November 26, 2014

15 Premis Kedai Melayu Pulau Pinang Diroboh Lagi - Terima Kasih @cmlimguaneng




Lokasi kejadian berlaku di premis kedai di Lot 2775 - 2777, MK 12, Kampung Sungai Nibong Kecil, Bayan Lepas, Pulau Pinang. Operasi ini melibatkan perobohan dua gerai peniaga Melayu di Bukit Jambul. Melayu sudah dihalau keluar dari pulau. Sekarang peniaga Melayu pula akan dihalau dari Tanah Besar. Melayu tidak layak tinggal di kawasan elit di Pulau. Melayu tidak layak berniaga di Tanah Besar apatah lagi di Pulau. Melayu merempat di tanahair sendiri. Terima kasih Ketua Menteri, Lim Guan Eng. Terima kasih PAS Pulau Pinang rakan sekutu Kerajaan DAP kerana membela Melayu. Jangan lupa untuk mengundi DAP, PKR dan PAS lagi dalam PRU14 nanti.

15 comments:

Anonymous said...

HIDUP dap, pas dan pkr...

Anonymous said...

Harap Melayu sedar. Akan jadi Melayu di Singapura seperti kelas 3 bawah Cina dan India

Anonymous said...

Apa lagi ... takber la !

Anonymous said...

minta tolong sesiapa yg mampu untuk membeli tanah yg berpotensi ini. http://tanahpuchong.blogspot.com mohon perhatian tuan & rakan

ROSMAH MANSOR JKK said...

KUALA LUMPUR: Sepasang warga emas di Kampung Chubadak Tambahan terpaksa tidur dalam khemah malam tadi selepas pondok usang yang mereka diami sebelum ini dirobohkan semalam.

Wahida Mat Salleh, 73, dan suami Pak Cik Halim hilang tempat berteduh dan kini hanya tinggal di khemah sementara yang dibina secara gotong-royong oleh aktivis dan penduduk.



(Khemah didirikan penduduk dan aktivis sebagai tempat berteduh kepada pasangan ini)


Kehidupan yang daif, ditambah lagi dengan keadaan kesihatan yang semakin uzur, pasangan ini langsung tidak mendapat pembelaan dari pihak kerajaan.

Bagi pasangan ini, walau apapun terjadi, mereka tidak akan berganjak dari meninggalkan tapak rumah yang telah mereka diami lebih 40 tahun itu.

Semalam, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan pemaju berjaya meranapkan tempat berteduh mereka.

Dalam operasi itu, dua aktivis mahasiswa turut ditangkap ketika cuba menghalang rumah pasangan warga emas itu dari dirobohkan.

KAMPUNG CHUBADAK APA CERITA.. SENYAP JE.. MELAYU ROBOH RUMAH MELAYU... HIDUP BIAR BERAKAL... LUPA LAK MAHATHIR KUTY BAGI TAU HANYA YANG BODOH JE TINGGAL DALAM UMNU...
KAH KAH KAH

Cucu Tok Selampit said...

Apa masalahnya dengan Kampung Chubadak? Majoriti penduduk bersetuju untuk berpindah. Yang jadi isu seorang dua sahaja yang dipergunakan oleh pembangkang. Pampasan telah diberikan dan penduduk sudah dapat rumah PPRT.

Anonymous said...

jantan bapok yg mnyamar jd rosmah jkk nmpak sgt kbodohan yg trserlah, ptut le jubor dia asik kene talu...kikikiki.
chubadak ade 2 bhgian, 1 tanah bgeran dn 1 stnggan, yg stinggan mmacak rmh kat tanah org ni le yg kene roboh, bkn 1 kmpung, otak dh lobos jubor pn dh lobos... kikikiki.

Anonymous said...

Rosmah Mansor JKK tu rasanya Leslie Chan. Kahkahkah. Bro Slebet

Anonymous said...

wei bapok lobos yg mnyamar jd pompuan, isu datum jelatek ko xnk ungkit ke? ke dpt arahan cma ugkit isu chubadak? kikikiki. mlm ni buat projek mjubor kat mna pulak sbgai upah? kikikikiiki.

ROSMAH MANSOR JKK said...

Lubang jubor aku sukahati aku lah nak bagi siapa...

KAU NAK KE? KAH KAH KAH

ROSMAH MANSOR JKK said...

Aku sanggup bagi lubang jubor aku percuma asalkan hati aku puas...

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Aku penduduk kg chubadak nie....kes nie mmg x adil xley bawak berbincang langsung... mereka dtg tanpa membawa 1 dokumen sah yang mengatakan kwasan rumah itu perlu diroboh tiada 1 dokumen atau pon perintah mahkamah yg membenarkan rumah2 itu diroboh semua hanya cakap mulot sahaja walaupon penduduk disitu ada surat perintah mahkamah bahawa selagi kes saman kawasan kg chubadak ini berjalan pihak pemaju dbkl ataupon ptg xberhak untuk merobohkan rumah2 itu...tp mereka dtg dengan selamba n robohkn tnpa dokumen sah ini bermakna kuasa mereka lebih besar dpd mahkamah...

labkamarul said...

Rosmahi Mansori JKK, jangan ler nak offer juboq hang kat sini. Kami bukan kaum nabi Luth. Kami tak jugak pengikut Fucukatan Rakyat. Adaka nak offer juboq kat orang? Tak ada AGAMA ke kamu ni, cakap macam tu? Bodoh betul. Baik kamu mengucap balik (kalau kamu ni Islam ler.... kalau kamu ni RBA, pergi mampus la.Kah kah kah

Anonymous said...

CER KO OFFER JUBOR KO PADA KETUM...KECIL TAPAK TANGAN STADIUM BKT JALIL DIA TADAHKAN. KALAU LUBANG JUBOR KO MASIH DARA LAGI...JANGAN SUSAH KETUM BOLIH BAWAK JEL KY...

Anonymous said...

BRO PUAK LGBT TAU MENGUCAP KE....

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates