June 15, 2016

10 Dua Nelayan Malaysia Dari Sungai Besar Yang Ditahan Di Indonesia Akan Dibebaskan #PRKSgBesar


MCA semalam telah mengadakan majlis makan malam bersama-sama masyarakat Cina Sekinchan semalam. Turut hadir di dalam majlis berkenaan adalah calon Barisan Nasional (BN), Budiman Mohd Zohdi dan tetamu kehormat Timbalan Perdana Menteri, DS Mohd Zahid Hamidi.




Dalam majlis berkenaan, DS Ahmad Zahid mengumumkan bahawa dua nelayan Malaysia yang ditahan kerana didakwa menangkap ikan secara haram berhampiran Batam di perairan republik Indonesia dalam bulan Mac lepas akan dibebaskan selepas Presiden Joko Widodo tandatangani surat pengampunan.

Mac lalu, media Indonesia yang memetik Ketua Jabatan Perikanan dan Sumber Marin Batam, Akhmadon, berkata tiga bot - dikenal pasti sebagai KM SLFA 4625, KM KHF1917 dan KM PKFB 1512 - ditahan bersama-sama dengan 14 anak kapal. Daripada 14 yang ditangkap itu, dua adalah warganegara Malaysia, manakala selebihnya terdiri daripada tiga warga Indonesia dan sembilan dari Myanmar.


10 comments:

I LOVE ROSMAH. said...

kan zahid komidi org indon...kokoko

Anonymous said...

Nasib baik indon macam jokowi... Kalau dari kerala memang tak boleh minta tolong dah..

Anonymous said...

Dua orang nelayan tu berbangsa tionghua... Si dapig yang kononnya juara cina satu apa pun tak boleh nak tolong, kene juga harapkan parti melayu tolong kaum mereka. Dah balik malaysia nanti jangan lupa undi BN tau...

I LOVE ROSMAH. said...

pendedak ramai pendatang indon memang ler gitu...kokoko

Anonymous said...

Tak tau pulak aku siapa pendedak tu... Tapi kalau pemakan babi dah confirm si mata sepet yang super kiasu... Yang banyak ada dalam dapig tu... Muahahahaha

I LOVE ROSMAH. said...

ishh pendedak suka sangat mencarut kata BABI.nahh..makan dedak tu..taat kat tuan reban yer...kurr kokoko

Anonymous said...

Sebut babi tu mencarut ke??? Abis tu kalau si mata sepet nak makan BABI mereka nak sebut apa??? Khinzir??? Cina nak sebut khinzir pun jadi kinjir, lauk apa kinjir tu....

Bodoh betul anjing 1:17 atas aku ni...

I LOVE ROSMAH. said...

aikk..marah.kalo marah aku pon jgn la salahkan binatang ciptaan allah yang hebat tu anjing n babi.cuma zaman sekarang dah ada spesis evolusi ciptaan korupter nama hewan tu PENDEDAK sentiasa taat pada ulil amri neraka jahannam .itu dah ada dalam ajaran dlm al quran bukan aku yg kata ekk.kurrr...kokoko

Anonymous said...

Tak marah pun... Nasihat pada anjing yang suka menyalak tak tentu hala je...

Terasa ke??? Ooo... Datang bulan gamaknya...

I LOVE ROSMAH. said...

menyampah plak aku nengok jahit komidi mat indon nih.syarikat imanki adiknya tu masyukk jadi company alibaba ambil alih keje imigresen.beratur panjang mat n minah indon aku tengok kat rampai idaman setapak pagi tadi.jilake punyer mat indon nih.dh masyuk banyak sisa bagi kat pendedak.pendedak pon taat tak terkata sambil mendedak benak betol otak dorang cam kena pukau.kurrr...kokoko

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates