January 1, 2013

24 Gambar-Gambar Terbaru Pembangunan Kelantan Versi Nik Aziz Nik Mat



Hari ini 01.01.2013, lebih 20 tahun pemerintahan Nik Aziz Nik Mat dan Kerajaan PAS di Kelantan. Kalau CTS sebagai Menteri Besar Kelantan, CTS merasa malu dengan keadaan jambatan yang daif yang dilalui oleh Rakyat Kelantan. Bukan setakat menyakitkan mata, malah boleh mengundang kehilangan nyawa. Ini bukan gambar "superimpose". Gambar-gambar ini diambil daripada Fanpage Facebook rasmi Menteri Besar Kelantan. Gambar-gambar ini diambil berdekatan Kampung Pulau Gorek, Pengkalan Chepa pada pagi tadi.

CTS tidak faham bagaimana orang boleh membuat komen berkenaan gambar berkenaan bahawa Tok Guru amat prihatin dengan Rakyat kerana sanggup meniiti jambatan usang ini. Bagi CTS, prihatin apakebenda. Kalau betul-betul prihatin dengan masalah Rakyat, sebuah jambatan yang lebih sempurna harus dibina atau jabatan di atas dibaik pulih. Bukan dibiarkan jambatan ini uzur dan buruk! 

Kenapa Nik Aziz Nik Mat dan Kerajaan kelantan tidak baiki jambatan yang dah hampir runtuh ni. Inikah pembanguan yang dibawa PAS selama 23 tahun memerintah Kelantan. Kalau tanah 10,000 ekar boleh dipajakkan kepada Cina-Cina DAP di Perak,apalah sangat nilai untuk membina jambatan baru bagi mengantikan jambatan di atas?

24 comments:

Anonymous said...

Kutipan dari tin milo belum cukup lagi tu.....

Sembang kencang kata nak bina lebuhraya tanpa tol berharga berbilion ringgit, jambatan yang berharga berbelas ribu pun tak terdaya nak ganti..... kesian betul rakyat Kelantan bawah hamPAS ni....!!!!!

Anonymous said...

Ini namanya berjimat,kalau jambatan batu kan membazir

Anonymous said...

ni bukan gambar selepas banjir ke??

Anonymous said...

tak kisah la lepas banjir ke tidak...isunya selepas lebih 20 tahun memerintah, tak kan itu jer standard jambatan di kelantan...???

Anonymous said...

Betul la tu... sebelum banjir tu jambatan besi konkrit siap ada lampu liplap liplap menerangi jambatan besi konkrit tu. Dalam Malaysia ni, jambatan sebegitu hanya ada di kelantan je sebab kerajaan negeri yang pandai mengurus kewangan dan paling penting sekali pemimpinnya adalah kalangan wali-wali. Pemimpin BN mana ada taraf wali-wali ni...

Tapi ntah macam mane lepas banjir, jambatan tu terus bertukar jadi kayu dan rupenye buruk sekali, kalau nak berjalan atas jambatan tu pun kene berpimpin tangan.

Aku rasakan semua ni mesti SALAH UMNO..... UMNO yang tukar jambatan tu lepas banjir......

Jangan jadi NGOK la anon 8:22pm oooiii... bertanya tu jangan nampak macam bodoh sangat...

Anonymous said...

Macam ni di akirat di tanya mu dah perentah 20 tahun kenapa satu jambatan pon mu tok leh bina, siapa nak jawapan ni.Tanggung jawab mesti di pikul.

Anonymous said...

Nanti dulu....nak buat jambatan ni nak kena bina batu asas dulu,kemudian keluarkan poster minta rakyat derma batu,kayu,besi.....

Rahim Janggut

Anonymous said...

Ini lah akibatnya rakyat kelantan yg jd penyokong hamPAS mengAMINkan doa nicky razi.. BN KO..KO BN..pasir mas tmpat aku ok je..pak brahim ali yg handle.mane2 kwasan yg BN handle...ok je..terlalu byak cekap dan becermah maki hamun...rupa2nya abuk pun tarakkkk...hidup nicky ular MAK

Anonymous said...

cakap Ular MAK jangan percaya. kentot busuk juga...!!

Anonymous said...

kenapa la buaya tak baham je terus nik aziz...rugi rugi,,, kalau nik aziz kena baham dek boyer tu,,,seronok nya aku,,,,

Anonymous said...

Bersyukur ajelah....setelah 23 menanti akhirnya jambatan yg didamkan-idamkan berjaya juga dibuka dgn rasminya......

Anonymous said...

Larr...seronoknya baca ulasan selari fasal gambar ni..Macam-macam cerita!

Anonymous said...

nahhh lihat la sendiri nik aziz, negeri yg mu tadbir selama 22 thn !!! di mana ' MEMBANGUN BERSAMA ISLAM " mu ???? mu terselamat sebab wpun hidup susah payah dan below the line of poverty (pendapatan di bawah RM529 sebulan) rakyat marhaen kelantan tetap memilihmu !! betul kata allah "NASIB SESUATU KAUM ITU TAKKAN BERUBAH KECUALI KAUM ITU YG MERUBAHNYA" mu kena berdoa byk2 supaya rakyat kelantan masih tidak mahu mengubah nasib mereka, kerana kalau mereka ingin merubah nasib mereka, mu pahe pahe sendiri sudah laaa.... TIDAK MALUKAH ISLAM spt ini dikaitkan dengan kemiskinan oleh barat??? PAS adalah punca yang memperkuatkan hujah barat bahawa islam adalah kemunduran sedangkan KEMISKINAN MENGHAMPIRI KEKUFURAN !!

Anonymous said...

korang ni dok kutuk-kutuk ni, dah cek ker kot memang jambatang tu jambatan orang tak guna dah? kalau kat kedah perlis, selalu ja ada jambatan macam ni. memang orang tak guna dah...

kat KL tak ada la,kawan

usin said...

anon 8:22:00pm, isunya bukan gambar lepas banjir. jambatan buruk dan nk roboh tu. gambar tu cukup terang. memang kerajaan nik aziz tak buat apa benda. kononnya nk tunjuk betapa mb kelantan ni prihatin turun padang meniti jambatan yg nk roboh. masalahnya kenapa uzur sgt sampai lantai2 kayu mcm 20 tahun tak tukar? itupun nk salahkan kerajaan pusat jugak...

sangkakala said...

salam..mohon pautkan blog saya dalam blog tuan..untuk makluman, blog tuan telah saya pautkan dalam blog saya terima kasih.. http://sangkakalajari9.blogspot.com

Cucu Tok Selampit said...

Tuan Sangkakala Jari 9,

Blog Tuan telah saya pautkan. Terima kasih.

Anonymous said...

MB kelate tu lupa bahawa dia pun seuzur jambatan tu....

Anonymous said...

Inilah gambar publisiti paling bodoh yang pernah digunakan oleh Pro-Pembangkang. Dah takde modal tapi modal ini pula "membuka pekong didada sendiri". Hanya yg bangang akan guna gambar ni untuk mendapatkan simpati... tapi dah backfire sebab kerajaan kelantan yg sibuk membela DAP maka tak terbela nasib rakyat yg menggunakan jambatan ini. Jangan jadi bodoh la weiii... buat malu MB saja...

Anonymous said...

dengn boya2 tu dapat masuk syurga ek....

Intan Juerainy said...

Nanti nik aziz ckp buat jambatan ni Bkn kejo ambo...ni pusat punya...ambo mb saja n ulamak

Anonymous said...

mane pergi pemimpin yg disyariatkan rasullullah...semua dihentam..semua leka...cri slah itu ini..saya sebagai rakyat malaysia yang beragama islam mahukn pemimpin yg menjadi contoh lengkap dri segi ekonomi dan agama (hal dunia n akhirat).saya mencari pemimpin yg boleh dijadikn contoh lengkap pada kabinet2 negeri rakyat semua untuk bngunkn agama dan negara. kenapa masih tk boleh bersatu semua..kenapa masih bertelagah mencari kuasa..atau kesalahan..apakan fungsi politik pada asalnya...saya sebagai remaja,rakyat malaysia,melayu,islam, merasa bosan jika ini berlarutan..tolong tnjuk kn kami pemimpin2 semua agar boleh dijadikn contoh kepada kami baik didunia n akhirat..

Anonymous said...

Tp pelik kenapa BN tak menang2 gak kat Kelantan nih..Cuba lagi in shaa Allah kalau betul Allah akan bantu dalam PRU 13 nanti.

awang said...

bn boleh menang kalau!!!
yg di hantar ke kelantan oleh pusat membantu umno kelantan dgn ikhlas, tapi sayang nya tak jadi begitu, sudah dapat duit lepas tu buat benda yg takda kaitan, nak cakap bantu umno kelantan jauh sekali, tapi buat taik lagi

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates