January 13, 2015

65 PKR Dan DAP Berusaha Keras Menghalang MyEG Jadi Pengkalan Data Berpusat Permit Pekerja Asing, Mengapa?


Tidak susah untuk membaca kenapakah Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok Suh Sim begitu bersemangat untuk menghalang MyEG daripada menjadi Pengkalan Data Berpusat untuk mengawal selia Permit Pekerja Asing. Posting mengenai isu tersebut telahpun CTS siarkan semalam di sini. Sebaliknya, agak dangkal apabila parti PKR juga turut sama membuat cubaan untuk membantah isu yang sama. Hari ini, jam 11.30 pagi, bertempat di Ibupejabat Keadilan, isu MyEG turut mendapat perhatian. Sidang media mengenai isu MyEG ini dilakukan oleh dua YB PKR iaitu YB Dato Johari Abdul dan YB Lee Chean Chung, Adun Semambu dan Ketua Penerangan AMK Pusat.

Di dalam sidang media mereka hari ini, Lee Chean Chung, mempertikaikan risiko pembocoran maklumat imigresen dan bakal mengancam keselamatan serta kedaulatan negara. Beliau turut mempertikaikan mengapa pembaharuan Pas Lawatan Kerja Sementara (PLKS) dan pembersihan PATI mesti ditugaskan luar kepada syarikat swasta dan tidak boleh dikendalikan oleh Jabatan Imigresen sendiri. Juga beliau mempersoalkan mengapakah rakyat terpaksa membayar sebanyak dua kali, iaitu sekali kepada Jabatan Imigresen dan sekali lagi kepada MyEG. Akhir sekali, beliau telah memberi tempoh 3 hari kepada Menteri Dalam Negeri, Dato Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk memberikan penjelasan kepada orang awam sebelum mereka membawa kes ini ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Penjelasan mengenai perkara ini telahpun diberikan oleh pihak MyEG kepada Bursa Malaysia. MyEG telah ditugaskan untuk antara lain menggubal, mengenal pasti, menyelenggara, mengemaskini serta menganalisa pengkalan maklumat pekerja-pekerja asing di Malaysia. Mereka juga diberikan tugas untuk membezakan pendatang asing yang sah dan pendatang asing tanpa izin (PATI) dengan mewujudkan Pengkalan Data Berpusat. Tidak ada isu kebocoran maklumat sehingga menyebabkan keselamatan dan kedaulatan negara hanya kerana data pekerja asing (dengan izin atau tanpa izin) diselaraskan dan diletakkan secara berpusat.

Lagipun, maklumat pekerja asing dan majikan mereka tidak diklasifikasikan sebagai Akta Rahsia Rasmi 1972 (OSA) yang memungkinkan keselamatan negara tergugat. Oleh itu, tidak menjadi kesalahan Jabatan Imigresen mahu lebih efektif dan effisyen dengan menswastakan tugas LPKS (outsource) kepada MyEG. Dakwaan Lee Chean Chung bahawa Rakyat (baca majikan untuk pekerja asing) terpaksa membayar dua kali juga tidak berasas. Telah CTS terangkan di dalam artikel sebelum ini, bahawa MyEG dipastikan untuk membuat kiriman wang (remittance) atas semua bayaran yang dibuat kepadanya kepada Akauntan Negara pada hari yang sama. Oleh itu, MyEG tidak membuat sebarang keuntungan ke atas dana yang diapungkan (interest on float). Oleh itu, mana datangnya pembayaran dua kali?

Adalah tidak menghairankan apabila pembangkang begitu terdesak memainkan isu ini. Malah banyak aktivis dan NGO pro pembangkang turut terlibat. Contohnya, Mendiang Irene Fernandez yang seringkali berjuang mengenai kepentingan pendatang asing melebihi kepentingan dan keselamatan negara. Kita tertanya-tanya apakah yuran (fee) yang dikenakan oleh MyEG menjadi pokok perjuangan parti pembangkang untuk menghalang MyEG dari menjadi Pengakalan Data Berpusat untuk Permit Pekerja Asing atau segelintir pemimpin dan ahli politik pembangkang cuba melindungi sindikit pendatang asing tanpa izin? 

65 comments:

Anonymous said...

Nyonya ni nak sembunyikan pengundi hantu ni..kekeke

Anonymous said...

KENAPA DEPA X BUAT JUGAK PADA CTOS YANG MENGURUSKAN URUSAN BLACKLIST ORANG...

Anonymous said...

Nyonya ni nak tunjuk gambar bogel.

ROSMAH MANSOR JKK said...

Minggu depan PM Najib ke Davos, buat apa pergi? , negara masih dlm kesedihan, tak payahlah pergi,? Jika pergi tak payahlah bawa Rosmah Mansor, nanti shoping lagi, bawa kawan yg tak layak dlm pesawat kerajaan. Pasti Syed Sobri akan ikut sama. Saya bersetuju mana2 orang yg tak berkenaan kecuali anak dan menantu dn pegawai PMO mesti membayar tambang bercuti bersama Jet 9M-NAA, khabarnya banyak datin2 ikut sama. Jika nak bercuti free, jgn naik pesawat kerajaan.

Zaharin Mohd Yasin - UMNO Bandar Tun Razak

Wooiiiittt CTS ngan penjilat taik tegar.. orang kuat umno Bandar Tun Razak pun kutuk perangai hodoh najib ngan rosmah..

cam mana CTS ngan penjilat taik tegar boleh sokong perangai dua makhluk tu... nak buat cam mana.. dah bangang tujuh keturunan... jangan nak keluar kan isu remeh temeh... bewok pun tak nak baca.. kah kah kah


Anonymous said...

Ada macai pembangkang dah panas bontot. tak pasal-pasal nak libatkan Rosmah... OOoiii.. bila masa macai nie nak matang. kita ceta lain,dia pulak ceta lain.. lain kali apa kata macai-macai ini cerita pasal keluarga masing-masing .. Dah cukup sempurna ka sampai nak kutuk org lain.

Anonymous said...

yang bewok haram jadah tu ko....setiap hari dok mengumpat. dah banyak pahala ko buat. aku penyokong kerajaan....ko gelar penjilat. kalau ko pulak penyokong pembangkang nak gelar ape ? ko ampu ketum...ampu lge...ampu pr....nak gelar ape ye....bapak bewok....suka benda busuk....suka bangkai....hirup cirit ketum....kulum kotey ketum....bolih ?
kena kat najib ngan rosmah laju jer ko bukak citer. bila kena ketum& family ko buat bodoh jer. biar ketum jolok bontot jantan....sijijah tolong simpan jam omega. ko tak kecoh pun. ko pun tumpang share lagi. saje kona kelain.... sebab ko pun suka kona...takut nak citer isu cts....takut benda bangang dap & pkr terserlah. cuma cerdik alih isu. belajar luar negeri. ekonomi class....belajar ngan orang putih....tapi sayang....cuma jadi barua dajjal.

Anonymous said...

Dah banyak kutip pahala bro.... kalau tanya islam ke....dia jawap....slam slam jer. Yang huruf I dah hilang hanyut banjir....hari mengumpat....orang lain disuroh pegi kuliah. Diri sendiri herot...tak perasan. Jadi pengikut dajjal. Mengumpat...fitnah jadi makanan.

pemuda umno kulilm said...

rosmah jkk memang terbaik lah.. setiap kali bantai macai.. macai akan panas satu badan... kira macam duduk atas kuali roti canai lah... teruskan rosmah jkk..

ROSMAH MANSOR JKK said...

saja tanya... nape CTS tak bukak cerita K Pop... pasal budak melayu kena peluk ngan kafir... atau CTS pun tumpang seronok tengok budak melayu kena peluk... saja tanya.... penjilat taik jangan perasan jadi CTS nak jawap lak... saja tanya... kah kah kah

Anonymous said...

Rakyat melantik seseorang melalui pilihanraya untuk mentadbir negara termasuk kewangan. Sekarang apa dh jadi, yang di lantik mengangapkan bahawa negara in dia yg punya dan rakyat dianggap sebagai hamba. Fikirkan bersama

Anonymous said...

Datin Seri ni kan First Lady, suatu kedudukan yang jauh lebih tinggi berbanding sekadar "isteri PM". Tapi dia memang layak memegang title First Lady. Dah banyak sumbangan beliau. Malah Datin Seri juga bijak berkaraoke dan handal bermain badminton

Anonymous said...

saje tanya.....nape cts tak bukak balik citer ketum main cinadoll ke.....ketum jolok bontot jantan ke....ko ingat...mana satu perbuatan paling hina dan terkutuk....buat maksiat....yang nabi tak ngaku umat atau remaja yang tersasar. ko jawap rosjkk...kalau ko ngaku islam. tak payah suroh macai jawap. takut salah jawap bos dajjal nanti tak bayar elaun. syoruuu miss......kih kih kih.....

Anonymous said...

Kah kah kah
JKK jadi bewok pulok doh !!
Bangkai bewok...


Mat Umno Pendang

Anonymous said...

JKK dan Mat Kulim Butoh saja yg panas.. panas juboq
Lama x kena tutoh
Sabaq bro.. nanti smpi giliran hampa
Sabaq sat nnaaaaaaa...

Anonymous said...

kekadang terfikir jugak....dari mana ketua pembangkang dapat duit...pergi melancung....terbang sana sini....mesyuarat sana sini. agak agak menabung dari kecil ke....songlap duit rakyat masa berkuasa atau ada sponsor dari yahudi. jenuh memikior... cer pakat pakat memikiorkanya.......

ROSMAH MANSOR JKK said...

Karaoke ngan main badminton...???? Kah kah kah lawak lawak
jangan lupa satu lagi... laga pipi ngan yang berbahagia dato shahrulkhan... kah kah kah

Anonymous said...

bro....pemuda umno kulim tak dapat projek....jolok sana....jolok sini....habuk pun tarak. mengadu kat ketum. ketum jolok bontot dia. bontot tengah gatal. suroh jkk. jkk pulak.....almaklomlah....dua alam....

Anonymous said...

KARAOKE NGAN MAIN BADMINTON SALAH.....BERDOSA KE.....MANA PALING BAIK....JIJAH SOROK KELAKUAN LAKI DIA....TOLONG SIMPAN JAM OMEGA KETUM.LEPAS TU ANAK PULAK MAIN KULOM2 AIS KRIM PENSYARAH. DAPAT FIRST CLASS DEGREE TU....TERTELAN AIR AISKRIM PROF....JADI BENGAP....MENANG ELECTION.....HASIL FITNAH....NAK JADI LEMBU.....KANTOI FITNAH.....UNTUNG JADI ANAK KETUM. RAMAI TOLONG BACKUP. JANDA MUDA TU....AGAK2.....ANTARA PEMUDA KULIM NGAN ROSJKK....SAPE ANAK KETUM PILIH.....

Anonymous said...

Ketua Pembangkang...
Meniaga import eksport
Eksport balak PAS
Import Chinadoll DAP
Untung wooooo !!!!

Anonymous said...

JKK berlaga juboq dgn Kote Ketum...
Ketum tutoh taraaaa kena !
Ketum tutoh tara kennaaaa..
Keettttuuummmmm tutttooohhhh taarraaa kkeennnnaaaaaa...
Hooo ho !!

Anonymous said...

Tuuudddiiiaaaa..
Betoi kaaaa
Pak tutoh pki kote
Anak kaki hisap kote..

KOTE'S FAMILY !!

Anonymous said...

PAKATAN RAKYAT ptut d ubah mnjdi PAKATAN AIRLIUR.

hehehe

Bckp siang mlm pg ptg habuk pon tarakkk

Anonymous said...

HAHAHAHAHA

Anonymous said...

HIHIHIHIHI mcm lagu hindustan

Anonymous said...

Ni sekor2 yang tak kasi rosmah ikut Najib cuma terdiri dari du kelompok jer....pertama bujang dan tak pernah kahwin...so dia cakap apapung aku bleh kasi mahap lah...kita sama2. Mahap kan mereka.... Golongan yg kedua ni ada sikit bebal kut...golongan pengomen yg dah kahwin tapi...... Selalu menyelinap kut...asal nak pegi memana jer...bini harus tinggal kat rumah tak mengapa. Jangan kaya urusan dia. So panjanglag langkahnya. Oiii bengap suka hatilah Najib nak bawak ker idak bini dia.... Dah nama pun bini..salah ker nak bawak ke hulu kehilir. Janganlah kau samakan pemimpin umno sama ngan pemimpin pakatan yang kalau jalan sula sorang2...senang nak merambu kan..kan..kan..kann.... Anwar mana nak bawak jijah... Bikin rosak dia punya program, LGE pun jarang bawak si betty.... Lar ni tak taulah sejak pernah kantoi kepala kena Baling barang.... Yg lelain tu sama jer...mana pernah bawak binik...senang nak menutuh.kan..kan..kan..sorrylah sebab pecahkan tembelang.....

ROSMAH MANSOR JKK said...

Minggu depan PM Najib ke Davos, buat apa pergi? , negara masih dlm kesedihan, tak payahlah pergi,? Jika pergi tak payahlah bawa Rosmah Mansor, nanti shoping lagi, bawa kawan yg tak layak dlm pesawat kerajaan. Pasti Syed Sobri akan ikut sama. Saya bersetuju mana2 orang yg tak berkenaan kecuali anak dan menantu dn pegawai PMO mesti membayar tambang bercuti bersama Jet 9M-NAA, khabarnya banyak datin2 ikut sama. Jika nak bercuti free, jgn naik pesawat kerajaan.

Zaharin Mohd Yasin - UMNO Bandar Tun Razak

Saja taanya... nape orang kuat umnuuu belasah kaw kaw najib ngan rosmah... saja tanya kah kah kah

Anonymous said...

Yg jadi geram sgat2..harga barang terlampau tinggi...duduk KL..ade duit rm2000 ringgit..
Sekejap je abis..bayar ni bayar tu..mane nak cukup...
Bagi BR1M..pada yg dh kawin RM900 dan yg bujan RM350..
Mane cikup...duit rakyat berbilion2 kau kaut...
Ape nak jadi lah dgn kau ni...
Sampai bile kau nak hidup mcm ni...
Ingat...dunia kau akan lepas..
Pasal kau boleh sogok semua..
Tapi dalm lobang lahat jgn harap lah kau boleh sogok..pandai2 lah kau jawab di sane...ape pon x bolehhhhhh

Anonymous said...

PETALING JAYA: Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) kini sedang menjejaki tiga wanita Islam yang terlibat melakukan perbuatan sumbang bersama ahli kumpulan K-Pop, B1A4 ketika penganjuran sebuah konsert di Kuala Lumpur, Sabtu lalu.

Ketua Penolong Pengarah Kanan Penguatkuasaan Jawi, Wan Jaafar Wan Ahmad berkata, setakat ini tiada pihak yang berkenaan tampil bagi membantu siasatan.

“Setakat ini, siasatan kita progesif. Tetapi kita sedang mencari di mana budak-budak perempuan itu berada untuk minta mereka bantu siasatan.

Jawi ni kaki ampu dan puak jual agama. Mengapa Jawi tidak memburu Rosmah yang memeluk Datuk Lee Chong Wei ? Klip Rosmah memeluk Datuk Lee telah sebar luas bukan saja dalam surat khabar bahkan dalam kaca TV.
Ini adalah puak pukimak yang tak ada guna, rugi beras saja.

Jaimi Ghazali said...

Ape la punya orng mcm ni

Anonymous said...

ITU ORANG PROJEK TARA MASYUUUUUUK.

ROSMAH MANSOR JKK said...

Jangan salah budak budak tu.. budak budak tu tak tahu apa... yang salah kerajaan umnuuu bawah pimpinan najib dan disokong oleh CTS dan penjilat tahi yang bawak k pop ke malaya.. dalam senyap senyap bawak k pop... macam senyap senyap rosmah balik bercuti 2 minggu guna jet kerajaan... kah kah kah

Anonymous said...

Jangan salah budak budak lgbt tu.....budak budak tu tak tau apa.....yang salah si ketum jadi contoh dan tauladan.....sebagai seorang pemimpin perangai tak semenggah. Buat maksiat....muka selambe....macam tiada dosa....ada gambar video....seluroh dunia bolih lihat....sampai remaja sekolah bolih lihat. Bila dinasihat para remaja yang beperangai songsang....tak jalan....sebab contoh dah ada.Kepimpinan melalui tauladan. Orang islam tu.....

Anonymous said...

Dah sasau jkk, sebelum ni dia jugak yg kutuk budak pompuan tu,,, lidah lebih dr bewok...HOIII baca balik la kata kata sampah awak tu.. Bahkan anon anon yg lain pertahankan budak tu jgn melampau dikutuk jkk dan kawan sebewoknya...

Anonymous said...

HOIII JKK SASAU, kau ngan pemuda kulim aje yg tunjuk dah alim, boss kau ngan tokey hebat kau langsung tak berbunyi,,,apsal...takut kena btg idung sendiri.... Bagus bebenor kau jd barua,,, byk watak?????

Oleh kerana kau dah alim, apa kata kau ulas pulak si apek bernama jerman yg tengah hot la ni????

Anonymous said...

bro....mane rosjkk ngan pemuda kulim berani ulas mat salih celup tu. alamat syoru mis la. isu tressa coke ni pun rosjkk cuba alih. berjaya jugak....sebab dilayan....itu kerja dia. bangun tidur terus capai laptop....komen....komen....alih isu....buat isu....agar isu yang lagi besar masyarakat bolih lupa. isu banjir...balak...bersangkut paut dengan pemimpin pr. bantuan banjir....apa diorang buat....buat kecoh ada la.pemimpin kerajaan turun padang....melihat....membantu mangsa. pemimpin pojaan hati diorang kat mane ? melancung...berseronok.
nak alih isu.... cite kisah rosmah diulang2.

Anonymous said...

Aku ingat ada bewok2 bagi kutukan bernas.rupe2nye semua fitnah belaka.kesian ko macai.tk mashuk le ko pnyer fitnah.rakyat m'sia dh celik le.klu nama anu war le,tk payah lerr.

Anonymous said...

Biarlah jawi dgn keluarga dia org yg uruskan... Apa tujuan disebalik kata kata sekejap kutuk sekejap tunjuk baik/alim,, lebih baik awak ulas kerjasama UMNO dan unit amal pas menolong mangsa banjir... Jika awak tdk berbunyi kerjasama ini,,,, mungkin bermakna awak, boss besar awak tdk mau melayu bersatu, takut melayu bersatu... Semoga anak anak yg muda itu tdk mengulangi kesilapan lagi,,, jgn mengikuti yg tua tak mau berubah, bahkan melakukan ssesuatu yg telah dilaknat Allah mcm kaum nabi luth..

ROSMAH MANSOR JKK said...

Tadi terdengar dua ekor beruk berbisik... mungkin laki bini kot.. beruk sekor tu bagi tau.. perangai puak umnuuu ni lebih teruk daripada perangai beruk ye... beruk sekor lagi kata.. memang ramai spesis beruk dalam umnuuuu dari dulu dan selamanya... lepas tu aku nampak dua ekor beruk tu gelak sakan...

aku hanya boleh ketawa berdekah dekah kah kah kah

pemuda umno kulilm said...

Dalam Agama UMNO BN, sila rujuk Kitab Perlembagaan UMNO, dah sila rujuk balik fatwa Ulama muktabar dan ketua Ulama UMNO Ustazah Mashitoh, halal berpelukkan dan berpegang tangan sekiranya tidak naik syahwat, kah kakh...

Anonymous said...

kah kah kah....dah jadi berok pulak.....memang rosjkk dari spicies berok. sebab dia faham bahasa berok. manusia laen mana faham kan ?

Anonymous said...

pandainya pemuda kulim ceramah agama. dah jadi pak lebai pulak. balik sebelah sini pakai balik ketayap..pakai serban..pakai jubah. ceramah dosa pahala..sape masuk syurga..sape masuk neraka. terkelip mata..masuk seberang sempadan..ketayap..serban..jubah melayang. tukar baju..tukar seluar yenki..ceramah jugak..ceramah syurga dunia. nak buat camne syahwat selalu naik..terpegang tangan pompuan mencanak naik. pantang ternampak betis terselak..zusss...lompat pegi seberang. tak bolih tahan....

Anonymous said...

Apa lak rujuk sana rujuk sini.. Handal bab agama,,, org munafik bab mana,, fatwa ulama atau peringatan keras dr Allah... Tak perlu pi jauh jauh..... Komen byk sikit si makhluk berwajah apek bernama german?????? Sekutu baik KAU,,,apa siapek tu kata????

Anonymous said...

YA ALLAH,,, JKK KETURUNAN DARWIN, mengaku sendiri HAH HAH HAH, patutla perangai semacam je KAH KAH KAH

Anonymous said...

Rendahnya martabat kau, seiring dgn org kafir yg merendahkan kedudukan manusia, patut la org sebut kau dajjal, anak dajjal, barua dajjal mcm darwin. Dah ada yg mengaku dlm pakatan reti BAHASA BEROK sepupu sepapat kera monyet org utan gorila KEH KEH KEH

Anonymous said...

Ni sepupu jkk ke atau org sama... Mana betul la teori darwin, ada manusia keturunan berok... JKK MENGAKU... kalau org keturunan jawa, boleh cakap jawa... Keturunan iban boleh cakap iban.... Keturunan kelantan boleh cakap kelate... Keturunan BEROK boleh cakap BEROK... Jkk boleh dan faham cakap berok KAH KAH KAH,,,, kau pun sama, sedara berok KAH KAH KAH

Anonymous said...

Membayangkan jkk bercakap ngan berok,, jkk mencangkung, kakinya, tgnnya, mulutnya, goyangnya..... hmmmm.... Sebijik beroklah HAHAHAHAHA

Anonymous said...

JKK MINTAK PISANG TU!!!!!!!!

Anonymous said...

Kah kah kah gara gara mulut mcm berok tak berhenti mengunyah dah dpt karma, belum lagi bala depan mata

Anonymous said...

agak agak pisang ape berok ni suka...pisang emas, pisang berangan, pisang awak, pisang abu atau pisang ketum yang lemak berkrim. cer teka....

ROSMAH MANSOR JKK said...

Ridhuan Tee kutuk aksi berpeluk dalam program realiti TV.. JAWI tak nak siasat ke?


Dr Ridhuan Tee Abdullah mengkritik rancangan realiti di televisyen yang disifatkannya sebagai menjengkelkan melalui adegan-adegan hina untuk tujuan publisiti murahan.

Beliau mempertikaikan kewajaran mengejar tarikan penonton sehingga mengetepikan soal haram dan halal serta dosa dan pahala.

Malah ujarnya, program realiti yang bersifat keagamaan juga tidak semestinya mendatang barakah jika di dalamnya berlaku kemunafikan dan mengabaikan amal makruf nahi mungkar.

Sehubungan itu, Profesor di Univerisiti Sultan Zainal Abdin (UniSZA) itu berkata, ”Bersyukur sebelum musibah melanda. Bukan sebaliknya. Musibah melanda baru insaf. Itupun masih ada yang tidak insaf.”


Kena hentam lagi... CTS ngan penjilat taik tertiarap kena tibai ngan ustaz ridhuan tee.... bodoh setahun kah kah kah

Anonymous said...

Sebelum ni bukan main kau ngan geng fuckatan kutuk dr ridhuan...bila dr r tak boleh masuk sebuah negeri, bukan main sorak kau...sekarang kau terima kata dr r..ni bermakna betul la semua kata kata dr r tentang dap pkr pakatan sebelum ni... Hahaha kantoi

Apahal kau ulas yg ni aje,,rasa rasanya lah dah beribu tajuk dr r ulas tentang pakatan.... Yg hebat utk pakatan: hina islam.. Oh ya di atas tu mintak kau komen pasal apek bernama german,,anon tanya tu, kau belum jawab,,, kau jgn bagi jawaban mcm taik..

Bila sebut munafik...hahaha, layak ke puok pakatan sebut org munafik, amal makruf nahi mungkar,,, hahaha boss kau sape??? Kau sokong sape??? Kau memang takde rasa malu, keturunan berok,

Insaf??? Kau cakap sape??? Bagi pihak sape???? Kau dah insaf ke??? Asik memaki org, biadap pulak tu, bukan main hebat kau kutuk budak pompuan tu,,, pastu jd baik,,, penuh watak,,,NI BARU DIKATA MUNAFIK bermcm mcm watak

Anonymous said...

JKK dah insaf, la tu sokong peliwat
Jkk dah insaf, la tu sokong super liberal
Jkk dah insaf, la tu penyokong kuat anti islam
Jkk dah insaf, la tu penyokong munafik
Jkk dah insaf, la tu penyokong puok lgbt

Anonymous said...

Sape pulak kena tibai, ada ke dr r sebut nama cts, kau sasau ke... PUOK KAU TAK TERSENTAP KE KATA KATA DR R,

BERPELUKAN realiti realiti realiti
HALAL HARAM,,,

Pelacurdoll tu halalke??? Bini org laki org halalke??? Lgbt halalke??? Semua tu berpelukan ke??? REALITI REALITI REALITI

HOIIIII BILA NAK HERET BALAK TU CEPATLAAAAAA, tebas hutan cepat je UNTUNG UNTUNG dpt untung pi negara china, rakyat kelate dpt selut, jkk kata perbuatantu HALAL

Anonymous said...

PISANG BENGKOK, PISANG BANGKOK

Anonymous said...

Anak berok dah muncul, terkejut berok, tetiba aje berkata musibah, insaf,,,,......ingat ingatlah kisah nabi luth, ingat ingat lah kisah tsunami acheh, ingat ingatlah kisah TSUNAMI BALAK

ROSMAH MANSOR JKK said...

Selain itu, bekas MP, Datuk Zaid Ibrahim pula berkata, kejadian berpelukan juga berlaku semasa satu persembahan konsert oleh bintang Bollywood, Datuk Shah Rukh Khan.

Beliau mendakwa, JAWI bagaimanapun tidak bertindak kerana acara tersebut dihadiri orang kenamaan, yang tidak dinamakannya.

Peluk Shah Rukh Khan

“Mana JAWI masa konsert Shah Rukh Khan? Ada hugging dan peluk juga. Tapi VVIP pun ada jadi tak ada tindakan.


Rosmah kena tibai kaw kaw dengan datuk zaid lak... CTS ngan penjilat taik habis tertonggeng.... terburai.... budak budak tu peluk k pop sevab ikut perangai rosmah..... umnuuu dengan jahil berpisah tiada...... kah kah kah

pemuda umno kulim said...

Apa dah jadi pada negara kita di bawah KERAjaan UMNO/BN ???.. Apa kelebihan AGAMA RASMI NEGARA ADALAH AGAMA ISLAM tetapi negara dipenuhi dengan gejala2 maksiat yg berleluasa..

Nak salahkan siapa, Penganjur atau pihak 'tertentu' yg meluluskannya ???

MASIH INGAT kata Khairy Jamaluddin..
"K-pop satu trend dan tarikan kepada belia masa kini terutama dalam menarik golongan belia"

"Bayar K-pop RM1.6 juta satu pengiktirafan kerajaan BN khususnya kepada golongan belia betapa kerajaan mengambil berat akan minat mereka" -November 13, 2013

Patutlah macai2 UMNO beriya2 mempertahankan BN, rupa2nya rakyat & golongan2 remaja belia dapat berhibur dengan AMANNYA..

Anonymous said...

Datuk zaid HAHAHAHA kau buat lawak beso, dato zaid kau ambik contoh???? HAHAHAHA

ORG PAKATAN kau ambik cth??? Ada tak sesape boleh bagi detail PERANGAI, TABIAT DATO ZAID, JKK nak tau HAHAHAHA

Anonymous said...

Ni satu lagi cerita lucu.....dr mula kes ni, org umno, bloggger umno yg berbunyi tak setuju, aikk kini org pakatan nak tunjuk hero HAHAHAHA

la tu byk org umno tak suka mat liberal, mungkin yg ada kepentingan tersendiri mcm kes paspot ketum dulu... Kau nak tibai, tibailah si mat liberal ni yabedabedu

Anonymous said...

Kalau tak silap la, kalau tak silap la, kalau tak silap, penang terkenal dgn segala pesta, semua pesta ada, tu kata org luor sampai digelar pulau pelacur

PESTA BERBOGEL PUN ADA
PESTA GAMBAR BERBOGEL PUN ADA
JKK pls pls pls JAWAB
BAB PELACUR jgn cerita la bersepah

Selangor terkenal dgn pesta huru hara di mall shah alam,,,,, huiiii anak anak muda kat pesta tu semua pakai baju sopan pegang tasbih,,,tu anggapan jkk,,,, negeri tu berangggapan dgn pesta yg dipenuhi perangai setan dot menarik ramai pelancong.... HAHAHAHA HIHIHIHIHI setan bergoyang, hinggakan org selangor marah,,,,dah bising org melayu islam selangor, barulah dihenti, kalau tak berterusan laaaaa, ibu negeri yg dikenali tenang dan aman BERTUKAR menjd HIP HOP setelah bertukar corak pentadbiran...

Ada sesape yg boleh tambah suasana ketika pesta tu berlangsung??????? Anak muda mudi ketika tu bersopan bebenor ke???? Semua duduk diam tunduk muka???

Dan kini setelah dipegang fuckatan yg dikatakan boleh menutup kilang arak semasa ayam berkokok subuh hari: faktanya semakin bertambah pusat pelacuran bak cendawan membiak pesat dan diangggar MELEBIHI 2000 PUSAT PELACURAN berada di selangor, belum lagi pusat judi, agak agaknya di penang ada berapa?????? bercecer pelacur di jln..belum lagi jual arak berleluasa..

INI JKK PUJI?????
INI JJJ KATA INSAF????
INI JKK KATA HALAL HARAM
INI JKK KATA DOSA PAHALA
INI JKK NAK BERLAGAK SEMPURNA TUDING SALAH ORG, hanya tau tunjuk jari mcm boss MANA ADA TIPU

jd tak heran ada manusia berlagak alim sebelum praya, pakai baju melayu bersongkok ceramah agama, beri gelar sheikh imam mahdi, abis p.raya klik gambar minum arak, baju dah melayang, ada pulak berlagak alim, belakang kebas bibi org, main pelacur, kawin mutaah, MUNAFIK, jika islam aje boleh berpura pura apatah lagi bukan islam, la tu pakaian dah jd topeng mainan...

Anonymous said...

Bukan bibi hihhihi BINI ORANG,,,

ORG FUCKATAN, JKK tak perlu berlebihan pasal pakaian, diulang ulang anak BERTUDUNG, geng kau mcm mana pulak... Pakaian tu kan mainan fuckatan TOPENG MERAIH UNDI... tak kira islam mau pun bukan islam... Pakai jubah berceramah dlm masjid, ada tak main pelacur????? yg bukan islam pun sama, dlm masjid surau berceramah, diluar hina islam,,,,, jkk, kau bagi tau berapa byk orh fuckatan ada video xxxxx, TU KAU KATA BERIMAN, tu kau kata LEBIH BAIK

Anonymous said...

JKK JENIS TAK TAU MALU

TSUNAMI BALAK
TSUNAMI BALAK
TSUNAMI BALAK DILUPA TIDAK

Anonymous said...

SIJAHIL mengambil cth SIJAHIL KAH KAH KAH

Anonymous said...

rosjkk alih isu no wahid. nak buat camne....cara dia cari makan. kalau tidak bos dajjal marah. syoruu mis. sebelah pembangang...semua bersih....suci. selangor dulu aman. shah alam begitu tenang....sekarang lihat....huru hara. dah masuk dajjal....rosak....emak bapak kecoh....anak muda terkinja kinja berpesta tak ingat dunia....asal cuma arak dilarang dijual....niat suci....mulia. hasan ali diterajang....itu sifat pembangang. negara kebajikan dari negara islam....dari kilang yang nak runtuh.....nak bina pulak....kandang babi.....untung rakyat selangor. negara kebajikan tu....tak nampak pulak panglima pas....guling guling membantah. itu baru MUNAFIK. walharamu walhalalku. orang lain haram...aku buat halal...janji masyuuuk. rosjkk tak nak ulas ke....atau jkk pun makan babi ? orang pakatan...iman semua tebal...rumah pelacuran melambak lepas mereka ambil alih. dari negeri baik jer...jadi negeri maksiat. nak buat camne...dajjal dah masuk...pak lebai bolih tebar roti canai spenda. sebab tu orang lain buat kecoh...berdosa. anak remaja berpelok ngan kpop...geger. pilih isu...mana nak tibai umno. kerja maksiat pak lebai...jadi contoh tak mau heboh...sorok...simpan...tutup mulut...sebab geng aku. rosjkk tak mau ulas ke...tauladan tu....MUNAFIK.
lgbt bersepah jadi pengikut pr...tak mau tarbiah ke ? kan rosjkk alim...warak....isu remaja kpop cuma berpelokan atas pentas...semua mata nampak...cuma kena pelok. rosjkk tau berapa ramai remaja....termasuk yang tua...hidup songsang. jantan ngan jantan....betina ngan betina. dah jadi macam kaum luth. seronok...pedang lawan pedang...cat dinding. itu rosjk tak mau cite. sorok...sebab geng aku. atau tunggu bumi terlungkup. nak buat camne...dajjal dah masuk...

Anonymous said...

Nak buat camne DAJJAL SUDAH MASUK...... dah telungkup punnnn, pukul rata semua kena..... TSUNAMI BALAK... betullah peringatan yg selalu diperingatkan hanya kita mudah lupa..... BENCANA/MUSIBAH itu ada tiga kategori:

pertama, ia merupakan dugaan atau cubaan atau ujian dr Allah utk semua org...lebih kuat iman seseorg lebih tinggi ujian...mcm kita sek, tak sama ujian u, jika lepas, kita naik selevel, begitu juga kita sebagai hamba Allah, kita sabar kita redha, berjaya lalui, naik darjat kita dimata Allah mcm dilanda himpitan hidup, kita terima qada qadar... allah berfirman selepas kesusahan ada kesenangan, bagi yg beriman........

Kedua, bencana itu sebagai teguran dr Allah atas perbuatan kita sendiri,,,, dah selalu diingat dgn ujian yg ringan, kita tak peduli, lupa terus bahkan kita buat lebih teruk, Allah bagi dugaan lebih besar dr ujian pertama berbentuk PERINGATAN yg lebih keras, jd ujian itu dah bertukar menjd peringatan...

Ketiga, berkali kali diingat, ingatkan menjd lebih baik tapi makin parah, cth bertahun tahun susun strategy utk menghancurkan umat islam atau selalu sgt menjd munafik..... Peringatan yg sedikit keras itu bertukar menjd BENCANA ATAU MUSIBAH YG DAHSYAT, bukan lagi ujian, bukan lagi peringatan tapi TEGURAN KERAS DR ALLAH...

Ujian menjd peringatan menjd teguran keras... Persoalannya di manakah tahap diri kita berada????? Adakah asik ditahap pertama, asik ujian aje, seolah kita ORG BERIMAN yg hanya diuji atau kita dah berkali kali diberi peringatan tapi masih bongkak, yg akhirnya kita mendpt bencana yg tdk pernah kita dpt, inilah yg dikata TEGURAN KERAS.......

ALLAH maha mengetahui perbuatan kita yg nyata dan tersembunyi...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates