January 9, 2013

12 Menjelang #KL112 - Tuntutan Tukarkan Jalur Gemilang Mula Dimainkan Pihak Penganjur


Gambar di atas CTS ambil semsa dalam perjalanan ke tempat kerja pagi tadi berhampiran dengan Bangsar. 3 hari menjelang Himpunan Kebangkitan Rakyat atau juga dikenali sebagai Himpunan Selamatkan Shamsidar #KL112, beberapa tuntutan-tuntutan tidak masuk akal dari pihak penganjur mula jelas kelihatan.

CTS tidak faham kenapalah pihak penganjur begitu sakit hati dengan bendera negara Malaysia, sehingga menuntut agar Jalur Gemilang agar diganti. Gerakan untuk menukar Jalur Gemilang oleh juak-juak Pakatan Pembangkang telah dimulai sejak awal tahun baru 2012. Kini genap setahun tuntutan mereka yang masih belum terlaksana.

Nampak gayanya kali ini tuntutan-tuntutan menghentam SPR supaya mengendalikan pilihanraya dengan adil seperti yang mereka lakukan semasa Himpunan BERSIH, BERSIH 2.0 dan BERSIH 3.0 telah senyap sepi. Ini berikutan lawak antrabangsa yang dilakukan oleh DAP dengan menukarkan keputusan undian Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP baru-baru ini. Bagaimana hendak salahkan SPR lagi sedangkan pilihanraya partipun penuh dengan penipuan dan kesilapan.

Di bawah ini pula gambar-gambar tuntutan mereka untuk menukar Jalur Gemilang yang dihantar oleh sahabat-sahabat CTS sejak malam semalam. Gambar-gambar ini diambil sekitar Institut Jantung Negara, Wangsa Maju dan Jalan Jelatek.



12 comments:

Anonymous said...

Belum apa-apa diorang dah cari pasal, hentikan aje perhimpunan tu!

kalau diorang nak sangat bendera camtu, pindah aje ke Singapore atau Indonesia!

Anonymous said...

mungkinkah bermaksud 'singakura' akan menjajah Malaysia?

Anonymous said...

Tukar bendera??

Dgn rupa bendera macam gitu???

Dah xde modal lain ke utk dibuat isu..

Ini semua nak kasi rakyat benci, berpecah, bergaduh..

Poli'taik' apakah hini???
-(Cybertrooper)-

Anonymous said...

lepas tukar bendera, depa nak tukar apa lagi lepas ni pula..?

jonnyszetalk said...

Salam 1 Malaysia. Kita perlu hati² & tenang melihat setiap isu. Kebarangkalian propaganda luar yang sengaja nak cetuskan provokasi juga besar kemungkinannya. Hati²lah!

Anonymous said...

kenapa harus TIRU bendera SINGAPORK....

Anonymous said...

Polis bagi muka kalau kat luar negara dah ditangkap dan didakwa sbg pengkhianat,mcm mana rakayat nak respek kalau benda mcm ni pun takleh handle.

Anonymous said...

skit lagi jadi mcm singapore la kita ni..
skrg kalimah Allah, pastu bendera plak
pasni diorg tuntut raja2 turun tahta
anuwear al-juburi naik jadi presiden
DAP pegang telur, syok la puak2 babi ni
mmg tu la rancangan babi2 ni

Anonymous said...

Himpunan Keldai/Khinzir Ramai2

Anonymous said...

adui kalo macam ni tak jadi la join perhimpunan tu...
ini dah kira pengkhianat negara dah ni.

zackotaraya said...

ni semua kerja mahasiswa under Isham Rais.

Anonymous said...

bendera republik tu.. diorg nak malaysia jd republik.. anwar julburi jd presiden.. hahaha

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates