku n pendedak..kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

melayu akan dibiarkan bodoh telan sja dedak macm kat sabah serawak.ketinggalan jauh dari kaum cina.semata mata nak kekalkan kuasa.cuma aku harap pendedak perbaiki lah pemimpin kamu tu.berani tukarkan pemimpin lebih telus,bersih dari rasuah,bukan kalangan pencuri harta negara,harta negara berligar dikalangan penternak je.agihkan la pada rakyat lebih2 melayu ramai mundur segenap segi.lakukan la sesuatu.skang ni melayu terkontang kanting tak tau mana nak mengadu nasib.sedarlah wahai pendedak.jgn menang berkokok hari ni akan datang reban pon terjual.sekian terima kasih wahai pendedak.kurrr...kokoko

Anonymous said...

Apa lu merepek ni labuuuuuuuuu....
Kalau nk tgk sapa yg merana tertekan kene jual mai la ke penang.
Haha sohih la lu ni pecacai tong taik
Born loser.. haha

Anonymous said...

SUNGAI BESAR – Penganalisis Politik, Prof Mohammad Agus Yusoff menyifatkan parti pembangkang hanya menggunakan taktik memaki hamun ketika proses pilihanraya.

Menurut beliau, disebabkan tindakan mereka itu, ia memberi peluang kepada Barisan nasional memancing undi pengundi setia kerana mereka menggunakan pendekatan yang lebih halus dengan menjaga kepentingan rakyat.

“Ketika pilihan raya, BN tahu menjaga perut dan poket rakyat. Pembangkang pula, masa pilihan raya, ketikanya untuk memaki hamun pihak lawan,” katanya ketika membalas salah satu komen di laman Facebook.

Anonymous said...

Patut dibuat saranan dap bagi 50% kerusi yg dimenangi pru13 pada pan.Baru nampak Melayu liberal dpt sokongan cinapek bole?

Anonymous said...

Prooottt.... Oh leganya. Tak tercirit macam ted kentut malam ni....

Anonymous said...

Prooottt.... Oh leganya. Tak tercirit macam ted kentut malam ni....

Anonymous said...

Aik, takde pulak nak bagi alasan yang kedua-dua tempat parti kuali kalah tu merupakan kawasan kampung dimana penembusan jalur lebar tak masuk ke tempat mereka... Atau dalam bahasa mudah bagi anjing-anjing pembangang ialah, pengundi kawasan-kawasan tu masih bodoh-bodoh tentang info terkini dalam negara.

Tapi tengok la nanti, anjing pembangang akan keluar juga komen haram jadah dia tu... Kalau dikawasan anjing tu ada liputan internet bertaraf 10G sekalipun, tapi bukan KEBENARAN yang dicari pun tak guna jugak.....

I LOVE ROSMAH. said...

aikk...dulu ameno penang berpuluh buat apa kat sana...pendedak membesarkan tembolok sendri je .beli n rampas tanah ong kampong murah2 pastu jual kat cina.benak betoi..dah sah pendedak benak dh berkurun takdak itak....kurrr...kokoko

Anonymous said...

kurrr...kurrr...kurrr. kokoko.
keooookkkkkk.....

I LOVE ROSMAH. said...

KEBENARAN?? kelakar la.sejak bila ameno paham bahasa kebenaran.melayu pendedak tulen je kata ameno benar.realiti nya??penternak n pendedak tu je yang aku nampak....kurrr...kokoko

Anonymous said...

Yang menang berkokok tu adalah puak pembangang... Tinjauan itu menyatakan ph boleh menang besar la... Tinjauan ni cakap calon parti kuali dapat majoriti besar la... Alih-alih, tinjauan tu rupanya dapat dari kentut dia... Menang besar parti kesukaan dia pun hanya di 3 PDM sahaja dari 16 PDM... Itu baru betul menang berkokok, akhirnya reban satu pun tak ada....

Mana taknya, 15 kali bertanding, sekalipun tak pernah menang. Tapi berlagak baru tubuh parti dah ada beberapa MP dan ADUN, semuanya hasil pencurian dari parti asal. Kalau sendiri bertanding semula, mau ke laut jawabnya....

Anonymous said...

kurtr...kurrr...kurrr...kokoko. keooooookkkkk......

I LOVE ROSMAH. said...

42bil harta bon negara bawak ke hulu ke hilir,putar sana,putar sini 1 dunia KEBENARAN ke?saja tanya walau dh tau apa jawapan pendedak.nak 4 saksi yng tak fasik tak? nah makan dedak dulu bg energi utk soalan aku ni...kurrr...kokoko

Anonymous said...

Memang betul pun...yang pembangang suka dengar adalah cerita-cerita fitnah... Kalau hal-hal KEBENARAN, mereka akan tutup mata, tutup telinga...

Contoh macam rm2.6 tu kononnya dari duit 1mdb cukup la... Kebenaran dah jelas menyatakan tiada duit 1mdb yang diambil untuk diberi pada najib... Berapa ramai puak pembangang yang mahu terima KEBENARAN tersebut????

Bila dah tahu hasil siasatan, puak pembangang tetap berkata ada hidden hand yang bantu najib supaya nampak tak bersalah....

Hakikatnya, puak pembangang tu macam lembu dicucuk hidung oleh pemimpin mereka dan juga oleh mamak kerala... Jangan terima apa yang kerajaan katakan, dengar je apa yang kami cakap... Dan kena percaya 100%....

Masih tak mahu mengaku pulak si anjing 5:57 tu....!!!!

Anonymous said...

rupanya l love rosmah ni penternak ayam. semalam duduk dalam reban ayam. bercakap ngan ayam. rupanya kena cakap bahasa ayam gak baru dia faham. kur...kurrr...kurrr. kokoko...keoookkkk....mampos cina dap pletok tengkok.

I LOVE ROSMAH. said...

aku pedulik aper ph ke pakatan ke,dap ke,ameno ke.aku cuma tak suka golongan pendedak cam ko.nah dedak...kurr...kokoko

Anonymous said...

Kalau ada bukti pergi bawa ke mahkamah... Setakat cakap kosong je lebih baik tak payah. Macam la pemerintah penang yang ada sekarang ni beri tanah secara adil pada penduduk penang. Mana yang tempat cina berniaga, sanggup sampai tutup jalan, mana tempat melayu berniaga, dirampas segala peralatan kalau tak menurut kata. Disitu pun dah nampak ketidakadilan. Jangankan cakap pasal tanah... Lagi teruk melayu kena halau ke tanah semenanjung. Tanah di pulau hanya untuk bangsa mata sepet je yang mampu beli... Itulah pengusiran etnik secara halus....

Anonymous said...

Dibawa ke hulu ke hilir??? Kah kah kah kah kah... Bon boleh ditunaikan sekelip mata ke??? Tiada audit yang mengetahui mana duit tu pergi??? Cakap dengan ko bukannya nak tahu KEBENARAN pun... Hanya nak timbulkan persepsi je...

Kalau orang nak merompak macam mana nak lari dari audit ye??? Lebih-lebih yang melibatkan jumlah yang besar.... Boleh bagitau aku sikit macam mana caranya tu... Tak payah 4 orang saksi pun takpe... Cukup setakat dokumen dari PAC dan KAN je... Boleh buktikan dengan mudah untuk najib rompak duit-duit tu tanpa 2 agensi tu ketahui tak???

Anonymous said...

kurrr...kurrr...kurrr. kokoko. keooookkkkk..... ayam daging dap pulas tengkok. tak payah 4 saksi. setakat ayam daging pun. lainlah kalau terjumpa dna dalam pungkoq ayam daging.

I LOVE ROSMAH. said...

kerajaan swiss,hong kong, emirate ,singapore,usa pembangkang ke? sumber dari ag,najib je ko pake...dah sah pendedak benak nak pencen gamaknya...nah amik sikit dedak ni bagi glukos kat otak ko tu....kurrr...kokoko

Anonymous said...

Aku tak makan dedak... Tak tahu la ko tu yang kebulur sangat dengan dedak pulak...

Lebih-lebih aku sedang berpuasa, lain la ko puasa pun tak hari ni kot... Sentap semacam macam datang bulan je...

Kah kah kah kah kah kah

I LOVE ROSMAH. said...

dokumen?? adoyaii...meyampah plak aku nak ajor pendedak ni.sekat sana sini,pecat sana suni,dokumen tak cukup...hehhh podah..kurrr...kokoko

Anonymous said...

Abis tu kalau sumber dari AG salah ke??? Dia buat keputusan dari siasatan beberapa agensi yang melibatkan puluhan para penyiasat. Bukannya setakat dua tiga orang yang najib boleh dengan mudah 'tutup' mulut mereka...

Nampakkan... Masih tak mahu terima KEBENARAN... masih si anjing 6:18 nak timbulkan persepsi jugak...

Anonymous said...

mamaktun pun nganga tak bolih jawap ikut mana bolih hilang 42b tu. dia ingat negara uganda gamaknya. zaman mamaktun bolihlah. sampai berbilion leboh.

I LOVE ROSMAH. said...

ko ni dok umah baca utusan yang byk kali kalah kat mahkamah kerana fitnah + tipu 3 kan...kan.sia sia je ameno bagi masuk internet kat umah ko.sumber ko hanya belah pendedak je.al jazeraa pon dah lapor kudis nanah KEBENARAN penternak tu.ko ni dh sah tak tau bahsa inggris kot.patot la bengap suka kutil dedak je kat gigi....kurrr...kokoko

Anonymous said...

takat sembang bolih la ayam daging oii....
mamaktun bawak lari berbilion amacam. aku pun bolih sembang.

I LOVE ROSMAH. said...

ko pernah tengok Q& A ag ngan media malaysia n antarabangsa.cra dia jawab mcm kaunter pejabat pos.macam takde protokol resmi jawab ikut skrip penternak.bikin malu je..kalo ag jawab cam ong bengap apatah lagi kalo pendedop..benak tahap melampau...kurrr...kokoko

Anonymous said...

Kalau di sekat atau dokumen tak cukup takdelah PAC dan KAN boleh keluarkan laporan akhir pada parlimen... Kalau dipecat jadi masalah, kenapa yang dipecat tak bising pasal apa yang dia ketahui sebelum dipecat tu... Setakat ni tak pernah pulak yang dipecat tu kata najib penipu atau ada konspirasi pihak atasan untuk tutup sebarang skandal. Ada ke??? kalau ada tolong, copy paste sikit... Mana la tahu, aku tak terbaca hal tu ke??? Haa... Kalau ada SD lagi bagus, sebab pembangang ni sukakan sesuatu yang ada SD... Cakap-cakap taraf kedai kopi pun mereka nak SD kan...

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

kurrr...kurrr...kurrr. kokoko. keooookkkkk....
mamaktun ajor jangan percaya orang dan media luar. semua bohong nak jatuh dam pecah belahkan rakyat. itu mamaktun cakap dulu la....

I LOVE ROSMAH. said...

mamak tun pon kan warisan dedak ko tu.apa nak heran...kurr...kokoko

Anonymous said...

Kalau setakat dengar cara AG jawab soalan dah boleh kata AG bersengkokol dengan Najib untuk tutup skandal... Memang tak tahu nak cakap macam mana la... Camtu tak payah ada sebarang siasatan, sebab media antarabangsa boleh 'kantoi'kan sesiapa hanya dengan mereka buat Q&A je....

Kesian tengok pemikiran anjing pembanganh atas aku ni...

I LOVE ROSMAH. said...

kalo tak paham english p belajar la kat google.kasian pendedak kena tipu penternak..kata legasi bekas jajahan inggris.hanya penternak je handal bahsa inggris...pendedak mendedak je...kurrr...kokoko

Anonymous said...

Hehe... Aku tak makan dedak.. Tapi kalau tun tengah beri dedak pada pembangang untuk percaya cakap-cakap ketika dia nyanyuk sekarang ni mungkin ada KEBENARANnya la....

Dulu aku sokong, waktu dia tengah waras... Waktu dia dah nyanyuk takkan nak sokong lagi... Yang kuat menjilat sekarang tu banyak dalam pembangang.... Jilat dedak dia beri sampai licin ye...

I LOVE ROSMAH. said...

Q&A bukan spesifik isu najib.nampak sangat ko suka penuhkan dedaknkat mulut bila bercakap...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

pendedak veteren sume otak dh jem..takyahbla kita berdebat lagi ..tak level manjatuhkan status aku melayu otak waras je.korang nak mendedak takde orang nak halang pon.cuma pendedak baru jgn terpengaruh ngan oendedak pencen ni.dah sebu n sebal....nah power sikit...kurrr...kokoko

Anonymous said...

Org 6.36 atas aku ni cacat akal agaknya. Org lain berhujah dgn fakta dia jwp standard kedai kopi... lps tu disudahi dgn bunyi ayam. Kesian.. ni la standard akal puak2 longkang. Hmmmmmm....

Anonymous said...

Berkokok la kau sampai mlm.. hehe.

Anonymous said...

Dah senyap ayam 7.07 tu. Dah bertenggek nk lelap la tu

Anonymous said...

Jap lg bila bangun berkokok la dia tu.melainkn dh kene sembelih ekekekek

I LOVE ROSMAH. said...

halau melayu dr pulau pinang dh di praktik dr zaman ameno dedak.cina dap halau aku tak heran lagi.ni masa ameno merintah dorang kincing ong kg pecerita.harap kt ameno bawa ketengah masalah penduduk masa tu..huh...cina bagi bagi dedak trus u turn..melayu dedak ni banyak diternak dlm ameno.memang bengap tahap gaban...nah amik power lagi...kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

macam kes ameno bagi singapork kat cina.sape yang bagi..ameno dedak jugakk.pastu spin pap n dap punya salah.apa punya pemimpin dedak la korang lantik ni.lembik tapi bila bercakap bergegar reban...kurrr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

fuyoh standard btol fakta ko ni..tahap reban penuh dedak n taik je..dah shoohh...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

fuyoh standard btol fakta ko ni..tahap reban penuh dedak n taik je..dah shoohh...kurr...kokoko

Anonymous said...

Kalau tak faham bahasa english belajar kat google..???? Patut la berguru pada internet... Salah bawa fahaman... Belajar patut berguru pada manusia, bukan pada website semata-mata...

Nah, cuba translatekan apa yang wsj ni dakwa... Betul ke dakwaan dia tu????

—---------------------------------------


The Pulitzer Prizes
The 2016 Pulitzer Prize Finalist in International Reporting
Finalist: Tom Wright, Bradley Hope, Simon Clark, Mia Lamar and James Hookway of The Wall Street Journal
For masterful reporting that exposed corruption at the highest levels of a fragile democracy, leading to "Malaysia's Watergate."

Share: TWITTER FACEBOOK EMAIL
NOMINATED WORK

June 18, 2015
Fight Over Giant Fund Fuels Asian Drama
July 2, 2015
Malaysia Leader’s Accounts Probed
By Tom Wright and Simon Clark

KUALA LUMPUR, Malaysia — Malaysian investigators scrutinizing a controversial government investment fund have traced nearly $700 million of deposits into what investigators believe are the personal bank accounts of Malaysia’s prime minister, Najib Razak, according to documents from a government probe.

The investigation documents mark the first time Mr. Najib has been directly connected to the probes into state investment fund 1Malaysia Development Bhd., or 1MDB.

Mr. Najib, who founded 1MDB and heads its board of advisers, has been under growing political pressure over the fund, which amassed $11 billion in debt it is struggling to repay.

The government probe documents what investigators believe to be the movement of cash among government agencies, banks and companies linked to 1MDB before it ended up in Mr. Najib’s personal accounts. Documents reviewed by The Wall Street Journal include bank transfer forms and flow charts put together by government investigators that reflect their understanding of the path of the cash.

The original source of the money is unclear and the government investigation doesn’t detail what happened to the money that went into Mr. Najib’s personal accounts.

“The prime minister has not taken any funds for personal use,” said a Malaysian government spokesman. “The prime minister’s political opponents, unwilling to accept his record or the facts, continue to try to undermine him with baseless smears and rumors for pure political gain.”

Mr. Najib has previously denied wrongdoing in relation to 1MDB and has urged critics to wait for the conclusion of four official investigations that are ongoing into 1MDB’s activities.

Investigators have identified five separate deposits into Mr. Najib’s accounts that came from two sources, according to the documents viewed by the Journal.

Anonymous said...

Ooo... Maknanya ko nak kata kelayakan AG tu boleh dipertikaikan la, gitu maksud ko kan???

Macam aku cakap la... Kalau AG tu tak bagus, apa guna pula laporan akhor yang dibentangkan oleh PAC yang menyatakan tiada kesalahan jenayah dilakukan oleh1mdb dan najib... Yang hanya ada kesalahan dari segi tadbirurus 1mdb je... Apakah anggota-anggota PAC juga tiada kelayakan untuk buat pengesahan yang najib dan 1mdb tak bersalah???

ted manoff said...

Wahh..gembira benar macaii sekalian..lps nii kak mah bolehlah sambung shopping..mohd najib boleh melanun lagi...bn mng nasib saja..daptlah sekampit beras..seketul burger..gelas dh berlaga diputrajaya tanda kemenangan..nasib tkde gambar mohd najib di prk...ProOO00ootTt

Anonymous said...

Cakap..cakap..cakap... Last-last bukti takde juga. Sekadar persepsi...

Waktu dapig memerintah dan menghalau melayu tak pulak dia kisah kan... Siap tak dihairankannya pun... Nampak sangat perangai anjing fuckatan si ILR tu..

Anonymous said...

I LOVE ROSMAH = Standard Mat Sabu

1. gila bini orang.
2. Meroyan bila kalah
3. Saki baki komunis malaya

Anonymous said...

Kah kah kah kah... Dah elok ko punye cirit semalam.... ??? Hebat ko punye tinjauan guna kentut ko tu ye... Menang dengan majoriti besar lagi....
Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Tanda rakyat Malaysia benci pembangkang yg bodoh, bangang, bengong, kecij2 tak nak mampus, dah tua masuk politik jd gila.

Walaupun org tak suka sgt najib, tapi kebencian kpd pembangkang melebihi segalanya.

Anonymous said...

Alasan terbaru ted kentut...."BN menang nasib saja".... Kah kah kah kah kah kah kah

Menang nasib, dengan menang bergaya pun si anjing ted kentut tu tak dapat nak bezakan...

Cuba campurkan undi pas + pan... Boleh atasi jumlah undi BN ke... Kalau boleh, baru lah sesuai nak kata BN menang nasib saja ted kentut tengik oooiiii...!!!!

muahahahahahahaha.... Belum habis proses mengundi pun si mamat kentut tu dah isytihar parti kuali menang.... Menang ke laut ada la....

wakakakakakakaka

Anonymous said...

Pembangkang di Malaysia semua bodoh, BN tak layak menang pun, tp drp pilih pembangkang yg gila babi, lebih baik bg kpd najib/rosmah.
Drp mkn taik lebih baik mkn dedak.

Anonymous said...

BN tak bagus... Tapi pembangkang yang ada di malaysia ni 1000x lagi tak bagus dari BN... Mana la orang nak undi pembangkang tu sangat. Kerja mereka memecahbelahkan masyarakat... Akhirnya mereka sendiri berpecah dan berpuak-puak. Nak jadi pemerintah Malaysia kalau perangai begitu???? Kirim salam la....!!!!

Anonymous said...

AKU TAK GEMBIRA BN MENANG

Tetapi...

AKU GUMBIRA BILA PEMBANGKANG KALAH

Muahaha... Muahaha... Muahaha...

Anonymous said...

Laporan terkini.... parti lebai malang(pas/adi bawang) dan parti lebai kuyup(mat sabun/pan) yg menang jadi arang yg kalah jadi abu.... laporan terkini lintas langsung boboi dikejar ke hispital sejak malam tadi setelah bubur dedak yg di beri tun momok ... tetapi doktor mrngesahkan punca boboi bukan faktor bubur dedak tetapi boboi didapati meracau racau setelah TV 3 dan Utusan menyiarkan kemenangan bergaya BN di Selangor dan Perak....keadaan boboi masih belum setabil hingga kini.... siann dier... sekian lintas langsung dari sepital kuala lumpur...

Anonymous said...

Eppp... Siapa kata pembangkang kalah haa.... Menang la... Menang berkokok sana sini....

Wakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Dapat bau ketiak bini kang elok la si boboi tu...

Anonymous said...

ULANG SUARA

Woooi...PAN, PKR, DAP, PAS

Aku tak gembira BN Menang,

TATAPI....

Aku sgt2

GUMBIRA...GUMBIRA...GUMBIRA...bila pembangkang kalah.

Lebik aku mkn dedak drp makan taik.

ted manoff said...

Macaii...PRU14 medan sebenar pentempuran..setakat 2prk bn boleh mng kerana jentera hanya tertumpu 2kawasan saja..entah berapa RM yg dibelanjakan bn untuk beli undi dikawasan prk tuu...undi simpati..

Anonymous said...

Mari kita lihat semula apa kata ted kentut tengik ni kata selepas PRN Sarawak tempoh hari....

"ted manoff Sunday, May 08, 2016 10:28:00 AM
Gembiranya macaii mohd najib...kemenangan dh dijangka..dh ckp suasana politik disarawak lain..dunia internet belum meluas disana..entah berapa rm mohd najib hulur..sekarang nii di semenanjung dlm mood ubah..tgk nanti pilihanraya kecil mau terberak mohd najib nanti...ted klon jgn lebih2.."


Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

2prk bn boleh mng kerana jentera hanya tertumpu 2kawasan saja????.. Habis tu, jentera pas dan parti kuali tak bertumpu pada 2 kawasan tu jugak ke??? Ada kawasan lain yang jentera parti pas dan parti kuali tumpukan selain sungai besar dan kuala kangsar???

Teruskan beralasan wahai ted kentut... Semakin ko menjadi bebal dan bodoh sombong, semakin ramai yang akan benci pada pembangang seperti kamu tu....

Hakikat yang mudah ditelan.... Pembangkang tak bersatu, tak payah nak bermimpi untuk jatuhkan BN di mana-mana pun... Malah di PRU 14 pun dah boleh agak bagaimana keputusannya nanti....

Anonymous said...

Kah kah kah kah... Kesian anjing pembangang... Makin tak keruan... Tinjauan dari kentut makin tak boleh pakai.... Hanya mampu jadi juara berkokok sana sini je...

Muahahahahahahahaha

ted manoff said...

Yaa..dedak yg dibagi mohd najib benar2 menjadi..hadi termakan umpan..pas hanya pengacau saja..betullah kalau pembangkang bersatu mau terberak mohd najib...entah2 calon pas tuu ditaja bn..maklum cash is king..ProOO00ootTt

ted manoff said...

PETALING JAYA: Kemunculan Tun Dr Mahathir Mohamad dalam Obviously Harith Iskander (OHI), rancangan bual bicara yang mula disiarkan di Astro Awani bulan lalu, dibatalkan.
Bekas perdana menteri itu sendiri mendedahkannya pada satu majlis di Sekinchan pagi ini.
Bercakap pada program “Majlis Peduli Rakyat” anjuran Gabungan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM), Mahathir berkata Perdana Menteri hanya mahu pujian dan akan melakukan apa saja menghentikan perbezaan pendapat.
“Itu cara dia, tutup mulut orang tutup telinga orang dan akhbar asing pun nak tutup juga walaupun sukar sikit,” katanya dan turut memberi amaran kepada orang ramai jangan sebut mengenai 1MDB dan RM2.6 bilion di media sosial.
Mahathir dijadualkan menjadi tetamu undangan dalam bual bicara Harith esok. Gambar Mahathir dan Harith dalam rakaman program itu juga sudah dikongsi di Facebook beberapa hari lalu. Gambar itu menunjukkan Mahathir memandu kereta Proton sementara Harith duduk di sebelahnya.
“Baru-baru ini saya ada ambil bahagian dalam satu siri televisyen oleh Harith Iskander. Dia ada ambil sikit video untuk ditayangkan pada Sabtu ini iaitu esok. - FMT

Anonymous said...

Terberak ke??? Idak juga... Analisa prk ko ted kentut masih tak lengkap lagi ke??? Pergi buat penjumlahan undi dulu... Kalau jumlah undi pas + pan lebih dari BN baru boleh cakap pasal najib terberak tu... Kalau masih kurang banyak, aku rasa pembangang yang tercirit macam ko semalam....

Hehe... Calon pas ditaja bn pulak ye... Alasan..alasan... Sukar menerima hakikat sebenar ye ted kentut...

PRU 14 nanti boleh teruskan mimpi ko tu lagi.... Nanti kalau kalah teruk juga, boleh guna alasan semua calon pas ditaja oleh BN jugak....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Aku macai
Aku mkn dedak

Tetapi...

Aku bukan khadam
Aku tak mkn taik

Anonymous said...

Ted manoff dah dpt kerja baru,
Khadam mamaktun seksyen tukar lampin dan basuh berak.

Anonymous said...

Ada kene mengena dengan keputusan pilihanraya kecil ke tu???? Nanti hantar petisyen ke mahkamah tinggi ye... Mana la tau, kot-kot pasal mamak kerala tak dapat masuk tv boleh mempengaruhi keputusan hakim untuk batalkan kemenangan bergaya BN di sungai besar dan kuala kangsar lak....
Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

1. Isu-isu yang dibangkitkan berkaitan dengan 1MDB, Jet Peribadi Rosmah dan lain-lain, tidak berkesan untuk menarik sokongan mengundi parti-parti pembangkang.

2. Meskipun para pengundi rata-rata mengeluh dengan GST dan kenaikan kos hidup, ia tidak berjaya dimanfaatkan oleh parti pembangkang untuk terjemahkannya ke kertas undi.

3. PAS yang masuk kedua-dua PRK ini sebagai parti tunggal mempunyai kekuatan terasnya sendiri sehingga mendahului PH di Kuala Kangsar dan tertinggal sedikit dari PH di Sungai Besar.

4. Daripada peratusan undi yang PAS terima, menunjukkan kekuatan teras PAS menyumbang lebih 50% kepada sokongan terhadap Pakatan Rakyat dalam PRU ke 13 yang lalu.

5. Semenjak dari PRK Teluk Intan, diikuti dengan PRN Sarawak dan kini 2 PRK di Kuala Kangsar dan Sungai Besar, pengundi Cina dilihat kembali menyokong BN.

6. Keputusan seperti ini akan memberi ancaman kepada DAP untuk berhadapan dengan PRU ke 14, di mana mereka akan kehilangan banyak di kawasan majoriti Cina yang mereka tandingi.

7. Selain daripada itu, ia juga menjadi ancaman kepada PKR, sekiranya PAS masuk bertanding di kerusi-kerusi yang mereka menangi di Pantai Barat, kemungkinan mereka juga boleh kalah.

8. Keputusan ini juga menunjukkan pengaruh Tun Dr Mahathir tidak lagi signifikan di kalangan pengundi Melayu, malah semakin beliau terlibat dengan PH semakin hilang pengaruh beliau.

-Pusat Penyelidikan PAS Pusat (PPP)

ted manoff said...

''Kemenangan ini bukti rakyat sokong kepimpinan najib''...kata macaii berbayar...mungkin rakyat masih syg umno tapi benci mohd najib rosmah..tunggu saja pru14..

Anonymous said...

Khas untuk ted kentut yang fail matematik...

https://3.bp.blogspot.com/-FzM-0RSP4NE/V2Wer2OriwI/AAAAAAAAbuY/9qgAq54LR18j_ZY_lhXu_nvABjRcY5p2wCLcB/s1600/tun.jpg

Anonymous said...

Khas untuk ted kentut yang fail matematik....

https://3.bp.blogspot.com/-FzM-0RSP4NE/V2Wer2OriwI/AAAAAAAAbuY/9qgAq54LR18j_ZY_lhXu_nvABjRcY5p2wCLcB/s1600/tun.jpg

Anonymous said...

Astro jadi senarai terbaru pembangang yang dikatakan sebagai macai????

Kah kah kah kah kah kah.... Patut la mamak kerala kene 'nan' masuk tv astro, rupanye astro dah jadi macai najib.....

Muahahahahahahahaha... Sebelum ni jadi macai siapa astro tu ek???

Anonymous said...

Kene 'ban'..

Anonymous said...

Pendekan cerita...
PRU14 PH bungkus ....
Dap berjaya melahirkan kebencian melayu-cina....
Si kitol melayu berjaya dikesan dan dihumban...

Anonymous said...

Khas...buat.si kentut busuk oops i love rosmah..ooops...otak blank...baru betul....saya generasi Y bersyukur teramat sangat ke hadrat Illahi....kerana beri kemenangan besar pada Umno dan Bn...sebab itu dah cakap hari tu kutuk lah hina lah... Kami ni manusia bukan haiwan dan kami bukan makan dedak...kami makan makanan halal...sumber yang halal InsyaAllah... Berkat doa kami..berkat kami taat kepada ulil amri...Allah..tunjukkan..bahawa perjuangan kami tidak sia sia...dan kepada pakcik makcik abang kakak yang setia dengan Umno dan Bn mulai hari ini berkat bulan Ramadhan tahun ini kita berdoa setiap kali solat agar Pru 14 nanti Bn dapat menawan seluruh Malaysia...terutamanya Penang dan Selangor...kita doa sungguh2 agar dgn kemenangan Bn itu nanti rakyat di Selangor dan Penang yang tertindas yang ditidakkan hak mereka... Dapat dibela...sedangkan melihat penderitaan di Palestine dan Syria pun kita dah sebak inikan pula nasib rakyat negara kita sendiri terutama kaum Melayu dan India di penang...warga estet di Selangor..InsyaAllah... ALLAH tahu niat seseorang itu...dap nak menang utk apa.... Pkr nak menang utk siapa.....pan nak menang utk kepentingan siapa dan akhir sekali pas nak menang....kerana apa....sebab itu sejak merdeka Bn dapat memerintah. Kerana Allah tahu..Bn dan Umno nak menang kerana Islam..bangsa Melayu... dan paling utama kerana Bn tahu mereka dapat memerintah dengan adil dan cekap...

Anonymous said...

Geli tekak nak muntah pulak aku baca macai 300..

Anonymous said...

Bro 3:00, moga doa saudara dimakbulkan Allah. Amin...

Pedulikan anus 3:30 tu, dia adalah ted kentut yang menyamar jadi anon kerana malu atas keBODOHan dan keBONGKAKan dia selama ini...

Anonymous said...

AMIN.... IN SYA ALLAH.

Anonymous said...

Ayam ros...meroyan ke...

Anonymous said...

Itu bukan i love rosmah...sila guna nama sebenar Ros Ayam..kur kurr kokoko

Anonymous said...

Klw berkokok serah pd wakil ayam..ros ayam..hahaha

Anonymous said...

Tepat sekali anus 300 tu ted kentut...
telah beberapa kali di kesan menyamar..
Ted kentut dah buasir ke ...lama tak dengar kentut ko...hehehe

I LOVE ROSMAH. said...

malas nak baca pepanjang setakat copy paste budak tadika pon bleh.baik ko copy gambar pendedak.taip pendedak kat google trus kuar gambar penternak kesayangan korang...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

pendedak ni dh menang pon tak puashati,apa tak cukup lagi ke dedak yang aku bagi...meh sini...kurr...kokoko

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates