June 13, 2013

109 Perbezaan Di Antara Ustaz Azhar Idrus Dan Ustaz Mohd Kazim Elias




Tidak susah untuk menilai perilaku dan hati budi seorang Ustaz. Yang mana satu yang boleh jadi ikutan, idola dan contoh tauladan. Tak tahulah CTS mungkin juga Ustaz Azhar Idrus turut memiliki atau membuka Sekolah Pondok atau Sekolah Tahfiz miliknya. Bukan apa, selalu kita melihat Ustaz Kazim Elias amat rajin untuk mencari dana untuk membangunkan Sekolah Tahfiz miliknya, yang beliau bina dan beliau uruskan iaitu Pusat Pendidikan Al-Barakah. 

Tidak sempat Ustaz Kazim Elias untuk bermewah-mewah dengan harta dunia yang sementara. Baru-baru ini, Ustaz Kazim Elias telah menambah aset sekolah Al-Barakah dengan pembelian sebuah bas baru untuk kegunaan pelajar-pelajar sekolah berkenaan. Tak mengapalah Ustaz Kazim, pengorbanan anda ini akan mendapat rahmat dari Allah SWT. Biarlah tiada motor dan kereta mewah serta isteri muda jelita.


109 comments:

Anonymous said...

Kesian kat ustaz Kazim ni yg lalui byk keperitan sejak mendedahkan kepincangan dalam pakatan haram. Semoga Allah memberkati usahanya

Anonymous said...

saya amat sayang ngan ustaz kazim moga dipanjangkan umor dan dimurahkan rezki....amin

Anonymous said...

satu lagi...masa si azhar ni hidup dgn zaman rock kapak..ustaz kazim dah mengajar .buat kuliah tentang agama..perbezaan ust kazim dgn si azhar tu mmg jauh..aku suka cara penyampaian ustaz kazim..azhar idrus tu sapa????..taraf dia apa?? kumpulan iklim tu CLEAN keer..jawab la azhar..klau mu tu hebat sgt..mu belajar kt mana sampai bole jd taraf ustaz ..ke org2 mh yg sediakan soalan sblom ceramah

Anonymous said...

Wooww! dah ada bas ye Ustaz ! Jawa cakap Bravo!

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=cnnM5811tBI
cerita ustaz masa kecil

Anonymous said...

Bas boleh naik ramai2 ustaz....Ferrari nek 2 orang je ! berkat selamat!

Anonymous said...

ManjungMari mesti sakit hati tengok ustaz kazim....dia cukup anti dgn Ustaz Kazim.

Anonymous said...

Saya pernah dengar penyokong pembangkang bagi komen pasal Ustaz Kazim. Katanya Uztaz Kazim suka cakap merapu. Saya banyak mendengar ceramah Ustaz Kazim. Kebanyakkan ceramahnya tidak menyentuh hal-hal politik kecuali jika orang-orang politik menyimpang dari akidah Islam seperti mengatakan Rasulullah seperti mamat-mamat kampung sebelum dilantik menjadi Rasulullah.

Jadi, apabila ada yang mengatakan Ustaz Kazim cakap merapu, saya tak tahu ceramah mana yang dirujuknya. Saya rasa orang-orang ini hanya membaca dari blog-blog pembangkang yang sememangnya tidak dapat menerima teguran ikhlas Ustaz Kazim

Satu perkara lain, pasal UAI . Saya ada juga mendengar ceramah UAI. Ada yang OK, tapi banyak sangat terlibat dalam politik dan ada sebahagiannya UAI percaya dengar khabar angin (Fitnah le tu) dan turut menyebarkannya. Pasal kereta-kereta mewah tu, setahu saya kereta-motor tu bukan dia punye tapi ada peminat-peminat dia bagi kebenaran untuk dia test drive.... Wallahualam.

Anonymous said...

Aku tetap minat UAI, lantak la korang nk marah ke kutuk ke apa, bg aku UAI adalah sorag pelawak yg bkaliber, blm ada sorag pn pelawak yg bole mnandingi lawak UAI, bgegar jantung ngan buah 2biji smpai nk tputus urat kentot bdekah tahap gampang dlm majlis ilmu, terbaik punya ustad duniawi.

Anonymous said...

bila ada ustaz yg dikait dengan UMNO atau kerajaan, mesti akan dikaitkan dengan kemewahan kebendaan. Ustaz Kazim yg rapat dengan sesiapa pun atas nama dakwah, masih meminta bantuan untuk pusat islam beliau...ada ustaz2 yg anti kerajaan yang mewah dan berduit tidak pernah dipersoalkan pun...

Anonymous said...

bukan nak buruk kan ustaz kazim atau membuka aib...tgk pada gambar ni, boleh rasa, beli bas ni bas terpakai...beli apa yang mampu...alhamdulillah. syukur ustaz.

Anonymous said...

Baguih la tu bagitau bas terpakai. lagi nampak berpada-pada. Beli bas baru, lepas tu bangkrap tutup sekolah nak buat apa.

Cayalah ustaz Kazim. Aku dok nengok video ustaz Kazim, betoi je. Takde salah apa. Malang sungguh ada puak-puak bodo yg terlalu berpolitik sampai yg OK mcm ust Kazim pun dikata KO, smata-mata kerana tak sehaluan ideologi. Kat padang mahsyar nak bawa bendera parti kot?

Yg satu lagi tu aku no komen.

Anonymous said...

Ape motif ko ni? Nak burukkan UAI ke..dah sahih ke keta motor tu dia punye? Ko tak tau ujung pangkal..pas tu buat isu...pecacai2 mcm ko pon pas tu pakat komen ramai2...komen atas isu yg tak sahih..tak takut dose ke ko ni? Jgn la mcm tu wei...

Anonymous said...

Sedare...kalau UAI punye kereta dan motor tu sekalipon, bagus la...sekurang2nye boleh tunjukkan betapa hebatnye org islam..tak salah bro...

Anonymous said...

Saya selalu kata kepada anak-anak ... kereta dua pintu tu selalunya kepunyaan org yg lokek ... sebab hanya dua org je boleh naik ... sama gak dgn motorsikal.

Memang hak tuan punya yg nak beli ... tapi bagi saya tuan tu nak beri naik sorang je ... org lain tak leh !!!

lokek lah nama-nya tu.

samada UAI lokek ?

ALLAH KNOWS BEST

Anonymous said...

Nampak jelas beza antara yg ok dan yg KETOHOK...

Anonymous said...

Mungkin bkn dia punya.tapi nampak sangat dia galak dan minat dengan harta2 duniawi ni dan suka menunjuk2 dan suka mengata manusia tu menate...so itulah "ustad" menate yg bernama uai ni...

Anonymous said...

Sedare di atas..kalu orang islam punya harta dan gunakan harta utk kebaikan ummah..barulah hebat macam sdr bukhari si usahawan tu. Ini harta utk diri sendiri dan memerlukan duit yang banyak utk memilikinya dan meuat tgk dia bermegah megah dbn harta tersebut.. ustad ker ni???

Anonymous said...

Salam 2 all..jom layan kuliah ustaz kazim di www.kuliahtube.com

Anonymous said...

UAI KARANG SENDIRI SOLAN-SOALAN, LEPAS TU BUAT2 MACAM SOALAN DARI PENDENGAR... TU YANG SOALAN ASYIK BERBAU SEKS SEBAB DIA TAU SOALAN GINI MEMANG orang muda SUKA DENGAR...DAN JAWAPAN PUN DIA DAH PREPARE DAH....PECAH LOBANG!!!!!

Anonymous said...

PECAH LOBANG LAGI....SOALAN KAT KERTAS LAIN, YANG DIBACA KAT MULUT UAI LAIN...KONA KAT SEKS...

Anonymous said...

Salam Sdr2 yg dikasihi,
Cuba check sekolah, pondok, uni mana Ostad Azhar ni belajar? Tak ade beb! Tak bertauliah rupanya!! Nak jadi popular senang aje! Maki hamun kerajaan! Nah, baca lah... http://lamanizzs.blogspot.com/2013/06/dakwaan-kantoi-bersama-wanita-di-dalam.html

twit: myguarding

Anonymous said...

Hahahaha kantoi. Pstut la asyik ckp lucah jer. Geli i tauuuuuu

Muslim said...

Love Ust Kazim

Anonymous said...

AZHAR IDRUS NIE KALAU GI TGK CERAMAH DIA BYK MERAPU SAJA.KALAU TAK KUTUK TAK MAKI HAMUN TAK NATE ORG ORG TAK SAH.

Anti PR said...

UAI tukang karut wayang kulit Pas. Kelebihannya adalah amalan ubat kuat. Masih ada satu kosong. Dia suka buat lawak perangkap anak dara. He..he...UAI kena cukupkan kuota. UAI ada payung emas kecik.

Anonymous said...

Ust Kazim cuba nak ubah style berceramah secara berlawak, tapi tak jadi … Kdg2 jadi lawak bodoh dan merapu …

Ust Azhar memang jadi lawaknya … tapi selalu terlebih lawak hingga jadi lucah atau pun berbentuk cacian …

Ust Fathul bari nampak lebih serious dan nampak lebih kesungguhan dlm ceramah2 nya …

Ust M Asri Z Abidin juga lebih serious tetapi seringkali juga sinis secara bergurau …

Bagi saya, Ust Fathul Bari & Ust M Asri adalah lebih berjaya ‘as far as’ mengajar agama & mengajar hukum hakam ‘is concern’, berbanding dgn Ust Kazim atau Ust Azhar …

Anonymous said...

anon june 13, 11.41...

tengok ke semu video ust. kazim? apa yg merapunya?

bagi aku semua ustaz di atas ok, except UAI...UAI tu takat tengok yg farhdu ain udah le...

Anonymous said...

ada org ugut nk bunoh sya....2yg nk brenti ceramah....ish3.....nabi dlu ari2 org nk bun0h...tp xpnah pn nk brenti brdakwah....pas 2 siap mnta tagg0h spai uj0g tahun lak 2 bru nk brenti....naseb bek pmbun0h 2 bgi temp0h...hak9999999.......kam0n la...nk cramah nih wt la cm UAI...ik0t predaran zaman...tarik golongan muda n golongan kaya2 nih dkt ngn agama....

Anonymous said...

Ada org ckp azhar idrus kawin byk ikut sunah nabi.tetapi nabi kawin anak dara sorang saja masa hidup baginda,yg lain balu2 syuhada janda2 yg memerlukan pembelaan.azhar idrus nie lain ikut nafsu nate dia saja...

Anonymous said...

ooo aku cukup sokong ngan pendapat kamu. ni ustart nate beruk, hang dengaq berapa kali si U McD ni bila buka mulut akan sebut perkataan nate beruk. kawan aku pawi suka giler ngan ustart ni

Anonymous said...

aku setuju pendapat hang selain UK, UFB & UAZ & U Don memang best

Anonymous said...

JANGANLAH DIHENTAM TERUK SANGAT UAI NI. Dia ulamak tersohor, tiada siapa yg dapat challenge dia dlm dunia ni. Sebab itulah dia berani hentam, maki , caci siapa saja … dia peduli apa. Bukan setakat dia hentam orang marhaen secara umum shj, dia hentam individu2 khusus direct tanpa sembunyi.

DS Najib pun dia pernah hentam: “kalu takak nok tunjuk jari gini … aku pung boleh jadi PM”.
TG Nik Aziz pernah kena juga: “die ni tok gheti bahase ke …”.
Ust Fathul Bari pun dia balun: “sekarang ni ustad2 anjing ni maghi nak tunjuk pandai pule ..”. Ust M Asri kena kaw punya: “maghi puok2 dajal ni … mentang2 dia bekas mufti, di ingat die betul sangak ..”.

Gitulah cara UAI ni … Tapi kita tak boleh pertikai kebolehan dia … dia serba boleh … dulu dia gitaris utama band boy KT … dan kawan2 punk dia pun ramai .

Dia boleh hentam siapa saja ikut sedap mulut dia … tapi yg best sekali dlm seminggu dua nii.. hentam bini muda trang tang tang dia tu lah … apa lagi. Kato oghang nogoghi: “apo dayo, apo nak dikato, kalu buleh nak bini mudo macam UAI ..”. Mahu sebulan rasanya tak pijak masuk rumah bini no 1 & bini no 2 … JANGAN HENTAM TERUK SANGAT … UAI ….

Hidup UAI … tegakkan sunnah … dan tegakkan juga yg dah disunat (dlm kain ust) …

Anonymous said...

Mamang tak dapat dinafikan Ust Kazim ramai peminatnya, khususnya penyokong2 BN ... tapi amat sayang sekali, dia dapat bantu BN pun setakat hujung tahun ini saja.
Ust Kazim tak akan sanggup gadai nyawanya untuk BN ... Kalu ust terus ceramah juga ... tahun 2014 ni boleh tengok batu nisan kubor dia sajalah.

Tapi kalu berceramah menegakkan kebenaran agama, kalu mati kena bunuh, bukan matu syahid ke? Apa ust tak mahu mati syahid ke? Atau apa yg ust ceramahkan selama ini bukannya untuk kebenaran tapi untuk kebendaan ...

Mujahid said...

Aku rasa cam bodoh jer nk komen post2 Laga melaga alim ulama nie.....men jawab la ko disana nanti....adiosss

Anonymous said...

Hai org Ialam yang melaga-lagakan alim ulamak. tak payah la membanding-bandingkan ilmu mereka. Yang baik dari ALLAH, kita terima lah. Yang tidak baik dari manusia, ambil sebagai tauladan. Bersatulah kita umat islam.

Anonymous said...

stuju!!!!

Anonymous said...

bila baca smua komen..kita bleh nilai sndri bila sesama islam memaki hamun ustaz2 ni.. jgn la maki ulama.. x kira uai atau pon ustzkzim.. kita ni sapa ja.. stiap mnusia ada klemahan sndri.. x perlu nk buka aib org.. sy x taw yg create blog dia apa motif nya.. nk mlaga2kn umat islam ataw sebaliknya

Anonymous said...

Kalau bukan dia punya pun -bemda kalau ko suka baru ko bawak..

Dah suka benda duniawi macam aku-bukan aku punya pun org ksi pinjm jap aku bwk

Klu x suka cnfrm x hingin aku bwk

Anonymous said...

Kalau dah jodoh. keh keh apa ke benda tu ?

Anonymous said...

ambil yg baik wahai hamba allah..kurangkan dosa..insyallah...

wan mom said...

Assalamualaikum semua.Saya dn keluarga memang peminat setia ceramah- ceramah Ustz Kazim dn penyokong Ustz Kazim . Pd masa yg sama ada juga mengikuti cerah uAI melalui cdnya . Tak mahu komen UAI. kita ambil yg baik dn yg tak baik kita tinggalkan. jgnlah kita berbalah dn mengutuk- ngutuk. Kita semua tahu mengumpat tu besar dosanya. Tak suka, kita tinggalkan dn jgn nak memperbesar- besarkn sesuatu keburukan itu dn cuba mempengaruhi org lain membencinya. Kita yg byk kekurangan ilmu ini cuba memperbaiki diri sendiri dn belajarlah dgn ustz yg kita senangi dn sukai dn percayai. jgnlah kita berpecahbelah dn kutuk mengutuk. As Salam. Kalsombi A . Rahman. Kota Damansara.

Anonymous said...

Daripada kita sibuk menilai org,baik kita nilaikan diri kita,, kdg2 kita ni menilai syurga neraka orang.. itu urusan Allah. sibuk sgt bercetia kelemahan org.. sbb tu ramai yg TERLUPA nk menilai diri.. ingat!akhirat nanti Allah takkan tanya pasal amalam org lain,, amalan sendiri akan dinilai,. sbagai contohnya kdg2 kita menilai keburukan org.. agak2 apa yg kita ckp tu TUHAN suka sgt ke? itu ke yg dikatakan beriman? percaya pd kitab katanya,,, dlm masa sama,,peraturan islam,taknak ikut pun.. dlm al quran dah sebut,,berkata la yg baik2. tp xnk ikut jugak

Anonymous said...

Takdak kerja dok kutuk ustaz biarlah diaorang ceramah dgn cara masing2.babi pun tak kutuk ustaz,nama saja islam tapi lebih hina drpd BABI

Anonymous said...

I have no respect to UAI..berceramah kalo tak ngutuk guna bahasa kesat tak sah..Rasulullah dulu berdakwah guna bahasa yang lembut yang orang sejuk hati mendengarnya.Betullah..keimanan seseorang diukur dari akhlaknya.
Sekian komen saya.

Anonymous said...

Mane korg tau dirancang? Sekadar bertanya

-sophie

Anonymous said...

mgkin ada sbb lain UKE nk brenti..bkn krna tkot kena bunuh smata2.. sy dgr dia nk tumpukan pda sekolah dia.. ok la tu. xpyh la dok mgta org sgt.. berdosa..

Shaifulrizan epul said...

Dlm menyampai kan ilmu x perlu nak lwk sangat...yang penting si penyampai tu...paham apa yang dia sampaikn...dan si pendengar paham apa yg si penyampai tu..sampaikn....lwk tu cuma nak hilangkn rasa bosan si pendengar...takut trtidur sambil dengar ceramah...

Anonymous said...

kita patut bersangka baik..tiada yang sempurna..ustaz juga manusia biasa..x lari dari kelemahan..masing2 pulak ada kelebihan..ustaz kazim berdakwah dengan cara tersendiri..begitu juga ustaz azhar dan lain2..tak payah dibanding bandingkan..sekurang2nya ustaz azhar boleh menarik remaja pemuda pemudi kepada ajaran Islam dengan caranya..siapala kita yg jahil ni mahu menilai..lebih baik kita cermin diri sendiri terlebih dahulu..bagi saya ustaz kazim dan ustaz azhar masing2 ada daya tarikan tersendiri dalam berdakwah..

Anonymous said...

saya juga tidak suka dengan cara ustaz azhar idrus memberi ceramah..agak kasar dan berbaur ke arah 'lucah' serta lebih utama membuat lawak yang berlebihan..nasihat/ceramah entah ke mana lawak uia lebih diingati..pergi dengar ceramah uia pun sbb nk dngar uia buat lawak..uia dh jd pelawak pulak..ustaz kazim pun buat lawak tapi penuh dgn nasihat dan perkataannya penuh sopan..saya lebih memilih penceramah yang menjaga lidahnya, bersederhana dalam percakapan..ini hanya pendapat

Anonymous said...

Ustaz kazim atau ustaz azhar x penting. Yg penting mereka menyebarkan dakwah islam...

Anonymous said...

salam.kenapa kita terlalu sibuk memandang keburukan orang.kalau ada kekurangan doakan moga diberi hidayah Allah.kalau ada kelebihan syukur kepada Allah.Allah saja yang berhak menilai kita semua.apapun ilmu yang ada pada ustaz kazim dn ustaz azhar lebih baik dari kita yang kurang ilmu agama.

Anonymous said...

Bertenang semua....kita doakan ustaz2 kita yg mbawa minat umat islam kpd islam dpanjgkn umur...dimurahkn rezki....soal peribadi mrk...siapalah kita menilai sehalusnya..setiap ustaz2 ini pun pasti diuji Allah...doakan celebriti agama naik di persada malaysia.drpd memuja artis yg jauh drpd mnyumbang ilmu agama....angkatlh kelebihan..tutuplah kekurangan. Blainan minat x salah..yg salah ialah berpecah..sayangi semua saudara kita....sejuk perut emak..dr.ummi.

Anonymous said...

dulu aq suke dngaw cramah Ustaz Kazim nie.. tpy sejak dye ckp hudud xsesuai.. da hujah mcam MACAI plak aq dgaw.. -_-"" hidup UMNGOK! kehkehkeh

Anonymous said...

Siapa dibelakang UKE?

Anonymous said...

UKE xlayak dpggil Ustaz.woi Kazim slame ni ko blojor kt mana ha.!!smpai hukum Hudud pun ko ckp xssuai dgunakan.AKu rse kazim ni dh mereng Kot.Ko nk Brnti cramah mmg AKu sokong Sgt..Duk rmh tenangkn fikiran.

Anonymous said...

Wah wah terkejut sye baca comment2 kamu semua...sye dri Brunei. Pandangan saya is...kita tak perlu ckap baik tentang kedua2 pihak biarlah Allah yg menilai...

Anonymous said...

Kita tak perlu ckp tak baik tentang kedua2 pihak.salah tadi ketinggalan -_-' hahaha maaf

Anonymous said...

Assalam..betul ke tidak kena ingat allah itu ada.ustaz kazim ni mengingatkan pada ustaz azman dan ustaz zaini semasa saya bersekolah agama.semoga ustaz2 yg ada ni menyampaikan ilmu yg benar dan tak mempergunakan agama untuk kepentingan peribadi

Anonymous said...

Assalamualaikum..haishh x habis2 nk buat provokasi psal org..biarlah UIA tu mcam..yg pnting ap yg nk dsampaiknnya tu kita pham..pkir positif lah..jgn nk duk negatif jew psal dye..mne2 ustaz yg brdakwah sumenye okey..mereka menyampaikan ilmu islam brpandukn dr segi Al-quran dan As-Sunnah yg sahih..dye wat lawak pon untuk mnarik anak muda sekarang nie yg kebanyakknye sukakan hiburan..UIA wat lawak tp ad isi yg brguna di dalam nya..siapa kita nak tentukan baik buruk seseorang tu..kita tidak taw niat seseorang tu..so jgn nak pikir bukan2..beburuk sangka nie brdosa n umpama memakan daging saudara kamu sendiri yg sudah mati sperti mana firman Allah dalam surah Al-Hujurat:12..bce surah tu n pham molek deh..x yoh nok brbaloh lah..

mamagogo said...

UK terbaekk....

Anonymous said...

Hari ni 30 november 2013,semua rakyat malaysia tahu siapa dia UKE, siapa dibelakangnya dan imbuhan apa yang ditunggu-tunggunya...pehhh

takmudahditipu

Anonymous said...

Bkn nk kesahihsan tp tunjuk lah sifat sebenar2 ulamak ape taraf azhar yg ble dia di tabalkan ustaz????

Anonymous said...

buat apa la kita beza2kan 2 org ustad ni..sama2 nak perjuangkan islam ada cara masing2 janji islam du atas .yg komen2 nu belum tentu islamnya.

Anonymous said...

bg sy mcm ni je... kita pilih dan dgrlah ceramah dr pendakwah yg kita rasa selesa. Ustaz Azhar ataupun Ustaz Kazim itu pilihan kita. xperlu peminat Ustaz Kazim kondem Ustaz Azhar dan begitulah juga sebaliknya. setiap drp mereka pun adalah manusia biasa- ada buruk baiknya, mereka x maksum mcm nabi. apa yg penting kita ambil yg baik dan kita tolak yg buruk

Anonymous said...

Jgn la hina2 ulama.. Prtkai blaja mna ape smua..kta xknal diorg..xpnah dduk skali xpnah blaja skali..xtaw niat n ksah diorg..jd org blaja guna akal...jgn pkai ckp...islam xajar pn kta hina org..xska tgur bkn hina bkn mngata..jgn jd bodoh bleh x.?..malu2..ni bla nk mnta maaf ni dgn org da kta dok ngata..ingt dosa ssama mnusia, kna mnta maaf dgn ssama mnusia..dpt dosa kring..sia2 kna bakar..beringat...sy pn bkn baik tp kna la bringat n prbaiki diri..afiq

AKU.. said...

pada AKU,, ustaz ni memiliki cara yang tersendiri.. ada yang kasar ada yang lembut..kalo korang xsuka yang kasar ko jangan dengar..tp kalu yang lembut pun korang malas nak pegi dengar cramah dia..xpayah bercakap la. xpyh komen la.. korang sapa nak nilai ilmu diorang??tinggi rendah ilmu diorang allah yang tahu..dan allah yang lebih tahu hambanya yang ikhlas. korang sapa nk menghukum?! korang reti baca reti tulis je?! bodoh!! tu kalimah yang layak untuk korang?! kalu bangang + jahil..jangan nk perlekehkan taraf ulamak! korang xlayak. isu yang sebenarnya kecik tapi jadi besar kerana orang2 yang semacam korang! hanya reti maki hamun itu xbetul ini salah itu silap ini sesat! korang tu hape? nabi? wali? ke ustaz??.....sory to say bro..lu title xdak..jadi dok diam!! bersangka baik lah!

Anonymous said...

1.nk tny sket la kn..sorg ustaz wajib ke kne bukak maahad tahfiz?klu sorg ustaz xbukak maahad tahfiz dikira kafir ke?
2. UAI xpenah gelar diri dia ulama or ustaz..dia hny ckp sy smpkn ape yg ulama terdahulu kata..itu saja
3. Utk pengetahuan, dlm pic tu bkn aset dia...ni sme org ln yg pny...klu dia pny skalipn ape mslh..ade ke dia g merompak harta rakyat utk dptkn sume tu? xde kn...so baik diam drp ckp mende yg xberfaedah...
4. Manusia ad minat mcm2..mgkn hobi ust azhar lain drp ustz ln..as long as xberdose npe nk bising plak dgn mint dia? tgk sultan brunei...brp byk koleksi kreta dia ad...dh mint dia mcmtu..ape blh buat...tp takwa pd Allah no.1 beb...hudud dia buat...
5. nk ungkit cite lme psl ust azhar n nk compare cite lme dgn ust kazim...dl zmn sahabat, anbiya...ad org alim ni..sepanjang hdp dia mengabdikan pd Allah...tp pengakhiran dia...dia d masukkan ke neraka...so korang leh jamin ke pengawalan seseorg baik n pengakhiran beliau dijamin baik?pengawalan seseorg buruk n pengakhiran konpem buruk? hanya Allah maha mengetahui...so...korang bukan tuhan..so baik diam jela..aku xkondem ust kazim or ape2..juz bg pandangn...supaya korang bukak besar sket akal supaya berfikir lbh jauh...bkn pendek akal...

Anonymous said...

hahah dua dua ustaz saya suka. korang yg pandai komplen tu ilmu takat mana? banyak sgt amalan ke?
hahahaha

Anonymous said...

Salam semua,
Beruntung nye kedua-dua ustaz ini.
Pahala dapat free je tanpa susah payah.
Kita ni dosa betimbun-timbun dapat.
Bayangkan fitnah kita dlm blog ni dibaca oleh beribu-ribu org. Agak2 brp byk dosa kita dpt disebab kan perkara kecik ni shj.
Kpd bloger2 plak,x pyh la buat topic yg bole melaga2 kan org. Org islam plak tu. Byk lg topic lain yg dpt beri ilmu dan manfaat utk semua. Istighfar...

Anonymous said...

Salam alaik...sy eyas anjang. Orang Asli muslim. Sy hilang respect dgn Ustaz Azhar Idrus sb secara terang-terangan menghina Orang Asli dlm satu sesi ceramahnya. Mcm ni ke nak berdakwah. Ustaz pon tak jaga bahasa.!! Sy amat sanjung dgn Ustaz Kazim yang sangat sederhana. Masyarakat sy (orang asli) yang masih belum islam, mmg suka dengar ceramah dan celoteh Ustaz Kazim.. Dan ada yg tertarik dgn islam kerana penyampaian Ustaz Kazim yg menyentuh hati mereka.. Semoga Ustaz Kazim diberi kekuatan oleh Allah s.w.t untuk memartabatkan islam.

Anonymous said...

dua - dua ustaz saya suka. korang yg pandai komplen tu ilmu takat mana? banyak sgt amalan ke?
dosa free woi...
jawab kat padang masyar nanti..

Anonymous said...

Orang2 yg bg komen kt sini semua mcm mabuk cinta.. "kalu dh suka, perangai mcm monyet pun dikata baik.. Kalu dh x suka, perangai mcm nabi pun dikata buruk".... Ingatlah amaran dr rasulullah tentang fitnah akhir zaman.... Ingatlah balik yg umat islam akan berpecah kepada beberapa golongan, hanya satu golongan yg akan masuk syurga... Jadi nasihat saya, jika sesuatu perkara bukan dilihat dan didengar oleh kita sendiri, jgn lah sebarkan, simpan utk kita... Allah itu Maha Adil dan Maha bijaksana, kebenaran akan terungkai jua, jika tidak didunia akan terungkai diakhirat.... Di akhir zaman ini, yg benar boleh jadi salah, yg salah boleh jadi benar... Moga Allah beri petunjuk dan keampunan kepada kita semua

Anonymous said...

mana2 pun bole la.. tapi aku tak tau la -_- manusia ni kadang2 suka mengata orang. Allah je yang tau

Mohd Syahril Mohd Azali said...

Xsemestinya dia kena belaja kat sekolah agama mana dia boleh nak tegur orang..sebenarnya setiap umat islam kalau tak betul kena tegur tak kira ada siapa ke ada ilmu ke..kalau pendengar nasihat tak nak dengar tu dia punya hal..sekurangnya dah tegur....Kedua-dua ustaz ..ada juga banyak pengetahuan agama yang kita boleh dapat dari kedua-dua ustaz..soalnya merapu pasal politik la apa la..itu bergantung pada kita dan otak kita untuk menapis ..Jangan terlalu cari silap orang itu ini...kadang-kadang kita kena muhasabah..caci mencaci ..tuduh menuduh itu ajaran agama kita ke? tolong hentikan kutuk mengkutuk tak dapat apa faedah pun..Jangan ikut sangat Anwar Ibrahim suka maki caci caci...jangan ikut sangat perangai Najib Razak yang ckp nak tolong rakyat tapi naik harga barang..sama je semua..kita sendiri yang boleh fikir berdasarkan pengetahuan agama apa yang kita tahu..salah is salah..matlamat tidak boleh menghalalkan cara..Tegakkan pendirian anda,..ambil kebaikan dari apa BN dan PR ada..tak payah nak taksub sangat nak menyebelahi sesiapa ..kedua dua belah pihak pun ada tak betulnya

Anonymous said...

Wahai sahabat2 sekalian, muhasabah kan diri..berhentilah dari bersangka buruk, menyampaikan apa yg tidak pasti akan kesahihannya dan berhentilah dari bertelagah sesama Islam..saya jamin klu ada org bkn islam tgk bloq ni, mereka pasti tersenyum sinis.. Biarkan sahaja dua org ustaz ini dgn cara mereka..kita ambil sahaja ilmu ALLAH yg baik dr mereka..yg mana tidak baik atau kurang enak didengar, kita bersangkalah baik dgn menyedari kedua2 nya juga adalah hamba ALLAH yg sentiasa melakukan dosa seperti kita juga.

Utk admin : saya rasa baik dibuang sahaja topik ni sbb dikhuatiri anda telah menyediakan satu platform utk kita sesama islam bertelagah..dikhuatiri anda jugs mungkin menjadi penyebab berterusannya pertelagahan ini.. Juga dukhuatiri anda juga mendapat saham free utk SETIAP maksiat yg berlaku disini.. Allahua'lam.. -iskandar-

harunz renkai said...

Weyy hang apa citerr nk burukkn sorg yg berilmu haa? Hang tu da adw ckup ilmu ke smpai nk kutuk ustaz/ulama mcm tuh? Weyy stop your stupidness laa bangang! Ntah papw je perangai org x ckup ilmu nih!!!

Anonymous said...

Dari sini dah boleh dinilai sikap seseorang pencramah .. ..Keseronokan dan lawak jeaka tdk pntg smasa brdakwah ttpi biarlah brpada pada dan bertempat dan tdk mlibatkn politik ..Igt bagos sgt ke mnjatuhkn nama seseorg mahupon parti poliik? Nama je USTAZ ,Tapi Hati Busuk Cam nAtang ..Dunia Akhir Zaman mmg gitu ,Umat Islam Akn mngikut Kafir Smpai ke lubg ccing bk kata Rasulullah S.A.W..tgok lah skrg ..ramai je umat islam lalai dgn Gadget ..Dunia..Harta...So Renung2 kn lah...

Anonymous said...

Bangang kau ni..melaga2kan ulamak..wal hal diorg sama sebarkan kebaikan..orang macam kau elok campak dalam lubang..

Anonymous said...

Salam smua.kenapa kita perlu layan pendakwah sbg artis sebegini.bukan ke ilmu dan nasihat yg disampaikan adalah lebih baik dari menilai cara dan kesesuaian bakat yg diberikan Ilahi tu? dunia ni terlalu bnyk propoganda untuk melagakan islam sesama kita.insaf lah-z-

Anonymous said...

Wahai sahabat semua!! Janganlah bertengkar..uai ke bagus atau uki..kita nilai bukan peribadi tp ilmu yg disampaikan yg lain hanya Allah yg lebih tau..kita x tau pa pa lbh baik diam Dari bercakap...

Anonymous said...

biar gambar berbicara..

Anonymous said...

ade ke ustaz berpolitik..subhanAllah...
banyak ceramah ustaz yg ak ikut..tp dlm ramai2 tu ak tertarik dgn ustaz kazim ni sbb ak bleh kata yg dia ni xbelah mane2 pihak pon..'atas pagar je' berdakwah nk satukan org islam walaupun lain2 bendera..tu yg ak respect beliau ni..ak xckp ustaz yg lain2 xbgus..tp xpayah la nk berpolitik berkempen bagai...zaman nabi dulu ade ke parti2 ni..esok da mati bawak bendera tu pacak kt kubur masing2...ak sokong dakwah ustaz kazim..moga Allah beri barakah pada ustaz dan tolong la jgn bersara dari terus berdakwah..sesungguhnya rasulullah berdakwah pon banyak dugaan dan cabaran..teruskan lah ustaz demi agama Allah.

jai's blog said...


TEPUK DADA TANYA SELERA...

Dari Abu Bazah Aslami r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Wahai orang-orang yang hanya Islam dilidah dan belum beriman di dalam hati! Janganlah mengumpat orang-orang Islam dan janganlah sibuk mencari keburukannya. Barangsiapa yang sibuk mencari kesalahan orang Islam, Allah akan menzahirkan keburukannya sehingga di dalam rumahnya sendiri. (HR Abu Daud)..wallahua'lam..

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa baginda Rasulullah SAW telah ditanya bahawa amalan yang manakah dengannya ramai manusia akan memasuki syurga? Sabda Baginda SAW: Takwa (takutkan Allah SWT) dan akhlak yang mulia. Dan Baginda SAW ditanya: Amalan apakah yang dengannya ramai manusia akan ke neraka? Lidah dan kemaluan (yang disalah guna). (HR Tirmizi)..wallahua'lam..

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW telah bersabda: Jika seseorang telah berkata: Telah binasa manusia, maka dialah yang paling binasa diantara mereka (kerana dengan mengatakan demikian itu dia terjerumus di dalam dosa takabur disebabkan dia menganggap orang lain hina). (HR Muslim)..wallahua'lam..

Dari Umar bin Khattab r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW telah bersabda: Yang paling aku takutkan terhadap ummatku ialah si munafiq (orang fasiq yang riya’) yang pandai pada lidah (bercakap perkara-perkara keilmuan tetapi dirinya kosong dari iman dan amal). (HR Baihaqi)..wallahua'lam..

Dari Muaz bin Jabal r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Barangsiapa memalukan saudaranya yang muslim dengan sesuatu dosa yang dia telah bertaubat dengannya, Allah tidak akan mematikannya sehinggalah dia sendiri terjerumus ke dalam dosa tersebut. (HR Tirmizi)..wallahua'lam..

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Nabi SAW bersabda: Barangsiapa yang hendak merasai kenikmatan iman, maka hendaklah dia mencintai orang Islam yang lain, semata-mata kerana Allah. (HR Musnad Ahmad, Bazzar dan Majma uz Zawaid)..wallahua'lam..

Anonymous said...

siasat dulu sblm komen...ust kazim ckp orng mengancam famili die la

Anonymous said...

salam.. tahniah k2 2 2 peminat tegar ustaz.. dalam menuntut ilmu atau menhadiri ceramah MATLAMATNYA IALAH mencari kebenaran utk mendapat HIDAYAH ALLAH.. ada yg minat cara lawak..ilmiah.. dan tegas..persoalan?? kalau ustaz tu tak guna teknik LAWAK..adakah ANDA terus MENUNTUT ILMU..?? contoh..dulu mat sabu kuat maki hamun UMNO dlm siri ceramahnya.. namun sejak kebelakangn ini teknik tersebut TIDAK DIMINATI DAN TIDAK DAPAT DITERIMA UMUM.. ( menuntut ilmu WAJIB) wassalam

Anonymous said...

Salam.. 3 perkara yg ditinggal di dunia lepas mati..anak yg soleh yg doa kat ke2 ibu bapa..sedekah jariah.. N yg last ilmu yg bermanafaat.. UKE & UIA lau niat x elok pon..dia dah tinggalkan perkara yg last skali.. Kita hnya duk pungpang2 mengata..

Anonymous said...

Demi menjaga maruah Islam boleh tak delete je subject ni. Moga Allah mengampuni dan merahmati kita semua. Mas

syakir dan dan dan said...

Org yahudi tu gelak jer wey,korang gaduh sesame islam,come on,tk kira uai or uki due due ade ilmu n cre tersendiri dlm smpaikn dkwah,so stop it blame each other,this for our islam.

Kama Reza said...

Apasal ko sakit hati dekat dia.. Baik ko p amik air sembahyang solat berjemaah..masjid kat malaysia makmum kurang ramai..ini kan negara islam sama2 lah kita makmurkan..jgn asyik duk kritik org je wahai si bodoh sombong..

Kama Reza said...

Bro harta ko dah zakat blum? Asyik komen orang jee..

Kama Reza said...

Bro..statement buruk sangka tu..baik ko bertaubat..

Kama Reza said...

Bro..sebenarnya admin yang buat blog ni yang tak patut..memutuskan silaturahim atas orang islam..komen macam2 yang tak sepatutnya.apa motif dia orang ustaz yang dua2 saya kagumi.. Tak tahu berapa banyak dosa admin ni dapat..

Kama Reza said...

Ko dengarlah mana mana ustaz supaya ko tak jadi bodoh sombong cam sekarang ni..amik ilmu dia.ko tak suka ustaz tu ko pegi la ustaz lain..tak payah nak kondem..buat dosa je

Kama Reza said...

Setakat ni dah 94 komen bagi blog cucu tok selampit ni..blog melagakan orang orang berilmu..kepada pembaca kita berhentilah komen atas blog yang memutuskan silaturahim ini..Bodoh punya Admin...

Anonymous said...

Tak perlu lah agaknya kita saling memburukkan antara satu sama lain..semuanya kuasa Allah s.w.t.. Dia maha mengetahui.. :)
Baru je balik dari tengok ceramah Ustaz Kazim.. Memang bagus.. :) Tak menyokong mana-II pihak.. :)

Global Stockist said...

Ustaz kazim pakai x6.

bulan hijau said...

semua yang kutuk UAI ni bodoh2 bangang2 belaka sbb penakut x berani tunjuk muka dgn nama sekaligus menunjukkan pandangan korg langsung x relevan. setakat kutuk2 sini akde guna. pergi la dpn2. nak jumpa pun kn susah sgt. setakat duduk kutuk jd keyboard warrior baik pi mampos. kebanyakan kenderaan yg UAI pakai pun bkn milik dia. nak minat ke x suka hati dia la. ad jugak yg bangang kata dia ustaz duniawi sbb minat benda2 gining. saboh doh otak kelas bawahan pengutuk yg penakut berselindung bwh nama anonymous. lagi satu, mana tau kesahihan yg dia karang sendiri soalan2 pastu buat mcm soalan drpd pendengar? menanggung la ko ka akhirat nanti atas fitnah tu. kat fb berlambak org tanya dia . tu pun dia buat sendiri ke? sume yg kutuk UAI sini bodo2 takda pelajaran dlm otak . baik pi cari UAI pastu mitok maaf.

pejuang said...

zaman rock kapak ttu x kisah la zaman silam dia. skrg dia dh berhijrah dan jauh lebih baik drpd pengutuk2 penakut kat sini. sedarlah korg ni takde maruah nak kutuk2 seorg alim ulamak. lagipun x heran kebanyakan org yg kutuk UAI ni sokong UKE sbb UKE byk menyebelahi kerajaan dlm ceramah dia kan??? semua org tahu pasal ni. cuma pengikut dia je buat bodo.

:) said...

kalau x tahu latarbelakang jgn ckp banyak la pencacai2 setan umngok. yg ko tahu dia pernah ajar asal rock tu semua je. pasal bidang agama yg dia belajar ko x tahu! jd baik ko sume diam aje drpd tunjukkan kedangkalan dan kebodohan korg kat sini

Anonymous said...

kebanyakan kat sini x tahu kot yg ferrari tu bkn milik UAI kann?? tulah org suruh belajar taknak. bila dah bodoh mula buat tuduhan x berasas. haha x sangka UKE ramai macai yg buta hati. anyway UKE ok je . pencacai dia bodoh sgt. entah knp. UAI ttp terbaik!!!

Anonymous said...

kebanyakan kat sini x tahu kot yg ferrari tu bkn milik UAI kann?? tulah org suruh belajar taknak. bila dah bodoh mula buat tuduhan x berasas. haha x sangka UKE ramai macai yg buta hati. anyway UKE ok je . pencacai dia bodoh sgt. entah knp. UAI ttp terbaik!!!

Anonymous said...

Kalau xtahu latar belakang pasal UAI..jangan dok pong pang kat sini la..mu mabuk ketum ker guane??? Ferari tu bukan UAI punye la....booooo...bengong punye admin..merapu lebih...menampak akan kebodohan diri sendiri..mu g ngaji fardhu ain lagi bagus..ni bab pembahagian air pom fail sibuk pong pang nak cakap ustaz dop betul...dengan asbab dye la ramai mari kuliah..ramai anak muda rajin datang masjid..mu wat gapo??? Duk kedai kopi pong pang satu kampung buleh la..dasar MACAI sejati.. :3

Anonymous said...

Sesiapa yg memecah belahkn ummah bukanlah dari kalangan Islam...Surah Al An'am ayat 159
Dua2 pun berdakwah dgn cara sendiri

Anonymous said...

yang cakap orang bdoh fsal ferrari ni.. bahasa ko jaga.. UAI ke aja ckp bnda2 cmtu.. bahasa kotor dgn ustaz azhar x dapat dipisahkan... maka jadi la pengikut yang tak bertamadun macam awak nih,

islam said...

Astagfirrullah a' alzim..bawak mengucap semua..menangis saya mendengar komen sebegini..tak baik melagakan sesama islam..ketahuilah kamu semua yang melagakan kita ni adalag orang kafir freemason..kita harus bijak bermain psikologi agar mereka tidak dapat memecah belahkan umat islam..mari Kita sama sama boikot product Yahudi laknatullah.

islam said...

KETAHUILAH KAMU SEMUA DI BLOG INI ADA ORANG FREEMASON..MERWKA BERERJA SEBAGAI FITNAH BLOG CYBER INTERNET..MEREKA AKAN MENYAMAR SEBAGAI ORANG ISLAM UNTUK MENFITNAH ANTARA SATU SAMA LAIN..MAKA KITA SEBAGAI ORANG ISLAM JANGAN TEWAS PADA MEREKA..SILALAH MEMBUAT KAJIAN TENTANG KOMEN KOMEN NI.ANDA AKAN NMPAK SESUATU DISANA..INILAH FITNAH DAJJAL AKHIR ZAMAN..JIKA KAMU SELALU MEMBACA SURAH AL KAHFI..KAMU AKAN TAHU SIAPA PENGIKUT DAJJAL FREEMASON..MAKA KITA ORANG ISLAM HARUS BERHATI HATI..MEREKA AKAN BUAT APA SAHAJA UNTUK MEMECAH BELAHKAN UMAT ISLAM.

Anonymous said...

ustaz roti jala

Anonymous said...

Assalamualaikum w.b.t,

Pada yg membaca dan yg komen mn2 ustaz pun korg xpuas hati korang blaja ilmu agama habis x? Klu rs takat belajar ilmu fardhu ain duk diam situ xpayah nk kutuk sgtla... Ustaz Kazim ceramah ok dan die kene hentam dgn PAS atas sebab apa pn kita xtau... dia boleh sampaikan ilmu kepada kita dan kita dapat ilmu appreciate cukup... tang Ustaz Azhar... ceramah die mmg berbaur seks dan politik dan itu cara dier klu dier ceramah biase2 dan serius hanya org minat agama jerla yg dengar... org yg minat agama dan selalu gi masjid ke surau snang nk tekel ini mat-mat rempit korg ade cara ke nak tekel.... aura ustaz Azhar sampai berpuluh2 ribu yg mendengar dan dtg kuliah die dan ustaz Kazim plak bukak sekolah utk beri ilmu pada anak-anak bangsa kita... xperlula kite nk kutuk mn2 ustaz tanpa mereka mungkin kite akn sesat dan senang citer la kite akn jadi pengikut dajjal dan Nerakalah tempat kita... komen2 di atas sila la muhasabah balik dan taubat kerana anda mengutuk org yg nk memberi Ilmu Agama Islam... wallahualam

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates