May 10, 2014

13 @RafiziRamli Perli DS Rosmah Naik Helikopter Ikut Lawatan Rasmi DS @NajibRazak - Takkan Nak Naik Teksi?


Tidak pasti apa masalah Ketua Strategik PKR, Rafizi Ramli, mempertikaikan tindakan isteri Perdana Menteri mengiringi suaminya untuk lawatan rasmi di Perak dengan menaiki helikopter. Apakah beliau mahukan Perdana Menteri menggunakan perkhidmatan helikopter berkenaan yang dikhaskan dan diperuntukkan di bawah undang-undang, sebaliknya mengesa isteri Perdana Menteri untuk menaiki teksi untuk menyertai Perdana Menteri di majlis yang sama?

Salahkah isteri seorang Perdana Menteri mengiringi suamuinya untuk mengadakan lawatan rasmi ke perkampungan orang-orang asli / asal di Hutan Hujan Belum - Temenggor, Gerik, Perak. Dengan kedudukan muka bumi dan jarak perjalanan, perkhidmatan helikopter adalah salah satu mod pengangkutan yang paling cepat dan effisyen. Apakah Anwar Ibrahim tidak pernah bermewah dengan mod pengangkutan di dalam perjalanannya. Lupakah kita beliau pernah menaiki jet mewah untuk berkempen di Sabah dan Sarawak?

Rafizi Ramli mempertikaikan siapakah yang membayar perkhidmatan helikopter ini? Sudah tentu beliau maksudkan duit Rakyat bukan? Kenapakah beliau tidak pernah mempertikaikan duit Rakyat yang sama turut digunakan untuk membayar gaji Anwar Ibrahim sekeluarga agar keluarga ini dapat meneruskan kelangsungan di dalam politik. Siapa yang bayar gaji MP Permatang Pauh? ADUN Kajang dan MP Lembah Pantai serta elaun-elaun anak beranak ini?




13 comments:

Anonymous said...

Apsal baju rosmah lain kaler masa naik heli dgn masa nyumpit?.,,

sesejuk mata memandang said...

Soalan 1, kenapa pihak akhbar suka keluarkan cerita sebegini dan apa matlamat mereka.

Rafizi namapak cerdik berkelulusan akauntansi tetapi tak pandai ilmu kira-kira.

Jika Rafizi tempah teksi , tempat duduk ada 3 kosong salahkan jika panggil orang lain naik dan anggap sebagai amal jariah kecuali rafizi dan orang sekapal dengan nya tikda tahu berbahasa atau mempunyai sifat baik terutamanya bersedekah.

Usah dipertikatkan siapa bayar siapa penumpang , yang penting , ada tempat kosong , berikakan ruang kepada orang laian walaupun istri sendiri

Anonymous said...

Dia DENGKI kenapa tak ajak dia sama.

Anonymous said...

Baju Rosmah lain2 mungkin hari tak sama.. tengok baju PM tu pun lain2.. Lawatan tu bukan boleh lawat semua kampung orang asli dalam sehari.. Orang PKR mmg macam tu.. Dalam PKR semua dia x nampak.. Tapi kalau UMNO.. yg x salah pun dia cakap salah.. mata hati mmg dh BUta..

Anonymous said...

Ikut Laki salah,tak ikut nanti kata menemban kat rumah je...semua serba salah.

A Amin said...

Itu namanya bingai..... Apa salahnya isteri pemimpin mengiringi suami. Zaman TDM pun selalu juga TUN Dr siti hasmah selalu mengiringi TDM buat lawatan.

Rafizi jealous pasal c anwar dan azizah Kan tempo hari naik kereta berasingan.

Anonymous said...

dia jeles sebab raspussy jangan katakan bini, gundik pun dia takde... lain la bos besar dia, nak chinadoll petik jari je... jeles tak kira masa si rapussy ni...

Anonymous said...

Strategy pkr, create isu baru pasal rosmah untuk tutup kepincangan dalam pemilihan pkr yg amat memalukan dan menjijikan. Isteri ketua pembangkang lebih dasyat, melindungi peliwat tegar dan sanggup bohong pasal jam omega demi nak kuasa. Jijah gila kuasa dan ketua penipu. Fizi patut tengok apa ada dalam seluar sendiri sebelum sibuk2 pasal seluar orang.

Anonymous said...

Pak Jib pun satu! Lain kali nak pi mana-mana naik gelikopta sekali sekala ajaklah budak tu naik sama tak lah dia pun tersembok ayak liok sangat kempunan nak naik kopta.
Kalau ada-ada lapang tu , tengah terbang kot atas bukit ka, hutan ka, sungai ka, laut ka cuba tolak turun bagi dia mampuih!
Hdup buat mengabihkan beghas saja, dah lah peghabih duit rakyat kononnya pi mengaji tinggi-tinggi luak negehi, balik apa pun tak sumbang kepada negara!
Matlid

Anonymous said...

PM PON MAKNUSIA ADA KEPERLUAN KALAU BAWAK ISTERI NAK ITU BOLEH KAN???

LAIN LAH KALAU SI ANWAR BOLEH MANTAT HARAM SESUKA HATI. SI RAFIZI KEDI NI PULAK BOLEHLAH TONGGENG DUBUR SANA SINI.

Anonymous said...

Pondan yang berhati BUSUK dan pendengki! Al Juburi dah lama tak menjuburi dia kot!

Anonymous said...

betul tu bro....perangai pondan memang macam tu. mengalah pompuan. suka mengumpat sambil cari kutu.

Anonymous said...

Hairan...sebagai wakil rakyat, tak ada ke benda benda yang lebih berfaedah untuk mamat ayu ni perjuangkan? Masaalah air ke, masaalah bajet ke, perumahan untuk warga miskin ke, hudud ke.....

Asyik nak jaga tepi kain isteri orang dan memfitnah je....confirm, PONDAN!!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates