January 15, 2015

24 Bantuan Mangsa Banjir Pulau Pinang - Mana Perginya Baki RM350,000 @cmlimguaneng ?


Di atas adalah keratan lidah rasmi Kerajaan Negeri Pulau Pinang iaitu Buletin Mutiara yang memaparkan berita sumbangan Kerajaan Negeri sebanyak RM1.5 juta. Di bawah pula adalah 'screen shoot' daripada Facebook rasmi Ketua Menteri Pulau Pinang yang memaparkan senarai penuh penerima sumbangan banjir sebanyak RM1.15 juta. Mana perginya perbezaan RM350,000? Adakah Buletin Mutiara tersalah lapor atau RM350,000 itu menghilang entah ke mana?

Kalau dilihat daripada pecahan derma berkenaan hanya RM200,000 daripada RM1.15 juta diperuntukkan kepada Kerajaan Negeri. Kenapa hanya 17% sahaja yang diberikan kepada Kerajaan  Negeri? Lim Guan Eng tidak percayakah? RM200,000 diberikan kepada Yayasan Darul Hijrah yang kepentingannya di bawah Datuk Husam Musa. RM200,000 diberikan kepada NGO politik, Pertubuhan R Kelantan manakala RM40,000 diberikan kepada Jemaah SRK Cina. Sekolah Melayu dan Sekolah Pondok tidak ada peruntukan kah? Tidakkah ini rasis?


24 comments:

ROSMAH MANSOR JKK said...

Sibuk ngan batuan kat pulau pinang... bantuan 500 juta... lepas tu ada menteri bangang kata 800 juta apa cerita... tolong simpan sikit bangang tu ye... kah kah kah

Anonymous said...

Typical. Dah kantoi cari salah orang. Bila kantoi rasuah, kata orang lain lagi teruk rasuah. Bila kantoi menipu, kata orang lain lagi teruk menipu. Bangang!

ROSMAH MANSOR JKK said...

Allah izinkan gadis Melayu dipeluk artis K-Pop, kata wanita..Mazhab baru ke ni..???

Tiga gadis Melayu yang berada di atas pentas dan berpeluk dengan artis K-pop B1A4 dari Korea Selatan tidak akan mendapat peluang sedemikian jika tidak kerana ketentuan Allah, kata seorang pengguna media sosial.
Wanita 20-an yang menyiarkan pendapatnya melalui video berdurasi 5:42 minit itu mendapat perhatian ramai pengguna media sosial lain yang turut berkongsi di Facebook dan YouTube.
Wanita tersebut ketika mengulas insiden yang kini menjadi viral dan mendapat perhatian meluas sehingga pemimpin negara dan badan agama berkata, gadis terbabit berada di atas pentas dengan keizinan Allah.
Katanya, mereka membuat pilihan untuk pergi ke konsert di KL Live Centre dan ia diizinkan Allah.

Bila pemimpin jahil... penjilat tahi jahil.... tak salah budak budak tu jadi jahil tuke.... kah kah kah

Anonymous said...

bewok, berok dan barua dajjal pertahan bos dajjal. rasuah sikit pun rasuah. tipu sikit pun tipu. bangang tu simpan untuk ko saje.

Anonymous said...

Yg. aku heran tu si PENGGANAS/PEROMPAK anak beranak DAPBANGKAI BABI ni asyik terlepas walau dok asyik hina ISLAM/umatnya termasuk membiayai kumpulan haramnya dulu (yg. mana kesnya terus senyap), menggunakan duit K'jaan negeri. Serta disyaki penglibatan RASUAH dlm. menjual tanah K'jaan negeri dgn. amat murah dan meluas!

Dan sepatutnya P. Pinang yg. makin TERGADAI mcm. SingaPORK tu dikembalikan kpd. DYMM Kesultanan Islam/Melayu Kedah kita - lihat artikel sungguh BERNAS ini di http://alamijiwaparadox.blogspot.com/2015/01/penang-akan-kembali-ke-tangan-kedah.html, PENANG AKAN KEMBALI KE TANGAN KEDAH TIDAK LAMA LAGI????, January 14, 2015!

Legasi PENJAJAH British/Zionis-KEPARAT yg. menyebabkan P. Pinang TERGADAI mesti diHAPUS dan diLAWAN habis-habisan!

Anonymous said...

rosjkk bukak kitab dajjal. jumpa surah yang mengatakan halal main jantan ngan jantan...betina ngan betina. tu sebab ketum jadi contoh dan tauladan bagi remaja lgbt.
bila rosjkk jahil...habis pengikut....macai jadi pengikut dajjal...kah kah kah

ROSMAH MANSOR JKK said...

Anon 51.00 teruk sangat sawan cadbury... makan ubat ye... nak cepat baik telan ngan botol botol sekali ye... kah kah kah

Anonymous said...

Ros JKK ni dulu angan angan nak jadi bini pm...tapi entah ngapa ..jadi pulak pencacai gila, ditambahkan lagi mabuk ketua dia tu..sebab tu cakap pun entah PA pa...sama juga la dia ni ngan penyubur tu, klu tak pun dia ni lesbian kot...

Anonymous said...

Huuuuuu pakar ekonomi jkk dah jawab, baru dia sedo kata SIBUK hahahaha, jilat taik berak sendiri

Kalau gitu la kiraannya, sape la penasihat ni, setpolnya sape,,,,,, putarrrrr jgn tak putarrrrrrr,,, jkk kot??? KAH KAH KAH

Anonymous said...

Agak agaknya selama ni si jkk bertenggek kat sini buat apa ya, buat SIBUK apa ya!!!!!!!!!! lalalalala

Anonymous said...

Telan kahak kau sendiri, jilat taik kau sendiri, yg kau MENYIBUK kat sini, simpan bangang kau jkk

Anonymous said...

SAWAN KENA KAT ORANG JER.... ROSMAH JKK TAK KENA SAWAN....MEROYAN JER....MAKAN UBAT PUN TAK KAN HILANG....LEBIH KURANG GILA JUGAK LA....

ROSMAH MANSOR JKK said...

Laporan 1MDB: Khairuddin mungkin

tinggalkan parti ‘bodoh’ Umno

Ahli Umno Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, yang dikritik teruk kerana tindakan beliau membuat laporan terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB), berkata beliau mungkin meninggalkan parti kerana serangan yang diterimanya.
Memanggil parti "bodoh", timbalan ketua Bahagian Umno Batu Kawan berkata ,mengutuk beliau kerana laporan 1MDB memakan diri kepada pengkritiknya.

Saja tanya.... ahhli umnuuu bergelar datuk kata parti umnuuu bodoh... Nape CTS ngan penjilat taik masih setia ngan parti umnuu bodoh... saja tanya... kah kah kah

pemuda umno kulilm said...

“Saya menyifatkan tindakan Datin Rosmah Mansor memeluk pemain bandminton nombor satu negara sebagai satu penghargaan seorang ibu kepada anaknya" - Jilat No.1 UMNO


Matlamat TIDAK MENGHALALKAN Cara...
HARAM TETAP HARAM !!!

Patutler semenjak2 ni Ketua UMNO Cheras kerap keluar kenyataan berbau BODEK MENGAMPU & pertahankan Najib Rosmah..

Anonymous said...

weii...pemuda kulim...haram bolih jadi halal ke. pemimpin pojaan hati ko menjolok bontot jantan. bolih jadi halal ke apabila ulamak ko main jalang kat hotel. bolih jadi halal ke bila naib presiden ko menyondol nonok kawan sendiri kat hotel. semua tu halal kan? bila melibatkan geng sendiri. kona sana kona sini...video besi tak bolih buat saksi. geng sendiri bolih masuk syurga...syurga dunia dah pasti. orang lain haram. peluk tak bolih...naik syahwat...lain la pemuda kulim...kalau dah tak tahan....lompat keseberang....tanggal serban...jubah...cari mek siae...cari syurga dunia. kih kih kih...

AZLAN MD NOOR said...

Dunia akhir zaman, cakap ikut nafsu, iman dilontar jauh.....Jadi sesatlah.
Dunia akhir zaman, tidak akan selesai....fitnah dan sebagainya.
Dunia akhir zaman, cakap dan tulisan orang jahil mendapat like, sokongan dan perhatian.

pemuda umno kulim said...

Ustazah masitoh kata kalau bersalam tak naik nafsu tak pe... tapi masalahnya nafsu tak naik... kote yang naik... rosmah jkk mesti ketawa berdekah dekah

Anonymous said...

JKK baru kens belasah dengan Ketum. Syiookk beb. Nampak mata putih siJKK

Anonymous said...

JKK ni dah melalut. Allah tidak mengizinkan perkara yang haram. Dia ni Islam ke bukan? Ini sah RBA.

Mampuslah kau JKK.

Anonymous said...

UMNO pun tak perlukan orang macam dia. Otak sama macam JKK. Satu bakul.

Anonymous said...

Anak Ketum bukan peluk malah aiskrim.

Anonymous said...

Peluk dengan Chinadoll tak apa, malah jolok pun tak apa. Itu kan besi.

Anonymous said...

Habis tebar spender nak letak mana?

Anonymous said...

"Adakah Buletin Mutiara tersalah lapor atau RM350,000 itu menghilang entah ke mana?"

Maafkan depa. Kan guru matematik di Pulau Pyongyang tak pandai ajar. Sampai Excel pun boleh salah. Orang Pyongyang mana pandai Matematik.

Elok simpan duit itu untuk bagi guru-guru Pulau Pyongyang belajar matematik.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates