March 30, 2015

14 Ahli Parlimen Taiping @ngakorming Fitnah DS Rosmah Mansor Hadir Mesyuarat Menteri Kabinet


Dengan nada bongkak, Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming bertanyakan "Siapa PM Malaysia Yang Sebenar? Jawab!". Ini berikutan fitnah dan tuduhan melulu MP Taiping berkenaan yang menuduh isteri Perdana Menteri DS Rosmah Mansot hadir di dalam Mesyuarat Kabinet Kerajaan. YB bangang ini nama sahaja peguam. Suka membuat tuduhan liar tanpa menyemak fakta terlebih dahulu. Takut sangat pemimpin-pemimpin PR dengan DS Rosmah Mansor. Macamlah kedudukan beliau sebagai isteri Perdana Menteri boleh dibuat undian setiap 5 tahun. Simpanlah sedikit kebodohan YB tu untuk anak cucu.

Buat pengetahuan YB, ini bukanlah suasana mesyuarat kabinet tapi suasana di bilik hotel semasa lawatan Perdana Menteri ke luar negara. Foto ini diambil pada tahun 2014 di China apabila Perdana Menteri mengadakan mesyuarat tergempar membincangkan dengan delegasi bahawa beliau akan segera kembali ke Malaysia selepas menerima berita kemangkatan DYMM Sultan Perak. Takkan YB tidak boleh bezakan meja kabinet dengan meja makan di bilik hotel? Jadi, YB bolehlah membuat pembetulan dan permohonan maaf kerana menyebarkan fakta yg memesongkan fikiran rakyat. Itupun kalau YB seorang yang 'gentleman' dan ada telorlah!

14 comments:

Anonymous said...

Bila rosmah kena fitnah, aku makin bengang dgn rosmah. Rosmah bukan org politik, sekadar isteri pm. Bila org politik fitnah isteri pm, gunakan mahkamah utk hentikan fitnah. Kenapa nk tunjuk baik sgt biarkan fitnah berleluasa, sedangkan situasi ini akan memburukkan reputasi suami sebagai pm. Cuba fikir mana satu lebih baik, biarkan orang lain burukkan suami atau jaga reputasi suami dgn menyaman org yg membuat fitnah?

Anonymous said...

Ya.. setuju!. Inilah puncanya kecelaruan dan huru-hara yang sedang berlaku sekarang...
Membiarkan fitnah berleluasa dgn alasan kononnya dia baik, dalam hati ada taman dan perihatin...
inilah kebodohan pemimpin kita yang perlu kita akui. beza pasangan ini dgn pasangan TDM adalah umpama langit dgn bumi.

Im Salleh said...

Diorg buat sidang dun pun bawah pokok, sbb tu dia ing org lain mcm diorg. Monyet betul la DAP ni.

Anonymous said...

Nak mesyuarat mesti ada sudu garfu atas meja ke??

Ni mesti nak tulis nota pakai sudu garfu kan???

Kah kah kah kah kah kah kah..... betul kata Im Salleh, kalau mesyuarat beruk-beruk uganda atau mesyuarat bawah pokok bersama nijar berok mungkin begitu caranya......

Apsal pemimpin PR ni nama je peguam, tapi BODOH mereka bukan kepalang ek???

Muahahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Karang beruk uganda @ rosjkk masuk, kita boleh tanya dia.... dia tengah borak kosong degan NC universiti PAS tu. Tengah menghirup white coffee sambil terkinja-kinja atas meja... iye la, beruk uganda katakan.....

muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

saman jangan tak saman............

Anonymous said...

Takkan la meja dalam bilik mesyuarat kabinet besar tu je? Bodoh tak bertempat punya wakil rakyat. Sapa la pilih dia ni....

Anonymous said...

@Anon 9:59,

Biasanya bila DAP mesyuarat pasti ada babi panggang atas meja dgn tin beer. Sambil mesyuarat & togok beer, mereka bermesyuarat dan sempat huluq kat lebai PAS yang melopong buat2 tak nampak kat sebelah.

Itu sebab Nga Kor Meng pemilik bersama 4000 hektar tanah yang N.Ajis sedeqah duk ingat Kerajaan duk mesyuarat pakai meja makan macam puak haramjadah DAP.

Anonymous said...

Jangan tak tahu
Komunis sekarang tak macam dulu dulu
komunis dulu berjuang dlm hutan rimba
Komunis sekarang berjuang dalam bandar sambil naik kereta Mercedes

Anonymous said...

budak cina singapork....kena isa kerana hina orang yang dah mampos.
kat negara ni berok, babi & tenuk dibiar berkeliaran....mempurak purandakan negara.
jangan tunjuk baik la jib.....saman jer....mereka tak akan berterima kasih punya.....semakin banyak penghinaan yang ko dapat. ikut contoh singapork.....tangkap..... saman. barulah negara aman.....bolih maju.

Anonymous said...

Ibu PAS PIS PUS.... udah jadi billioner ek?

Anonymous said...

SAMAN JUTA JUTA SI BABI TU..... HABIS CERITA !

Anonymous said...

Mane jkk ni... Nak tye kat die... Klu berok Uganda meting kabinet kene ade sudu x?

Anonymous said...

kah kah kah kah kah....anon 7:39:00 PM, beruk uganda tu tak diprogramkan untuk jawab soalan. Tuan babi dia suruh kasi komen provok bodoh je, nanti tuan babi dia kasi elaun untuk bayar prepaid.... hehehe

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates