November 19, 2014

18 Selepas Tun Dr Mahathir, Nama Dato Razali Ibrahim Pula Dijual Macai Anwar Ibrahim



Pembangkang sekarang tidak seperti pembangkang sebelum Pilihanraya Umum Ke 13 (PRU13). Dahulu mereka merupakan 'crowd puller' yang berjaya menarik ribuan penonton untuk datang mendengar ceramah mereka. Dulu lain, sekarang lain. Waima KETUM (Ketua Umum) Anwar ibrahim sekalipun belum tentu dapat menarik kehadiran penyokongnya sekarang. Contohnya, berapa kerat penyokong-penyokong fanatiknya yang hadir ketika perbicaraan Kes Liwat II beliau di Istana Kehakiman, beberapa minggu lepas.

Selepas macai KETUM Rafizi Ramli dengan muka tak tahu malu menggunakan nama Tun Dr Mahathir Mohamed dan Datuk Ahmad Maslan sebagai penarik iklan forum 1MDB, baca di sini, giliran macai mentah KETUM pula, Fadzil Zainol cuba untuk menggunakan nama Dato Razali Ibrahim untuk menarik kedatangan orang ramai ke ceramah beliau yang diberi nama 'Debat Kebebasan Akademik'. 

Pada malam 26hb itu Dato Razali Ibrahim ada mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO yang akan membincangkan persediaan Persidangan Agong UMNO (PAU). Agak-agaklah macai KETUM kalau hendak menipupun. Mungkin kegagalan Fadzil Zainol untuk menarik kehadiran penyokong-penyokong beliau ketika sessi jelajah kampus beberapa hari lepas menyebabkan beliau dengan 'muka biawak' terpaksa menggunakan nama pemimpin Barisan Nasional sebagai 'crowd puller'.

18 comments:

ROSMAH MANSOR JKK said...

kau kutuk anwar dapat apa.. anwar dapat gak jadi ahli parlimen.. dapat elaun puluh ribu.. kau hanya boleh menjerit macam anjing menyalak bukit je lah.. buat kering air liur.. lama lama mamppos macam tu je.. kelebihan orang melayu.. walau hdiup miskin.. merempat dibumi sendiri masih tak sedar kan diri.. insaf lah.. jangan ingat kita hebat sangat. tak tahu esok lusa arwah ke.. sempat ke nak bertobat... kah kah kah

ROSMAH MANSOR JKK said...

kau mungkin tetanya apa aku dapat bila menganjeng dlam blog ni... aku dapat klimaks bila bca blog pro umnu... aku dh tak perlu melancap dalam jamban... kah kah kah

Anonymous said...

sembang mcm gampang macai nuar cermin muka tu dulu ko tu macai ..puuuui kehkehkeh

Anonymous said...

INI LAH HASIL DIDIKAN KETUM KETUA PENIPU PELIWAT TEGAR SEANTERO.

ROSMAH MANSOR JKK said...

Cakap berdegar degar... sembang politik siang malam....tak sedar hutang keliling pinggang.. hujung tahun tunggu brim... dapat brim bayar hutang... keja malas... buat malu ngan.bangsa asing je... lepas tu jerit... hidup melayu... hidup melayu... kah kah lah

Anonymous said...

Bukan ke macai nuar ketum yg tak nak bayar hutang ptptn..makbapak anta utk timba ilmu.tapi melayu jumud dok p guling2 ataz jalan..melayu jumud macai nuar nak kata bodoh marah..mana tak bodoh hari dok telan kencin taik nua..lyn bodoh macai nua berjangkit lak bodohnya..ko meroyan lah hingga ke pagi macai..kehkehkeh

ROSMAH MANSOR JKK said...

malam ni ada diner kat hotel hilton... tak.mahal.. sekali.diner ada lah dalam 300.. sama ngan nilai brim yang penjilat umnu dapat ..... lu orang jeritlah sampai pagi... nasib tak baik terus arwah... melayu... melayu... kah kah kah

Anonymous said...

APA PERLUNYA MENGHNA ORANG TERIMA BRIM. KENAPA PERLU HINA BRIM ?

Anonymous said...

si XXX JKK otak senget tak berbaloi di layan.. skru tanggal..dia teruja kalau kita komen entri dia.. biar je dia meroyan sampai kering. attention seeker yang sadis.

Anonymous said...

RM JKK ni bukan org melayu sbnrnya, bkn Islam tp RBA. TELITI ayat n bhsanya...kafir harbi xda tanda takutkan Allah swt. Kita mintak diberi petunjuk dan mndpt hidayahNya. Admin ptut x publish komen2 beliu.

ROSMAH MANSOR JKK said...

Marah nampak penjilat tegar umnu.. orang muda mental tak tahan... mudah cair.. kena kutuk sikit dah mula gelabah... anak muda pimpinan umnu... hanya boleh cakap hidup melayu... hdup melayu.. tapi abuk pun tarak... kah kah kah

ROSMAH MANSOR JKK said...

Berurus dgn Kementerian/jabatan kerajaan macam kita@orang ramai minta sedekah dgn kerajaan, patutlah rakyat menyampah dgn Kerajaan BN, saya pun naik menyampah. Dulu Pegawai atasan saya, selalu kata, 'Kita pegawai/staf Kerajaan mesti melihat rakyat sebagai boss kita sebenar, dan kita mesti menjadi saperti jurujual, kita menjual perkhidmatan kepada rakyat' Tadi saya tengok pegawai kerajaan macam dia yg jadi boss dan rakyat jadi kuli, maka selama ini kulilah yg bagi mereka makan.

KATA KATA DARI BLOG ZAHARIN MOHD YASIN.. ORANG KUAT UMNU BANDAR TUN RAZAK... ADA SAPA NAK BANGKANG KE..
KAH KAH KAH

Anonymous said...

ALE UTO. sembang jer lebih....

ROSMAH MANSOR JKK said...

Orang muda umnu hanya pandai mencarut.... mungkin orang tua kau tak baca doa untuk sengama.. maka lahir lah anak anak seperti kau... kah kah kah

ROSMAH MANSOR JKK said...

CAMERON HIGHLANDS – Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah menzahirkan rasa terkilan terhadap Ahli Parlimen kawasan itu, Datuk Seri G. Palanivel yang dilihat seolah-olah bersikap ‘lepas tangan’ berhubung kejadian banjir yang melanda daerah itu.

Baginda bertitah, sejak kejadian banjir pertama yang berlaku tahun lalu, tiada tindakan drastik diambil oleh Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar itu untuk mengatasi masalah tersebut.

“Apa yang telah beliau lakukan? Tiada apa. Rakyat kita menderita secara mental dan fizikal apabila bencana ini berlaku.

“Rakyat telah mengundi dan memilih beliau pada pilihan raya umum lalu, tetapi inikah yang diberikannya kepada rakyat?

“Beritahu beliau supaya buat sesuatu dengan segera. Saya serius mengenai perkara ini,” titah baginda di sini hari ini.

Baginda bertitah demikian ketika berkenan mencemar duli melawat Lembah Bertam yang terjejas ekoran kejadian banjir kilat pada 5 November lalu.

Yang turut mengiringi baginda, Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob.

Sultan Ahmad Shah mengingatkan Palanivel, sekiranya masalah itu tidak diselesaikan segera, baginda serta rakyat tidak akan memilih beliau sebagai Ahli Parlimen lagi.

“Beta rasa malu dengan kejadian ini. Beritahu menteri kamu supaya memberi keutamaan kepada kawasan sendiri terlebih dahulu.

“Jangan masa pilihan raya sahaja turun padang, lawat kawasan. Jaga tempat sendiri,” titah baginda.

APA PUNYA TERUK AHLI PARLIMEN PKR NI... TAK BUAT KERJA KE... ELOK BERHENTI LAH.. KAH KAH KAH

Anonymous said...

Menteri ni dah tentu bengap punya, yg lagi bengap ialah org2 yang undi dia . Hahaha.. rasakan lah !!

Anonymous said...

Jilat lim guan eng dapat apa? Gadai allah? Gadai agama? Gadai tanah? Jilat nuar brahem takyah citerla mmg sah kena toron lubang jubor ngehngehngeh

Anonymous said...

Oh bekas pegawai kerajaan yg kena buang kerja patut le anti Melayu sngt. Masa kerja selalu tuang kerja, malas, bnyk ckp kurang kerja, politik lebih, pantng jumpa ngap, rasuah lah tu...ptut kena buang kerja...itulah resam puak pembangkang...suka kodem org lain tp diri sendiri bergelumang dgn taik...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates