February 5, 2015

32 Pembangkang Mengulang Kembali Berita 2012 Untuk Memfitnah DS @NajibRazak Isu Thaipusam


Pembangkang dan juak-juak cytro mereka mengulang kembali laporan The Malaysian Insiders bertarikh 10 Februari 2012, yang bertajuk "Najib 'Gadai Akidah' Hadir Upacara Thaipusam Di Batu Caves, Tegas Harussani", baca di sini untuk memfitnah DS Najib Tun Razak. Pembangkang melalui macai-macai mereka cuba untuk mengambarkan kepada umat Islam bahawa DS Najib Razak tidak sensitif dengan perasaan umat Islam di Malaysia. Mereka menggunakan nama Mufti Perak untuk memburukkan DS Najib Razak.


Mereka lupa, beberapa hari selepas posting berkenaan dikeluarkan, Sinar Harian pada 15 Februari 2012, telah melaporkan berita yang sama sekali bercanggah dengan apa yang dilaporkan di dalam The Malaysian Insiders. Laporan berita yang bertajuk "Thaipusam: Najib Tak Langgar Hukum Syarak, Kata Harusani", baca di sini, ternyata bercanggah dengan apa yang dilaporkan sebelum itu oleh The Malaysian Insiders.


Laporan mana yang menyiarkan berita yang benar dan laporan mana yang 'spin' sesuatu berita? Apa yang kita tahu adalah peranan yang dimainkan oleh The Malaysian Insiders dari dulu hingga sekarang dan kita juga tahu siapa yang membiayai portal berkenaan. Apakah tujuan cytro pembangkang mengulang kembali berita tahun 2012 semasa Thaipusam kali ini?

Tidak cukup dengan itu, gambar lama yang telah diubahsuai disebarkan ke media-media sosial untuk memfitnah Perdana Menteri. Apa nak jadi dengan kaki-kaki fitnah ini?


32 comments:

ROSMAH MANSOR JKK said...

Apa yang Ismail Sabri perlu faham ialah.. "Ini bukan tentang Cina, Melayu atau sesiapa saja, ini tentang barangan, bukan sahaja yang dijual oleh orang Cina... India, Melayu juga menaikkan harga barang, mereka tak turunkan harga barang.

"Ini bukan tentang Cina atau Melayu, ini tentang harga minyak yang turun tetapi harga barang tidak turun."

Dan ayat Tun kepada Ismail Sabri yang pailing best ialah ayat ini.."Mungkin dia tak fikir apa dia cakap, kalau dia fikir baik-baik, dia tak akan kata boikot barang jualan orang Cina,"

Maknanya Ismail Sabri tu bercakap tak guna otaklah.. main bedal saja atau dalam lain ayat "his mouth faster than his brain..."

Mahathir tibai kaw kaw budak ismail sabri yang tak berapa cerdik tu.. kan aku dah kata dari dulu menteri umnuu hingga penjilat taik memang jenis spesis BANGANG + TOLOL = BANGLOL... KAH KAH KAH

Anonymous said...

Sebenarnya kenystaan Ismail Sabri betul.

Anonymous said...

statement menteri tu betul...brg2 keperluan majoriti di kuasai oleh pemborong2 cine...terima la kenyataan ni...ini realiti...

Anonymous said...

Bangang @ tolol tak apa, asal jangan kaki jubor. Allah laknat ooiiii....

Anonymous said...

Kalau kau ni SPIN KATA KATA org fuckatan, dah lama kau ke SAMAN..juta juta...tapi kau sejenis fuckatan SPIN TU HAK KREATIF, FITNAH HAK KREATIF, memang dasar penipu HOIIII MANUSIA BANGANG TOLOL BAHLOLL BONGOK TONYOKKKKKK MAK NYEH....

Bila pulak Tun kata ayat yg kau dah spin, kau baca mana, kau dgr mana,,,, barua regimen babi anjing... HOIIIII BAHALOLLLL, wartawan tanya Tun pendapat DS Ismail, dan dikait kononnnnnn dgn kata RASIS.... TUN MENYOKONG KATA KATA DS dan menjawab, ini BUKAN RASIS, maknanya apa yg dikata DS bukan RASIS, INI BUKAN KAITAN BANGSA TAPI INI BARANGGGGGGGGG,,,,faham bongok jkkk INI BARANGGGGGG...Tun tambah lagi, brg bukan rasis dan melibatkan SEMUA KAUM BUKAN ORG CINA SAHAJA TAPI PEMBORONG DI DOMINASI KAUM CINA...TAK FAHAM LAGI KE JKK BONGOKKKKKK...inilah akibat sek China, tak faham bahasa walaupun mudah nak faham.. Atau sengaja buat pura pura tak faham supaya boleh buat FITNAH...

JENIS MAKHLUK YG BACA PAPER TERKENAL SPIN, BUAT FITNAH,, bila dah fitnah, mudah aje, tulis kecil je mintak maaf... ITULAH BAIKNYA ORG UMNO YG TAK MENYAMAN,...

YG KAU TERASA SGT APA HAL...ORG CINA, ORG DAP TERASA APAHAL... TUN M KATA BRG, ORG CINA TU BARANGGGGGGG KE, SAMPAI MELALAK KATA RASISSSSS

Kalau dah BODOH BERGUNUNG GUNUNG, tak heran MKN TAIK MINUM AIR KENCING tiap hari

ROSMAH MANSOR JKK said...

Harga barang naik tiada kaitan dengan kaum, Dr Mahathir tegur Ismail Sabri

Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengecam Datuk Seri Ismail Sabri Yaacob kerana membuat kenyataan berbaur perkauman mengenai perniagaan kaum Cina, mengatakan harga barangan yang naik tiada kaitan dengan kumpulan etnik peniaga.

Bekas perdana menteri itu berkata, daripada memainkan isu perkauman, Menteri Perniagaan dan Industri Asas Tani itu sepatutnya mencari punca sebenar masalah yang dihadapi.

"Itu cara yang negatif menyelesaikan masalah. Cari puncanya," katanya pada satu sidang media di Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM).

"Mungkin dia tak fikir apa dia cakap, kalau dia fikir baik-baik, dia tak akan kata boikot barang jualan orang Cina," katanya.

Dr Mahathir berkata, isunya bukan tentang Cina atau Melayu, kerana terdapat peniaga Melayu dan India juga yang tidak menurunkan harga barang jualan mereka.

"Ini bukan tentang Cina, Melayu atau sesiapa saja, ini tentang barangan, bukan sahaja yang dijual oleh orang Cina... India, Melayu juga menaikkan harga barang, mereka tak turunkan harga barang.

"Ini bukan tentang Cina atau Melayu, ini tentang harga minyak yang turun tetapi harga barang tidak turun."

Berkenaan anggapan yang kos akan menurun kerana harga minyak jatuh, Dr Mahathir berkata, pengangkutan yang bergantung kepada minyak, hanya sebahagian daripada kos perniagaan, dan oleh itu keuntungan kepada pengguna hanya sedikit sahaja.

"Pengangkutan merupakan salah satu daripada kos elemen dalam semua perniagaan, mungkin sebanyak 10%. Jadi sekiranya harga minyak menurun, ia hanya akan terkesan kepada 10% daripada kos, dan keuntungan bersih jadi amat kecil."

Beliau berkata, ia penting bagi kerajaan untuk mengawal harga barangan import kerana pasaran tidak dapat dikawal selia dengan sendiri.

"Kita perlu pastikan import terkawal dan harga barangan dan pengangkutan diselia sedikit.

"Kita tidak suka mengawal selia perniagaan dan pasaran, tetapi kadang kala ia perlu kerana pasaran tidak dapat menyelia sendiri," kata Dr Mahathir


Spin ayah kau... kau ingat spin mesin basuh.. kata bangang marah... tapi memang jenis bangang pun... mahathir dah kata macam tu.. spin bendanya... jenis melayu diploma dalam negeri dapat 2.8 tu yang nampak tak cerdik... bukak mulut jap.. rosmah nak ludah kahak hijau ... khak tuiii... kah kah kah

Anonymous said...

Mahathir nak kata ismail sabri bangang sebenarnya. Secara tak langsung dia nak bagitau macai umno memang bangang sejati dan abadi selamanya

Anonymous said...

menteri yang tak ngaji memang gitu....cakap ikut sedap mulut...yang menyokong tak guna akal....tapi guna kepala lutut....kasihan saki baki melayu dlm United Malay Nasionalist Organisation.

Anonymous said...

TAMBANG BAS SEKOLAH MAU KASI NAIK....
APASAL MAU NAIK APEK......
MINYAK SULAH NAIK LOR.....LU TATAK BACA KA.....itu dulu.....
APEK.....SEKARANG MINYAK SUDAH TURUN....AMACAM KASI TURUN LA TAMBANG BAS SEKOLAH TU.....
TATAK BOLIH TULUN MAA.....WA TAYAR MAU TUKAT.....WA DLAIVER MAU BAYAT...... BLA..BLA..BLA.....
HARAM JADAH PUNYA APEK......SAMA JER SEMUA PENIAGA BAIK MAMAK......CINA.....SEMUA AMBIL KESEMPATAN......GULA NAIK 10SEN.....AIR TEH/KOPI IKUT NAIK 10SEN. MACAM SECAWAN TEH/KOPI BUBOH SEKILO GULA....ini contoh PENIAGA HARAM JADAH.
PAK MENTERI CAKAP....BETUL....BARU SEMUA AMBIL PERHATIAN.....KALAU RAKYAT MARHEIN CAKAP.....NGABIH BOREH JO....PEMBORONG.....ORANG TENGAH. BANGSA APA ? KEDAGHAH LEBIH2. ELOK LENYAPKAN ORANG TENGAH.....SOKONG ISMAIL SABRI.....YANG BANGANG JANGAN IKUT.....BELI NGAN ORANG ISLAM....INSYAALLAH.....BAYAR JUGAK ZAKAT.....NIAT MAU BAIK BE......

Anonymous said...

mungkin duit brim dah habis kot... dok merapu je macai ni..

Anonymous said...

PELIK TOL AKU NGAN MACAI PR NIE...BILE BARANG NAIK BISING DI SALAH KN NYE MINYAK...BILE DESAK PENIAGA TURUN HARGA BRG SBB MINYAK DH TURUN PN MACAI XNK SOKONG...PELIK LA MACAI NI...IKUT TEORI RAFIZI MINYAK TURUN HARGA BARANG TURUN...RAFIZI NIE YB DR MNE YE???

Anonymous said...

yang merapu.....harap duit brim macai pakatan.....sanggup buka meja....kat penang....bangsa ape beratur kebulur duit brim....macam bolih belanja setahun.....mulut menceceh....tangan tadah....geng pakatan macam tu ke? nanti bolih merapu....kalau dapat sapu....aku dulu....aku dulu....eh eh....beratur la dulu. buat malu kucing la pulak.....

Anonymous said...

Kebanyakkan pemborong, peraih, orang tengah atau apa pun terma yang boleh digunakan adalah majoritinya masyarakat Cina. Itu adalah hakikat sebenarnya.

Peniaga pula terdiri dari pelbagai kaum. Macamana peniaga nak turunkan harga jika pemborong, peraih, orang tengah dan sebagainya yang majoritinya orang Cina tidak mahu menurunkan harga mereka.

Yang terbaik adalah bersama-sama menghapuskan peranan orang tengah ini yang sebenarnya mengaut keuntungan yang amat besar. DSIS telah memulakan langkah awalnya dalam bidang pertanian dan perikanan untuk menghapuskan masalah orang tengah ini. Kerjasama semua pihak adalah penting untuk menjayakan matlamat ini terutamanya daripada orang politik samada kerajaan mahupun pembangkang agar rakyat dapat mendapat manfaatnya.

Anonymous said...

aku tak belajar tinggi....pakatan sering melaungkan BN....barang naik. bila minyak nak naik.....melolong....berguling guling.... marah....nanti barang naik. konon kononlah....tapi bila minyak turun... tak turun la pulak....agak agaknya peniaga tu dengan tulus ikhlas bolih turunkan harga barang.
bila minyak turun.....tunggu la pulak....bila harga barang turun....melalak la pulak geng pembangang.....kata menteri jaga barang pengguna tak buat kerja....hilang minyak turun....harga barang turun.
kalau ikhlas nak bantu rakyat.....kerajaan ke....pembangkang ke....mana mana adun/mp bangsa cina....tak bolih ke kawtim ngan pemborong cina supaya turun barang....ini pendapat rakyat tak belajar tinggi....jangan main politik aje.....barang naik....rakyat marah....marah kat kerajaan. sifir orang tak belajar tinggi....pembangkang kan semua berpelajaran tinggi....jangan nak cari keuntungan politik jer....

Anonymous said...

awat hang bodoh sangat orang melayudan india berniaga ambil barang daripada pengedar cina la bahalul jadi siapa yang perlu turunkan harga barang dahulu sila jawab bahalul

Anonymous said...

BRO....YB DARI PLANET OF THE APE. YB TU MAKNANYA YANG BEROK. OTAK KENA REPAIR....HAMPIR TERJUN BANGUNAN.....

Anonymous said...

Kalau dah bangang, bangang juga, kau cedok mana...hari ni, hari ni hari apa BANGANG, tu la jenis org kena pecat dr u, mengaku pakar ekonomi...Tun M pergi FRIM SEMLM BONGOK...MASUK TV,,, KATA KATA TUN TAK SAMA YG KAU TULIS, SPIN KEPALA BAPAK KAU...dah jenis kena pecat u, lim guan eng beri kau minum kencing pun kau kata jus limau...BONGOK PUNYA OLANG

Anonymous said...

TUN M nak kata Ketum penipu, nak bagi tau penyokong jgn TERLAMPAU BANGANG.. TUN M kata kemana aje ketum pergi pasti ada perpecahan, kerosakan tempat tu...nak bagi tau BAWAK BALA la tu... Secara tak langsung Tun nak bagi tau macai macai fuckatan termasuk kau, macai memang terlampau bangang SEJATI ABADI SELAMANYA..

Anonymous said...

TAK NGAJI..HAHAHA...yg menyokong tak guna akal.. bukan lagi kepala lutut, dah guna BONTOT..dr zaman ketum dipecat, dr berlambak penyokong berdemo sampai kini dah tinggal nyawa ikan sebelum 10 feb boleh kira yg MENONTON CERAMAH BODOH perdaya macai macai...dr dulu berkoyan koyan dokumen kononnnn... KASIHAN,,,TERAMAT SEDIH SAKI BAKI MELAYU TERHEGEH HEGEH DLM FUCKATAN, YG TUNDUK KAT DAPIGS...

Tu masih ada saki baki TERNGANGA MULUT dgr ketum bersyarah di tawar jd PENASIHAT AGAMA/MUFTI,,,,, BODOH ABADI MACAI MACAI FUCKATAN... Bongok mana ada mufti org luar, dah tentu rakyat tu sendiri...lagi bongok masih ada macai percaya,,,,org sastera yg katanya tak habis belajar nak jd mufti KAH KAH KAH...namapun bangang...nak kata apa

Anonymous said...

Ngaji.. Ngaji mana??? Ketum ngaji mana??? Abis ke tak abis???? KAH KAH KAH... macainya macainya dibuang u...bukan belajo, MELALAK MENJERIT REMPUH PAGAR markah mcm jkk kata, telan kahak sendiri...

NGAJI,,,,hahahaha,,,bukan nak hina,,pemimpin pas maaa ngaji mana????? Kah kah kah,,, telan la muntah kahak hijo kau tu..

NGAJI.. PEMIMPIN DAPIGS ngaji kat mana??? Bahasa melayu warganegara Malaysia lintang pukang...

Apo nak dikato...dah macai fuckatan superrrr bangang..buat apa pun, dia org percaya..KATA GUAN ENG ZUHUD PUN dia org PERCAYA ABIS, ni bukan lagi bertingkat tingkat bangang dah bergunung gunung bangang..

Anonymous said...

NGAJI...Ketum abis ke ngaji??? Anak ketum nak lulus buat apa??? Pensyarah dia suruh anak ketum jilat apa supaya lulus??? Cuba citer sikit..tanya je????

Cakap ikut sedap mulut, tapi guna BONTOT.. KASIHAN macai macai fuckatan ingat LULUS CEMERLANG..HAKTUIII

nak buat camne...dah bangang..

Pemimpin pas maaa lulus apa??? tanya je
Pemimpin dapigs lulus apa??? Cakap melayu lintang pukang.tapi takpe, boss fuckatan tau macai macainya BODOHHHH buat apapun semua ANGGUK mcm babi menyondolllll terusssss...cari makannnnn

Anonymous said...

Apsal dlm blog rafizi dan blog fuckatan, sape beri komen byk kena delete, kena blok...kau pulak bebas mcm MONYET terencat otak kat sini...HARAMJADAH...kata hebat...tak berani terima komen... Yg tinggal macai macai bangang... Semua teman baik ketum dah cabut lari..yg tinggal SIBANGANG BODOH

Anonymous said...

Apa ke jadah kau macai fuckatan.. Tiap kali kalah p.raya ada je ketum kelentong..tak telus, bangla, dakwat hilang bla bla bla..setiap minggu ada je ulasan bernas utk macai fuckatan dr penasihat ekonomi, pembantu penasihat sijambu.. Ni semakin kencang, tau tau aje la... Yg REALITI BRG NAIK HARGA TAK TURUN tu kata bangang... Ni sape yg bangang, KAU BANGANG ATAU KETUM/RAFIZI YG BANGANG??????

Anonymous said...

HOIIIIIII MACAI BANGANGGGGGGGG... TSUNAMI BALAK apa citer....BRG MEWAH BETTY apa citer...CUKAI apa citer... PARKING apa citer... DATUM JELATEK apa citer.. TANAH KG WARISAN apa citer...LADANG BABI TERBESAR apa citer.. TANAH KG PALA apa citer.. TANAH WAKAF apa citer...TAK BAYAR BIL AIR kat tempat tu pun kena cas apa citer,,, APA CITER SEMUANYA....

BYK LAGI HOIIIIIIIIIIII kes tu semua tak sebanding mulut kau mcm pantat ayam..

FALSAMPAH EKONOMI FUCKATAN/RAFIZI... MINYAK TURUN HARGA TURUN...dah turun harga tak turun...macai fuckatan pusingggg dgn RASIS,,, TAPI TAK SENTUH LANGSUNG KENAPA HARGA TAK TURUN

Anonymous said...

Senang betul jd pemimpin fuckatan,, baru bukak mulut, macai macai dah ternganga, cakap sikit je, macai macai dah melalak.. Sebut MANA ADA TIPU, macai riuhhhhh sokong... Sebut je PEMIMPIN DUNIA TEPONNNN HARI HARI, OPERRRRR LAGI MAI DUDUK NEGARA NI NEGARA TU, dah ada JOB...uuuuuu macai macai angguk angguk, melalak la kata HEBAT boss depa....

Sebangang bangang makhluk, nak buat camne....... Tapi tu duluuuuuuu ramai yg TERPEDAYA...kini... Ramai dah sedar.. Yg tinggal tu macai macai bukan terpedaya dah, tapi BANGANGGGGGG BAHLOLLLLLLL...

Anonymous said...

JOB atau BLOW BLOWWWWWW JOB.. KAH KAH KAH..... orrrrrrrrr...... LICK JOB... KAH KAH KAH..... macai fuckatan tetap setia...cari makan.. Nak buat camne... dah bangang KAH KAH KAH

Anonymous said...

Isu sebenar yg di spin macai macai, jkk kata spin mcm mesin basuh, jkk dah mengaku terang terang..

Pertama..GUNA RASIS...melalak sebab nak tutup isu isu lain yg anon dah sebut di atas.. Juga isu melibat guang eng dan bini dia la..keluarga dia la..

Kedua..nak alih isu BENCANA TSUNAMI BALAK,, org yg sama dikata terlibat tu juga kuat melalak..

Ketiga...alih perhatian kes liwat,,,ketum boleh susun plan... Apa kejadah.. Plan kantoiiiii.. Hanya macai bangang yg tetap setia, dah tinggal berapa kerat je..

Keempat... REALITI HARGA BRG TAK TURUN, MINYAK DAH TURUN... Spin kata RASIS, hentam DS ISMAIL..apsal????? senang je.... DS ni jika kita lihat sekarang, ni satu satu menteri yg kuat pertahan ekonomi org melayu, dah sesuai dan tepat sekali tempat dia sandang... Perkuat dan perkasa peniaga pasar tani, petani, nelayan... Satu kata HAPUS KEKUASAAN ORG TGH, SEKAT SIFAT TAMAK ORG TGH yg selalu mempermainkan harga... LANGSUNG KE PENGGUNA... Mcm mcm nak buat...

Jadi.... Cuba tanya diri sendiri sape yg BENGANG dan marah??????? La tu ada yg melalak buat laporan polis, suruh pecat kononnnnn.. TUJUAN apa???? Supaya takde menteri yg begini??? Kalau menteri cap ayam, cap itik, cap kambing, cap selfie, cap daun ketum, dia org diam je, sebab BOLEH MKN

Punya byk puok pembangkang, pro pembangkang spin, fitnah, reka citer,,, apsal tak suruh turun, apsal tak dipecat... Agama Islam dihina bla bla bla,, mcm mcm isu sebelum ni... TAKDE YG MINTAK MAAF, mcm mcm alasan diberi...segala HAK disebut.. HAK BERSUARA..HAK KREATIF.. HAK BERCAKAP..HAK KEBEBASAN, HAK SAMA RATA...RETORIK..huhhh

Dah tsunami balak, bencana dahsyat, ada yg mintak maaf..ada yg mengaku??? Dah kaya semua.. Mcm mcm dah berlaku kat org melayu dan india di penang.. Ada yg turun/letak jawatan??? TU SEMUA DAH BERLAKU, ni baru berkata, REALITI DIHADAPI RAKYAT MALAYSIA..spinnnnn kata RASIS ,,HARAMJADAH tak sentuh pasal HARGA TURUN, TAK SURUH TOKEY TOKEY CINA TURUN HARGA..

Yg cina, tak heran mungkin sebangsa, tapi yg MELAYU, NENEK MOYANG MELAYU, ANAK CUCU CICIT MELAYU, menentang bila ada org nak perkuat perkasa ekonomi melayu atau mau membantu kehidupan realiti yg dihadapi..

Jika dah diri bangang...jgn pulak anak cucu cicit kau tergadah nanti mcm melayu singapork..dulu melayu singapork mcm kita la ni...di pecah belah, diperkotak katik.. Cukup cukup lah bangang.

Anonymous said...

Sape tu yg hampirrrrrrr terjun bangunan?????? Citer tak jelas, nak buat camne, otak dah bangang, terjun bangunan dikata empuk mcm lompat atas katil

Anonymous said...

Patut la puok fuckatan tak berenti melalak, dlm blog, putarrrrr satu negara, nak buat demo tak jadi, tak cukup org,,, panggil org suruh dgr ceramah,,,tak bosan bosan....apa pasal,,,,ooooo sebab macai duit tak abis abis... MACAI UPAHAN, BLOGGER BAYARAN RUPANYA.. Kalau tak,,,tak masyukkkkk la...mkn mi segera la

AZLAN MD NOOR said...

Maaf, aku dalam soal fitnah memfitnah, tuduh menuduh, aku tak mau campur. Tapi aku nak tolong nasihatkan supaya jangan memfitnah, tuduh menuduh dengan tiada bukti dan saksi yang boleh dipercayai dengan apa tujuan sekalipun, sebab fitnah itu dosa besar. Beban yang nak digalas di akhirat nanti, tak tertanggung. Tapi tuan-tuan rasa, pahala tuan-tuan banyak sangat sehingga tak akan diisytiharkan muflis di akhirat nanti, buatlah.

Anonymous said...

alahaiii......syahdunya.....kat mana fitnah....kat mana tuduh.....sendiri mau ingat bro.....

Mamluk Qalawun said...

Malaysiainsider. Errmm......Reputasinya dalam melaga lagakan anggota sesama kerajaan mmg dasat. Hebat. Portal ini sedaya upaya mengembleng tenaga utk divert atau spin any isu terutama berkaitan kerajaan bertujuan mem blur kan persepsi rakyat pada kerajaan. Tapi tak mengapa...as times goes by lama2 perkara pekung ni akan di ketahui jugak oleh pembaca dan rakyat malaysia.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates