January 12, 2015

80 Kenapa Teresa Kok Sakit Hati Sangat MyEG Menguruskan Permit Pekerja Asing?


Ahli Parlimen (MP) Seputeh Teresa Kok Suh Sim mendesak Kementerian Dalam Negeri (KDN) meneruskan kaunter permohonan manual pengeluaran Pas Lawatan Kerja Sementara (PLKS) sehingga masalah sistem atas talian dan bayaran MyEG diselesaikan. Beliau yang dipetik oleh akhbar tempatan berkata KDN perlu menjelaskan mengapa bayaran RM38 dikenakan terhadap perkhidmatan e-pembekal MyEG sedangkan permit sebelum ini dikeluarkan tanpa bayaran.

Bagi menjawab persoalan Teresa Kok, MyEG telah diamanahkan oleh Kerajaan untuk membuat dan menyusun pangkalan data berpusat (data dimiliki oleh Jabatan Imigresen) untuk pekerja asing (dengan izin dan tanpa izin), majikan yang sah, majikan yang mengaji pekerja asing tanpa izin dan majikan yang tidak mengetahui bahawa nama mereka telah digunakan untuk mendaftar pekerja asing tanpa izin.

MyEG diperlukan untuk pergi ke semua pejabat majikan yang sah untuk mengenalpasti premis pejabat mereka serta mengesahkan pengenalan biometrik wakil mereka yang diberi kuasa. Untuk pangkalan data yang bersih dan menyeluruh, satu pihak iaitu MyEG perlu bertanggungjawab untuk itu. Bayaran RM38 yang dikenakan MyEG untuk permohonan atas talian, adalah untuk menanggung kos operasi dan pengurusan perkhidmatan permit berkenaan.

Teresa Kok turut mempersoalkan mengapa purata levi RM1,755 untuk setiap pekerja atau jumlah agregat RM4.4 bilion kini telah dibayar kepada MyEG bukannya Jabatan Imigresen. Untuk menjawab persoalan beliau ini, MyEG telah mengumpul pendapatan bagi pihak Kerajaan sejak 14 tahun lalu berjumlah lebih daripada RM20 billion untuk cukai jalan, lesen memandu, saman polis dan perkhidmatan-perkhidmatan lain. MyEG dipastikan untuk membuat kiriman wang (remittance) atas semua bayaran yang dibuat kepadanya kepada Akauntan Negara pada hari yang sama. Oleh itu, MyEG tidak membuat sebarang keuntungan ke atas dana yang diapungkan (interest on float). Di samping itu, MyEG dikehendaki menyediakan deposit bon kepada Kerajaan bagi memastikan pematuhan semua syarat yang dikenakan oleh Kerajaan.

Sebuah organisasi untuk menguruskan permit pekerja asing secara berpusat amat penting bagi Kerajaan dalam mengawal kemasukan pekerja asing tanpa izin. Kita boleh melihat pekerja asing di mana-mana dalam kehidupan seharian kita. Pergi saja ke sebuah kedai kopi atau mamak dan biasanya dikendalikan oleh pekerja asing. Adakah gerai penjaja kecil sebenarnya mempunyai lesen untuk mengaji pekerja asing? Atau mereka semua adalah pekerja asing tanpa izin yang menafikan rakyat Malaysia untuk mendapatkan pekerjaan? Bagaimana dengan kilang-kilang yang mengambil pekerja asing tanpa izin? Ianya tidak adil kepada perniagaan yang menghabiskan wang yang banyak untuk mengambil pekerja mengikut lunas undang-undang.

Kita juga telah mendengar cerita bagaimana pembantu rumah asing yang melarikan diri selepas bekerja untuk beberapa bulan. Majikan menghabiskan lebih daripada RM10,000 untuk mengupah seorang pembantu rumah, dan adalah sangat mengecewakan sekiranya pembatu rumah melarikan diri. Persoalannya, ke manakah pembantu rumah itu pergi? Tidakkah terlintas di fikiran kita terdapat sindiket yang membawa pembantu rumah ini untuk bekerja di gerai-gerai makanan. Mengapa Teresa Kok mahu memainkan isu ini? Apakah beliau mempunyai kepentingan atau cuba melindungi sindiket pekerja asing tanpa izin?

80 comments:

ROSMAH MANSOR JKK said...

Difahamkan, gadis terbabit dicium dan dipeluk beberapa orang anggota dari kumpulan Kpop B1A4 yang membuat persembahan di KL Live Center Kuala Lumpur semalam.



“Astaghfirullahal ‘Azim, program K POP ini baru benar-benar gerakan liberal atau lebih teruk dari liberal. Jauh lebih teruk dari memeluk anjing.

“Bapa dan suami menjadi dayus dengan membiarkan anak gadis atau isterinya diperlakukan sedemikian, Gadis menjadi hilang bermaruah malah bergembira secara terbuka melakukan dosa. Biarkan diri dicabul atas nama suka dan disorak pula,” tulis Dr Zaharuddin di laman Facebooknya.

Dr Zaharuddin berkata, tudung yang sepatutnya menutup aurat tubuh daripada dilihat, nampaknya hanya sekadar hiasan dan fesyen hingga membiarkan diri disentuh dan dipeluk cium.

Begitu teruk sekali anak gadis orang melayu yang beragama islam dipeluk dihadapan orang ramai tanpa rasa malu... Itu lah kepimpinan Najib dan gerombolan yang begitu bersungguh sungguh membawa K Pop ke malaysia dan mendapat sorakan gembira dari CTS dan penjilat.... kah kah kah

pemuda umno kulilm said...

Alamak lu rosmahjkk leceh lah.. dulu shahrul khan cium pipi rosmah relex je.. shahrul khan pun dapat anugerah datuk dari melaka... tak salah pun.. apa beza K pop peluk budak melayu ngan shahrul khan cium pipi rosmah.. betul tak macai...

Anonymous said...

Utk menghancurkan sebuah negara x perlu mempunyai ramai org jahat cukup dengan mempunyai ramai org bangang...

Anonymous said...

Byk program yg mdtgkn maksiat dianjurkn dan alasanny dpt menjana pertumbuhan ekonomi negara dgn baek. Tpi defisit hutang negara makin naek dan terus naek. Jdi persoalanny, dimanakah keuntungan dri program2 brbtk maksiat yg dulu dan skrg telah digunakan???

Anonymous said...

gn nak salahkan kerajaan..diaorng cari duit x kira dosa pahala janji untg.....kita lah yg bersalah bg amanah pada mereka yg x layak jadi pemimpin....ngudi sekali lg pilihlah mereka yg betul2 layak ya.

Anonymous said...

KJ pon pernah kata.. "Langkah kerajaan peruntuk RM1.6 juta K-Pop juga satu proses pembangunan negara demi minat remaja & belia".??? bertaubat laa ni semua merintis jalan ke neraka untuk anak2muda kita..cukup2 laa wahai menteri, anak muda kita dah terlalu ramai yang taksub dengan agenda syaitan..sedarlah!! berenti la jadi BAPAK SYAITAN!!!!!!!!

Anonymous said...

Bukan salah jabatan agama Islam tapi salah orang yang jemput k pop ke Malaysia. Untung RM 140 juta datang dari mana ? Betul ke.... bohong.

Anonymous said...

Sugguh malang nasib pak kaduk,ayam menang kampung tergadai.Apabila menteri fikirkan untung,tanpa fikir maruah bangsa,habis lah...mcm pak kaduk.

Anonymous said...

makanya..... janagn ditanaya kenapa kebelakangan ini mcm2 menimpa kita...
kerana kita yang mengundang bala bencana... kita yg meneyediakan lubang kubur kita sendiri.. dgn fitnahnya.. dgn rasuahnya... dgn hiburannya.... maka yg teraniya plak berdoa mintak Allah turunkana bala pd yg menganiaya.... pukul rata.. satu negara la tanggung akibatnya

ROSMAH MANSOR JKK said...

CTS bila nak keluar statment K pop ni.. jangan keluar isu lain lak.. sekarang isu panas budak melayu kena peluk dengan kapir.. penjilat dah panas bontot nak jawap ni.. kah kah kah

Anonymous said...

KJ Barua...

Anonymous said...

Woi.. komen tang lain la
Ni pasai Teresa Kote vs MyEg
Apa raaaaa...
Kepala penuh taik...
Merata jln dia sembur taik


Mat Umno Pendang

Anonymous said...

Ya x ya juga..
Stkt cium apa nak kisah
Anwar tutoh juboq org pun hampa boleh terima... siap julang sbg pemimpin anugerah lg tu...


Mat Umno Pendang

Anonymous said...

Cth... KJ n Hishamudin

Anonymous said...

Spin terbaru daripada Pulau Pinang.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1007644695919647.1073744506.211734085510716&type=1

“The Goods and Services Tax (GST) has forced small businesses such as Lee Soon Seng’s sundry shop to close even before the implementation takes place this April 1.

The 60 year old sundry shop owner said that with his profit margin of 6%, the GST will make it non existent.”

GST belum dilaksanakan, kedai boleh lingkup?

Soalannya, lingkup pasal cara bisnis lama atau GST?
Orang Penang sekarang - khasnya yang Cina mana ada pergi ke kedai runcit. Mereka semua pergi mall , pergi hypermarket - pergi Paragon, pergi Giant dsb.

Spin kali ini sememangnya jahat.

pemuda umno kulilm said...

ini lah pemimpin umno yang ada di malaysia.. merosak kan akidah budak budak melayu.. budak budak melayu dah lama hanyut ... menteri lak jenis minum air ketum.. parah jadinya.. macai macai jenis buta mata hati.. pasal tiap tahun makan duit brim...

Anonymous said...

WOOOOIIIIIIIIII BONGOK ada ANON dah komen KAU PUNYA SAMPAH, masih benak KAU

Anonymous said...

SAMPAH JKK dah jd taik....la tu menyembur,,,WOIIIII BONGOK, SIMPAN MEMORI APA ANON tu kata...

PELIWAT lebih mulia dr anak gadis
BABI lebih mulia dr lembu

Kau tanya sape beri lesen????? Kau tanya gerakan liberal???? Lagi sekali sisepat berguling guling....

Bab lesen mat umno pendang memang dah tau org tu, yg bestnya kau hentam org yg dulu dlm senyap geng ketum mcm pas maaaaaa, tapi org tu tak leh membiak dlm umno,,,,ada la beberapa kerat,,,berbeza dgn pas...membiak beranak pinakkkkkkk

Liberal??????? Tak berhenti henti sisepat ngan ketum berguling guling tengok balaci dia berlakon dah tobat...jd alim

Anonymous said...

Si liberal dlm umno tu jugak berpakat secara senyap dlm umno,,,,,, JKK hentam boss sendiri... Pudin dah terbakor muka tu... Strategy pudin ditenyeh sama org ketum...hahahaha...org umno yg liberal yg duluuuuuuu pro ketum dah bengkak muka tu...

Anonymous said...

JKK dan pemuda kulim melalak pompuan melayu kene peluk dengan Kpop tapi bila pompuan cina kene rogol dengan anwar buat diam. Bila mustapha ali tebar canai atas katil sengih je kuyup ni. Dah biasa sgt makan duit ladang babi sepang...yg depan mata dah x nampak lg.

Anonymous said...

Siap bagi gelaran imam mahdi..... Siap bagi gelaran pak syeikh...... Depan penjilat tegarrrrrr jkkkk jd IMAM

Anonymous said...

Si pudin ngan nazri wahlahweh

Anonymous said...

lu rosjkk....bangang segala bangang. isu tressa kok vs myeg....lu citer k pop apa hal. nak alih isu....sebab betina dap bagus. ulang2 citer k pop nak bagi hilang citer betina dap bangang ni. orang punya blog....ikut suka la. cer ko buat blog....buat citer ko sendiri. tentu ramai ikut. terlupa pulak....ko cari makan kan....tugas ko menempel kat blog cts....macam parasit. ramai kawan menteri. ramai kawan kenamaan. patut tak ada kerja buat. parasit mana ada makanan...kat situ dia menempel.
ini orang tak bolih dilayan. kerja dia nak alih isu jer. cara dia cari makan. setiap blog....ada orang jenis ni. nak buat camne......

Anonymous said...

AIR KETUM....HAHAHAHA,,,,,ada yg kena sepak buaya ngan jkkk HAHAHAHA... Baru tau penyokong lgbt tak rosak akidah... Baru sedar perguna agama tak rosak akidah,,, mata kau celik beso bagi org kapir ceramah dlm masjid dlm surau, pakaian teramat sopan

Anonymous said...

Betina ni hina islam pun, jkk puji melangit,,,, jkk ni islam ke kapir???? Kata Insaf mcm org islam, tapi betina penyokong ketum, juga penyokong kebebasan tanpa batasan HAM, jkk ni islam ke kapir???? Puak dap org kuat penyokong murtad, jkk ni islam ke kapir???

Anonymous said...

JKK kena warning ngan ketum sebab barua jkk sebut KETUM, u ulang i saman HAHAHAHAHA

Anonymous said...

Barua ketum jilat kahak jkk,,, jkk jilat kahak sendiri... Merosak anak melayu, anak melayu dah hanyut,,, cth jkk ngan pemuda kulim, penyokong kuat ke peliwat yg bawak anak melayu jd mangsa

Anonymous said...

citer ketum tutuh bontot....tak ada untung. busuk bau taik...main jongkang jongkit ngan cinadol....bukan ketum.... sebab perut buncit. ada video....video besi....bisu. cuma kotey jer bolih jawap kat akhirat nanti.
tebar roti canai dengan spenda xxxl. pun tak ada untung. tak bolih citer bab keaiban orang. biar nampak kotey kemetut terang2. muka selambe jer. orang islam tu. atas keretapi skandel ngan bini orang. orang islam tu. muka berselemuih ngan air cipap mah. selambe jer. orang islam tu.
kapir main pelacur....biasa la. itu kapir. reti letak jawatan. mintak maaf. orang islam.....
isu lebih besar....pemimpin buat maksiat. tak mau citer ke....itu sebab budak2 ikut. pemimpin tunjuk contoh. ikut la....nak heran apa. kan ?

Anonymous said...

Maksiat selangor makin parah, bersepah pelacur, gamaknya duit untung buat bayar elaun berjuta pemimpin pakatan, boleh putar satu dunia, selfie, twit dr luar negara, jd tak kisah la jd penasihat gaji seringgit

Anonymous said...

Penang terkenal dgn gelar pelacur,,, gamaknya boleh biaya pergerakan dapigs,,, boleh tarah bkt, boleh buat rumah beso halau org melayu india, rampas tanah, ambik kg warisan melayu, sesen tak bayar, ambik tanah wakaf buat projek kapir...

Anonymous said...

Aku suka kau hentam,,, sebut la byk byk nama kj,,, si pudin,,,si wahlaweh weh selalu,,,, si liberal dlm umno, tak boleh membiak terang terang mcm pas, dah ada pas ma.... Org umno tak kisah,,, dr dulu org umno dah bangkit isu ni...rasanya si ketum yg kisah.. Takut nanti takde la org liberal dlm umno,,, susah la nak dibiak,, susahlah nak hancur umno dr dlm seperti pas dihancur dr dlm...lalalala

Anonymous said...

Si betina ni jugak yg nak buat ladang babi terbesorrrr tapi tuduh umno... Percaya la org selangor sampai dlm masjid buat fitnah.. Dah masuk court, terbongkar, takut lebih byk rahsia terkuak abis, aikkk cabut kes... Ingat dah berhenti,,,, rupanya berulang lagi zaman azmin,,,kisah babi secara rahsia... Lebih mulia dr lembu,,lembu kena fitnah, babi disokong... Takde sedikit jkk kutuk betina ni, betina ni teramat mulia bagi jkk dan pemuda kulim barua jkk

Anonymous said...

Bagussss,,,, org umno menyokong sesape aje nak hentam siliberal dlm umno...menteri liberal ke,, org kanan ke, punahsihat ke....

Tapi tak tau pulak si pro ketum pro fuckatan,,,,tu bersepah liberal... Pelik bin aneh...sekali ada yg berlagak alim, dilain kali penjilat tegar pro liberal fuckatan

Anonymous said...

Bukan menteri aje pikir untung, pemimpin liberal fuckatan pun sama, dah tergadai kat penang ngan selangor, maruah apa yg nak difikir, berulang kali,, dah berkali kali pemimpin fuckatan menghina islam tapi penyokong tegarnya tetap memulia,,,dia org tak kisah pun mcm jkk, si pemuda kulim tapi yg anak gadis melayu tu baru ni aje berlaku...tu pun kita tak tau, depa pro mana?????

Jgn pikir maruah, jika peliwat nak dijd pm,, mana maruah penyokong kuat fuckatan dibanding dgn maruah org lain... Cer tanya jkk ngan pemuda kulim

Anonymous said...

Si liberal yg punya setiausaha penyokong kuat dapigs... Hentam,,, dipersilakan jkk hentam kj,,, di benarkan pemuda umno kulim hentam kj.... Tak kan pemuda umno kulim tak tau sape dia, semua org umno tauuuuu.. HIHIHIHIHIHI kj kena hentam ngan org yg sokong ketum,,,, padahal bapak mertuanya yg bebas ketum, siap hantar paspot.... Ada sesape yg lupa kisah zaman pak lah???? Kisah kj??????

ROSMAH MANSOR JKK said...

setakat ni penjilat tegar umnuuu masih tidak dapat menjawap mengapa K pop dibawa masuk malaya...CTS pun dah serabut kepala nak fikir... Penjilat lak bagi komen sama ngan taik... penjilat dan taik berpisah tiada... kah kah kah

Anonymous said...

call girl umgok si masitah mesti suka dgn budaya sesat ni,...artis2 yg dh bertudung diperli sakan....kisah pelacur beri minum anjing yg dahaga masuk surga sbb tu call girl ni berfatwa x apa jadi pelacur kalau darurat

Anonymous said...

Akibat terlalu taksub dengan k-pop sampai kena main sebegini masih merelakan dipelok dan dicium?? Tersiratnya senang2 diorang main2kan orang Islam di kaca dunia..

Anonymous said...

Jika tanpa kerajaan sendiri secara langsung menunjukkan kegilaan terhadap K-Pop ini, keterujaan remaja kita mungkin hanya "biasa-biasa saja" dan tidak sampai kepada merelakan diri mereka dipeluk dan dicium sesuka hati.

Bukankah pepatah selalu mengingatkan, "apa yang disemai, itulah juga yang tumbuh?"

Anonymous said...

Ini kali kedua gadis Melayu, Islam dan bertudung buat "hal". Dulu peluk anjing. Kecoh juga. Segala "mak nenek" agamawan bersuara. Haram. haram dan haram. Itulah fatwa mereka.

Kini lebih dahsyat. Peluk dan cium. Barangkali mereka pelik dan terkejut kerana masyarakat Islam negara ini terutama pemimpin mereka begitu "patuh" dengan ajaran Islam.

Barangkali semua isteri pimpinan bertudung litup? Seperti isteri PM dan Hishamudin?
Barangkali tiada pimpinan wanita berpeluk dengan pemain no 1 dunia badminton?
Barangkali tiada pimpinan wanita lulusan Al Azhar cium tangan PM?
Dan barangkali tiada filem Melayu yang ada adegan peluk bukan muhrim?

Jadinya, apabila gadis Melayu bertudung dipeluk lelaki Korea K-Pop dilihat satu situasi yang amat pelik di Malaysia..begitu?

Bayangkan jika kita panggil si gadis Melayu yang dipeluk Korea itu dan tanya mengapa begitu begini, maka dijawabnya,

i) Rosmah peluk Chong Wei tiada yang kecohpun!
ii) Mashitah cium tangan Pak Lah tiada yang gemparpun!
iii) Aksi filem Melayu atas ranjangpun tiada Pak Mufti bising-bisingpun!

Anonymous said...

Tahu pulak beristigfar. Fitnah dan hina orang tidak istigfar ke?

Anonymous said...

Teresa Kok tu Cina sial macam JKK juga.

megat panjialam said...

Gadis2 tersebut telah memjatuhkan maruah diri, Islam dan negara. Namun adakah dgn adanya Kpop maka mereka memaksa diri mereka supaya dipeluk lantas rakyat menyalahkan kerajaan. Adakah maruah mereka perlu dijaga kerajaan, diri sendiri atau ibu bapa. Bagaimana pula gejala pluralisme yg melibatkan LBGT, pelakon2 yg berpeluk serta menari dalam keadaan memalukan di pentas? Adakah gejala tersebut disebab K-pop juga

Anonymous said...

mmm...awat la mai najib pegang Malaysia mcm2 jadi....emmmm.nak salahkan rakyat pun.punca rakyat Marah pun sbb kerajaan x btoi.bnyak menipu.emmm...sampi bila pun x kan selesai....dunia akhir zaman.

Anonymous said...

nak buat camne.....pemimpin jadi contoh. main bontot jantan.....main cinadoll.....mainjalang kat hotel....main bini orang dalam keretapi....main cium pepek bini orang. semua islam tu....menjadi ikut2an remaja. lgbt bersepah....tak mau citer. mulut terkunci....sebab perangai pemimpin pun sama. ini dia dunia zaman. contoh dan tauladan pemimpin islam....

ROSMAH MANSOR JKK said...

Saja tanya... nape najib minat ngan aweks K Pop... saja tanya.... kah kah kah

Anonymous said...

Saje tanye.....nape ketum suka lubang taik....saje tanye....kah kah kah

Anonymous said...

Sejarah telah membuktikan bahawa Kejatuhan Kesultanan Melayu Melaka hancur berkecai dan tewas kepada Portugis hanya kerana penyelewengan dan tipu belit Bangsa MAMAK yang begitu berpengaruh di dalam Kesultanan Melayu Melaka. MAMAK ini telah berjaya mengadu domba, menabur fitnah, menikam dari belakang dan macam-macam helah, sehinggakan Pembesar Melayu bersengketa dan bergaduh sesama sendiri. Tipu helah mereka berjaya membuatkan Sultan hanya percaya dan memberikan kuasa kepada mereka. Banyak Pembesar Melayu kecewa dan berpatah arang..Hari ini, pusingan ini terjadi lagi sekali di dalam era Melayu Pasca Merdeka.. cuma sedikit perbezaan dengan peredaran masa dan suasana. Apabila Kedudukan Orang Melayu hari ini bukan lagi kuat, tetapi Golongan Melayu Kelas Atasan dan Menengah, di dapati sombong angkuh, marahkan Kerajaan kerana kecewa dengan sikap kerajaan Pemerintah Hari ini yang mengenepikan Kategori Orang-Orang Melayu Kelas Atasan dan Menengah.

Golongan MAMAK telah berjaya di dalam Agenda Tersendiri mereka pabila mereka telah Menguasai Majoriti Kedudukkan Tertinggi Jawatan di dalam Kerajaan, lihatlah di bawah:-

1. Ketua Setiausaha Negara - Tan Sri Dr. Ali Hamsa - MAMAK.
2. Ketua Setiausaha Perbendaharaan Negara - Tan Sri Dr Irwan Serigar - MAMAK.
3. Ketua Setiausaha Majlis Keselamatan Negara - KSN - Datuk Mohamed Thajudeen - MAMAK.
4. Ketua Polis Negara - Tan Sri Khalid Abu Bakar - MAMAK.
5. 1MDB yang bermasalah besar kerana berhutang BerBillion Ringgit juga telah melantik ARUL yang juga merupakan seorang MAMAK.
6. Ketua Pembangkang yang siang dan malam hari berfikir macam mana nak Menjatuhkan Malaysia iaitu DATUK SERI ANWAR IBRAHIM jugak seorang MAMAK.
7. Khairy Jamaluddin jugak begitu percaya kepada MAMAK melebihi Orang Melayu apabila kebanyakan orang kuat Khairy adalah MAMAK. dulu orang kuat Khairy adalah Reeza Merican pon seorang Mamak. rujuk weblink - http://parpukari.blogspot.com/2013/05/mesej-khas-untuk-khairy-jamaluddin.html ; http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2009/03/khairy-desperado-guna-taktik-azeez.html
8.Tabung Haji Dana Orang Melayu untuk Menunaikan Haji jugak diPENGERUSIkan oleh Datuk Seri Abdul Azeez - MAMAK juga. Mamk nie Gangster luma motor, manyak sombong sama Melayu..
baca weblink : http://no2azeezrahim.blogspot.com/ ; http://www.rockybru.com.my/2013/06/tabung-haji-gets-new-chairman.html= baca keluhan komen melayu.

Orang Cina di Malaysia sudah hidup begitu lama di Malaysia dan mereka sudah mengenali isi hati, tingkah laku dan adat resam orang melayu. Orang Melayu dikenali dengan berbudi pekerti yang tinggi, sopan santun dan berhemah tinggi. Sejarah Kerajaan UMNO Barisan Nasional kekal memerintah kerana Kebanyakkan Jawatan Tertinggi adalah dari kalangan Orang Melayu. Perubahan tidak percayakan melayu apabila Tun Mahathir mengatakan Melayu Mudah Lupa, walaupon Perdana Menteri Tun Mahathir seorang Mamak beliau dari jenis MAMAK yang boleh dipercayai..mungkin Genetik Melayu kuat padanya..kulit beliau pon bukan macam kebanyakkan Mamak. Orang Cina dah pon menunjukkan mereka tidak percaya pada MAMAK bila menolak Tun Dollah Badawi kerana kebergantunggan Pak Lah pada Mamak begitu ketara, Restoran Mamak naik bagai Cendawan tumbuh berkeliaran, menenggelamkan dan memakan bisness restoran cina dan melayu. (Org Cina banyak support bisness org melayu), bisness mereka banyak lingkop.

Kesempatan diambil oleh DAP mengelirukan Orang Cina dan Melayu Kebanyakkan supaya menuntut macam2 drp Kerajaan, jadi Najib dengan Bodoh dan Angkuhnya menghapuskan Akta Hasutan, Ordinan Darurat.... Cina Dap berjaya memutar belitkan isu dan Pemimpin Ulama PAS semuanya tertipu...Apakah mereka betul2 Ulamak..aiiish..tampak jelasnya BUKAN, tapi DAP melobi-loba mereka dan berjaya menengahkan mereka.

Kembalikan Orang Melayu didalam Pimpinan Utama Kerajaan.. Nescaya Orang Cina akan kembali menyokong Kerajaan BN UMNO.

Anonymous said...

Betul tu, dia org semua kaya kaya kata jkk, takde br1m kat penang, semua pi mall

Anonymous said...

Yg kau dah jawab semua soalan,,,, sampai sekarang fuckatan tak leh jawab apsal lendir siketum ada dlm dubo org,,,

Asa satu perkara yg kau ungkap teramat bagus,,,, kau ulang berkali kali bukan ini kali aje pasal budak bertudung tu,,,,, anak ketum bertudung tak??? Moralnya????? Bini ketum bertudung tak? Moralnya???? Perempuan pas yg kawin mutaah tu bertudung tak??? Moralnya???

Bini org ngan laki org boleh bersama, jkk kata lebih mulia??????

Anonymous said...

Bongok kau ni, kisah masitah ni dah basi, tak yah spin, org dgr semua bukan sekerat, kau nak spin sape kat blog ni, kalau kau nak spin pi la blog fuckatan, dia org sama mcm kau suka dikencing

Anonymous said...

Artis bertudung tu sape?????semua atau yg ceramah buat fitnah atau ceramah hanya tunjuk jari kat org salah....i pun nak tau lesen yg diberi adake izin menggalak, menyuruh adegan peluk cium penganjur tu, ni sama kes balak, kes babi kes kes lain,,, org lain yg buat, org lain yg dituduh...

Anonymous said...

Setuju bebenor, apa yg disemai, itulah yg tumbuh, berpuluh tahun ketum semai, berpuluh tahun propaganda dapigs, bertahun tahun pakatan susun strategy, modus operandi diulang ulang, haaa sekarang la kita lihat budak budak fuckatan tumbuh, tu la hasilnya, bersepah anak anak muda pro lgbt yg juga penyokong fuckatan...

Yg menghina islam tu puok mana???? Tu hasil yg disemai. Yg lari ke luar tu puok mana??? Tu yg disemai

Jika ditimbang kati, ditimbang kilo, rasanya budak perempuan tu salahnya tak lah sehebat apa yg disemai fuckatan hingga memurtadkan org...

Apsal org lain yg tengok tak peluk, yg pasti budak tu buat kesalahan diri sendiri tapi puok fuckatan bawak satu negara...

Anonymous said...

Anak ketum jilat kote nak lulus, puok fuckatan tak kisah pun... Jd wakil rakyat pun,,,, katanya ada skandal, jkk tetap sokong gila

Kawin mutaah, syok laki org bini org, penyokong kata depa tetap ulamak,

Ketum ada affair ngan bini org, sampai katanya ada anak, penjilat tetap sokong gila, tak kisah pun, jkk tak heran pun

Ahli politik bertudung buat fitnah berulang ulang kali yg diumpamakan fitnah itu lebih bahaya dr membunuh, org yg tak peduli pun

Anonymous said...

Jkk telah alih isu, si betina tu dilindungi jkk, perempuan lain jkk aibkan, seolah betina tu teramat mulia bagi jkk, org pun sibuk berceloteh pasal perempuan lain, jkk heret org lain jawab isu lain...

Syabas jkk, bravo jkk melindungi sibetina yg menghina islam, sampaikan tulisan jawi pun hina dipandang, sampai mulia sibabi melebihi lembu

Anonymous said...

Saja tanya...kpop ngan main lubang taik, mana lebih dilaknat Allah, diterbalik bumi, dikunci ngan laut mati masin

Anonymous said...

Saja tanya...nape jkk tak pernah jawab soalan, masa sek soalan aje ke,,,patut la dah beso hanya tau melalak mcm hanjing

Anonymous said...

Jkk tak kan jawab, jkk takde soalan ke, Tun dipuji, KETUM sebaliknya,,, tanya la tanya la.. Anon diatas cerita sejarah, kau pulak pakar ekonomi,, ketum nasihat apa, ketumkan penasihat ekonomi negeri, kau pulak penasihat ekonomi ketum, tentu kau tak setuju kata ketum nasihat org siang mlm nak jatuhkan malaysia... Sebabtu selangor penang bertambah maju dlm pelacuran......

ROSMAH MANSOR JKK said...

Najib ngan rosmah bukan mamak lagi kuat sapu duit rakyat..... nak kira cam mana lak... kah kah kah

Anonymous said...

Jkk masa sek,,, soalan je,, dah beso asik tunjuk jari,,, dah tua asik berlari lari nak kencing, tak leh tahan lagi, urat dah putus, masa muda asik melalak

Anonymous said...

Jkk tak kan jawab,,,, HOIIII JKK,,, main pelacur disebab kpop keeeeeee

Anonymous said...

Betul la tu, kita semai kita juga dpt tengok hasil,,,,,,,,, duluuuuuu mana ada berani hina islam,,,,, dulu mana ada org berani murtad, nak murtad lari kerana teramat malu ngan org, sekarang keluarga pun dia org tak malu.... Duluuuu tak pernah kita tengok org sokong atau mengaku lgbt,,,, sekarang bersepahhh

Anonymous said...

Sampai sekarang org tanya duit pakatan byk betul, katanya semua demo ditaja, semua bersih ditaja,,, ngonya bisnes apa, byk betulllll duit, sampai sekarang org tanya mcm mana duit tu dibawa masuk malaya, sapa yg bawak masuk, duit dr mana, sape yg bagi, duit sape bebenornya...jkk dah biul tak jawab semua soalan, dah lah soalan jkk mcm saling tak tumpah taik campur lendir

Anonymous said...

ko tak kisah pun ketum sapu duit rakyat waktu berkuasa. punahsihat negeri selangor gaji rm1....kah..kah..kah. elaun juta2...ade ko kisah. itu nak kira camne.....

Anonymous said...

AKHIRnya kau ngaku, ketum simamak kebas duit rakyat KAH KAH KAH, soalan mkn tuan KAH KAH KAH

Anonymous said...

Betul kata anon tu, ada sesape perasan, mana pi si pemuda kulim, pahlawan belakang bontot, terhenyak jkk kena bedal, si kulim main sorok sorok, jkk ada modal taik, muncul la dia jd pahlawan jkk HAHAHAHAHA

Anonymous said...

Pemuda kulim panas muka dah kembang telinga dgr jkk ngaku ketum kebas duit KAH KAH KAH nak buat cam mana

Anonymous said...

Mlm buta nanti muncul la si jkk, waktu tu la dia meroyan sampai sasau

Anonymous said...

Ulasan mamak tu ada yg setuju, ada tak setuju,, yg ketum teramat setuju,, yg cina bantu melayu niaga, tak boleh terima, yg benar cina tak bantu melayu, dia org tak kan pegi kedai melayu atau beli produk melayu kecuali makanan yg mana mknan org cina tak sama rasa ngan melayu, pelingkup bisnes melayu, hanya berniaga dgn melayu utk jual produk dia org atau utk tender projek,,, sesama cina guna bahasa cina boikot produk melayu cth gardenia

Anonymous said...

Jgn. dipedulikan si BETINA DAPBANGKAIBABI ni! si puak DAPBANGKAIBABI ni amat ANTI-pekerja asing ISLAM

Nek Tempoyak.!

pemuda umno kulim said...

Yang merosakkan negara adalah pemimpin melayu yang berpartikan umno.... itu jelas..

Anonymous said...

JKK...
Lelaki minat perempuan ok la..
Lelaki minat lelaki mcmn ?

Anonymous said...

Tepat...
Hati2 dgn Mamak

Anonymous said...

Pemuda Umno Kulim mgkn salah sorang mamak yg x guna... tulis Pemuda Umno, yg betoinya pengikut bontot tegar tu ! Muka n bontot sama...

Anonymous said...

Hang mangsa ka bang ?
Rosak tang mana ?
Klu juboq kena tutoh, tu bukan salah umno
Tu salah Anwar wooiiiii
Bontot dia bontot dia
Bontot hang pun bontot dia

Anonymous said...

Sah,,pemuda umno kulim bukan ahli umno, bahasanya dah tau penyamar, rba taik hanjing

Anonymous said...

Jgn lagi terpedaya dgn kata kata cina akan kembali menyokong umno... Pembohong besar,,,ini kalilah cukup

Anonymous said...

kalau anak jkk tak pandai solat, tak pandai mengaji, yang salah mestilah kerajaan. jkk sendiri hanya pandai memfitnah, menceritakan keburukan orang lainpun salah kerajaan jugak. semua kerajaan yang salah. bini jkk sakit perutpun, konfem kerajaan yang salah. nasib ko la najib, nasib ko la ada bini bernama rosmah. jadi mangsa ajelah korang berdua siang malam.

Ay Yunda said...

Amboy cantiknya BUDI BAHASA yang BABIlah, BONGOKlah.....
NA'UDZUBILLAH

Ay Yunda said...

Amboy cantiknya BUDI BAHASA yang BABIlah, BONGOKlah.....
NA'UDZUBILLAH

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates