June 13, 2016

12 Akibat Ketiadaan Isu Di #PRKSgBesar Pemberian Basikal Pula Jadi Jenaka Pembangkang #SCS93

Pembangkang terutama PAN (baca DAP) di Parlimen Sungai Besar sudah ketandusan isu besar untuk dipolitikkan. Ditambah dengan ketokohan dan penerimaan calon BN, Budiman Mohd Zohdi yang diterima baik oleh pengundi Sungai Besar menyebabkan mereka menjadi tidak keruan.

Disebabkan itulah posting laman sosial Twitter yang dikeluarkan oleh Ketua Puteri UMNO, Zahida Zahik Khan telah menjadi isu yang besar. Posting yang menunjukkan pemberian sebuah basikal kepada seorang Makcik mangsa kebakaran telah menjadi momokan.

Bagi mereka yang tidak tahu isu dan sempit pemikiran tentunya tertanya-tanya, kenapa mangsa kebakaran diberikan basikal dan bukannya rumah baru, pakaian, bantuan kewangan dan sebagainya.

Penjelasannya mudah saja. Untuk pakaian, Puteri dan seluruh jentera UMNO di Sungai Besar sudah bagi bantuan pakaian yang mencukupi. Oh ya, untuk rumah yang terbakar dalam proses pembinaan semula.

Dua, untuk bantuan kewangan, Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar, Dato Jamal adalah orang pertama yang sampai untuk bagi bantuan kewangan dan keperluan asas diikuti dengan jentera yang lain.

Buat pengetahuan bantuan awal sudah pun diberikan kpd keluarga Makcik Hamidah yang kebakaran rumahnya di malam 1 Ramadhan yang lalu. Calon BN iaitu YB Budiman sendiri telah pun membantu dari segi kewangan berjumlah RM10 ribu. Malah Lembaga Zakat Selangor juga sudah mberikan bantuan yang sewajarnya termasuklah juga Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Tiga, bagi bantuan makanan pula Puteri dan seluruh jentera UMNO di Sg Besar sudah memperuntukkan kepada keluarga berkenaan lebih dari yang mencukupi.

Bagi pemberian basikal pula, itu adalah permintaan dari Makcik itu sendiri kepada Zahida untuk kegunaan beliau membeli barang. Ini disebabkan basikal beliau terdahulu turut musnah dalam kebakaran berkenaan. Apabila ditanya basikal yang macam mana Makcik itu perlukan, Makcik itu sendiri yang membawa ke kedai basikal dan menunjukkan basikal yang beliau idamkan.

Sekarang, persoalan pokok yang patut ditimbulkan, pembangkang buat apa untuk menolong Makcik berkenaan? Belum jadi Wakil Rakyat sudah lepas tangan. Bayangkan kalau sudah jadi, Nauzubillah himinzalik, pastinya datang melawat dua bulan sekali!

12 comments:

Anonymous said...

Sayur sayur sayur...mali sini .. Dap ada bagi sayur....hehehe

Anonymous said...

DAP itu celaka..!!! hanya melayu bodoh je yg terhegeh2 nak jadi penjilat lobang taik golongan kafir celaka tu...

Anonymous said...

Setiap kali PRK mesti ada pemberian oleh HAMno.

ted manoff said...

Zahida zarik khan...lawa orangnya...begini sajalah makcik apa yg dibagi ambil saja...tapi undi jangan bagi..dato jamal..? Puiii..admin zahida tuu dah kahwin belum...?ProOO00ootTt

Anonymous said...

Parti kuali pulak bagi apa??? Bekalan carlsberg, guiness stout dan tiger beer untuk setahun ke???

Kalau tanya kerajaan negeri lagi la tak payah... Muka azmin pun hanya muncul masa penamaan calon. Lepas tu hilang kononnya sibuk temankan tuanku sultan hari-hari... Budak tadika PASTI je yang boleh hadam alasan assmin aiskrim tu..

Anonymous said...

Betul tu... Undi jangan beri pada parti kuali... 2 bulan sekali baru nampak batang gigi...

Anonymous said...

Puak pembangang selagi mulut tu boleh menabur fitnah dan buat troll, mereka akan lakukan tak mengira tempat... Dalam facebook siap buat teka teki lagi.. Tapi hakikatnya...:

http://taipanmaster.blogspot.my/2016/06/zahidazk-jawab-kritikan-isu.html?m=1

I LOVE ROSMAH. said...

hok aloh speda je sedekah? bagi la jet 1 den pon nak mengaso gak...kurr..kokoko

Anonymous said...

Sayur sayur sayur...mali sini .. Dap ada bagi sayur..ini sayur prk....hehehe

Anonymous said...

Elok lah bagi beskal..makcik tu pon dah tua..
Kalau bagi moto tak lesen plak makcik tu...elok la tu buat pg kedai je pon...

Anonymous said...

Tiada isu!...2.6b...44m...1mdb... Kemewahan anak beranak Termasuk ank tiri... Apa cita

Anonymous said...

Macai2 pun tau citer2 isu HAMno tapi ape boleh buat dah cari makan..nak keje lain tak reti..dosa belakang kira..ha3

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates