June 19, 2016

137 Kemenangan Bergaya BN Di #PRKSgBesar & #PRKKualaKangsar, Malaysiakini Bertukar Jadi Portal Sukan

Hari ini dalam sejarah. Kelab-kelab 'fanpage' penyokong bakal Ketua Pembangkang, Tun Dr Mahathir seperti Kelab Che Det (KCD) dan Saya Sayang Tun Dr Mahathir (SSTDM) diam seribu bahasa sejak semalam. Kedua-dua 'fanpage' ProTun-DAP ini tidak melakukan sebarang posting lebih 24 jam!

Paling mengejutkan portal Malaysiakini juga turut berubah wajah.Terkejut CTS bila bangun tidur pagi ini melihat portal Malaysiakini sudah berubah jadi portal sukan! Kenapa ini berlaku? Adakah Malaysiakini telah bertukar daripada pakar Pilihan Raya kepada pakar Bolasepak Euro.

Buat KCD, CTS tanya apa khabar? Selamat pagi Malaysia!

137 comments:

Anonymous said...

Nak tukar kerja sekarang ni... Buat cerita politik pun tak boleh untungkan Pakatan Haprak pun...

Anonymous said...

Ulang siar...

Khas untuk ted kentut yang fail matematik....

https://3.bp.blogspot.com/-FzM-0RSP4NE/V2Wer2OriwI/AAAAAAAAbuY/9qgAq54LR18j_ZY_lhXu_nvABjRcY5p2wCLcB/s1600/tun.jpg

Anonymous said...

BN MEMANG MENANG DENGAN BERGAYA! TAHNIAH PM NAJIB!

YANG MEMALUKAN ADALAH JUMLAH UNDI 'POPULAR' PAS DI KEDUA2 KAWASAN ADALAH 6902 + 5684 = 12,586

UNDI 'POPULAR' PH PULAK ADALAH CUMA 7609+ 4883 = 12,492

BERERTI PAS SEBAGAI PARTI BERSEORANGAN DAN BERPRINSIP MENDAPAT LEBIH BANYAK UNDI DARI GABUNGAN TAK BERMORAL PKR + PAN +DAPIGS+ KRONI2 DAN PEMAKAN DEDAK KERALA!!!!!

INI SUDAH TENTU MEMBERI TAMPARAN HEBAT KEPADA ANAK BERANAK RASIS CILAKA KIT SIANG DAN GONG ENG.

Anonymous said...

Tu la....lain kali jangan bawak sawi. Ingat orang sg. besar ni kambing ke?

Anonymous said...

Posting blogger batu api putramerdeka.blogspot.com
Dah lama x bersiaran..... mungkin peruntukan upah fitnah rm20k setiap bulan sudah ditarikbalik..... kui kui kui

Anonymous said...

lor mana pulak pegi nya blog penjilat tegar dan pemakan dedak cek det (dinturtle dan putra merdeka)...penat lagi kut ataupun takde bahan nak buat fitnah..jangan lah diingat semua rakyat ni takde otak untuk buat pemilihan..sudah2 laa tu cuba la jadi manusia yang berpemikiran terbuka..

Anonymous said...

Assmin cipta sejarah MB paling singkat jadi MB di Srkangork..... kita saksikan team Assmin dan Team Jijah buat pertunjukkan sarkas lepas PRK ini... kita tunggu sapa yang kena...? Mungkin ada PRK di Dun Selangor selepas ini.... krmungkinan 2 Dun..yess 2 Dun diselangork...... tunggu......kui kui kui...

ted manoff said...

Caii...yekee 20k...? Mohd najib bagi admin berapa pulak..? RM30k..

Anonymous said...

PAN boleh tutup kedai,
PAS pula boleh buka gerai,
BN/UMNO cemerlang apa yang di capai.
Ini kenyataan yang tak boleh di pertikai,

DS Najib boleh ketawa mengilai,
Tun M dah terkapai-kapai,
Rakyat dah naik muak Tun M jadi pencacai,
Pi la hang balik tidoq nyurok bawah bantai.

Hang dah tua oghang dah tak nak pakai !!!

Pak Mat Kampung Hulu Kata "Bye ! Bye!


By: Leter "S"

Anonymous said...

2 DUN di Selangor ada kemungkinan 1 DUN hampir pasti....SPRM sila tangkap mak lampir. .... NOW....!!!

Anonymous said...

Biawak dah bertukar jd babi
Beruk dah bertukar jd ungka

Ted Manoff said...

Ha ha ha..Si Proo00tt KENTUT dah tak tau komen panjang..Hayat nak putus dah

Anonymous said...

Rakyat berhutang budi kepada mamak kutty kerala atau keluarga dan kroni2 mamak kutty kerala berhutang berpuluah billion kepada rakyat?

Anonymous said...

Sg Besar DAP bagi BN menang.
40% (5000++) pengundi cina tak keluar.
Lagi pun lawan 3. Logik memang BN boleh menang. Sbb tu ada pengundi Cina pangkah BN & tak ramai keluar mengundi.(lebih baik sokong kerajaan yg sedang memerintah. Lpsni tuntut janji manis mu)

Klu 1:1 .. Pasti 100% pengundi cina taat setia pada DAP kerana peluang utk menang lebih cerah.

Masing2 dah tahu kekuatan masing. So selepas ini lebih hormat menghormati n bertolak ansur klu nk bersatu & jadi kuat.

BN jgn terlampau gembira. Kemenangan adalah anugerah Besar, tanggungjwb perlu dilunaskan. Klu tak tanggungjwb & janji2 akan makan tuan.

PAS, PKR , Amanah & DAP. Masa untuk muhasabah susun strategi utk hadapi PRU14 nti.

Mungkin ini adalah hujung2 legasi pemerintahan UMNO BN. PRU14 pasti lebih sukar jika PAS bersama pakatan semula.

Anonymous said...

Bila dapigs nak sedar yang mereka sebenarnya tidak layak menjadi 'ketua' pembangkang?
Kalau PKR+ PAS +PAN bergabung dan tinggalkan parti dapigs yang kurang ajar dan biadap, pasti pembangkang akan lebih berjaya.

SAY NO TO DAPIGS!

Anonymous said...

prooott kentut dia pun dah hilang

Anonymous said...

Klu PAS join pakatan balik...
boleh la blogger2 UMNO pakat Tanya Din Turtle or Putra Merdeka kot2 ada jawatan kosong.... Klu ikut calculator 1:1 + pengundi cina. BN kalah majoriti agak besar dari PRU13.

Anonymous said...

Cantik juga tu. Muak dah dgn pemimpin UMNO ni.
Yg tengah memerintah Jgn segan2 minta rasuah bnyk mana pun. Rakyat Malaysia tak kesah .janji bagi dedak sikit dah la.. Lps belanja beli baju raya..

Anonymous said...

Selagi ada Hadi Awang dan Harun Din, mimpi PAS untuk bersama pakatan semula begitu kabur sekali. Tapi kalau gabungan Tuan Ibrahim Tuan Man dan Ahmad Yacob, belum pasti lagi. Kalau sanggup jadi pengalas kaki DAPig sekali lagi... boleh la merasa kerusi empuk diPutrajaya, tapi jawatan untuk PAS hanya layak jadi Ketua Pengawal Seri Perdana je... tak boleh lebih dari tu...

Anonymous said...

kesian... ko pemakan dedak ke?

Anonymous said...

Kena tunggu peliwat keluar dari penjara untuk satukan semula PAS dan PH, tapi tu pun boleh berlaku lepas PRU-14 dan peliwat tu masih hidup la..

Anonymous said...

SUNGAI BESAR: Keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar menyaksikan peningkatan sokongan kaum Cina terhadap Barisan Nasional (BN) sebanyak 35 peratus, berbanding hanya 13 peratus pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Ketua Pemuda MCA Senator Chong Sin Woon berkata ini sekali gus melepasi sasaran sekurang-kurangnya 30 peratus yang dimahukan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Secara keseluruhan kawasan yang dijaga MCA mendapat 40 peratus pengundi, termasuk selain daripada kaum Cina dalam kawasan Sekinchan.

“…(Tetapi) adalah lebih selamat jika kita katakan sebanyak 35 peratus sokongan diterima daripada pengundi Cina,” katanya kepada pemberita selepas meraikan kemenangan calon BN, Budiman Mohd Zohdi, di sini Sabtu.

Budiman menang dengan majoriti besar 9,191 undi mengalahkan calon PAS yang merupakan ADUN Meru, Dr Abdul Rani Osman dan calon Amanah, Azhar Abdul Shukur yang juga Pengerusi Amanah Sungai Besar.

Chong turut menyifatkan PRK itu sebagai satu permulaan buat MCA untuk meneruskan misi mentransformasikan parti berkenaan.

Dalam pada itu, Chong mengakui kejayaan kerajaan BN membawa pulang dua nelayan Sekinchan yang ditahan di Indonesia baru-baru ini, antara faktor yang melonjakkan sokongan pengundi Cina pada PRK itu.

“Selain itu, semangat kerjasama yang bagus terjalin antara parti komponen BN iaitu Umno, MCA dan Gerakan membolehkan kemenangan tersebut memihak kepada kita bagi melebarkan majoriti berbanding PRU13,” katanya.

Pada PRU13, BN meraih majoriti sebanyak 399 undi bagi kerusi Parlimen Sungai Besar.

Sementara itu, Presiden Gerakan Datuk Seri Mah Siew Keong menyifatkan kejayaan itu adalah kemenangan besar kepada BN kerana parti itu memenangi hampir 50 peratus undi kaum Cina pada PRK itu.

“Sasaran dan pendekatan kita yang merendah diri telah membuahkan hasil dan pengundi menunjukkan bahawa mereka sudah bosan dengan kumpulan Pakatan di Selangor,” katanya dalam kenyataan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu turut mengucapkan tahniah kepada parti Gerakan Selangor dan jentera pilihan raya mereka yang bekerja keras, sambil menambah bahawa kemenangan itu menyuntik kembali semangat Gerakan dan BN.

“Saya menyeru kepada kepimpinan BN untuk mengambil iktibar daripada keputusan ini dan berusaha ke arah mengukuhkan semula penglibatan kita dengan masyarakat Cina,” katanya

Anonymous said...

pemimpin pembangkang tak mintak rasuah....
rasuah duit tu biasa.
rasuah betina tu dah terbiasa.
yang dah kantoi geliga maknikam. mak lampir tunggu.... min aiskerim tunggu.... tokey banglo tunggu....
rakyat malaysia dapat gak beli baju raya. rakyat malaysia bawah ph menyerongin tak mandang..silap2 raya bawah jambatan tak berumah.

Anonymous said...

BANGI, Sabtu – Ketua Dewan Ulamak PAS Pahang, Ustaz Mokhtar Senik menyindir PAN apabila meluahkan rasa syukur atas ‘kekalahan DAP’ pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

“Selaku seorang ahli jemaah Islam, saya gembira dan syukur ‘DAP’ tidak menang di kedua-dua PRK tersebut.

“Kalau tak faham, PM (mesej) saya,” tulis beliau di Facebook sebentar tadi.

Sebelum ini, beliau dan pimpinan PAS lain sering membuat kenyataan bahawa PAN adalah tunggangan parti rasis dan cauvinis DAP.

Dalam kenyataan sama, beliau juga bersedih atas kekalahan calon PAS.

Sementara itu, Ketua Penerangan PAS, Ustaz Nasrudin Hassan mengucapkan terima kasih kepada semua pengundi dan tahniah kepada pihak yang memenangi kedua-dua PRK.

“Syabas saya ucapkan kepada semua petugas PAS yang bekerja keras. Meskipun belum berjaya memenangi pilihan raya, komitmen terhadap perjuangan Islam akan terus dipertingkatkan.

“Insya-Allah selepas ini postmortem akan dilaksanakan oleh pihak parti.

“Terima kasih kepada semua pengundi. Tahniah buat yang berjaya dalam dua pilihanraya kecil Kuala Kangsar dan Sungai Besar,” katanya dalam satu kenyataan sebentar tadi.

Anonymous said...

TERLAMPAU GEMBIRA ADALAH LUMRAH. JIKA MENDAPAT APA YANG DIHAJATI.
TERLAMPAU GEMBIRA DENGAN TONGGAK ARAK TU...MELAMPAU LAMPAU.

Anonymous said...

terima kasih...selepas umno...pas pilihan ku. in sya allah.

Anonymous said...

Kononnya dijangka BN akan kalah teruk..takde pun...pensyarah taik!..prooooooooooottt..preeeeeeekk...prooooooooooooottt..

Anonymous said...

Bangun pagi nak tergelak beso...kata ros jkk ketawa berdekah dekah kah kah kah...

Kurr kurr kokoko jd pahlawan pengecut, waktu org dah byk tido meraikan kemenangan, mengendap ngendap masuk cts kah kah kah....ropa ropanya susun ayat pjg mcm nak buat karangan ambik spm..

Tak tido lena kokoko..tertonggeng kurr kurr kokoko...

Anonymous said...

Asik sebut pahlawan, kena btg ted proooott..opppsss cilap btg idung minah...ehhhhh bukan cilap lagi, idung ko la kurr kurr kokoko...pahlawan lari lintang pukang tercirit cirit tunggu org dah takdok baru muncul...

Anonymous said...

Jangan lupa btg idung 'abu toh'...eh eh silap btg idung berok uganda eh eh silap btg idung rjkk...antara jelmaan2 baruah belaan dapigs tuh.

Anonymous said...

Mcm tu la...org dah tido nak sahur pulak...terhegeh hegeh kokoko muncul....jgn sakit jiwa dah la bercakap sorang sorang ngan ayam..tapi si minah kata memang pahlawan pakatan sorang sorang keh keh keh... pedang disimpan je dlm sarung gamoknya keh keh keh...

ted manoff said...

Relax...jangan gembira sangat..Kemenangan semalam bkn gambaran sokongan rakyat diseluruh negara..lagipun sungai besar dan k.kangsar kubu kuat bn..serius semalam nk termuntah tgk mohd najib dan hishamuddin rai kemenangan..beri ucapan mendayu2..Seolah2 mohd najib nk ambil kredit kemenangan semalam..ProOO00ootTt

Anonymous said...

ted kentut dan mahataik semakin mengelabah dan menggelupur tak tentu hala dngn kemenangan BN.

Ted Manoff said...

Wow ..panjang pulak komen Kentut kali ni..ada kutu dah Charge ngko ke Proo00tt?

Anonymous said...

Kah kah kah org lain nak termuntahhhhhhh bau kentut tengik ko tu kah kah kah(gelak beso jkk milik ko)..pr sarawak pun cakap yg sama...lebih baik lebih sejahtera ko kentut hidu sendiri nikmat kentut ko tu proooott...

Ted Manoff said...

Ayo yo Ane...ini macham kalo saya mau balik Kerala la..sambut Raya di sana sama kuarga

Anonymous said...

Ted proooott ni byk analisa, baik pakatan angkat jd mb selangor...dulu suka aiskrim, yg ni suka prooott...pasti pukul bersih selangor...penasihat kanan kurr kurrrrrrrrr.. penasihat kiri si minah...jgn lupa beli masker byk byk..jerebu prooootttt

Anonymous said...


Macam2 komen puak sebalah sana untuk menyedapkan hati sendiri. Antaranya: kemenangan sebanyak itu tak sebesar mana, Melayu kampung pemakan dedak, tunggu PRU 14, rakyat tak peduli pemimpin rasuah dan macam2 lagi.

Teman nak komen sikit je: SUDAH KALAH - KALAHLAH!! Cuba lagi!!

Anonymous said...

Sedih semacam jer ko hari ni, Jing! Rilek ah...di Teluk Intan gagal, di PRN Sarawak gagal. Di 2 prk gagal.
Berbuka puasa nanti ambik ubat untuk muntah2 ko. Sekali dengan ubat sakit hati ko, Jing.
Kesian baruah kapir dapigs hidup tak dapat berkat.Jiwa tak tenteram.

ted manoff said...

Tun m tak kalah...dia tk rugi apapun..yg rugi rakyat yg terpaksa bayar hutang mdb...tgk saja apa yg naik lps nii...

Anonymous said...

sebelum prk...konon2nya rakyat tolak najib. seakan2 bn hilang diposit. macam guroh berdentum dentam. ngeri dibuatnya. sama macam prn serawak. tapi apa hasil. alhamdulillah. syukur kehadrat Allah. bn menang.
nak termuntah kerana bau kentut sendiri akibat terbit dari hati yang busuk. bukan kerana najib. sebab iri hati diatas kejayaan orang lain.
kredit sememangnya bagi ketua juga. tak kan mat sabu nak ambil kredit diatas kekalahan pendekar tempang yang ditinggal sendirian. memang tidaklah kan?

ted manoff said...

Kepada Pembacaku Yang Budiman,

Jika anda terpaksa menggunakan "Anonymous" sebagai pengenalan diri, sila letakkan nama anda atau nama samaran pada penghujung komentar anda. Ini adalah sebagai tanda keikhlasan anda memberi komen atau ulasan.

Terima Kasih.

Anonymous said...

Yeeiiiiii.....selamat hari bapa utk semua bapa bapa ayah ayah abah abah...

Senyum selalu kat isteri anak anak.. rajin rajin bantu isteri kat rumah... semoga semua keluarga bahgia, aman damai dan dilindungi Allah aminnn...

Anonymous said...

Semua bapa, tolong jaga rumahtangga, ingat pengorbanan isteri, ingat anak anak...jgn ada skandal tauuuuuuuuu....susah nanti...

Anonymous said...

Dah berkali kali kalah, bila lagi apek rasis kit sial dan anaknya si kaki rasuah dan penipu rakyat gong eng nak UNDUR??????

KIT SIAL DAN GONG ENG UNDUR!!!

ted manoff said...

Caiii...senangnya ko cakap..UNDUR siapa yg perlu berundur..? Mohd najib yg banyak skandal pun boleh buat muka tembok..tk undur pun..ProOO00ootTt

Anonymous said...

semalam terdengar suara nangis mendayu dayu. bila diamat amati suara orang tua yang mudah lupa. meratap hiba akibat fitnah tak menjadi. tanda tangan diklarasi pun tipu.
sebut balik mdb tu. itu memang jampi serapah madey dan puak pembangkang. mujur prk dibuat dibulan ramadhan. semua jembalang kena rantai. itu sebab jampi serapah tak menjadi.
lain kali cari jampi yang umph sikit. sambil tu ambil ubat sakit angin tu. jangan biar angin menguasai satu badan.

Anonymous said...

Saja jer nak tengok reaksi anjing lgbt kapir dapigs bila Tuan Besarnya disuruh berUNDUR! Seronok tengok Jing melompat!

Anonymous said...

jampi serapah 1mdb dah tak jalan la....rakyat tak termakan. pergi cari tok bomoh hebat sikit. tok moh tua mudah terlupa jampi pun tak ampuh.

Anonymous said...

Mengikut jumlah undi yang diperolehi di kedua2 PRK baru2 ini....Pemenang dengan penuh bergaya adalah UMNO/BN...tidak boleh dinafikan.

Tetapi jumlah undi PAS adalah lebih banyak dari PKR+PAN+DAPIGS=PH.

Bererti PAS adalah parti pembangkang yang lebih hebat dari gabungan yang diketuai oleh kapir dan pengamal songsang dan pemfitnah.

FAKTA ini adalah berlandaskan jumlah undi yang diperolehi di Kuale campur Sg Besar.

Anonymous said...

kau letak name toad prooooot pon kau sendiri tidak ikhlas...hati komunis

Anonymous said...

Gembala tua berjalan terhenjut-henjut,baju compang-camping setelah kalah sabong ayam di 2 tempat.Menangis tersedu-sedu sambil mengheret
kudakayunya yg tempang kedua-dua kakinya.Marah pada kuda bajau yg meninggalkanya begitu
Saja.Bertambah geram hatinya
pada kuda kepang yg terpalit
najis babi.Kemana arah tujunya
selepas ni......

Anonymous said...

Tak sabar nak tngok ada skandal besar tak besok...Muhyiddin dan Nika gee...dan juga kes nenek lampir dan beberapa orang kuat Asmin...dari seorang jual buah jadi Ahli Parlimen lepas tu boleh pulak jadi jutawan segera. .. Nenek lampir dan konco konco Asmin sambut raya dengan wajah suram kerana bila bila boleh dijemput Sprm....nasib Sprm.. Kalau Malaikat Izrail...jawabnya kat Mungkar Nakir lah....

ted manoff said...

Fitnah apanya...? Nk byr hutang mdb tuu pakai duit atok ko kee...?rakyat yg tanggung...

Anonymous said...

Realitinya kita jangan mengumpat, mengata dan menghina orang lebih lebih. Allah itu maha kaya, kita jangan terikut ikut sangat dengan "Maha..dhir"
sebab akan membazirkan masa kita saja akhirnya.

Anonymous said...

Tersenyum lebar aku tengok ted terkentooot melompat bila aku komen 2:43PM dan 3:03PM pasal kapir dapigs.

Jing, hari ni cuba beri senyuman kepada keluarga dan rakan2(kalau ada). Dapat pahala. Tapi KALAU ko kapir, tak kisah la....kapir takde istilah pahala dalam memberi senyuman.

Anonymous said...

Ko paham tak... kg banyak lagi penghuni gua. Apa la tak paham2...

Anonymous said...

Ooohhhh...di Selangor, Negeri di bawah pimpinan kapir dapigs ada 16,800 +6,902 orang yang hidup dalam gua ke, Jing?

Anonymous said...

Taniah amanah. Pas boleh la temenung jap. Lawan yg baru setahun jagung. Lambang pun orang tak kenal. Ceramah pun 2 3 ketul. Tapi... tudiah..
Taniah amanah

Ted Manoff said...

Usah cakap banyak lah Prooo00tt. .bila nak tukar nama Ted Manoff yg di churi tu ?

Ted Manoff said...

Dia tu biol. ..tak reti bahasa..tang orang lain suroh ikhlas..tang dia tak perlu ikhlas..di ni Yahudi tulen..konfem

Anonymous said...

Malunya PAN...campur undi cina dapigs + pkr + dedak kerala pun KALAH TERUK!

Ted Manoff said...

Dia tu biol. ..tak reti bahasa..tang orang lain suroh ikhlas..tang dia tak perlu ikhlas..di ni Yahudi tulen..konfem

Anonymous said...

Menuduh orang pemakan dedak.., last-last, pemakan taik yang mampos dalam dua2 PRK.

Hahahaha....

Anonymous said...

Khas untuk ted kentut yang masih fail matematik....

https://3.bp.blogspot.com/-FzM-0RSP4NE/V2Wer2OriwI/AAAAAAAAbuY/9qgAq54LR18j_ZY_lhXu_nvABjRcY5p2wCLcB/s1600/tun.jpg

Anonymous said...

Alasan 1g 4g dah tak boleh diterima dah, terpaksa la pakai alasan penduduk kampung duduk dalam gua pulak... Memang patut pun parti sanjungan dia tu kalah teruk, bahasa anjing ted kentut tu tak mencerminkan dia seorang manusia yang baik pun... cerminan kepada perangai pemimpin parti kuali dia..... maki hamun orang dan tak boleh terima kekalahan dengan hati terbuka...

Melayu said...

Assallamualaikum semua... Teman ni org Kuale dan pengundi Kuale.. teman dh baca byk komen dr Pro Tun.. bior teman explain kat kome pasei Kuale Kangsor... Teman org UMNO dan mengundi BN sejak mula pandei mangkah kertieh undi.. kami bukan tak dengor pasei 1MDB, pasei kapei terobang sewe bagei, pasei Rosmah, pasei GST.. kami hormat dan sayang Tun M mcm dulu juga... dia nak kutuk Najib kami dengor..dia nak komen pasei UMNO kami dengor..TAPI SURUH KAMI UNDI PAN DAN KALAHKAN UMNO itu dh kira kes lain yop.. kami nk mileh wakil kami di Parlimen.. pasei isu nasional tu bg kami mudah jer.. sampei masa PA UMNO esok kami bg keputusan kami... PRK ni umpama perang.. salah faham, tak setuju,kecik ati bagei tu kami lupakan dan rapatkan saf kami... kami hadap musuh yg satu.. nk mengkhianati perjuangan tuk nenek kami idok ler yop.. kami tk nk anak cucu kami kencen ataih kubor kami nanti... kami bukan PEMAKAN DEDAK ATAU PALET bagai... tapi kami org Kuala Kangsor yg jauh lg cerodik dr kelompok org yg nuduh org lain makan dedak atau palet.. kami tak perlu riuh rendah nk nuduh org sana sini... sbb kami BERTAMADDUN.. bg kami nk gaduh sesama melayu bior bergaduh bawoh tikor senyap2 jgn bg org lain tau dan nampok.. malu kite org bangsa lain tau kite berkecamuk... jd akhir salam teman nk ngingatkan kome2 semua.. kita melayu islam kena bersatu.. bila perang kita rapatkan saf redah musuh... sampei mase esok nkkita tentu kan sapa nk jd pemimpin tertinggi UMNO waktu itu kite buat keputusan yop... ITU STAIL ORANG KUALE YOP ASSALLMUALLAIKUM....

Anonymous said...

SUNGAI BESAR – Presiden Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali sebagai Chegubard menyifatkan kehadiran Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai punca kekalahan Parti Amanah Negara (PAN) yang mewakili Pakatan Harapan (PH) dalam Pilihanraya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

Menurut beliau, gara-gara tindakan Tun M itu, beliau mengelarkan Tun M sebagai bapa kezaliman ekoran daripada tindakan beliau yang mensabotaj parti pembangkang.

“Mahu akui atau tidak, Mahathir bapa kezaliman dan bapa perkauman negara telah sedikit sebanyak menjauhkan undi bukan Melayu juga.

“Tinggalkan Mahathir bina kekuatan pakatan harapan, selesaikan house keeping seperti satu logo dan selesaikan isu PAS dalam kerajaan negeri Selangor.

“Jika tidak maka ucapkan selamat tinggal kepada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang,” katanya.

Keputusan PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar yang dimumkan SPR malam tadi menyaksikan BN mengekalkan kemenangan di kedua-dua kawasan dengan majoriti yang lebih tinggi.

Jelasnya lagi, beliau berasa sangat sedih apabila penyokong pakatan pembangkang kini melupakan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang terlantar sakit dan hanya memfokuskan pada Tun Mahathir.

“Sedih bila fikirkan kawan-kawan yang sebarkan surat terbuka Mahathir pada pengundi dengan melupakan Anwar (yang) sedang kesakitan di hospital.

“Dua surat panjang Anwar tidak bermakna lagi pada mereka nampaknya malah pegawai Azmin yang juga bekas SU Media Anwar membalas surat panjang itu dengan mengatakan Anwar sama seperti Hamlet gila,” katanya.

Tambah beliau lagi, sungguhpun kehadiran Tun M dapat menarik undi baru, namun sejumlah undi lama telah tawar hati dan tidak menyokong parti Amanah namun memberikan sedikit kelebihan kepada PAS.

“Seperti yang diperkatakan sama ada nak akui atau tidak kehadiran Mahathir di kawasan PRK mungkin menarik sikit undi baru tetapi menjauhkan banyak undi lama.

“PAS secara tidak langsung meraih keuntungan sedikit dari kehadiran Mahathir ini,” ujarnya.

Anonymous said...

ted manof, tahziahlah ko dah kalah. tak payah la bagi syarat bagai. nak letak nama kt tepi ke bagai. boleh je nak bagi tapi kalau ko menang la. soalnya ko dan harapan orang tua pujaan ko tu dah kalah. beradat la sikit bila dah kalah. jangan mintak macam2. patutnya ko diam, zip mulut dan sedia redho makan balik apa yang ko sebut sebelum prk tempohari. nak buat sampai calon bn hilang wang deposit konon. lain kali jangan letak dendam dalam isu perjuangan. orang tua sanjungan ko tu sebenarnya dah tak patut ada dendam kesumat begitu. dah terlalu tua beb, 92 tahun bukan 29 tahun. kalaupun nak berdeklarasi bagai berpada-padalah. minta sahaja rakyat bagi lampu merah pada najib sebagai isyarat pimpinannya tidak disokong. ini disertakan dengan ego dan hati penuh dendam kesumat. kena ingat, bukan semua pengundi ada hati kering dan kejam seperti mahathir beb. mereka boleh menilai dan membezakan corak moraliti antara mahathir dan najib. mereka nak pilih dan ikut cakap orang kejam dan kuat dendam? dah la ted manof, kini ko dah kalah, kalah dah jadi makanan ko. jangan pulak nak cari alasan itu ini begitu begini pulak. terima la hakikat ko, muhyidin, mahathir dan protun kalah. dah kalah kalahlah!!

Anonymous said...

Tahniah Pan, licin taik Dap hangpa sapu. Berkilat juboq kit siang hangpa jilat.

Anonymous said...

Sedar Atau Tidak Undi Melayu UMNO Turun dgn drastik di Sg Besar ?

PRU13 undi Cina (10-15%) 18595

PRK 18/6 dikatakan 35%(4500) undi cina sudah balik pada UMNO.

Tetapi jumlah undi UMNO berkurangan. Sedangkan peratus mengeluar undi di salur2 majorities Melayu adalah tinggi.

Tolong Ambil Perhatian. Hakikatnya UMNO hari semakin hari kehilangan pengundi Melayu.
Yg tinggal pengundi2 setia & buta I.T umur 45 tahun keatas.yang hanya bergantung pada media arus perdana.

Anonymous said...

betul tu yop...teman pun oghang peghok. tapi bukan oghang kuale. teman dah nengok macamane sombongnye deme bile menang aghi tu. seelok jer deme menang...deme angkat peti aghak ateih jalan. deme tonggang sambil pelawa oggang lalu. kalau dapat memeghintah macamane gamaknya.
pasei pemimpin...teman seghope deme gak. sampei mase kite yang menentukan. teman ikut ulil amri sebageimane alim ulama ajor. dulu pun zaman madey teman ikut dia. usah sebukkan hei orang oghang. jage hei sendiri. ph berkecamuk sesame sendiri. pikior la wei....

Anonymous said...

Harus diingatkan, ted kentut tu bukan protun atau pemuja tun. Dia adalah pemuja tokong dan apa yang dia copy paste atau tulis pasal tun disini hanyalah untuk mengadu domba pihak pro kerajaan...

Atau dalam bahasa mudaj difahami, ted kentut tu hanyalah batu api untuk kita lebih marah kepada tun mahathir je...

Berhati-hati dengan permainan puak komunis dan anjing-anjing mereka tu...

ted manoff said...

Hahaha..ayat saekor pemakan dedaq tegar...nk tunggu PA umno sampai bila bro...? Dah terang lagi jelas ketua bahagian boleh dibeli mohd najib...takde beza pun...ProOO00ootTt

Anonymous said...

PA umno takkan berlaku ke wahai anjing ted kentut??? Yang ko sibukkan sangat paaal PA umno tu kenapa??? Ko ahli umno ke???

ted manoff said...

ProOO00ootTt....arghh leganya

Anonymous said...

Huiii... Tengiknyaa... Baru lepas makan babi goleng ke???

ted manoff said...

Maaf...sekadar bertanya chegubard tuu siapa..? Adakah dia saekor macaii berbayar mohd najib...? Adakah dia nii musang berbulu ayam dlm ph..?atau dia nii mat bangla upahan zahid komedi..?

ted manoff said...

Kah kah kah...entah siapalah yg ajar mamat nii ckp perak...nampak sangat autanya..PA umno mana ada lagi..semuanya wayang saja..asyik2 ditangguhkan..yang cerdik pandai dlm umno dh dicantas..yg tinggal tunggul kayu saja..yg pandai bodek adalah jawatan..

Anonymous said...

Chegu bard tu penjilat tegar peliwat... Seluruh jiwa raga nya dicurahkan untuk melihat peliwat tegar tu menjadi PM malaysia. Sambil tu dia juga berangan-angan untuk ambil alih jawatan PM dari peliwat apabila peliwat dah mampus kelak.

Jadi, untuk kata chegubard seekor macai bajib adalah tidak tepat sama sekali.

Namun begitu, aku cukup setuju dengan ulasan yang diperkatakan oleh chegubard mengenai mamak kerala tersebut.

Semoga mamak kerala terus 'berbakti' kepada pakatan haprak dalam PRU 14 nanti dan seterusnya mengetuai KEKALAHAN BESAR mereka waktu tu kelak...

Contoh dah ada... Kehadiran mamak kerala tak memberi impak yang beaar kepada parti dan calon sokongan dia... Malah dapat keputusan lagi teruk dari PAS. .

Anonymous said...

Ala ted kentut, ko sembang je lebih... Macam la lo pandai sangat nak cakap loghat perak...

Anonymous said...

Ala ted kentut, ko sembang je lebih... Macam la lo pandai sangat nak cakap loghat perak

Anonymous said...

wei beghok uganda ted kentod. ngapenye engko heran teman cakap peghak. memang aku asei teluk ensen. ngape ade masalah ke. tunggui kayu macam engko la... same ngan parti kuali cap kayu. memang elok benor engko ikut si mat sabu tu....

CIK MINAH said...

Takpa kalaha di Sg.Besar dan Kuala Kangsar.
Memang payah nak lawan ENVELOPE.
Korang bolehlah berator hari ni, amik dedak dalam envelope.
Tapi dalam PRU14 samkain banyak 'envelope' perlu disediakan
untuk galak orang kampong pangkah BN.
MAMPU KE.......????
Banyak duit di bank-bank luar negara dah kena beku.
Takkan nak cilok duit KWSP & Tabung Haji lagi......????

Anonymous said...

Memang ada tunggul kayu dalam umno.. Contohnya muhyidin yassin, shafie afdal dan mukhriz mahathir... Tunggu lepas pru 14, tunggul-tunggul tersebut akan di buang dalam gaung...

Anonymous said...

Cik minah ngekngok ni berpuasa ke tidak hari ini??? Ke tengah datang bulan sampai fitnah tak tentu hala tu??

ted manoff said...

Kah kah kah...nii mmg lawAk...macam2 hal..lepas nii bolehlah jadi pah bedah pulak..kah30x

Anonymous said...

Lagi lawak bila ada anjing yang pandai berkata-kata mengeluarkan ayat seperti ini....

"Tinjauan menunjukkan calon pan boleh mng dgn majoriti besar kali nii..ketawa lah sepuasnya sekadar sedapkan hati.."

Kah kah kah kah kah kah...

Anonymous said...

Udahle tu cik minah.Lebih baik
ko ngan ted tolong kira kertas
Deklarasi cukup ke idak.Nanti
agong minta dh kelam kabut.

Anonymous said...

OI si minahBANGSAT & si TODI PENYAMAQ2 SETAN BANGKAI ANJING PORNO/HOMO/RASIS , lu HOMO aahhh - apahal lu manyak suka itu BELAK aaahhh...hali-hali lu BELAK itu atas muka kit SIAL JUBOQ ANJING aaahhh?! Dan lu hali-hali aaah, manyak sedap itu lahap TAIK kit SIAL JUBOQ ANJING aaahhh?!

Aiya, puak HOMO mcm. lu aahhh, memang puak BINATANG BUAS wohhh! Ini mcm aaahhh?! Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ ANJING ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “Cucu nek Tempoyak“)!

Yg. lu nak HINA Bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu tak habis-habis apasal si BANGKAI-BANGKAI ANJING?! Dasar lu si puak JIJIK-nak-MAMPOS-si-PENJILAT BANGKAI ANJING! Yg. lu & si ANJING KURAP PKRHOMO ni nak HINA tak habis-habis YAB Wanita Pertama TERCINTA kami apasal - apalagi di atas KEJAYAAN BESAR DS Rosmah Mansor TERCINTA kita, dgn. PERMATA di mata DUNIA; sedgkan. si BETINA2 PKRHOMO/DAPJUBOQ ANJING hanya mampu jadi BETINA2 SUNDAL MURAHAN!

Tau pula TAKUT bila kita minta SPRM/PDRM siasat PKRHOMO/DAPBANGKAI ANJING-PERASUAH-no 1! Sebab tu depa dok buat demo TERORIS HARAM JADAH BerSHIT RASIS-PORNO-HOMO ni - utk. MENIPU Dunia terutamanya!

Awat lu si anon2 JUBOQ ANJING, TAK TERLOLONG mcm. PUAKA kat yg. PALING kuat MAKAN RASUAH dari puaka-puaka PENGGANAS ANTI-ISLAM/Melayu dari puak LANUN DAPJUBOQ ANJING! Dasar lu si PENIPU ZIONIS JUBOQ ANJING!

Lihat di http://novandri.blogspot.my/2016/01/rahsia-parti-3-orang-ini-sangat.html : - setakat ni kita masih tunggu repot POLIS ke atas Tunku Abdul Aziz dari PENGGANAS DAPBANGKAI BABI ni kalau dakwaan dia TAK betul! SPRM - kami RAKYAT juga MENUNGGU ni!

RAHSIA PARTI - 3 ORANG INI SANGAT DITAKUTI OLEH DAP !!

Thursday, January 14, 2016

1. Jika kita perhatikan, parti DAP sebenarnya tidak berani untuk menyentuh atau takut kepada 3 individu ini.

2. Anda baca dahulu laporan di bawah :

Bekas naib pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim pernah mendedahkan bahawa punca beliau keluar DAP pada Mei 2012 salah satunya disebabkan rasuah dalam parti itu yang cukup teruk.

Tunku Abdul Aziz, bekas Naib pengerusi Transparency International hanya mampu bertahan selama empat tahun dalam parti itu selepas dijemput oleh Penasihat DAP, Lim Kit Siang menyertai parti itu pada Ogos 2008.

“Punca saya ambil keputusan untuk keluar dari DAP adalah kerana amalan rasuh yang amat teruk di dalam parti itu. Ini antara sebab utama selain saya tidak bersetuju dengan perhimpunan BERSIH yang dianjurkan Pakatan Rakyat(PR). ........ Tunku Abdul Aziz berkata, rasuah bermaharajalela di dalam parti itu sedangkan di khalayak umum pemimpin DAP mmelaungkan slogan anti rasuah.

“Saya sertai DAP kerana dijemput oleh Lim Kit Siang. Masa itu,beliau selalu mengatakan DAP tidak ada rasuah namun setelah dua bulan berada di dalam parti itu, saya sedar, ia hanya omong kosong sahaja…… (terus membaca)

Jadi baik PI MAMPOS lu punya JUBOQ2 BANGKAI ANJING RASIS kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-JAHANAM-si-PORNO/HOMO/RASIS- EJEN/KULI- "New World Order" SETAN ZIONIS-CIA-MI6-NATO/ SOROS-ISrael-MOSSAD/FREEMASON/ILLUMINATI-KANIBAL/PEMBUNUH/PENYANGAK/PENIPU/PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no 1!

ted manoff said...

Empat warga Sarawak yang menjadi tebusan pengganas Abu Sayyaf dibebaskan sebelum atau selepas wang disalurkan kepada pertubuhan kebajikan di Filipina?

Itu soalan yang diajukan bekas pengarang kumpulan New Straits Times Mustapha Kamil yang mempertikaikan logik kenyataan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

“Jika sebelum, mengapa kita perlu bayar sedangkan sebahagian wang itu milik ahli keluarga tebusan yang telah menjual aset-aset mereka untuk mendapatkan wang?



“Kita boleh pulangkan wang itu kepada mereka.

“Jika selepas, mengapa badan-badan bukan kerajaan itu dilibatkan dalam hal ini? Bagaimana kita tahu kepada NGO mana wang itu perlu disalurkan?

“Bolehkah kita enggan bayar? Pada saya, bunyinya seperti wang tebusan,” tulisnya dalam catatan di Facebook.

Catatan itu menyusuli kenyataan Zahid bahawa RM12 juta yang dikumpulkan oleh keluarga empat tebusan disalurkan ke sebuah badan kebajikan di Filipina kerana kerajaan tidak akui sebarang tuntutan wang tebusan.

Pengarah Eksekutif Pusat Membasmi Rasuah dan Kronisme (C4) Cynthia Gabriel melahirkan rasa bimbang akan perkembangan ini kerana ia seolah dirahsiakan daripada pengetahuan rakyat Malaysia.

“C4 rasa bimbang kerana tiada ketelusan dalam hal RM12 juta yang dikaitkan dengan pembebasan empat warga Sarawak yang dijadikan tebusan.

“Oleh kerana ancaman pengganas dan penculikan semakin menjadi-jadi, kerahsiaan yang menyelubungi RM12 juta itu amat membimbangkan.”

Cynthia menggesa Zahid, yang juga menteri dalam negeri, untuk mendedahkan butiran pembayaran itu supaya rakyat Malaysia tahu kejadian seperti ini tidak akan berulang.

Netizen turut membangkitkan persoalan dan mempertikaikan kenyataan Zahid.

“Mengapa badan kebajikan itu perlu dirahsiakan sehingga butiran tidak boleh didedahkan?” soal Chandran Thangavelu di Facebook.

Seorang lagi pengguna Facebook AunMin Chee berkata: “Seolah-olah keizinan untuk ambil lebih banyak tebusan.”

Malah ada yang berang dengan kenyataan itu krana tidak boleh terima wang yang dikumpulkan oleh keluarga disalurkan kepada badan kebajikan yang tidak boleh didedahkan.

“Saya tak tahu nak kata apa. Mengapa tebusan diberikan kepada badan kebajikan di Filipina. Kau sepatutnya pulangkan wang itu kepada penderma. Wang itu hasil keringat mereka,” tulis Novie Liauw di Facebook.

Seorang lagi pengguna Facebook, Trinilation Shu berkata: “Orang jual aset untuk dapatkan sejumlah wang yang besar. Kemudian, mereka diberitahu wang telah diberi kepada orang-orang yang tidak boleh didedahkan.”

Empat warga Sarawak yang diculik – Wong Teng Kang, 31; Wong Teck Chii, 29; Johnny Lau Jung Hien, 21; dan Wong Hung Sing, 34 – diculik pada 1 April dan dibebaskan Selasa lepas selepas beberapa rundingan diadakan antara kumpulan pengganas dan pihak berkuasa Malaysia dan Filipina.

Bapa saudara kepada salah seorang tebusan memberitahu media bahawa mereka telah membayar RM12 juta kepada pegawai-pegawai Cawangan Khas di Sandakan untuk digunakan seabgai wang tebusan untuk pembebasan empat mangsa culik itu lapor FMT


ProOO00ootTt dimuka nek tempoyak

Anonymous said...

lain kali biar saje lanun tu hantar kepala mangsa culik dalam kotak kepada keluarga masing2. tak reti bersyukur. dah selamat..macam2 cengkadak. jangan ditolong lain kali.

Anonymous said...

Dlm. KEGHAIRAHAN menang, JANGAN pula bangsa BUMIPUTERA kita diminta jadi KULI2; samapaikan nanti utuk. PRU akan dtg. diletakkan KEMBALI mcm. KESILAPAN dulu, pemimpin Bukan Bumiputera di kwsn. MAJORITI yg. dr. BANGSA Bumiputera - BELAJAQ dr. PRU di S. Besaq & KK ini! JANGAN lupa yg. BERIBU mengundi PANHOMO ANJING DAPJUBOQ ANJING tu, siapa yg. MAJORITI?!!!

Lihat di - https://akarimomar.wordpress.com/2016/06/19/najib-umno-perlu-waspada-moga-kemenangan-prk-sg-besar-dan-kuala-kangsar-bukan-perangkap/:

Najib & UMNO Perlu Waspada – Moga Kemenangan PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar Bukan Perangkap

19 June, 2016

Dari keputusan yang telah diketahui umum semalam, kita maklum bahawa sebahagian besar undi untuk PAN datangnya dari pengundi Cina. PAN gagal menarik pengundi Melayu. Betullah andaian PAN itu proksi DAP. Sebab pengundi Cina sebenarnya undi proksi DAP. Bukankah PAN Anak Kelahiran DAP?

Yang lebih penting di sini, saya sebut dalam kiriman semalam berkenaan Tren Pengundi Cina dan Melayu Di PRK Sg. Besar Suatu Petanda Besar bahawa:

Namun demikian, terdapat sedikit perubahan tren pengundi Cina kali ini – sudah ada yang bertukar kembali mengundi UMNO.

Saya amat bimbang dengan perubahan tren ini (walaupun masih kecil bilangannya). Apakah ini merupakan strategi lebih besar pakar-pakar yang mengatur percaturan politik Cina di Tanah Air kita? [atau kesempatan ini akan diambil oleh mereka]

Apakah ketua Gerakan yang mendabik dada akan kejayaan partinya kerana dapat “menarik semula” pengundi Cina kepada BN dengan tujuan untuk mendapat suatu “pengiktirafan” yang nanti disusuli dengan “desakan”? Laporan Mkini semalam:..... (teruskan membaca)

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Prk ni cerita panas skang nih...
Salah satu tektik media pembangang mengalih ke tajuk lain seberapa segera...cer klw PH menang mahu 44 hari 44 malam duk jaja buat analisis bagai..

Anonymous said...

Ros ayam mana menghilang?? Kur kur kokoko

Anonymous said...

OI si JIJIK JUBOQ BABI si TERORIS TODI-PENYAMAQ SETAN BANGKAI ANJING PORNO/HOMO/RASIS , lu HOMO aahhh - apahal lu manyak suka itu BELAK aaahhh...hali-hali lu BELAK itu atas muka kit SIAL JUBOQ ANJING aaahhh?! Dan lu hali-hali aaah, manyak sedap itu lahap TAIK kit SIAL JUBOQ BABI aaahhh?!

Aiya, puak HOMO JUBOQ BABI mcm. lu aahhh, memang puak BINATANG BUAS wohhh! Ini mcm aaahhh?! Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ ANJING ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “Cucu nek Tempoyak“)!

Awatlah lu & anon-anon TERORIS GILA BABI PENYAMAQ ZIONIS SETAN PORNO/HOMO/RASIS HARAM JADAH DAPJUBOQ BABI asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS BABI HOMO/PORNO SIAL, GERTAK, MENCARUT & nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak serta bapak dia yg bekas ASKAR? Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO HOMO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – apa KEJADAHnya ni?!

Jadi, si TODI JIJIK KETURUNAN MAKAN TAIK oi, Go LAHAP TAIK JUBOQ BABI ZIONIS HARAM JADAH DAPBANGKAI BABI lu yg. atas MUKA HODOH JUBOQ BABI lu tu!!

Anonymous said...

#PERTAHAN Bahasa KEBANGSAAN, hak dan identiti BANGSA Bumiputera Islam/Melayu dan BANGSA Bumiputera lain; dan hak RAKYAT miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, serta identiti dan hak BANGSA Bumiputera yg. PELBAGAI!#

[BANGSA Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah (SATU) ’Bangsa’ Malaysia sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU ‘bangsa' Malayan bersatu dgn. MENGHAPUSkan identiti & hak BANGSA Bumiputera yg. PELBAGAI - pelansungan dari agenda-ZIONIS KEPARAT; Malayan Union-JAHANAM].

#Hormat & Pertahan habis2an UMNO/YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu TULEN & TERCINTA berjiwa RAKYAT MISKIN kita, YAB DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak#

#Hormat & Pertahan habis2an pemimpin BUMIPUTERA Islam/Melayu TULEN & TERCINTA berjiwa RAKYAT MISKIN kita, YAB MB Terengganu Ahmad Razif Abdul Rahman#

#Lindungi HAK dan IDENTITI berzaman nenek moyang pusaka BANGSA Bumiputera MISKIN kita, golongan Pesawah padi/Penoreh getah/Nelayan2 BUMIPUTERA Melaka/Langkawi-P.Tioman-P.Perhentian/P. Pinang/seluruh Malaysia termasuk di Pantai Klebang-Pantai Puteri di Melaka yg. begitu indah - dgn. projek Aquapolitan (FELDA LAUT ) spt. projek PEMBANGUNAN-yg berjiwa RAKYAT MISKIN di Kuala Nerus, Terengganu – idea amat BERNAS utk. RAKYAT MISKIN/TRADISIONAL kita, dr. YAB PM /YB MB Terengganu#
#Serta perbanyakkan projek FELDA/RIDSDA & PERUMAHAN RAKYAT MISKIN/SEDERHANA terutamanya utk. bangsa BUMIPUTERA di seluruh Malaysia – BUKAN gadaikan sewenangnya TANAH PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami utk. MO-amat licik terbaru, PEMBANGUNAN-ala-ZIONIS termasuk BERIBU hektar tanah pertanian utk. disyaki ‘NGO’2–PENYAMAQ yg. diDOMINASI oleh Bukan Bumiputera, cthnya 'NGO' yang ganjilnya bersifat KOPRPORAT, utk. industri pertanian JAGUNG utk. bekas banduan/ibu tunggal/penagih dadah dll (tapi PEKERJA2 dari golongan MISKIN/TERSISIH ni hanya dpt. gaji MINIMA; dan amat bahaya dibiaqkan IBU2 TUNGGAL MISKIN serta anak2 mereka, BERCAMPUR , melalui disyaki NGO2 PENYAMAQ ni, dgn,. BEKAS2 BANDUAN/BEKAS2 PENAGIH DADAH - yg. belum terbukti diPULIHkan sepenuhnya)#
(Maka mana NGO2 BUMIPUTERA kita - yg. mesti PERTAHANkan dgn. amat TEGAS ke atas TANAH PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA kita serta HAK/IDENTITI bangsa BUMIPUTERA MISKIN kita?!)

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Ted Manoff, kenapa kau ni bodoh sangat. Kalau 4 orang Cina Sarawak tu dah bebas tandanya wang RM12 juta tu dah sampai kepada geng Abu Sayaff lah. Tak kan Kerajaan Malaysia nak mengaku pula bagi wang tebusan. Tak kan PDRM nak mengaku pula. Fikirlah dari segi logik sikit. Dalam hal ini matlamat menghalalkan cara kerana nyawa/telur sudah dihujung tanduk. Adakah kau lebih gembira sekiranya 4 orang cina itu dipenggal kepala mereka seperti 2 orang kanada tu. Kenapa mereka masih tak lepas seorang lagi orang kanada yang ada bersama mereka sekarang? Sebab duit tak dapat lah bongok.

Melayu said...

Salam semua.. Cik Minah nih teman org Kuale duduk ni ha di Chandan Puteri.. cer mike tunjukkan bukti atau bg bukti yg BN bg envelope suruh orang mangkoh BN? miker ni Islam ker? Kalu yer poser ker? Miker ada di Kuale ker ms kempen dan buang undi? Kalu yer ada di Kuale dimana? Bg duitminyak pd pengundi yg balik dr jauh itu mmg ade.. teman tk nipu.. tp PAS bg juge... Parti KAYU pn bg juge... itu sumbangan pd org jauh yg balik ngundi.. bukan tabur envelope bg duit pujuk org ngundi BN...miker ni kuat benor nipunyer aihhh.. ape mak bapok miker yg ngajor miker membohong ker?
TED MANOFF ker ape ker namernyer.. miker kalu nk jumpe teman tk percaye teman org kuale mari ler kuale.. bior teman labohkan miker sampei berbuih mulut miker tu...
Kome semua usoh dilayan kan si Ted Manoff ni.. ni RBA jer mkn gaji dgn DAP lg kome layan lg ler die ngepok... anggap jer segale komennyer tu mcm jelebor bercakap..

Anonymous said...

AWAS: Si 'ted manoff' (Huruf kecik t & m) sebenaqnya,
CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS(rael)/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M) puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ ANJING ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “Cucu nek Tempoyak“)!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Ted kentut memang bongok...

Anonymous said...

PEMBETULAN:

AWAS: Si 'ted manoff' (Huruf kecik t & m) sebenaqnya,
CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS(rael)/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)!

Puak TERORIS2 PENAKUT DAPJUBOQ ANJING ni juga CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “Cucu nek Tempoyak“)!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Terbaikkkk

Anonymous said...

ted kentod tu oghang peghak kate..ceghodek buah pelior.

ted manoff said...

Hahaha..nampak beno temberangnya...pemakan dedak sejati..berapa dpt bro..? Kalau banyak kongsi lah sikit..

Anonymous said...

Tak sangka ted kentud telah melupakan dan tak kenal chegu bard rakan sebantal ko...bang non pun ko dah lupa gak ke...tu ler makan dedak banyak sgt..

Anonymous said...

Dah tau lama dah, jgn kutuk byk sgt, kesian. Dahlah kalah, malu dpt sakit kemaluan pun dpt.
Bior je dia, tak jd kudis pun.

I LOVE ROSMAH. said...

hamboii..seronok nyer pendedop kat area reban nih..siang malam berkepak bersuka ria memenangkan penternak penyamun..syabas..kipidedap...kurr ..kokoko

Anonymous said...

Mekaseh yg ngundi amanah semalam. Walau takde surat kabo pacaindera, walau takde radio, takde tv, iklan, ceramah pun 2 3 ketul, tapi tengok lah... hasilnye mampu mengikis pas...

Ingat wei, lambang pun orang tak kenal. Bayangkn kalau media adil, dah lama dah parti gua 4g lagi lima tahun bungkuih...

Anonymous said...

Semua orang memang dah tahu 'ted manoff'@cik minah@abu tob@berok uganda adalah anjing kapir lgbt yang sama tajaan DAPIGS.

Saja jer layan....seronok tengok jiwa dia yang semakin tak tenteram.
Niat anjing tu nak memfitnah dan menghaust agar Melayu berpecah...last2 Melayu semakin BERSATU menentang dapigs. Maunya tak sakit hati si anjing tuh!

Seronok tengok anjing tu melompat! Sebut jer dapigs cilaka, dia lompat. Sebut je fakta Gong eng a/l kit sial PERASUAH DAN PENIPU, dia lompat.

Anonymous said...

Kalau nak berterimakasih kepada yang memilih PAN, bukan di sini tempatnya, Jing.
Ko pergi kat Sekinchan NewVillage dan pusat2 judi dan pelacuran. Kat situ ko boleh jumpa cinabukit2 dapigs yang menyokong PAN.

Ted Manoff said...

Setuju . ...Si kentut Proo00tt tu cherodek buah pelio, orang sedap di dalam dia melengong tunggu di luo

Ted Manoff said...

Lancho la si Kentut Proo00tt. ...samun nama ORi Ted Manoff tak rasa malu...

Ted Manoff said...

Mohon address kan si penyamaq the ORi Ted Manoff sebagai Si Kentut Proo00tt

Ted Manoff said...

Setuju..kalau tak de rasa malu boleh le minum Carsberg ke ape ke dgn kafirs tu

Anonymous said...

Yeah...BN MENANG, yg syoknya ialah aku yg sokong BN kena GST. Tapi yg paling syok lg, kau yg tak sokong kerajaan pun kena GST jugak. Hahaha... Padan muka kau. Dahlah bodoh, bangang pulak.

Aku ingatkan kalau tak suka najib tak payah bayar GST. Makan taik jugak, mknan asasi pembangkang.

Anonymous said...

Alah... carlberg tu pun air tangan bn umno jugak. Sama la ngan genting judi halal...

Skali lagi... taniah amanah. Seronok tengok amanah byk gak dpt undi. Padahal kena serang kiri kanan blkg dpn atas bawah. Tu belum lagi dgn tvsuku, suratkaba pancaindera dll... ceramah pulak 2 3 orang je. Tapi saksikn lah dlm camtuh pun boleh dpt ribu2 gak. Byngkn jika media itu adil... dah lama parti gua tu bungkuih ...

Anonymous said...

So apa mcm macai? Kalau baca blog nih 2 3 minggu lepas, mau amanah tu hilang deposit... tapi, kalah gak pas ngan dia.... kat kk pun ikut rapat...

Apa pun taniah... banyak yg boleh difikirkn...

Anonymous said...

Ok la...dah alang2 nak memberi tahniah kepada yang KALAH TERUK....aku pun nak jugak!

Tahniah kepada dapigs kerana kalah di Sarawak 72-7 kepada BN...walaupun blah blah blah blah....sama helah macam Jing 11:15 di atas.

Anonymous said...

Melayu besatu apanye? Amanah pun ramai gak tempat yg melayu sokong... kecuali yg kg2 la. Tu payah sket. Diorang takde 4g lima tahun...diorang ada tvsuku ngan pacaindera je...

Anonymous said...

Kesian tengok anjing kapir lgbt dapigs nak sedapkan hati...

Anonymous said...

Betul la tuh... luar bandar mmg tempat bn... luar bandar takde 4g lima tahun. Yg ada pacaindera lewat 5 hari.

Dengar nih, kat mana banyak kg kat situ bn kuat... majoritinye la.

Anonymous said...

So, dah terubat ke sakit hati ko? Orang kampung ke, 4g ke, asalkan hati tak sakit, jiwa tak tenteram jadi penjilat kapir lgbt dapigs macam ko.

Malam2 tak boleh tidor. Serang orang kampung nak sedapkan hati. Itulah dia tugasan sekor anjing kapir.

Anonymous said...

Biasalah....para macai pembangang kalo dah kalah tak sanggup menerima kenyataan. Masa kempen cakap besor dan fitnah memang makanan mereka. Mahataik, lim kit sial, mat sabun, dan raja fitnah Malaysia Fizi sotong berbuih air liur menabur fitnah di bulan mulia ni...ingat rakyat ni takde otak ker nak pilih pemimpin yg bebenar berjuang demi rakyat. Nama2 besar pemimpin pembangang ni telah dimalukan oleh 4 budak yg mewakili ibu mereka Datin Mastura untuk berkempen di Kuala Kangsar. Dengan budak pun boleh kalah...alangkah malu nya terutama nya mahataik siap takbur mengatakan BN akan hilang deposit...nah sekarang sendiri pulak hilang maruah dan air muka...dah jadi pemimpin Low class pulak tu. Baik gunakan masa yg tinggal penghujung ni utk bermunasabahkan diri. Jangan kerana dendam, kroni dan Boboi sanggup mengadaikan maruah bangsa dan negara.

B.D

I LOVE ROSMAH. said...

yeahhh betul tu tapi ko lupa aku yang cover dedak ko.penternak ko yang paksa aku...yehaa...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

aikk..dah menang pon nak mencarut.tu la penangan dedak.syabas atas sokongan anda kepada penternak penyamun.kipidedap...kurr...kokoko

Anonymous said...

Alahai macai... aku ckp pasal fakta kampung pun marah... nak buat camne dah tu fact nye... sebut gua lagi la marah. Sebut kg ngan 4g pun marah...

Apa pun nak ckp byk kali. Taniah amanah. Takde iklan apa bagai kat tv atau pacaidera... tapi dpt gak ribu2 undi...

I LOVE ROSMAH. said...

udoh dengor udah tau tapi pangkoh penyamun munafik .bagi 1 soalan 10jawaban berbeza.aper jadoh nyer mike kabo ni.pasei teman ada bau dedok kat mulut mike ler teman udak tak sesuei di hati teman.teman tok kesah ameno pon tapi ketua mike ateh nun byat tengkorok teman bencu nengok nyer.rasa nok lempor jer nyior ke muka najib oenyamun tu...kurrr...kokoko

Anonymous said...

Hakikatnya PAN kalah sebab rakyat dah tak suka n meluat dengan parti rasis dap. Melayu, Cina, india, Kadazan, murut, iban semua dah tak suka dap. Dapigs ni bangsa pendatang yang paling rasis n kurang ajar n patut dihantar balik ke hainan china negara asal usul depa. Kat Australia pun orang benci pendatang cina ni. Mana2 pegi suka buat kacau.

Anonymous said...

Bangun pagi bagi ayam makan ke??? Kesiannnya....

Anonymous said...

Aku pun nak ucapkan tahniah pada amanah... Selamat menjadi pengalas kaki dapig sepanjang 5 tahun akan datang...

Anonymous said...

Tempat melayu banyak sokong amanah??? Ye ke?? Kat tempat mana tu???

Anonymous said...

Bagi makan ayam pagi-pagi buta ke anjing kokoko... Waktu ni ayam tengah tido, kalau nak join sekali ayam tido, pi masuk reban ye...

Anonymous said...

Opss salah masuk blog... Sini takde yang ngundi parti kuali kayu pun

Anonymous said...

Macam la ph memerintah, carlsberg dan genting ditutup terus... Nanti DAPig Menjerit ooii...

Anonymous said...

Alhamdulillah, yang duduk kampung ni semuanya melayu... Nampaknya melayu akan tetap undi umno. Kat sekinchan tempat parti kuali tu menang ada kampung ke???

Anonymous said...

Terang lagi bersuluh..!!!

SHAH ALAM: Parti Amanah Negara (PAN) tidak mampu meraih undi dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar semalam, sekiranya parti itu bergerak sendirian.

Menurut penganalisis politik, Profesor Madya Dr Sivamurugan Pandian, undi yang diperolehi parti baru itu dalam dua PRK berkenaan hanyalah berdasarkan jentera yang digerakkan rakan sekutunya dalam Pakatan Harapan (PH), terutamanya DAP.

"Jawapannya ketara, jika mereka berdiri dengan sendiri tak mungkin dapat lihat prestasi yang diberikan dalam dua PRK ini sebab saya percaya apa yang berlaku adalah penggantungan terhadap rakan sekutu di dalam PH yang memungkinkan kemenangan mereka.

"Saya percaya salah satu faktor menyumbang kemenangan PAN adalah gerak kerja dilakukan DAP. Bagi DAP, khusus di Selangor kemenangan itu penting bukan untuk kalahkan BN tapi memastikan prestasi mereka lebih baik dari PAS," katanya kepada Antarapos, hari ini.

Sivamurugan mengulas prestasi PAN dalam dua PRK semalam yang menyaksikan parti itu, termasuk PAS tewas kepada Umno-Barisan Nasional (BN).

Calon PAN di Sungai Besar, Azhar Abdul Shukor memperolehi 7,609 undi, manakala Prof Dr Ahmad Termizi Ramli yang menjadi taruhan PAN di Kuala Kangsar sekadar mendapat 4,883 undi.

Sivamurugan juga dalam pada itu berpendapat masih banyak gerak kerja yang perlu dilakukan PAN dalam meraih sokongan rakyat, termasuklah menjadi pengganti PAS dalam gabungan kerjasama pembangkang.

Ujarnya, sehingga kini PAN masih gagal untuk menepis bayangan imej parti lamanya.

Malah pensyarah kanan di Fakulti Sains Sosial Politik dari Universiti Sains Malaysia juga berkata, undi terhadap PAN menerusi PRK semalam bukanlah kerana sokongan terhadap parti itu semata-mata.

"Jika dilihat konteks keputusan PRK semalam, persaingan itu masih terhad.

"Saya percaya lebihan undi datang daripada penyokong-penyokong tegar PH dan tidak semestinya daripada PAS yang melakukan protes ke atas PAS.

"Apa yang dilihat mungkin sokongan yang diberikan kepada PH, tidak semestinya PAN. Maka PAN kena cari tapak sendiri supaya dapat dilihat parti alternatif yang lebih berwibawa kepada PAS," ujarnya lagi.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates