March 6, 2013

11 Lagi Kartun Kontroversi Zunar Menghina Angkatan Tentera Malaysia

Kecewa dengan sikap media pro-pembangkang Malaysiakini yg masih terus memperlekehkan dan cuba menjatuhkan moral Angkatan Tentera Malaysia dgn penyiaran kartun Zunar yang menjengkelkan. Di saat perajurit negara sedang bersabung nyawa mempertahankan kedaulatan negara dan keselamatan rakyat Sabah di perbatasan, masih ada manusia berhati binatang yg langsung tidak sensitif dan tiada nilai patriotik, malah sanggup memperkotak-katikkan segala usaha murni tersebut. 

Semalam speaker DAP YB Teng keluar status bergambar memperbodohkan ATM yg naik Airasia, hari ini Zunar dan Malaysiakini. Mereka ini patut dinyahkan sahaja dari bumi Malaysia ini. Seperti yang CTS ulas sebelum ini bukan menjadi satu perkara yang aneh apabila anggota tentera menaiki pesawat komersial yang ditempah khas. Kedua, segala peralatan tentera dibawa dengan pesawat khas dan bukannya pesawat Air Asia dan ketiga apa rasionalnya Zunar bertanya mana pesawat F5 Tiger, Sukhoi, Hornet dan MIG-29? Kalau bengap sangat janganlah tunjuk. Pesawat-pesawat yang dinyatakan adalah pesawat perang. Sebuah pesawat hanya muat untuk seorang atau berdua sahaja. Apa sangkut paut dengan pengangkutan anggota tentera ke Lahad Datu?

11 comments:

Megat Alam Gempita said...

Zunar ni bengap sama dengan perangai ketuanya yang dulunya kaki liwat kini kepala lanun...

Cari mamat ni sampai dapat!

Anonymous said...

sekarang rakyat dah boleh tgk , sikap binatang Pakatan .. ini kee anggota Polis dan tentera ingin undi kepada mereka .. aku yang rakyat biasa ni pun dah rasa terhina dengan sikap celaka pemimpin Pakatan !!!

mampus kau Pakatan !!!

Anonymous said...

Zunar bangang. Biasalah kan . Orang bodoh memang sentiasa bodoh. Tak reti nak beza fighter jet dengan pesawat awam.

Anonymous said...

kartun menunjukkan kebodohan pelukis.. message yang aku dapat bila tengok kartun ni..EH apasal la bodoh dan bangang sangat mamat ni.

Anonymous said...

kartunis babi ni mana nk paham..xkan nak hantar tentera yg beratus org pakai jet pejuang..satu je yg boleh aku cakap..GOBLOK sungguh.

Anonymous said...

Zunar Babi ni dah banyak makan duit Yahudi Malaysiakini sampai jadi bengap.....cari MAMAT ni ,TIAN CHUA,HISHAMMUDIN RAIS ni sampai dapat

Anonymous said...

tak ada idea nak melukis nak buat cam ner..dah otak kartun yg tak laku...nak suruh org suka cam ni ler dibuatnya...

Zunar ni dari dulu lagi karikatur dia x menyerlah, hanya org yg terencat sahaja yg memahami kehendaknya...memandangkan ramai yg terencat akal berada didalam PR, maka Zunar mengambil kesempatan keatas penyokong2 yg 100% terencat...hahaha

Anonymous said...

ATM memang ada kontrak dengan AirAsia untuk membawa anggota dan pegawai ATM pergi bercuti dan balik semula ke tempat kerja. Dulu sebelum ada AirAsia, anggota ATM naik MAS. Mungkin Tony Fernandez bersemangat patriotik, mahu membantu kerajaan semasa konflik, menyegerakan proses pergerakan anggota dan pegawai ATM ke barisan hadapan. Yang Zunar ni gila sangat, apasal? Kalau bodoh, jangan tunjukkan sangat kebodohan anda, Zunar.

Anonymous said...

Memang benci sangat kartun zunar sejak dulu lagi. Dia takde bakat sebagai kartunis. Tengok saja lukisan kartun dia begitu buruk, kalau baca komik memang takde sape nak baca kartun dia. Kesian kau zunar syok sendiri je. - Big Brader

ejat lee said...

manusia yang tiada hati budi tiada akal lebih teruk dari haiwan,kita yang berakal tak perlu contohi benda bodoh kartun macam nie,biar dia ja jawab dekat sana atas perbuatan dia

blog kartun malaya said...

udah udah le tu ngutuk si zunar

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates