June 5, 2014

4 Kerajaan DAP Pulau Pinang Caj RM3 Untuk Pengunjung Hotel - Kerajaan @cmlimguaneng Tak Tahu Cari Hasil Negeri Ka?

Bagi CTS RM3 tidaklah sebesar mana kalau niat CTS ingin bersedekah. Tapi kalau Kerajaan DAP cauvinist seperti Pulau Pinang memaksa CTS untuk membayar RM3 kononnya untuk bayaran pembangunan sektor perlancongan di Pulau Pinang, CTS menjadi 'piss-off'.

Berkuatkuasa 01 Jun 2014, Kerajaan DAP Pulau Pinang telah mewajibkan setiap pengunjung hotel di Pulau Pinang untuk membayar 'ufti' sebanyak RM3 untuk satu bilik, satu malam sekiranya pengunjung berhasrat untuk menginap di hotel.

Inilah bentuk penindasan yang dilakukan ke atas pengunjung yang ingin datang ke Pulau Pinang. Mereka bukan sahaja tidak dialu-alukan malah dikenakan lebihan bayaran untuk bermalam di republik ini. Inikah Kerajaan mesra Rakyat yang prihatin seperti yang dilaung-laungkan?

4 comments:

raismazzadam said...

Jgn fikir NEGATIF SAHAJA....Hotel2 Di negeri bwh kerajaan pusat pun buat la cara yg sama tp kenakan Harga yg lg rendah....kita tgk siapa yg nyalak siang malam...itula cara PR tunggu apa buruk krjn lps tu HENTAM...taktik pihak kerajaan pulak suka menyalak ttg cerita kebaikan aje...cuba la pusing sikit..JGN SENTIASA JADI HERO ADA MASANYA JADILAH ROBIN HOOD....

labkamarul said...

Masalahnya kerajaan PR meLAUNGkan sangat negara berkebajikan. Jadi tak perlu lah ikut kerjaan persekutuan nak kenakan caj maa. Lebih baik bagi duit kalau sapa2 menginap kat hotel di PPinang. Baru betul! Macam pariah, cakap tak serupa bikin. Kalu dah KAPIO tu KAPIO lah jugak.

KedahNews.com said...

Salam Bro...

Mohon pautkan link KedahNew.com di blog bro..
http://www.kedahnews.com/

Thanks Bro

Anonymous said...

YA ALLAH; apa balanya ni!

P. Pinang yg. penting, dah hampir kesemuanya diJAJAH si MUSUH ISLAM/Melayu DAPBANGKAI, sekarg. tengoklah Pulau Tioman, yg. juga amat penting, yg. dulunya, sebahagian dijual kat PENDATANG Cina dgn. harga begitu murah utk. buat resort dan pdg. golf lima bintang - sekrg. dah hampir 60% dijual, terutamanya pd. PENJAJAH S'pura!

Dahlah tu, yg. herannya, penduduk kpg. Islam/Melayu miskin, ramai TAK dpt. pinjaman buat perniagaan pelancongan sendiri serta TAK dpt. subsidi enjin bot, dan juga didiskriminasi pekerja asing yg. dapat digaji dgn. murah, di hotel-hotel kat situ!

Lepas tu, anak-anak muda TERCICIR dekolah sebab hanya ada sebuah sekolah rendah dan sebuah sekolah menengah rendah sehingga Tingkatan 3 di Kampung Teke- utk. belajaq di Mersing terlalu mahal naik bot - apa KEJADAHnya ini boleh berlaku?! Mana WAKIL RAKYAT Islam/Melayu oi - lepas menag plihanraya, terus SENYAP?!

Lihat di http://www.ismaweb.net/2014/06/tiada-jalan-keluar-daripada-kemiskinan-bagi-penduduk-pulau-tioman/ :

Tiada jalan keluar daripada kemiskinan bagi penduduk Pulau Tioman

June 5, 2014

MERSING, 5 Jun – Bila memperkatakan mengenai Pulau Tioman, perkara yang terlintas dalam fikiran pastinya sebuah destinasi percutian yang cukup indah dan damai.

Isu kemiskinan, pendidikan dan pendapatan penduduk yang begitu rendah mungkin tidak akan terlintas di fikiran sesiapapun apabila membayangkan pulau ini.
Hakikatnya, inilah yang terpaksa dilalui oleh masyarakat di sini, yang masih dibelenggu kemiskinan hingga sesetengahnya bertungkus lumus untuk meningkatkan lagi pendapatan yang rata-rata RM500 sebulan.

Umum melihat, Pulau Tioman telahpun melalui fasa pembangunan lebih 20 tahun lepas. Hari ini, tersergam resort-resort mewah dan calet yang memenuhi setiap tujuh kampung yang terdapat di pulau ini bagi memenuhi keperluan pelancong.

Kemajuan hasil daripada industri pelancongan yang dilihat pada mata kasar kononnya memberi manfaat kepada penduduk kampung di sini yang berjumlah lebih 3,000 orang. Hingga ia dikatakan membuka peluang pekerjaan dan perniagaan kepada hampir 90 peratus penduduk yang majoritinya Melayu.

Namun, bancian pendapatan isi rumah yang dijalankan oleh Universiti Malaya pada tahun lepas menunjukkan bahawa 45 peratus penduduk di Pulau Tioman terdiri daripada kumpulan miskin tegar dengan pendapatan kurang RM500 sebulan.

Manakala 25 peratus berpendapatan antara RM500 hingga RM1,000 sebulan. Hanya mereka yang terlibat sebagai pengusaha sahaja yang memperoleh pendapatan lebih RM1,000, contohnya, pengusaha bot dan calet.

….Orang luar terutama warganegara Singapura, memiliki banyak resort berkenaan.

TERUSkan MEMBACA.....


Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates