July 3, 2014

17 Surat Saman Ditandatangani 'Pukimak' - Kurang Ajar Betul Cina DAP!

Lihatlah bagaimana kurang ajarnya Cina DAP bernama Lim Pey Jie ini apabila menandatangani surat saman yang dikeluarkan oleh anggota Polis Trafik PDRM dengan perkataan 'Pukimak'. Inilah contoh bagaimana penjawat awam dilayan dengan buruk oleh pengikut-pengikut cauvinist ini. Kesalahan yang dilakukan bukan kecil iaitu melanggar lampu merah yang boleh mengakibatkan kemalangan dan kehilangan nyawa.

Kejadian berlaku di Batu Feringgi semalam. Seorang anggota Polis Trafik menahan kenderaan seorang lelaki yang melanggar lampu isyarat. Selepas cubaan menyogok wang suapan gagal, lelaki tersebut berang dan menurunkan tandatangan dengan perkataan berbaur lucah. Salahkah anggota Polis Trafik yang menjalankan tugas secara telus?

Tindakbalas dengan menandatangani surat saman dengan maki hamun, amat tidak beradap sama sekali. Bayangkan apa akan berlaku sekiranya DAP dan sekutu mereka memegang tampuk pemerintahan Negara. Baru memegang kuasa di Pulau Pinang, undang-undang seperti sudah berada di dalam tangan mereka. Diharap pihak PDRM akan bertindak tegas terhadap pelaku kesalahan jalanraya dan orang yang kurang ajar sebegini.

17 comments:

assaad said...

Apa tak ada undang-undang ke? undang-undang untuk digunakan dengan sebaiknya. Kalau tidak bertegas, bila lagi. Ini kalilah, ubahlah , jangan lemau sahaja.

Ketegasan yang benar menyebabkan mereka akan hormat dan tidak berani untuk membuat sesuka hati sahaja.

Fikir-fikirkanlah!......

Saat Jais
www.treat-cure.com
http://saatjais.wordpress.com

aosis said...

ada tertulis DAP ke atas dahi cina nih.

Anonymous said...

hahaha. itu menunjukkan cina ni bodoh. dia sendiri mengaku dia pukimak berdasarkan tandatangan tu. kesian.

jentayu

Anonymous said...

SAYA RASA TERSAMAN INI BOLEH DITANGKAP KERANA MENGHINA PEG POLIS. KENAPA TAK DITANGKAP ? APAKAH ANGGOTA YG KELUARKAN SAMAN TIDAK RASA TERHINA DLM KES INI ? MASIH TUDAK TERLAMBAT. BOLEH BUAT SATU LAPURAN POLIS DAN POHON WARAN TANGKAP. UNDANG2 MESTI DITEGAKKAN. ATAU SAMPAI BILA PDRM HENDAK DIHINA ?

Anonymous said...

Tangkap dan bagi pengajaran pada yang lain lain.
Kalau tidak bertindak, ia nya akan menjadi kudis.

Anonymous said...

cuba tgk dahi kamu..ada tulis "bodoh" x?

Anonymous said...

Bila pihak berkuasa tidak tegas dalam melaksanakan undang2 beginilah jadinya. Jangan berani ambil tindakan pada orang Melayu saja. Pada orang2 Cina dan India perlu ambil tindakan tegas juga. Cuba tengok di Negara lain. Penguatkausa undang2 begitu tegas mengambil tindakan.

Anonymous said...

PDRM TOLONGLAH BERTINDAK.
TAKKAN NAK JADI SEPERTI KOMEN DI ATAS TU SAMPAI NAK TULIS "BODOH" PADA DAHI ANGGOTA SENDIRI. UNDANG2 ADA DAN PERLU DITEGAKKAN.

Anonymous said...

pada pendapat sayalah..tak perlu ambik tindakan pada surat sama ini kerana orang yang menurunkan tandatangan itu sendiri adalah Lim Pye Jie @ PUKIMAK.
Dia sebenarnya menghina dirinya sendiri dengan menurunkan namanya di ruangan tandatangan penerima notis saman.
Jika sekiranya OKS tersebut tidak menjelaskan saman, cina ini akan dikeluarkan waran untuk dibicarakan dalam mahkamah atas kesalahan lalulintas, di sana juga mungkin dia akan disebut sebagai "pukimak" berdasarkan kepada tandatangan tersebut atau mungkin juga disabitkan kesalahan menghina penjawat awam. Lagi gegar!
Dan sekiranya cina bongok tersebut rasa takut di cari polis, dia akan hadir untuk membayar jumlah saman yang dikenakan, di situ pun akan ada tindak balas dari penjawat awam.
So, kiri dan kanan, atas bawah, depan belakang, cina celaka tersebut me"malang"kan dirinya sendiri. Amat sesuai dengan tandatangan namanya: PUKIMAK!
tahniah kp penjawat awam tersebut, anda telah menjalankan kerja mengikut prosedur yang betul.

Anonymous said...

KESIAN JUGAK PADA " PUKIMAK" TU YE. UNTUNGNYA JADI CINA.
YG JELAS "PUKIMAK" ITU SEBENARNYA DI TUJUKAN KPD AGENSI YG MENGELUARKAN SAMAN TU. ITU ACTUSREA MELAKUKAN KESALAHAN. SEDANGKAN MEANSREA DIA TAU PERKATAAN "PUKIMAK" ITU TIDAK SEPATUTNYA DITULIS.

Anonymous said...

UNDANG2 JELAS. RUJUK KANUN TATACARA JENAYAH. BILAKAH KES SAMAN JADI KES TANGKAP ? CONTOHNYA ADALAH SEPERTI KES "PUKIMAK" DIATAS. APA GUNANYA UNDANG? MAKE SURE DONT THINK.

usin said...

jangan cepat marah beb. sekali pandang memang seolah satu penghinaan. tapi sipenghina ni sudah tersalah hina. dia menghina diri dia sendiri sambil menulis alat sulit mak dia sebagai ganti diri bagi dirinya. kesiannya cina ni, cerita pasal alat sulit mak dia pulak. bodohnya....

Anonymous said...

Apalah korang nie ...Tak baik marahkan cina ni .... kita mesti hormat mereka sepertimana contoh sikap PM kita kepada mereka...Peminpin kita menyayangi mereka ... so kita kena ikut lebih lagi, kalau boleh cium tangan mereka dan galakkan buat macam ni lagi ... sebab KDN suka lawak jenaka macam ni ...tengoklah lepas ni dia dilepaskan dengan alasan x ade kes.... nasib kau lah polis...ketua pun lembik....

Anonymous said...

Undang2 ada gunakanlah undang2. Apabila kita tidak menggunakan undang2 dgn profesional akibatnya agensi penguatkuasaan dipersendakan.

Ab Jay said...

aku sudah merantau di seluroh negeri asia tenggara..........rata2 bangsa cauvanis ini dibenci oleh kaum asal negeri mereka. Ini adalah kerana kaum cauvanis ini banyak buat tahi pada mereka.Ini adalah pengalaman. lihat lah bangsa vietnam,khmer,cham,filipina,siam,melayu sing,melayu sini,indonesia,burma serta lain2 di sabah sarawak hatta didunia ini. ini bangsa himpit orag manakala bangsa yang banyak ini lemah dan lemah. Teringat aku bila pelarian vietnam mendarat di pantai terengganu,sangka aku orang vietnam rupanya tidak.mereka adalah kaum cina yang kaya raya dari Saigon kena halau oleh bangsa Vietnam.Kenapa mereka halau? Kini baru aku mengerti.

Anonymous said...

So

Anonymous said...

Semua orang ni bodoh

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates