December 28, 2012

14 Video Demonstrasi PAS Ke Atas Joseph Lim Guan Eng Mengenai Isu Nama Allah Di Dalam Bible Di Komtar

PAS hampir mencipta "hat-trick" apabila mengadakan demonstrasi dan perhimpunan di dua tempat yang berlainan pada waktu yang hampir sama hari ini. Perhimpunan pertama, seperti yang kita ketahui berlangsung  di Wisma FELDA, Jalan Semarak, apabila Persatuan Anak Peneroka Felda (ANAK) yang diketuai oleh Mazlan Aliman, AJK PAS Pusat, turun berdemo  menuntut Pengerusi FELDA, Tan Sri Isa Samad letak jawatan dan protes harga saham Felda Global Ventures Berhad yang jatuh.

Manakala protes dan demonstrasi kedua hari ini ialah di Bangunan Komtar, Pulau Pinang apabila sekumpulan ahli-ahli PAS berkumpul di bawah bangunan berkenaan mengutuk tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agung DAP, di atas keceluparan beliau mendesak agar nama Allah dimasukkan di dalam Bible berbahasa Melayu, di dalam ucapan Hari Natal beliau yang lepas. Pemuda PAS Pulau Pinang telah berarak selepas sembahyang Jumaat daripada Masjid Simpang Enam terus ke bangunan Komtar.

Walaubagaimanapun, PAS Pulau Pinang di dalam Haprakdaily, menafikan sebarang penglibatan mereka dalam demonstrasi yang diadakan berhampiran Komtar hari ini. Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Saleh Man berkata pihaknya tidak ada kena-mengena dengan sebarang penganjuran demonstrasi tersebut. Ketika ditanya tentang kehadiran bekas Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang, Mohamed Hafiz Nordin pada demonstrasi tersebut, Saleh enggan mengulas lanjut, bagaimanapun berkata ramai mengenali 'siapa' Hafiz.

Nampak gayanya Presiden PAS, Mursyidul Am PAS dan Ketua Umum PGayR pasti pening dengan tindakan demonstrasi kedua yang tidak dijangka akan berlaku di dalam gabungan ahli Pakatan itu sendiri. Saksikan video di bawah yang CTS ambil dari laman sosial Facebook "Persatuan Mukabuku Pulau Pinang".

video

14 comments:

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Anonymous said...

Ni bukan puak PAS kut tapi puak UMNO PAS mana berani nak lawan toke

Anonymous said...

aku nampak bendera PAS ajer. Mana ada bendera UMNO. Yang berucap tu pun ahli PAS...

Anonymous said...

Joseph lim tu kristian ke? Setahu aku kristian tak makan babi, tak berzina, tak minum arak dan potong. Dari 4 perkara ni berapa yg joseph lim buat?

Anonymous said...

haram jadah parti umno nak mapus. nak buat demo biarlah gentleman sikit. jangan lah nak guna bendera parti lain. pukimak punya parti umno. lu ingat lu boleh ambik penang balik. jangan bermimpilah. mati hidup balik pun x dapat balik. selagi melayu penang ikut telunjuk mamak penang umno tu hancurlah. mamak tu berjuang untuk politik peribadi la bodoh...............

Anonymous said...

jahanam punya umno

Anonymous said...

umno hancur - kita kita

Anonymous said...

Ni 3 beruk yang mengutuk UMNO ni mesti kaki pecacai Guan Eng...penjilat bontot DAP dan pengkhianat negara sebab sanggup mempertahankan Guan Eng yg terang2 menghina agama Islam. Kalau manusia jenis bangkai macam ni, mana dia tahu bezakan perjuangan yg ikhlas atau tidak sebab mereka ni mempunyai tahap pemikiran yg amat rendah... hanya berani komen tanpa fakta. Ingatlah sikit, kalau bukan sebab UMNO negara ni dah lama diperintah oleh kominis... dan kamu bertiga sudah tentu skrg menjadi tali barut kominis atau sampah masyarakat. Sedap mengutuk orang...bila kena kutuk balik apa rasa?? Bahlul tetap bahlul...

Anonymous said...

babi Dap dah panas....

kah kah kah

Anonymous said...

ahli umno mengamuk nampak. bro gua bukan dap pkr ataupun pas. tapi gua ahli umno. kami cuma arahan atasan dari pihak umno atasan yang berhaluan kiri untuk menjatuhkan umno itu sendri. untuk pengetahuan anda umno berhaluan kiri sendiri sudah tidak sanggup melihat melayu dianaya oleh najib dan rosmah. untuk pengetahuan semua pembaca kami mengaku perkara dibawah ini semuanya benar. pemimpin kami yang berlakon dikiri kanan najib sendiri mengaku semua yang saya sebutkan dibwah ini benar benar berlaku.
1. pembelian cincin rosmah. najib sendiri yang membenarkan pembelian ini yang dibayar menggunakan wang rakyat melalui seorang agent berbangsa india.
2. bil utiliti di seri perdana. rosmah sendiri yang mengarahkan penyaman udara di dalam rumah berjalan 24jam / sehari tanpa henti. bayangkan mcm mana bil tersebut tidak melambung. siapa yang bayar semuanya. bukan atok atau bapak rosmah yang bayar tapi rakyat jugak.
3. pembelian kapal selam. memang benar najib mendapat komisen. komisen tertinggi dalam sejarah pemberian komisen di negara ini. dari dokumen yang ada pada umno berhaluan kiri komisen tersebut mencecah rm750 juta. dari dokumen tersebut komisen yang sepatutnya diterima pok jib hanya lah rm450 juta yang pada perenggan terakhir atas tercatat nama altantuya sebagai perunding pembelian. rm300 juta lagi adalah jumlah tambahan yang diminta oleh pok jib untuk diri sendiri. semua akan dibayar oleh sapa. bukan atok najib atau bapak najib tapi kita rakyat malaysia.
4. teksi di terminal tambang murah. semuanya berada di bawah kuasa rosmah pendek. walaupun pendek tapi boleh tahan permainan nya didalam politik wang. syabas rosmah.
5. pembelian bagi angkatan tentera yang berada didalam hutan. percaya atau tidak harga sebungkus maggie yg berharga rm1.20 sebungkus di kedai runcit akan dikeluarkan invoice dengan harga rm4.50 sebungkus. arahan siapa. hanya rosmah dan kuncu kuncu nya saja yang tahu.masalah nya sapa yang akan membayar semuanya. atok rosmah. laki rosmah, abg rosmah, anak rosmah yang x berguna , semuanya bukan tapi rakyat seperti kita yang akan membayarnya.

saudara/i , pakcik makcik, sahabat sahabat dan pembaca pembaca semua. ini bukanlah rekaan tetapi kisah benar yang disimpan oleh umno berhaluan kiri seperti saya yang menunggu masa untuk menjatuh kan jib n mah kerana kerakusan mereka sudah melampaui batas. dan untuk pengetahuan semua baru baru ini rosmah merasmikan kapal TLDM. siapa beliau untuk merasmikan nya. siapa yang mengiringi belaiu. zahid dan mahathir. semua ini telah diatur oleh umno berhaluan kiri bagi membuat rakyat bertambah benci terhadap rosmah. ternyata perancangan ini menjadi kerana rakyat sudah mula bertanya siapa rosmah untuk merasmikan kapal tersebut sebagai acara rasmi kerajaan. banyak lagi perancangan yang sedang kami berhaluan kiri sedang aturkan supaya najib tertekan dan melepaskan jawayan sebelum PRU13. kami terpaksa kerana jika najib masih berkuasa PRU13 umno dan bn akan kehilangan banyak kerusi dan seterusnya putrajaya. ikhlas : KELAB KITA KITA MALAYSIA

Cucu Tok Selampit said...

Bro KELAB KITA KITA MALAYSIA,

You ni betul-betul lawaklah Bro. Blog saya ini hanyalah blog picisan untuk bacaan kawan-kawan saya. Tidak perlu untuk menyamar dan psycho pembaca-pembaca di sini. UMNO berhaluan kiri lah, bukan Pakatan Haramlah, ingat pembaca di sini budak-budak. Isu cincin DS Rosmah pun sudah tahu siapa kamu sebenarnya, kerana isu cincin adalah fitnah pembangkang yang paling tidak masuk akal. Isu kapal selam? Hahaha. Walau bagaimanapun, terima kasih kerana membaca blog saya.

Anonymous said...

kepada pembaca semua. kerana blog ini untuk tatapan member umno lah saya menulis disini. dalam masa terdekat ini saya akan menubuhkan satu blog yang memaparkan kekayaan luar biasa semua pemimpin pimimpin kanan umno. saya bukan menyamar dan cuba psycho sesiapa tapi kita perlu berhijrah dari berubahat dengan pemimpin kita yang sudah jauh tersasar. cuba kita bayang kan dalam 4 tahun jib n mah duduk di putrajaya peningkatan negara meningkat kepada hampir rm550 billion. kalau berkuasa lagi 4 tahun anda fikirlah sendiri. apakah kita semua buta atau buat buat buta apa yang berlaku pada hari ini. rasuah yang berluasa, peningkatan harga barang yang mendadak naik, kekayaan pemimpin yang diluar dugaan dan sebagainya. dan yang paling ketara dalam menghadapi pru13 yang semakin dekat ini dengan imej jib n mah yang telah kotor barulah rakyat diberikan gula gula untuk menutup semua kepincangan dalam kerajaan MALAYSIA skrg. apakah semua pemberian ini pernah diberikan sebelum? saya percaya jika tiada pakatan rakyat maka tiadalah semua pemberian yang diberikan pada hari ini. yang sebenarnya umno dan bn itu sendiri takut jika putrajaya bertukar kerajaan. lihat selangor sendiri. saya sebagai org kuat umno sendiri merasakan terlalu jauh bezanya kerajaan negeri skrg berbanding kerajaan toyol korupsi. saya tidak akan melupakan apa yang telah dato toyol lakukan kepada pembeli2 rumah di puncak alam. bayangkan rumah yang sudah siap tidak dapat diduduki kerana tiada cf. pemaju menyatakan cf tidak dapat dikeluarkan kerana status tanah belum ditukar dari pertanian kepada perumahan. bila kerajaan negeri skrg ini meminta pemaju menjelaskan premiun untuk pertukaran status tanah pemaju enggan membayar dengan alasan pembayaran premiun telah diserahkan kepada dato toyol dengan jumlah rm8juta. kemana wang tersebut. mungkin telah digunakan untuk membeli villa mewah di sek 7 shah alam. dengan majoriti pembeli berbangsa melayu inilah dikatakan melayu makan melayu. ini belum lagi cerita duit subsidi berjumlah jutaan ringgit untuk petani petani yang lesap. pergilah tanya noh gangster kg. seorang lagi pemimpin yang mak bapak x pernah ajar cara nak tersenyum. kita lihat sahaja kes lembu pun ditutup. tiada penjelasan bila wang itu akan dikembalikan. bukan sikit hoi..... rm350juta. satu family jat lembu hidup mewah. bermacam macam lagi kepincangan dalam aliran CASH FLOW kerajaan. mungkin pemilik ini yang mungkin duduk sebumbung dengan saya dalam umno ada mendapat sedikit kesenangan atau kemewahan dari pemimpin2 umno maka saya dimarahi kerana menulis didalam blog ini. kebenaran tetap kebenaran.byk lagi cara mencari rezeki diatas bumi allah ini. rezeki ada dimana2. jgn kita bersubahat dengan pemimpin2 yang bakal menghancur ekonomi negara ini. berbuat lah sesuatu demi menjamin keturunan kita yang bakal lahir selepas kita. mahathir sendiri pernah berkata dalam satu slogan PANDANG KE TIMUR. maka kita pandang dan lihat 1 nagara di timur iaitu jepun. negaranya aman dam makmur serba maju dalam apa jua industri walaupun pemimpini mereka silih bertukar ganti walaupun berlainan parti. saya bagi penyokong berhaluan kiri tidak pernah takut jika putraya beralih angin. hanya 5 tahun sahaja masa yang mereka ada jika peralihan kuasa berlaku. rakyat akan melihat apa yang berlaku. kuasa rakyat kuasa sebenar. ikhlas : KELAB KITA KITA MALAYSIA.

Anonymous said...

Apa nama blog lu bro , cuba habaq mai ........ hahaha. Lu bikin cerita lama la bro , dah la lama penipu pulak. Pasal cincin & scorpene tu bohong semata ...... lu talak baca ka? Ni mcm lagu lama diberi nafas baru tapi ..... SUMBANG

wonderpet said...

Kencing punya orang..lu pegi cerita kt lu punya puak2 la brader..haluan kiri konon..hahaha..terlebih makan wasabi kot lu brader..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates