February 14, 2015

24 Kenapa ROS Begitu Berani Dengan Presiden MIC Tetapi Kecut Telor Dengan DAP?


Kemelut dalaman MIC masih terus meruncing. Ini ditambah dengan tindakan Pendaftar Pertubuhan (ROS) yang bertindak seperti Polis Dunia dalam mengendalikan isu ini. Agak dangkal apabila mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) MIC semalam yang dipengerusikan Timbalan Presiden MIC, DS Dr S Subramaniam di ibu pejabat MIC, dihadiri oleh 4 orang pegawai ROS. Bukankah ROS sepatutnya berkecuali dalam kemelut dalaman MIC ini?

Tindakan ROS mengeluarkan beberapa surat sebelum ini yang antara lainnya mengandungi unsur mempersoalkan kedudukan DS G Palanivel sebagai presiden parti dilihat sebagai berat sebelah dan melanggari perlembagaan MIC. Presiden mempunyai segala hak untuk melantik Ketua Setiausaha dan ROS tidak harus campur tangan dan melibatkan diri mengenai perkara ini. Ini pasti akan menjejaskan prinsip yang diamalkan oleh Kerajaan BN. 

Semua komponen dalam pasukan BN sentiasa menghormati institusi Presiden mana-pana parti di bawah Barisan Nasional. Lagipun DS G Palanivel telah dipilih dengan adil dan mengikut undang-undang parti oleh 96 peratus daripada pengerusi cawangan. Bukankah ROS harus menghormati perkara itu?

CTS menyokong penuh tindakan Presiden MIC untuk mengambil tindakan mahkamah ke atas ROS sebuah agensi di bawah Kementerian Dalam Negeri (KDN), sekiranya mereka sudah melampaui batas. Ini sahaja cara yang dapat mengajar ROS agar lebih menghormati pihak lain. Tindakan ROS yang diambil terhadap MIC tidak selaras dengan tindakan ROS terhadap parti chauvinist DAP. 

Walaupun sehingga kini Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP belum lagi diiktiraf dan ROS masih belum mendapat apa-apa makluman dari mahkamah berhubung status sebenar jawatankuasa berkenaan, ROS gagal mengambil tindakan untuk mengharamkan DAP. Kenapa ROS kecut telor dengan DAP tetapi berlagak garang dengan MIC?

Hari ini Presiden MIC telah membuat sidang akhbar di Pan Pacific Hotel, jam 11.00 pagi dan Kenyataan Media beliau adalah seperti di bawah:
14 February 2015
PRESS STATEMENT BY
YB DATUK SERI G. PALANIVEL
PRESIDENT OF MIC
I had in my previous media statement stated that a purpoted Interim CWC Meeting is being called by one Mr. Sakthivel Alagappan. He had issued a Notice of Emergency Meeting of the Interim Central Working Committee of MIC dated 12 February 2015 purportedly as " Secretary General, Interim CWC". The meeting was fixed  on 13 February 2015.
Despite my warnings as President, the purpoted meeting went on yesterday on the 3rd Floor of MIC Headquarters, at 6pm. In my previous media statement,  I had also stated my rights under Articles 46.5 and 49 of the MIC Constitution on my absolute rights as President of MIC. I hereby suspend Mr. Sakthivel Alagappan from being a member of MIC for a period of 4 months. This decision is reached after consultation with the Disciplinary Committee Chairman, Mr. Karuppanan. The move is made to stress my rights and prerogatives as Party President of MIC.
On another note,  I would be meeting the Prime Minister, Datuk Seri Najib Razak over the next few days to inform him my stand as President of MIC concerning a few matters in regards to directives issued by ROS and the validity of my appointment of Dato Sothinathan as Secretary General of MIC. Until then, all meetings held in the name of Interim CWC Committee and pursuant to such requisition and notice shall be illegal, null and void.
DATUK SERI G PALANIVEL PRESIDENT
MALAYSIAN INDIAN CONGRESS

24 comments:

Anonymous said...

Sapa tuan punya blog ni... cam gampang je...

Anonymous said...

Kalau jubo nak tahu....tak susah nak kenal admin,tagline paling handsome ' if you smell lalalalaaaallalalalallalal what the ROK is cooking....!!!!

Anonymous said...

ROS under sapa?

KDN?.......Hihihihihihihihi

Anonymous said...

Sebenaqnya sedg. berlaku KEMPEN-amat-JAHAT puak PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM utk. MENJAHANAMkan MIC; yg. masih dipercayai MAJORITI umat India-Hindu!

Mereka mahu rakyat India-Hindu menyokong PKRSODOM/DAPBANGKAI - juga disyaki utk. senang MENGKRISTIANkan mereka spt. bangsa Cina! Mcm. bangsa Cina yg. MAJORITI dah tak lagi sokong MCAKEPARAT-LOSER tapi-berlagak-mcm-TUAN dlm. BN!

Nek Tempoyak.

pemuda umno kulim said...

nape bangang sangat... kes MIC apa.kena.mengena ngan DAP... jangan tunjuk bangang sangat...

Anonymous said...

Nape bahalol Sgt kau ni... Sekolah bwh pokok klapa ke...? Ade ke artikel kt ats tu kata ade kaitan dgn dap..? Yg do perkatakan adelah situasi nye sama mcm ape yg blaku pd dap... Jgn tunjuk bahalolnye anjing kurap kau kt sini boleh...??

Anonymous said...

Asl sebut dap jer anjing kurap ni cpt btul melenting... Standard anjing rba yg menyamar pakai nama pemuda umno... Taktik lapuk anjing kurap...

Anonymous said...

Keberanian atau kebaculan semua istitusi kerajaan adalah bergantung kepada keberanian dan kebaculan pemimpin no. 1 negara.... fullstop.

Anonymous said...

Fullstop alee utoo pak hang...
Hang sendri pun takut dgn bini lg mau sembang deras kt sini... Puuuiii....

Anonymous said...

Terimalah kenyataan Zahid is not performing as he should be. I read with keen interest many comments made by this one "anonymous" on Zahid that he (zahid) is a man of rhetorics and a typical NATO".

I think i cannot but agree fully with the above comments......

Anonymous said...

Sebenaqnya sedg. berlaku KEMPEN-amat-JAHAT puak PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM utk. MENJAHANAMkan MIC; yg. masih dipercayai MAJORITI umat India-Hindu!


Yang ni sapa.komen... bukan puak kau ke... perangai macam babi.... padan muka kena babi ari minggu ni... nasib baiklah rosmah jkk tak ada... kalau tak lumat kau orang maki...

A Amin said...

Penjawat awam hanya berani dengan parti memerintah atau BN sahaja, BN bukan satu parti yang suka menyaman mereka yang melakukan sesuatu tindakan. Kalau BN seperti pemerintah di Singapura, dah lama pembangkang jadi muflis idea dan harta. Di Malaysia pulak pihak pembangkang yang gemar membawa suatu isu itu ke mahkamah, jadi penjawat awam takut didakwa. So kita pikir la sendiri.

Anonymous said...

bongoknyer pemuda umno kulim...pemilihan dap pasti2nya lebih awal isunya dibandingkan ngan mic...tapi ros tak jumpa telornya tercicir kat mana utk amik tindakan sampai skang...

Anonymous said...

ROS ni tak de telor macam Najib. Dia berani ambil tindakan ke atas orang BN saja. Kalau pembangkang, telor masuk ke dalam perut atau jubur.kah..kah..kah..

Anonymous said...

Rosmah jkk...? Panggil la dia masuk... Sikit pun tak heran...
Kau dh malu nk guna nama rosmah jkk ker...??

Kehkehkehkehkeh...

Anonymous said...

Orang umno ngan macai cam taik anjing... bangang

Anonymous said...

Nak tau istilah gampang yg paling sesuai utk macai fuckatan... "Can i fuck u",,,,"Boleh saya PUKIMAK KAU"....

BONGOK TAKDE ORG SURUH KAU MASUK, dah petang ni, pi la sg buluh, bako lilin...

Anonymous said...

Ya la...CTS tolong siar sikit muka muka petinggi ros... Ros lagi..ros jkk...

Anonymous said...

Yg suka bela anjing tu org dap..yg suka menyokong dap tu macai macai fuckatan,,, macai macai fuckatan mcm anjing, setia bila HANYA diberi tulang, daging dikebas tuan..

Anonymous said...

KAH KAH KAH.... LUMAT DIMAKI JKK... BODOHHHHH... JKK TU LUMAT DIMAKI...,,, jkk dah minum kopi buat sendiri...

Anonymous said...

Pagi jkk tumbuk kopi....siang naik bas turun bas, jln kaki cari majikan baru,,,, petang naik bas turun bas jln kaki balik rumah..mlm minum kopi lagi... Tengah mlm mimpi MINUM KOPI DGN MENTERI......ADUN.....AP...KAH KAH KAH sedar sedar rupanya dgn tentera dajjal...

Anonymous said...

Kalau kita kata dibayar, dia org marah,,,, kalau kita kata puok geng sana, dia org tak mengaku, ada yg melalak,,,hak dia org,,, kj pun kata tak kisah,si betina org kanannya pro dap...ketua pemuda umno beri cth terbaik...

HANYA SATU DIA ORG TAK TANAM DLM HATI,,, ALLAH MELIHAT...org dr mana pun,,, tanggungjawab wajib dilaksana, jgn pilih bulu...yg pasti bulu babi tak sama ngan bulu anjing, tak sama ngan bulu kucing...

Anonymous said...

Gamaknya telur dah dihumban dlm kandang babi...

Anonymous said...

Anon 1.51pm

Aduiii bro... Kau punya komen bikin aku sakit perut ketawa bgolek2...

Hahahahhahahaha...
Punch line..' dah petang ni,pi la sg buluh bako lilin'...

Muahahahahhaha...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates