June 12, 2016

22 DAP Edar Sayur Di Majlis Ceramah, Macam-Macam Hal #PRKSgBesar #SCS93

Pelbagai cara yang dilakukan oleh parti-parti bertanding untuk menarik perhatian pengundi. Lama jugaklah CTS berkecimpung di dalam PRK, PKN dan PRU. Namun inilah kali pertama melihat sebuah parti mengedarkan sayur-sayuran kepada pengundi.

Malam ini di sebuah majlis ceramah PAN (baca DAP) telah mengedarkan sayur-sayuran seperti sawi kepada pengundi-pengundi berbangsa Tionghua. Nampak seperti DAP hendak memberi satu mesej penting kepada pengundi. PAN adalah parti sayur yang perlu mendengar cakap tuannya DAP. Agaknyalah.

22 comments:

Anonymous said...

Ini tak dikira rasuah pilihanraya ke??

Bagi sayur sawi supaya boleh dimasak atas kuali (PAN). Nak lagi sedap campur dengan tiger beer, guiness stout atau carlsberg...

Anonymous said...

Cina DAP suka makan sayur sawi, Melayu PAN suka makan sayur ape ye?

Anonymous said...

Tambahan....

Bangsa mana yang dapat rasuah pilihanraya dari dapig tu? Tengok yang dapat hanya bermata sepet je... Yang kulit sawo matang dapat ape?

Ade anjing dapig boleh tolong jawabkan tak...

Anonymous said...

sayor tanam dekat ladang khizir.
ini dosa siapa tanggong!
bulan puasa kempen ala judi!
hormat sikit!
http://www.kinitv.com/video/35034O8


Gerakan dishes out rice, hampers to woo voters


Faced with the offensive by former BN chief and ex-premier Dr Mahathir Mohamad at the twin by-elections, Gerakan is dishing out rice and lucky draw hampers to woo voters.

At their Parents Day event this morning in Taman Mercu Indah, Kuala Kangsar, at least 200 elderly participants received a pack of 5kgs rice each from the Gerakan organisers.

The event, which was attended by Gerakan president Mah Siew Keong earlier, also gave out at least 15 hampers as lucky draw prizes.

Anonymous said...

huduhnye sikap bangsa cinababie ni.
dlu mereka hina kangkong bila Najib sebut kangkong tu murah.. sedangkan merekalah kaki makan kangkong..

murah benar maruah cina bukit ini hanya dengan sayur beberapa sen tu je sudah ckup nak lawan dan nafikan berbillion nilai usaha memajukan negara yg kekayaan itu meraka dpt paling banyak.. Cina kafir mmg musuh Melayu Islam.

Anonymous said...

Rasisnye...

Aku tengok besepah je anak2 beranak sodara mara ko keje ngan kapir cina...

Tak malu betul...

Anonymous said...

Berger dulu sapa je yg dpt... dah2 pegi masuk reban....

Anonymous said...

Rasuah tu camnih... bn menang, baru bleh dpt u dan intenet 4g lg 5 tahun...

Anonymous said...

Kangkung dan ayam singgit...

Anonymous said...

Di Penang ada DUN Teluk Air Tawar, ada parti PAN tak? Klu ada ok la...singkatan boleh panggil PANTAT

Anonymous said...

https://lh3.googleusercontent.com/--ea-B5Zb-lg/V1kVbklfIyI/AAAAAAAAEt4/eweFJGRVZ4Q/s1600/FB_IMG_1465455518765.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-xOF9Joe75PU/V1kVcb7QQAI/AAAAAAAAEuA/d135b72RzRE/s1600/FB_IMG_1465455528044.jpg
http://iframe.malaysiakini.com/en/http://www.kinitv.com/video/35047O8

baik punya HAMNOK BiN besar banyak pendatang ambik.
Hampas beras di kisar dedak kasi siapa!

Anonymous said...

O ye ke... Lepas tu puak bangkai pun belajar kat universiti tu, jadi pensyarah kat universiti berkenaan dan guna segala kemudahan internet yang tapi jadi kaki pembangkang dan penghasut....

Merata universiti aku dah jumpa manusia-manusia bangkai seperti itu... Termasuk la calon parti kuali di kuala kangsar tu...

Anonymous said...

Kulit sawo matang dalam dapig hanya dapat makan burger???

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Rasis tu bila ada babi-babi yang pandai naikkan billboard menulis perkataan "Cina babi" tapi tak berani nak mengaku... Bila dah nak kene cantas baru mengaku tu kerja babi-babi berkenaan... Matlamatnya nak hasut orang lain percaya tu kerja orang umno kononnya...

Anonymous said...

“Kerajaan negeri Pulau Pinang menghargai dan mengiktiraf lebih 107,620 warga emas yang berdaftar sebagai pengundi dengan memberi sumbangan tahunan RM100 seorang sebagai tanda prihatin kerajaan Pakatan Rakyat itu.”

Macam ni bukan rasuah, tapi bantuan....bagi RM 100 boleh hidup untuk setahun... Tapi kene mendaftar sebagai pengundi dulu. Kalau tak mendaftar, dedak rm100 takkan dapat dari tokong...

Anonymous said...

Lai.. Lai... Mali ambik sayur pakai baja taik khinzir, manyak sudap loorr

Anonymous said...

Butut2 anon 6:19..kaci lu olang lagi boloh..

Anonymous said...

U tu bukan bn punye. Bn pun bukannye ada duit... macai n bapak macai dah la tak bayar cukai, ada hati plak nak buat u mcm bapak dia punye...

Anonymous said...

Yg aku tau besepah je melayu islam tu keje ngan cinapek... 60 tahun nak bg anak bangsa sendiri keja best2 pun x mampu yek.... tapi tak kisah la.

Cuma dalam ni ramai jenis jerit hidup melayu tapi lepas tu balik rumah tekangkang tengok geganza ...

Anonymous said...

Universiti memang bukan BN yang punya... Tapi dari duit rakyat, BN bangunkan universiti. Datang puak pembangang, masuk kampus semai benih kebencian... Ko tanya dengan PMI siapa yang mereka sokong?? Banyak yang dalam PMI tu mak bapak mereka punye universiti ke???

Anonymous said...

Melayu macam PAN dan PKR je yang banyak kerja dengan cinapek ni... Ko pergi kilang2, tanya melayu kat situ... Parti mana yang mereka sokong??? Lepas balik kerja terkangkang layan geganza tak pun tengok maharaja lawak... Yang dapat duit banyak tauke astro... Datang pilihanraya, pangkah parti kuali, roket, bulan atau mata lebam...

Tak payah nafikan la...

I LOVE ROSMAH. said...

dah cina rajin tanam sayur nak kata apa lagi admin.melayu ternakan najib banyak makan dedak tu pasal otak dungu.kurr...kokoko

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates