December 11, 2014

21 Wahai Mahasiswa UM, Daripada 'Occupy' Padang Lebih Baik 'Occupy' Perpustakaan

Kemaskini 4.30 PM:

Pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dengan kerjasama Polis Di Raja Malaysia (PDRM) telah merobohkan khemah-khemah mahasiswa 'Occupy' Padang ini.





Posting Asal:



Majoriti mahasiswa Melayu Universiti Malaya (UM) buat hal lagi. Sedang mahasiswa kaum lain bergelut mengejar ilmu, beberapa mahasiswa Universiti Malaya dilihat mula 'berkhemah' atau bahasa 'trendy'nya dipanggil 'occupy' di kampus itu sejak petang tadi bagi menunjukkan perasaan tidak setuju mereka terhadap hukuman yang diberi kepada lapan pelajar yang terlibat dalam penganjuran perhimpunan haram pada Oktober lepas.

Antara yang menerima hukuman itu adalah Presiden Persatuan Mahasiswa UM (PMUM) Fahmi Zainol yang digantung pengajian dua semester. Fahmi turut dikenakan denda RM600.00 bagi empat pertuduhan ke atasnya. Mungkin pihak Universiti perlu juga mengenakan tindakan yang tegas ke atas mahasiswa-mahasiswa geng 'occupy' yang tidak berminat untuk belajar ini.

Untuk rekod, CTS tidak bersetuju dengan hukuman ringan yang dikenakan ke atas Fahmi Zainol. Hukuman digantung dua semester dan denda RM600.00 terlalu rendah jika dibandingkan dengan kesalahan merempuh pagar universiti, mengadakan demonstrasi haram dan melanggar peraturan universiti dan AUKU. Mungkin selepas ini mana-mana pelajar yang ingin 'release tension' belajar, bolehlah merobohkan pagar UM tersebut kerana denda dan tindakan yang dikenakan adalah sangat ringan.

21 comments:

Anonymous said...

CTS kan jenis angguk... jenis bukak mulut.... kemudian rosmah.ludah kahak... telan... syukor negara masih aman...

Anonymous said...

Wahai pelajar UM yang berkenaan. Jika anda tidak berminat untuk belajar dan menuntut ilmu eloklah anda berhenti dan memberikan tempat itu kepada calon lain yang lebih berminat. Anda semua mengecewakan kami, orang2 Melayu yang mengharapkan kecerdikan anda untuk membina Negara dan membela bangsa di masa depan. Namun tindakan anda semua amat melukakan hati kami. Ibubapa anda sudah tentu berasa pilu dengan tindakan anda yang bodoh dan dungu.
PNS

Anonymous said...

Bangsa lain Belajar rajin2 nak dpt ijazah kls pertama dan tak perlu bayar balik ptptn,korang berpolitik 24/7 seminggu last2 pointer cukup mkn.....lepas tu mintak mansuhkan ptptn...puih

Anonymous said...

UMNO hidup atas pembohongan sekarang. Bukan lagi prinsip perjuangan.
Setelah hidup 68 tahun, ia gagal menebus bangsa Melayu. Selama memerintah sejak pilihanraya pertama 1955, selama 59 tahun- UMNO masih bertanya apa lagi Cina mahu, apa lagi India mahu. Maksud nya, sekian lama,UMNO tersangat bebal masih tak tahu apa rakyat mahu?

Jadi, untuk menutup kegagalan nya, dan menyembunyikan hipokrasi nya, UMNO kena terus berbohong kepada ahli nya dan kepada orang Melayu am nya. Dengan menceritakan agenda UMNO untuk Melayu disabotaj oleh bangsa lain. Dengan menceritakan agenda UMNO untuk Negara, agama dan bangsa disabotaj oleh bangsa lain. Pensabotaj ialah musuh UMNO dan pada masa yang sama, musuh Melayu.

labkamarul said...

Mana Rosmahi Mansori JKKi niii?? Nak baca sangat komen beliau. Auuuuu I luv you.

Anonymous said...

Umno yang dulu bukanlah yang Sekarang....

Anonymous said...

Bangang...itulah student melayu dari dulu sampai sekarang..pointer tak cukup pastu nak minta kerja merayu rayu..nama je graduan tapi tak cerdik sbb otak penuh dgn tahi politik..yg bertudung labuh konon lbh islamik tapi perangai lbh teruk dari yg pakai skirt..mulut bau longkang..

manjung said...

Mahasewel mahasewel Ni bukannya bijak mana pun. Itu sebab puak2 ni hanya layak dipanggil mahasewel je..

Anonymous said...

UM patut jadikan ini sebagai daya penarik untuk mengumpulkan dana bagi pelajar yang memerlukan bantuan kewangan. Kenakan bayaran kepada sesiapa yang ingin melihat manusia yang memperboidohkan diri di institusi pengajian tinggi.

ROSMAH MANSOR JKK said...

Mengapa universiti di tanah malaya menjadi rangking hampir ke 200... memang tak boleh dibangakan... kerana pihak universiti dikàwal oleh umnu ngok... maka lahirlah mahasiswa yang lembik yang tak berani berhujah kerana.suara mahaaiswa di sekat... tidak seperti di zaman aku... bebas bersuara... tak betul aku gasak kaw kaw ... tak kira dia bapak menteri ke... apa lagi dia seekor badak... kah kah kah

Anonymous said...

Yg mangkok yer kau..mahasiswa bebas bersuara di dlm universiti bukannya masuk politik...aku agak pointer bawah 2..caya la cakap aku

Anonymous said...

menjatuhkan maruah pelajar universiti, tahap ketololan berganda.

Anonymous said...

Singapore contohnya negara bebas bersuara....kau pergi sana,menjeritlah sepuasnya sampai bisu....kalau dah bisu pakai jubo di tambah ky jelly pulak menjerit.....

ROSMAH MANSOR JKK said...

Rosmah tak pakai tudung lagi jatuh maruah... kah kah kah

Anonymous said...

Dengar sini semua, wahai orang pandai ke,tak pandai ke,dengar sini. Najib memang gagal. Banyak berdiam diri. Playsafe. Tiada kawan. Takut bini. Lambat berfikir. Lambat bertindak. Banyak isu nasional beliau buat bodo je, toye mcm Mr Bean. Kesimpulannya beliau gagal segagalnya. Negara di bawah SPBY Di-Pertuan Agong dan barisan kabinet lain harus bertindak skrg sblm keadaan menjadi lebih parah. Untuk sementara lakukan usaha supaya Tan Sri Muhyiddin Yassin mengambil alih jawatan Perdana Menteri Malaysia ASAP. Jgn buka Undang2 Malaysia buatan manusia tinggalan British, bukalah Al Quran di situ ada petunjuknya, ada panduannya. Malaysia dalam bahaya.

Anonymous said...

mahasewel tu pergi occupy kat kubur lagi baik

ROSMAH MANSOR JKK said...

Kubur sapa.... kubur najib nazak ke.... kah kah kah

Anonymous said...

Gagal sebab korang dimomokan dgn kegagalan oleh org2 sekeliling kau..

Anonymous said...

Main jubo jolok jubo, kawin sejenis, penyokong kuat lgbt, penyokong murtad BERMARUAH KAU KATA???? ALLAH terbalikkan bumi kerana apa???????

Anonymous said...

Apsal kau tak sebut kubur si kapal, tu memang dah mati atau kubur cin peng tu dah sah mamposssssss

ROSMAH MANSOR JKK said...

Marah nampak... mental.cair ke... ini puak duduk.celah ketiak mak.lagi ni... kah kah kah

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates