June 14, 2016

51 Apapun Saya 'Salute' Pak Lebai Yang Makan Setalam Dengan Lim Guan Eng

Sejak diajak berbuka puasa di Masjid di Sungai Besar beberapa hari lepas, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng semakin ghairah untuk menjamu selera di masjid di dalam negerinya.

Tindakan Masjid Jamek Kubang Buaya dekat Bagan Jermal menjemput Ketua Menteri Pulau Pinang dan EXCOnya, Phee apatah namanya harus dipuji. Ini ditambah dengan situasi Masjid yang masih mengamalkan tradisi 'makan talam' di sini.

Tahniah kepada Pak Lebai yang sanggup makan setalam dengan Lim Guan Eng. Kalau saya mahu muntah hijau. Bijak Lim Guan Eng ambil hati Melayu. 

Kalau Melayu boleh cair dengan cara Lee Kuan Yew pakai songkok melawat kampung, apatah lagi Lim Guan Eng yang makan bertalam dengan orang Melayu. Selepas ni nak tengok pula Lim Guan Eng makan bersuap semasa berbuka puasa.


Bayangkan sebelum makan setalam dengan Pak Lebai, Lim Guan Eng memegang binatang ni.

51 comments:

Anonymous said...

Yg makan setalam dgn LGE tu tak nampak macam Pak Lebai pun,semuanya kelihatan macam 'sibebal' je.Masih tak kenal siapa sebenarnya LGE.

Anonymous said...

Komunis pun boleh cakap bismillah & a'kum nak ambil hati orang Melayu dengan mudah

Anonymous said...

Najib pulak g tempat majoriti cina n india tabur dedak... Macam bg ayam makan

Anonymous said...

kembang tekak bila membayangkan tangan guan eng yg tak pernah samak setiap kali pegang anjing dan babi tu masuk bercampur dlm nasi berkuah yg meleleh masuk ke tekak lebai tu..

Anonymous said...

Ca..Yahudi sebelah Timur...berhati2lah

Anonymous said...

Cara pas bagaimana pulak semasa sebantal dgn Dap?

Anonymous said...

miss phang xmai ka?? :)

Anonymous said...

pakcik tu tanye tips nk beli banglo murah...

Anonymous said...

Cina dah tentu kita tau dan kita waspada, masalahnya yang melayu songlop bilion ko xnak kata lak dia tu merosakkan melayu....disuapnya brim terkinja-kinja suma, trus halalkan sume salahlaku die...tu nak kira camna tu?

Anonymous said...

makan babi, pegang babi haram? makan rasuah, makan komisen kontrak kerajaan? makan derma? makan riba? tu camna?....sudah2 la UMNo...nampakno. melayu nie bodoh, ego terutamanya puak UMNGOK..

Cik Minah said...

Tabik spring kat Lim Guan Eng.........DIA betul-
betul turun padang, berkempen. Ini baru betul.
Kalau baut ceramah kat padang, memang payah orang
nak datang time bulan puasa ni. Kita kena ikut arus.
Tak perlu bertadarus............HAHAHAHA.

Anonymous said...

Biarlah. Cina2 yg terkaya di Malaysia ni dah berbilion bilion dia orang songlap bawa lari ke tanah air asal mereka.

Anonymous said...

"Bayangkan sebelum makan setalam dengan Pak Lebai, Lim Guan Eng memegang binatang ni."

DIA MEMEGANG BONTOT DIA YANG LEPAS BERAK TAK CEBOK!!!!

CINA KOMINIS BANGSAT YANG ANTI- MELAYU/ISLAM YANG PARTI PAS RELA BERKERJA SAMA!!!!

Anonymous said...

GELI AAAHHHHH!!!!

Anonymous said...

Ketawa besar aku tengok Jing lompat2 pada 0913,0917 dan 0920am.

Terhibur aku. Thanks for the laughter, Jing!

Anonymous said...

Gambak videa mana, baru real. Sekarang telepon ada video camera apa la pak lebai.duit banyak .

Anonymous said...

kau lagi bangang..ingat dapigs pkr tak makan rasuah ker bangang..sampai rafizi pondan..ehh..pandan..report kat sprm tu apahal...bodoh punya rba dapigs

Anonymous said...

makan dalam talam ke pakai jubah ke dia tetap MUSUH ISLAM no1!
usah alih isu ke makan talam ke dia makan bertimpoh ke.. isu sebenarnya dia tidak mahu Melayu dan Islam berkuasa!

buktinya lihatlah pelokan TG Hadi dgn bapaknya tidak mengubah apa2 pendirian anti Melayu dan Islam DAPig. akhirnya PAS di sepak terajang dr PR. Wpun Ahli PAS lah yg memenangkan PR krn mereka taksub dan sanggup lakukan apa shj.. mereka lah yg buat kerja siang mlm utk menangkan PR tp apa balasna DAPiG?

yaa.. lepas habis madu sepah di buangg..

so sama lah dgn karektor dia atas.. apa sbrnya kita nk harap si kafir harbi laknatullah ini dgn boleh makan dalam talam? melainkan dia istihar keluar DAPiG atau DApiG ubah dasar takkan jadi chauvinist dan anti Islam!!

aku rasa ramai jg Melayoo penang dh terbodoh dgn lakonan kafir sepet ni!

Anonymous said...

http://mountdweller88.blogspot.my/2016/06/penyakat-peliharaan-umno-dan-hantu.html?m=1

Anonymous said...

Kes rasuah HAMno lebih banyak dan lebih besar dari orang paling atas sampai kebawah

Anonymous said...

Apek tu nampak FAKE! Orang Melayu jangan tipu dengan barangan FAKE dari cina selatan.
Dorang ni pakar menipu.

Anonymous said...

GEORGETOWN - Penjawat awam dalam perkhidmatan awam negeri Pulau Pinang akan menerima bantuan khas kewangan sebanyak tiga perempat (3/4)gaji atau minimum RM700 sempena Aidilfitri ini.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, pemberian bantuan khas kewangan kepada 4,178 penjawat awam negeri itu melibatkan jumlah RM7.95 juta.

"Ia sebagai menghargai sumbangan dan tanda penghargaan kerajaan negeri kepada perkhidmatan awam negeri serta mengambil kira kos inflasi dan peningkatan kos hidup yang ketara," katanya dalam kenyataan hari ini.

Guan Eng berkata, bantuan khas kewangan itu turut diberikan kepada 1,486 penyelia dan guru Kelas Agama dan Fardu Ain (KAFA), 192 guru Sekolah Rendah Agama Rakyat, 166 guru Sekolah Menengah Agama Rakyat, dan 522 guru dan kakitangan Sekolah Persendirian Cina yang masing-masing akan menerima sebanyak RM300.

Selain itu, katanya seramai 215 guru Tahfiz, guru pondok dan guru Tadika Islam (Tadis) negeri ini akan menerima bayaran RM200.

Katanya, pemberian bantuan khas kewangan itu akan dibuat pada 24 Jun ini. - Bernama

Anonymous said...

Dalam ajaran Islam, selagi kita tak nampak dia melakukan perbuatan tu tak jadi kesalahan. Tapi yang PELIKNYA, PEMIMPIN2 YANG DAH TERANG2 MELAKUKAN RASUAH, PENYELEWENGAN WANG RAKYAT, SALAH GUNA KUASA, MENINDAS RAKYAT, TAK PULA DIKATAKAN BERSALAH. MALAH DISOKONG LAGI. CUBA BACA DAN HAYATI HADITH DIBAAWAH DAN RENUNG2KANLAH:
Daripada Huzaifah daripada Nabi SAW, Baginda bersabda : "Bahawasanya akan wujud (akan datang) para pemerintah yang berbohong dan berlaku zalim. Barangsiapa yang membenarkan pembohongan mereka dan membantu atas kezaliman mereka, maka (mereka) bukan daripada (golongan) kami dan aku bukan daripada (golongan) mereka, dan dia tidak akan menemuiku di haudh (telaga kauthar di akhirat kelak). (Sebaliknya) sesiapa yang tidak membenarkan pembohongan mereka dan tidak membantu atas kezaliman mereka, maka dia daripada (golongan) ku dan aku daripada (golongan) nya dan dia akan bertemuku di haudh".(Riwayat Imam Ahmad dalam musnadnya. Kata guru kami, Syeikh Syu'aib al-Arna'uth, sanad hadith ini sahih berdasarkan syarat al-Bukhari dan Muslim)

Anonymous said...

bagaimana pula manusia2 muslim yg bersekongkol dgn komunis mmg terang2 anti islam? bolehkah di pakai guna hadith d atas ;-) ;-) ;-)

Anonymous said...

cik minah bapok mmg tak pernah berbuka dgn anak2 yatim..tgk gaya. kena byk kesian dgn perangai jelek bapok atas nih...

Anonymous said...

I love rosmah dia terkantoi denganbudak generasi Y...ambik master...budak tu...mana tak dia kata dia sayang rosmah tp benci najib tapi akhir akhirnya semua kenyataan nya memang dia tak suka rosmah...tak caya baca blog ni pasal...rosmah naik kapal terbang bawa beg bnyak tu....best...

Anonymous said...

Betul tu ...
Melayu munapik pun boleh baca bismillah ngan beri salam nak amik ati melayu lain dgn mudah...

Anonymous said...

Cina2 tu songlap kat sapa macai? Sapa plak yg tolong?

Tanah air asal diorang yg bn jual aset tu ke?

Anonymous said...

Ada orang ckp kat sg besar ada cina Dap tu pandai cakap jawa sepatah dua...terus penyokong Pas undi calon tu....kelakar kan...siapa lagi kalau tak ng sui tu lah...yang nak tukar nama kampung haji noh tu...kepada nama cina....so sekarang Pas terpaksa tutup kemaluannya sendiri...esok Pan pulak...mereka ni tak pernah belajar dari sejarah lee Kuan yu nak ambik hati Melayu pakai songkok..sekarang cucu sedara dia pulak duduk makan berbuka setalam....nampak benor...berlakon nya

Anonymous said...

Orang mcm ko nih la aku selalu tanya... ko penah makan megi sardin susu dan apa apa la pun... mesti ada air tangan cinapek.... sedap kan... bukan tu je, spender baju seluar kuali mangkuk penuh dgn air tangan cinapek tak basuh, sedappp....

Ais yg korang bahan tu agak2 dari mana?

Anonymous said...

Bagaimana melayu yg jual aset kpd komunis?

Anonymous said...

Ada aku tengok aritu seorang melayu sepentas dgn gadis kpoop... melayu tu masih pm...

Anonymous said...

#DAP4PENANG

Anonymous said...

rasuah tu kira banyak sikit ke? rasuah betina guane pulok?

Anonymous said...

ini pengikut parti KAYU...memang macam kayu. tak ikut mat sabu makan babi ngan lge ke?

I LOVE ROSMAH. said...

woi apa ni...aku suka rosmah la.ko jeles ke.dia idola aku...idup rosmah..kurr..kokoko

Anonymous said...

dah makan nasi kangkang tongkang lge....

I LOVE ROSMAH. said...

woi apa ni...aku suka rosmah la.ko jeles ke.dia idola aku...idup rosmah..kurr..kokoko

Anonymous said...

bagaimana pula manusia2 muslim yg bersekongkol dgn komunis mmg terang2 anti islam? bolehkah di pakai guna hadith d atas ;-) ;-) ;-)

kakakakakak.....musuh yang dah nampak senang kita nak hadap, musuh yang diam2 sebat 2.6 bil, bini berbelanja macam malaysia ni bapak dia yang punya apa hujah korang nak pertahankan die...?

Anonymous said...

tabur dedak jugak ke?

Anonymous said...

Anon 1221 kpop ok lagi tu...ada tu spender besar putih dgn mkn aiskrim kat jamban...ish ish ish tu..lagi teruk kan...takat kpop ok lagi tu...buat depan orang ramai...pun..bukan sembunyi sembunyi...kan kan kan..tapi orang berkenann terlupa Allah melihat...

Anonymous said...

pada geng sendiri...tak nampak perbuatannya. pada musoh nampak pulak dia curi. phuiii...kamu nampak ngan mata kepala kamu sendiri ke? elok pahala puasa kamu sedekah kat najib ler. rakyat ada kebulor ke? rakyat ada yang kena tembak ke? uztaz google. cari lagi. google lagi...

Anonymous said...

itu yang bungul..kucak..ladul..tambuk. kadak pernah ingat....

Anonymous said...

Dia sebat 2.6 billion kelakar lawak gila dah tu beri bini dia belaja besar...kau nampak dengan mata kau..dia sebat duit tu nampak ke...cakaplah..nampak ke sendiri dengan dua biji mata kau tu... Atau kau sekadar...nak sambung talian hayat cerita fitnah yang direka oleh Mahdey. Muhdin dan boboi...cerita dah basi nak recycle nampak bebenor kurang membaca... MAHADEY pun dah tak nampak jalan lagi dah...semua yang dia buat terkantoi terbaru deklarasi rakyat...nampak bebenor menipunye....

Anonymous said...

Ah giler macai... wsj pun tak nampak kalau camtuh. Tapi wsj tu ada buktinye sampai pm kepit tak sanggup saman selasa.

Aku jumpa orang mcm ni aku suruh pejam mata jap pastu aku penampo je... pastu aku suruh bukak semula mata, aku ckp bukan aku yg tampo... sedih dgn penghuni gua nih

Anonymous said...

Penang dah buat banyak tahun dah... pemberian dekat2 raya...

Anonymous said...

Mcm soalan macai kat atas gak aku tanya... ko nampak ke dgn biji mata ko sendiri? Itulah... ada beza tau hukuman penfitnah zina dan penfitnah pencurik perampok... nak tuduh zina kena ada 4 saksi tau...

Anonymous said...

Bukan tu je kayu 1229,

Hp yg korang pegang pun ada taik cina sket. Ada babi sket. Ada anjing sket... tak geli ke macai? Moto keta korang pun ada gak terselet sket taik babi anjing yg cinapek pegang tak samak... geli kau...

Anonymous said...

Amat tepat...ini semua shot drama pendek bersama para pelakon tambahan berlokasi di sebelah kaki lima masjid...kehkeh

Anonymous said...

Tak nampak tapi dalam youtube ada....walau tak tngok sbb memalukan perlakuan yang tak senonoh tu... Tapi polis semua dah siasat cuma malas maklumlah dosa kau..kau tanggung sendirilah ya...berani buat berani tanggung...saje nak tanya kalau tak ada kejadian tu.mcmanan di youtube cerita spender besar ngn cerita aiskrim tu...boleh tersebar...cer cita cer cita...

Anonymous said...

Wsj...suratkhabor si yahudi tu...nak saman..buang masa jer...dari saman..menguntungkan peguam kat amerika elok buat pan borneo...lg berfaedah kepasa orang sabah dan sarawak yang tahu bersyukur...wsj ada bukti...kan hari bank singapore dah nafikan..terbabit dlm transaksi duit 1 mdb.. Nampok benor nipu nye.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates