July 4, 2014

7 Demo UMcedel Di Universiti Malaya - Bukti Pelajar Melayu Kaki Demo Bukan Kaki Belajar





Pelajar-pelajar Melayu memang terkenal dengan sifat buang masa dan membuat perkara yang tidak bermanafaat. Hari ini, sebilangan kecil pelajar-pelajar Melayu berkumpul di perkarangan Universiti Malaya, hari ini, untuk membuat demo kononnya untuk solidariti seorang Vice Chancellor yang juga Pengarah Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya (UMcedel), Profesor Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman, yang telah tamat tempoh kontrak dan tidak disambung. Inilah pelajar-pelajar Melayu yng kita ada. Bab demo nombor satu. Bab belajar tidak ramai yang berlumba-lumba untuk mengatasi kaum-kaum lain terutama kaum Cina. 

Buktinya, dari tahun 2003 sehingga suku ketiga tahun 2012, daripada 13,192 pelajar telah mendapat manfaat daripada pengecualian membayar balik pinjaman PTPTN kerana prestasi mereka yang cemerlang dalam pelajaran yang berjumlah RM375 juta, 72.8 peratus pelajar adalah Cina, diikuti oleh orang Melayu 22.2 peratus, India pada 3.2 peratus, dan selebihnya adalah kaum-kaum lain. Pelajar-pelajar Melayu memang masih tidak sedar diri. Demo lagi. Teruskan berdemo.

7 comments:

Anonymous said...

Ini lah pelajar2 BODOH!!!!!!!!!

I bet they don't even know why they are on the streets other than because somebody told them to go to the streets!

Nasib baik bukan semua pelajar2 Melayu BODOH macam ni.

Kepada pelajar2 Melayu yang berkerja keras untuk menambah ilmu dan memperbaiki nasib Bangsa Melayu, TAHNIAH saya ucapkan dan semoga terus berjaya!

Anonymous said...

Jika mereka mengutamakan demontrasi dari belajar ,singkirkan saja pelajar pelajar tersebut.Mengecewakan ibu bapa& bangsa saja.-zainol56.

Anonymous said...

karang buang dari UM karang kate kerajaan kejam lak....padahal sendiri yang bodo...dapat masuk UM patunya dah cukup bersyukur..gi belajar betui2 dulu aldik..jgn nak disibukkan dgn dunia sepak terajang politik..hingus korang pun meleleh lagi..mkn pun mak bapak tanggung lagi...aduhaii...Belajar sampai masuk U..metaliti tiga sukU...

Anonymous said...

yg xnak sekolah memalukan bangsa..yg dah masuk u pun memalukan bangsa..
Org melayu ni..................

Anonymous said...

Pelajar nie adalah hasil daripada hasutan ibu bapa ahli tegar PAS semenjak kecil lagi supaya benci kerajaan. Mereka ini sudah pekat semangat benci kerajaan. UM wajid mengambil tindakan.

Anonymous said...

ada otak tak nak guna..
ada ilmu salah guna
ada mata dibutakan
ada telinga sengaja buat pekak

isu yang berlaku biar pengurusan UM yang selesaikan,ini bukan masalah para pelajar ,yang pelajar ni pegi himpun bawa sepanduk buat apa? gaji Dr Mohamad itu pelajar yang bayar ke ?
inilah masalah bila pelajar terlalu taksub dengan dakyah sesuatu parti , saya tahu dan saya pasti para pelajar bodoh yang berhimpun ini adalah anak2 ahli pas , atau anak2 ahli PR ..

merekalah yang ikut demo bersHIT ..demo Lynas , demo itu ini selama ini,

pelik, kalau dah berani sesanggat kenapa tutup muka ? takut muka masuk paper ke ?

berasiam said...

sejak dulu pun, kebanyakan mahasiswa yang rajin berdemo ni, bila ditanya tentang auku, mereka tak tahu apa pun. akta untuk diri sendiri pun mereka tidak ambil tahu, inikan pula perkara lain. memang mereka hanyalah pak turut yang mengikut sahaja kata-kata pihak lain. elok disingkirkan sahaja jika terbukti mereka terlibat. dakwa di mahkamah dan biar mahkamah yang menentukan hukuman kepada mereka. sementara kesnya dibicarakan, gantung semua mereka ini. biar jadi pengajaran kepada yang lain2.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates