June 22, 2016

55 Beli Hati Pengundi Pandan Dengan Beras Bukan Kebendaankah Sotong @RafiziRamli ?

Setiausaha Agung PKR di dalam 'post mortem' beliau berkata pengundi-pengundi di PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar ada penyakit kebendaan antara punca PAN (baca DAP) mengalami kekalahan yang besar dan memalukan. Apa yang beliau maksudkan adalah pengundi-pengundi telah dibeli hati mereka dengan kebendaan.

Semalam, beliau mengedarkan beras yang mempunyai wajah Anwar Ibrahim dan duit raya di kawasan Parlimen Pandan. Bukankah apa yang beliau lakukan boleh didefinisikan sebagai membeli hati pengundi-pengundi Pandan dengan kebendaan? Kata dulang paku serpih, mengata orang awak yang lebih. Jika pihak lain lakukan semuanya salah, semuanya rasuah. Kalau si sotong yang lakukan boleh dan tidak mengapa.

Menghulurkan bantuan kepada Rakyat yang susah dan memerlukan adalah kerja-kerja prihatin lagi mulia tetapi jangan hanya menyerang pihak lain membuat kebajikan dengan tuduhan semuanya salah belaka, dan apabila tiba diri sendiri lakukan dikira terhormat.

55 comments:

Anonymous said...

ITU BUKAN BERAS. ITU DEDAK. KAH KAH KAH......

Anonymous said...

Dah kalah baru ingat nak bagi bantuan.Gambar peliwat tak patut
ditampal kat kampit beras.Mana
karipap ngan kopi panas + ky....

Anonymous said...

Rafizi Ramli = penipu/pemfitnah... semua kata2 yg keluar dari mulitnya adalah fitnah dan pembohongan semata2... tapi ada juga melayu2 bebal yg rela diperbodohkan oleh si penipu ini...

Anonymous said...

Dia ingat dgn beri beras cap anwar akan terhapus fosa menfitnah Najib dan Rosmah...serta Tabung Haji dan mereka mereka yang termakan hasutan dia sampai tak boleh pergi haji...belum isu Bafia....Mara...bla bla bla.oshhh.panjangnya fitnah si rafizi ni...

Anonymous said...

jangan marah...itu nuar bagi fidyah...tu sebab ada gambar dia. kurrrrrr.....i love rosmah mesti suka ni. kurrrrrrrr.....

Anonymous said...

Kahkahkah...kihkihkih...
gilo..gilo...punya la nak mempromosi pemimpin sampai kampit beras pun nak diletakan gambo....nampak sgt org dah melupakan pemimpin haprak nih..

Anonymous said...

Makcik pakcik tu dtg..org nak bagi ambik jer...undi sori ler utk si penipu nih...

Anonymous said...

Ros dedak blom bangun...masih dlm reban lg....

Anonymous said...

Ye lah pakcik makcik orang memberi kita merasa orang nak undi kita pangkoh Bn jer

Anonymous said...

Dah..dah..dah....kita jgn ikut rentak si otak blank tu menghaiwankan kita...hukumnya dah berdosa...kan..tak kita pun nak tnggung sama..dosa dia menghina kita..mkn dedak.. So lepas ni...biar dia sorang jer sorang berkukur kan kita.. Kita semua tak buat mcm dia sbb kita ada akal dan boleh fikir baik buruknya bila kita gelar orang.... Hina orang mkn dedak...kan..

Anonymous said...

Who is the 'adik' pondan next to the pondan tua ratu fitnah? Rekruit pondan baru jntuk 'tentera' Al Juburi ke?

I LOVE ROSMAH. said...

woww...abg rapiji sedekah beras basmati la.baru betoi sedekah benda qualiti.ni penternak bg ong kampong macam ayam bg beras hancur 50% cam kedai 1 mesha ciptaannya.good bro ni cara nk ajar penternak diluar sana.kurrr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

hamboii...sampai hati ngumpat aku ekk...ini sume fitnah...kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

hamboii...sampai hati ngumpat aku ekk...ini sume fitnah...kurr..kokoko

Anonymous said...

bagi la apa pun... niat tu penting... bukan bg masa pru prk je cam partai bn malaya tu.... tehegeh hegeh nak bg kole tong drum biru...

lagi satu... pastikan jgn guna duit rakyat ye macai... cam contoh projek jkr tapi tulih projek bn... khak tuh...

Anonymous said...

kuikui... boleh tampal gambar apa ko nak. cuma, jgn beli beras tu pakai duit rakyat... itu je yg aku nak ckp. bn dah bekurun buat camtuh... tapi duit dr mana? harap2 duit halal...

Anonymous said...

teringat aku kat saipol dubor... masih merintih kah? sronok ke hidup tu? keje apa skang? kat mana?

ted manoff said...

Bongok punya admin...dia bagi bukan time pilihanraya pun..pasal ada gambar anwar tuu parti yg bagi..sama juga mohd najib bagi bantuan ada jee gambar dia..takde isu pun..video seluar ku nan londeh takde kee admin..kelakor..kah kah kah..ProOO00ootTt

Anonymous said...

Dan satu lg cara nak mengajar parti kuali ialah dgn bg kalah teruk hingga khdamnya dah lima hari meroyan depan reban.
Harap cepat baik, raya dah dekat. Malunya anak bini kalau kawan2 nak dtg rumah.

Anonymous said...

Contoh satu lg, mb bg dedak slps kalah teruk. Eloklah, harap dpt kekal satu penggal lagi.
Yalah...takkanlah nak bg betina sundal pulak pd staff lelaki, bg duitlah kannn...?

Anonymous said...

Bongok punya admin. Gambar peliwat no 1 mesti ada, mana boleh tinggal.

Proooot

Anonymous said...

Admin Blog Greenboc screening setiap entry, hanya entry yg mempunyai ciri berikut shj lulus utk siaran

1. Ramas telur pengerusi PAN
2. Jilat pungkok tak basuh DAP
3. Gosok punggung pondan/gay PKR
4. Puji pujian pada mak Lampir

Anonymous said...

duit poket pizi ke cai...

Anonymous said...

chaiitttt.....gambor seluor ko buat ape....penuh dengan taik cirit. eeeee....geli. urwekkkk.....

Anonymous said...

kejap lagi dekat raya ni...diorang tabur voucher rm100. buat beli dedak kut......

Anonymous said...

Ni dedak untuk lembu ke??? 5kg je mana cukup.... Pulak tu beras cap peliwat, lepas makan jangan lupa tengok muka abg non, baru dapat rahmat...

Anonymous said...

Nak video peliwat bertahajud lepas ngentot chinadoll aku ade... Nak ke?? Kasi emel penuh ko ye ted kentut....

Anonymous said...

Ni mesti pakai duit piji, tak pun pau sikit dari mak lampir... Kalau tak bagi, rahsia bukak aaaa.....

Anonymous said...

Beras basmathi cap peliwat??? Muntah kalau di makan... Terbayang kontol peliwat dalam sarung kunyit...

cucu nek tempoyak said...

Miri: Setiausaha Parti Keadilan Rakyat (PKR) Miri, Bill Kayong yang ditembak mati pagi semalam disahkan sebagai muslim dan jenazah akan diurus mengikut cara Islam.
Pegawai Agama Islam Bahagian Miri, Jamaluddin Taim berkata, Bill Kayong, 43, ataupun nama Islamnya Mohd Asbi Abdullah memeluk islam selepas berkahwin dengan isterinya Hasyikin Hatta, 41, yang beragama Islam.
Menurutnya, pihaknya juga mempunyai rekod pengislaman Bill Kayong di Pejabat Agama Miri.
"Pihak kami juga sudah bertemu dengan isterinya dan diberitahu Bill Kayong akan disemandikan dengan cara Islam pada hari Jumaat ini di Tanah Perkuburan Batu 1, Kuala Baram," katanya
Semalam, ahli politik itu ditembak mati oleh individu tidak dikenali di Persimpangan Lampu Isyarat berdekatan E-Mart, Tudan pada pada jam 9 pagi.
Mangsa yang memandu pikap Toyota Hilux disahkan meninggal dunia ditempat kejadian akibat terkena tembakan di leher menggunakan senapang patah. - MyMetro

ted manoff said...

Beras cap lanun buugis ada jual tak...

cucu nek tempoyak said...

Berikutan kemenangan BN di Sungai Besar dan Kuala Kangsar, beberapa suara kedengaran meminta Tun Mahathir Mohamad agar berehat saja dan tidak lagi mencampuri urusan politik negara.

Antara hujah mereka ialah bekas Perdana Menteri itu tidak relevan lagi, hanya memusnahkan legasinya, sudah tercabut taring dan lebih baik menghabiskan sisa-sisa usianya di atas sejadah saja.


Jika pemimpin UMNO yang berkata demikian mungkin ia boleh diterima seadanya, mungkin kerana dedak sudah diterima, tetapi dalam hal ini pemimpin Pas pun lebih kurang sama saja nadanya.

Ketua Pemuda Pas, Nik Abduh Nik Aziz berkata, keputusan dua pilihanraya kecil baru-baru ini mengesahkan taring politik Tun Mahathir telah tercabut dan mencadangkan supaya bekas Perdana Menteri itu menghabiskan hujung-hujung usianya di atas sejadah dan mengunjungi Kaabah.

Itulah sebaik-baik kehidupan ketika berada si hujung hayat kehidupan, kata beliau lagi.

Apakah ini tanda-tanda pertuturan orang yang sudah dipengaruhi dedak juga?

Apa agaknya reaksi Nik Aziz Nik Mat jika bapanya itu masih hidup dengan kenyataan Nik Abduh itu sedangkan negara sedang diselubungi dengan begitu banyak kerosakan yang disebabkan onar Perdana Menterinya?

Kenapa Nik Abduh hanya meminta Tun Mahathir saja yang berehat dan berada di atas sejadah, tetapi tidak kepada Najib yang di seluruh dunia diketahui dan diperkatakan dengan skandal kewangannya?

Kenapa juga Nik Abduh tidak meminta Hadi Awang sendiri agar lebih banyak berada di atas sejadah dan mengunjungi Kaabah berikutan persekongkolan Presiden Pas itu dengan pemimpin yang sedang membawa kerosakan kepada negara?

Antara Tun Mahathir, Najib dan Hadi Awang, siapa yang sedang berbuat pahala dan siapa pula yang sedang merosakkkan hari-hari tua sebelum menemui Tuhannya?

Dalam hal ini, harus disedari oleh Nik Abduh bahawa pahala dan mengutip bekalan sebelum mati bukan saja boleh diperolehi di atas sejadah atau dengan mengunjungi Kaabah semata-mata, bahkan berjuang dan terus berjuang menyelamatkan negara jauh lebih besar lagi ganjarannya.

Lagi pun, ibadah sembahyang wajib dan sunat sudah tentu menjadi amalan biasa setiap hari bagi Tun Mahathir dalam usianya seperti sekarang, manakala Kaabah pula sudah pun dikunjunginya beberapa kali sebelum ini.

Apakah dalam melihat pelbagai kerosakan yang sedang dilakukan Najib sekarang, Tun Mahathir masih perlu berada 24 jam di atas sejadah atau berulang alik setiap minggu mengunjungi Kaabah?

Tidakkah apa yang dilakukan Tun Mahathir waktu ini, malah dengan ikrar untuk terus berjuang, bahkan mungkin lebih keras lagi, adalah sesuatu yang lebih bermanfaat dan mendatangkan gandaan pahala berbanding hanya banyak sembahyang serta berumrah yang jelas pahalanya untuk dakapan peribadi semata-mata?

Untuk makluman Nik Abduh juga, ketiadaan pahala dan bertambahnya dosa seseorang pula bukan saja disebabkan oleh bersekongkol dengan pemimpin curang dan lebih membawa kerosakan, malahan dengan cuba menghalang orang lain daripada terus berjuang untuk mewujudkan kebaikan yang lebih besar kepada rakyat dan negara. -shahbudindotcom

cucu nek tempoyak said...

Kenapa ya kerajaan negeri berbuat demikian?

Aku kira sakit hati memainkan peranan. Bayangkan ya. Bukan sehari dua bahkan dah bertahun-tahun lamanya penyebaran cerita bahawanya Pulau Pinang melarang azan. Benda tu fitnah. Jelas. Titik.

Tapi masih terdapat ramai orang yang percaya dan sebar. Benda pada asalnya jadi permainan geng2 BN di laman sosial kini bertukar tangan dengan disebarkan pula oleh geng2 PAS.

Kesnya begini. Ada individu upload satu video yang memaparkan statement Ustaz PAS bercerita tentang larangan azan di Penang dan bagaimana DAP nak menguasai negara dengan 80 kerusi.. aku gelak-gelak juga dengar point ustaz tu bab kerusi bagai neh..

Pada awalnya benda neh viral di laman sosial je. Dan ustaz tu sebenarnya dah pun memohon maaf.

Baca sat ;



Lalu ustaz tersebut dihubungi oleh Cikgu Zul.

Kemudiannya ;

ISU AZAN : USTAZ MOHON MAAF ....

Ustaz Shaharuddin Ibrahim telah memohon maaf berhubung ceramah beliau yang mendakwa Pulau Pinang tidak membenarkan azan.

"Saya memohon maaf dan berjanji tidak akan ulangi lagi," katanya ketika saya menghubunginya tadi.

Ditanya sebab beliau membuat kenyataan itu, YDP PAS Padang Serai itu menjelaskan, beliau mendapat maklumat daripada anak khariah ketika berceramah di sebuah masjid di Pulau Pinang.

"Mereka memberitahu saya, di Pulau Pinang azan tidak boleh menggunakan pembesar suara di luar masjid, hanya boleh di dalam masjid," jelasnya.

Namun, setelah saya jelaskan kedudukan sebenar beliau akur dan memohon maaf.

(rujuk)

Tetapi sayangnya itu tidak cukup untuk memuaskan ahti kerajaan negeri yang tercalar teruk dengan tohmahan berkenaan. Pada mereka oleh kerana ustaz buat tuduhan secara terbuka, sila la buat permohonan maaf secara terbuka juga..

Ini petikan berita yang diperolehi dari KedahLanie.


Yang diPertua (YDP) PAS Padang Serai, Ustaz Shaharuddin Ibrahim yang menimbulkan kontroversi kerana melemparkan fitnah kononnya masjid-masjid di Pulau Pinang tidak boleh melaungkan azan dituntut untuk memohon maaf secara terbuka dan menarik balik fitnah tersebut.

Exco Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Dato' Abdul Malik Abul Kassim berkata, beliau amat kesal dengan kenyataan berunsurkan fitnah yang dilemparkan Shaharuddin ketika menyampaikan tazkirah Ramadan di Masjid Jamek An-Najah, Padang Serai, Kedah pada 11 Jun 2016.

“Tazkirah Ramadan sepatutnya menjadi wadah penyebaran ilmu agama, menyingkap kisah-kisah nabi, kelebihan Ramadan dan bukannya dijadikan pentas politik kepartian dengan menabur fitnah,” katanya dalam sidang media di Komtar, tadi.

Menurut Abdul Malik, lebih dikesalkan adalah tohmahan dan fitnah yang dilakukan itu 'dilontarkan' ketika di dalam masjid dan di bulan Ramadan yang mulia.

“Justeru, Kerajaan Negeri Pulau Pinang menuntut supaya beliau (Shaharuddin) memohon maaf secara terbuka dan menarik balik fitnah tersebut dalam media massa.

“Beliau (Shaharuddin) juga perlu memohon maaf kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang melalui kenyataan bertulis dalam tempoh seminggu. Sekiranya gagal, tindakan undang-undang akan dipertimbangkan,” jelasnya.
Pada 11 Jun lalu, Shaharuddin dipercayai mengeluarkan kenyataan yang berbunyi seperti berikut:

“Kalau DAP menguasai negara...nuu Pulau Pinang tuan-tuan, bang (azan) dah tak boleh dah, bang (azan) tak boleh dah, tuan-tuan..!”

Mengulas lanjut. Abdul Malik memberitahu, tazkirah Shaharuddin yang berdurasi sekitar 30 minit itu, jelas menyiarkan ucapannya pada minit 14:35.

“Malah, tuduhannya turut disiarkan dalam Youtube (http://www.youtube.com/watch?v=mrlO6A99wcs)

dan laman Facebook Masjid Jamek An-Najah

(https://www.facebook.com/masjidpadangserai),'' ujarnya.

--------------------

Dalam pada itu ustaz tersebut juga sebenarnya ada sebarkan benda-benda karut bab 16 September.

Dan ustaz tersebut turut ditegur menerusi aplikasi wassap oleh seseorang. Beginilah isi kandungan teguran tersebut bagi membetulkan point ustaz tentang isu 16 September ;



Selepas dimesej ustaz berkenaan, dia terus block individu di atas.

Anonymous said...

Prooottt... Ah leganya

Anonymous said...

Prooottt... Ah leganya

Anonymous said...

Prooottt... Ah leganya

Anonymous said...

Takde la... Cap peliwat tu jual kat mane ye???

Anonymous said...

Ko gay ke... Teringat kat dubor jantan lak...

Anonymous said...

Ye ke bn beli beras beri kat orang pakai duit rakyat??? Ade bukti berdokumen tak??? Kaau takde, tu dah kira fitnah le anjing tokong....

Anonymous said...

Innalillah...kami orang Umno dan Bn...mengucapkan takziah...baru tahu...Bill ni Islam.....semoga dalang yang menembaknya dapat ditangkap secepat mungkin....semoga Allah permudahkan...penyiasatan...kes ini..Ameen

Anonymous said...

Anjing ni copy paste relevan ke dengan tajuk entri ni?? Ke benak sangat tak faham bahasa???

Anonymous said...

Ohhh.ya ke...Alhamdulillah lah kalau bwtul azan masih boleh berkumandang di Penang...tapi saya yang dulu waktu kecik setiap kali cuti mesti pergi Penang sbb nak ke Kedah...perjalanan jauh kalau dari Selangor...dah tu waktu tu tak dak lagi lebuhraya..so tidur sehari kat rumah pak sedara kat Penang..seronok...betul...kalau nak balik Selangor baru singgah kat Penang lama sikit.naik feri...makn kat padang kota.. Laksa pasembor...dah tu jaln2 kat balik pulau....memang Penang banyak kenangn saya dgn arwah ayah saya...tapi..baru2 ni saya bawa anak bercuti ke Penang...tapi sedih sangat suasana yang pernah saya alami dulu dah tak ada...walau saya duduk bandar di Selangor tapi Penang ni mcm kita berada di negara asing... Mcm negeri tu cina punya...sampai anak2 saya kata elok lagi pg Langkawi..dari Penang...itulah akibatnya klau yang perintahbtu cina Dap.semuanya nak di cinakan...waktu Gerakan perintah masih ada aura Malaysia tapi sekarang cuma aura Cina Dap

Anonymous said...

Kat area sg buluh kot.Menyusul
Cap sotong dan cap nek jah(beli dapat resepi bengkang
ubi)nek pun dah berani cabar
mamaktun supaya bertanding pru
14 nak tengok baguih tak...harap2 depa semua kalah
boleh dapat beras free.

Anonymous said...

HAHAHAHAHA......

Anonymous said...

KAH KAH KAH....

Anonymous said...

Sejak kalah prk ni, Khadam dari anak syarikat DAP dah tulis panjang2, siap copy paste, mcm karangan spm.
Cakap kat pengurus anak syarikat milik penuh DAP ni, tak payah meroyan lebih-lebih, raya dah dekat, malu sikit kat jiran2, mlm buta meroyan dpn reban cakap sorang sorang.

Anonymous said...

Cucu nek tempoyak, setahu aku dlm wad gila tak dibenarkan guna smart phone atau laptop. Kau duduk first class ke dlm wad gila tu?

ted manoff said...

Hahaha..anon 9:06pm saekor macaii berbayar..yg banyak jual harta orang melayu mamaq musa fadzil..dan saekor lagi reezal marican..dua ekoq ni tolong orang tipu orang..ProOO00ootTt

cucu nek tempoyak said...

Mengarut.

Jenuh kami duk melawan kemungkaran COMANGO yg cuba merosakkan negara dgn meleraikan ikatan Islam.

Last-last Najib bawa masuk geng tu juga dalam SUHAKAM. Tambah memanaskan hati lagi, majoriti 5/8 adalah kafirun!

Najib kononnya depan PAU nak lawan liberal la pertahankan islam, retorik KOSONG belaka.

No wonder la ada orang lukis Najib macam badut. Memang kuat buat lelucon yg tak lawak. - Abu Hanzalah


COMANGO (Coalition of Malaysian NGOs in the UPR Process) atau Gabungan Pertubuhan Bukan Kerajaan Malaysia ialah sebuah gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di Malaysia yang mengemukakan laporan hak asasi manusia ke proses Semakan Berkala Sejagat Majlis Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu pada 24 Oktober 2013 di Geneva.Gabungan ini disertai oleh 54 NGO Malaysia. Menurut kenyataan ISMA, hanya 12 daripada kesemua 54 NGO dalam gabungan Comango yang berdaftar dengan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan. Hal ini disahkan oleh Kementerian Dalam Negeri Malaysia bahawa Comango adalah sebuah gabungan pertubuhan yang tidak berdaftar di bawah Akta Pertubuhan 1966 (Akta 335).

Antara ahli NGO-NGO lain yang membentuk gabungan COMANGO termasuk Pertubuhan Pertolongan Wanita (WAO), Dignity International, Sisters in Islam, Persatuan Pendidikan dan Penyelidikan untuk Pengguna-Pengguna Malaysia (ERA Consumer), Pusat Komas, Pusat Kewartawanan Bebas (CIJ), dan Coalition to Abolish Modern-day Slavery in Asia (CAMSA).
Tuntutan
COMANGO membuat beberapa tuntutan dan desakan yang menimbulkan kontroversi sepertimana yang dilaporkan dalam laporan tersebut. Berikut adalah antara tuntutan-tuntutan tersebut;
Malaysia digesa untuk menandatangani International Covenant on Civil & Political Rights (ICCPR). Dalam Artikel 18 ICCPR mengandungi the rights of religious freedom (kebebasan beragama). Kebebasan untuk memilih agama atau kepercayaan termasuk hak seseorang untuk menukar agama yang dianuti.
Malaysia digesa untuk menandatangani International Covenant on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD). Implikasi perkara ini akan mengheret kepada isu perkauman dan mencabar status quo yang melibatkan kedudukan orang Melayu dan Islam di Malaysia sepertimana yang terdapat dalam Perlembagaan Malaysia dan semangat kontrak sosial.
Malaysia digesa untuk mengiktiraf hak-hak Sexual Orientation and Gender Identity (SOGI) terutamanya hak-hak lesbian, gay, biseksual, transgender (LGBT). Tuntutan ini turut merangkumi kepada amalan kebebasan orientasi seksual songsang dengan hukum alam termasuk memberi kebenaran untuk mengiktiraf perkahwinan sesama jenis.

Anonymous said...

aku sebut saipol dubor. bukan dubor saipol. gi mampus la ko macai... bahasa melayu pun bangsat tak paham...

ko gay ke?

Anonymous said...

Ada gegaran yg dipercayai berpusat dari sg buluh. Jgn celupan sgt kutuk lgbt.

Anonymous said...

Apa beza saipol dubor dengan dubor saipol tu??? Aku nak tengok ko punye BM terer tahap mana.... Atau macam celaka je BM ko tu.... Ye la, masa sekolah cikgu ajar kat depan, mata ko asyik pandang dubor cikgu je... Sampai bengap sangat hingga ke hari ni....

Muahahahahahahahahaa

Anonymous said...

camnih...

gi mampus ko dgn bende yg ko tak paham tu. paham macai?

Anonymous said...

Ooo... Itu macam jawapan dari bangkai kurap fuckatan ye... Hahahahahaha... Dulu waktu belajar BODOH BAHALOL, bila dah besar BODOH BONGOK + BAHALOL lagi....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Inilah cara SORE LOSER utk rasuah rakyat setelah kekalahan memalukan di sarawak, sg bsr & kkangsar.
Segala fitnah dan putar belit tak menjadi, last resort!beras cap kepala peliwat

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates