September 3, 2013

15 Rumah Adik Nik Aziz Nik Mat Terbakar - Ujian Atau Bala?


Kita mengucapkan takziah di atas kemalangan yang berlaku. Apa yang berlaku pasti ada hikmah yang tersendiri. CTS bukannya apa, andai kemalangan di atas berlaku kepada pemimpin atau kaum kerabat BN, pastinya kemalangan tersebut akan dilabel bala oleh peyokong-penyong PR.

Rumah banglo dua tingkat milik adik kepada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat terbakar dalam kejadian di Pulau Melaka petang semalam. Rumah Nik Din Nik Mat itu juga dikatakan terletak berhampiran dengan rumah Nik Aziz. Walau bagaimanapun, tiada kemalangan jiwa dilaporkan. Polis sekarang ini sedang menyiasat punca kejadian tersebut.

Itulah mentaliti mereka yang sentiasa melabelkan yang buruk-buruk ke atas pemimpin dan ahli UMNO/BN. Teringat CTS kepada satu doa dalam satu Solat Hajat yang amat terkenal tahun lepas, oleh seorang lagi Saudara Nik Aziz dan Nik Din iaitu Nik Razi Nik Mat, "K.O BN! K.O BN! BN K.O!" Itu dululah. Sekarang mungkin beliau sudah insaf kot?

15 comments:

Megat Alam Gempita said...

Tak pa lepas ni boleh mintak sedekah karung lagi...berduyun-duyun akan bantu nak saham akhirat free katakan.

anti-malaun said...

siapa yang 'KO' sekarang ni???? Lu pikiaq lah sendiri....

Anonymous said...

SYABAS ,
Doa makan diri.

Anonymous said...

Besa rumoh dio wea,ingatkan pondok burok jo.

Anonymous said...

Ingat wahai muslim sekalian. Agama kita tak minta mendoakan kebinasaan keatas musuh kita atau orang2 yang tidak menyokong kita. Agama kita juga tidak meminta kita bergembira atau bersukaria diatas melapetaka yang menimpa orang2 yang tidak menyokong kita.

Yang agama kita ajar adalah kita mendoakan kesejahteraan tubuh badan dan fikiran kepada orang2 yang tidak menyokong kita agar mereka diberikan hidayah oleh Allah swt supaya dapat melihat kebaikan yang ada pada kita dan seterusnya mereka menyertai kita.

Kalau dahulu adik Nik Aziz pernah mendoakan Umno KO .. kita terima seadanya kerana hanya Allah swt yang maha mengetahui KO atau Tidak KO parti Umno itu.

Kalau hari ini rumah adik Nik Aziz (adik yang mana satu kita tak tahu) disambar api, jangan sekali2 kita bersorak mengatakan " padan muka dulu doa bagi Umno KO sekarang siapa yang KO ". Jangan saudara jangan buat begitu. Kita simpati dengan musibah yang menimpa keluarga Nik Aziz dan kalau boleh kita hulurkan bantuan seadanya yang kita mampu sambil berdoa " ya Allah mudahan2 ada hikmah disebalik malapetaka yang menimpa hamba mu itu ". Mana lah tahu hikmah Allah turun kepada seluruh ahli keluarga Nik Aziz lalu mereka nampak kebaikan yang ada pada Umno itu.

Secara jujur itu lah yang saya harap sebagai pertolongan Allah swt untuk menyelamatkan Melayu dan Islam. Saya teramat yakin takdirnya Nik Aziz menerima Umno sebagai saudara seagama sebangsa, maka seluruh warga Pas akan bersama kita untuk memikirkan survival Melayu dan Islam di negara ini.

Kepada adik Nik Aziz yang menjadi mangsa kebakaran itu saya doakan semuga beliau tabah menghadapi ujian daripada Allah swt.

Ana Muslimah

Anonymous said...

ingatkan pondok buruk je. rupanya bapak banglo. aku yang orang kuat bn ni pun tak mampu nak ada rumah cam tu. tp ttp bersyukur alhamdulillah. apa2 pun takziah la ya. mesti abang aku akan berusaha hulur karung kat ceramah2

Anonymous said...

Wah! Rumah pon cap hijau PAS.

Anonymous said...

Zuhudnyer ulama2 PAS ni kan, banglo 2 tingkat,beb!! PERGHHH!! Belum tayang kereta lagi tu. Zalim sungguh kerajaan BN ni, pembangkang pun boleh hidup macam jutawan.

Anonymous said...

Lantai pon pasang mozek sampai reban ayam, siutt..orang UMNO boleh ke buat rumah mcam tu?

labkamarul said...

Kaye gile adik nik ajis nie....

Anonymous said...

Maaf ana muslim..org pas pembawakan islam mereka tak sama dgn pembawakan islam umno..mcm mane pas nak terima? Tayang aurat merata..awak doakan org umno berubah dlm pembawakan islam mereka lg baik..

Anonymous said...

Zuhud la sangattt!! (tangan kat bahu)

Anonymous said...

Anon 11:11. Klu benci sgt kat UMNO pun hujah kena la follow tajuk.

Anonymous said...

Hehe, saudara2 saya pun jahil jgk tp xdelah bodoh sombong.. belajarlah dulu sbenar-benar pengertian zuhud tu disisi Islam.. bknlah zuhud itu tidak mmpunyai harta atau hidup dlm kemiskinan ttp hartanya hanyalah di tangan ttp tidak sampai di hati.. usman bin affan ra, abdulrahman bin auf ra juga antara sahabat2 nabi saw yg kaya, adakah sahabat2 yg dijanjikan syurga ini tidak zuhud?

Anonymous said...

Sememangnya betul apa yang saudara katakn tetapi walaupn para sahabat mempunyai harta..rakyat di bawah pemerintahan para sahabat tidak hidup menderita seperti rakyat kelantan..banyak lagi rakyat yang susah dan kenapa tuan guru anda yang zuhud itu tidak membantu??adakah harta tuan guru dan segala alaun beliau juga untuk dri nya seorang dan ahli keluarga sendiri???sahabat Nabi tak pernah abaikan rakyat seperti tuan guru anda lakukan..


Umat Islam yang terkilan

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates