December 29, 2012

14 Kenapa Pula Haji Hadi Perlukan Media Perdana Untuk Jawab Isu "Amanat Hadi"?


Presiden PAS dalam satu kenyataannya hari ini telah meminta 1 jam siaran di stesen TV kerajaan dan TV3 untuk beliau menjelaskan mengenai Amanat Sesat beliau yang dikeluarkan pada tahun 1981. Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKKM) Datuk Seri Dr Rais Yatim, di dalam blognya di sini berkata Kementerian beliau tidak mempunyai masalah untuk berbuat demikian. Namun Haji Hadi perlu memohon kepada kementerian mengenai saluran yang dipilihnya untuk memberi penjelasan itu. Bagi CTS KPKKM tidak perlu melayan kehendak Presiden PAS berkenaan berdasarkan alasan-alasan berikut:

1) Sudahkah kita lupa di dalam kes pelaku di dalam video seks yang melibatkan seorang China Doll dan seseorang mirip Anwar Ibrahim, beliau tidak dapat menerima bukti lelaki di dalam video seks berkenaan mungkin Anwar Ibrahim. Ini berdasarkan fatwa beliau bahawa perakam video hanyalah besi, dan tak boleh dijadikan saksi! Kenapa tiba-tiba beliau memerlukan "besi-besi" ini untuk mempertahankan diri.

2) Beliau sudah tidak percayakah dengan akhbar Harakah, portal Harakahdaily, bloggers PAS dan TV PAS untuk mempertahankan beliau? Apakah Haji Hadi telah muak dengan media-media pembangkang yang semakin ditolak Rakyat?

3) Masa fatwa ini dibuat pada tahun 1981, hingga merobohkan sistem kemanusian di banyak tempat di Malaysia, tidak perlupun beliau bergantung kepada Media Massa. Kenapa baru sekarang? Bukankah pemimpin-pemimpin PAS selalu mendabik dada mengatakan bahawa Media Perdana sudah tidak laku dan media pembangkang adalah sumber maklumat tepat bagi Rakyat?

4) Bukankah sebelum ini baik dari Haji Hadi sendiri maupun Nik Aziz Nik Mat telah menyeru pengikut-pengikut PAS supaya memboikot Media Perdana Kerajaan termasuk juga Media Prima seperti TV3, kononnya penyebar fitnah kepada PAS. Kenapa Tuan Presiden menjilat kembali arahannya? Kenapa media-media fitnah ini yang dipilih?

Pelik bin ajaib!

14 comments:

Anonymous said...

jgn layan. dia dah takut sebab dah nampak seksa kubur kot sebab dipertanggungjawabkan atas kesalahan berat terhadap umat islam di malaysia one of which, isu mati syahid semasa peristiwa berdarah di memali dulu... lepas tu plak baru kata "alamakkkk rupa-rupanya negara islam takde disebut dalam quran" so... dialah setan yg menyebabkan semua yang kononnya "mati syahid" tu jadi "MATI KATAK" sebab mulut puaka dia ni lahhh.....
satu jer.... PADAN DGN MUKA MUNGGG !!!

Anonymous said...

si tua berbini lebih dari satu ni semakin sakit otak dia...jgn di layan nanti bkn amanat gila yg di terangkan tapi benda lain yg di cakap..lalalala

usin said...

rasanya ok jugak kalau hj hadi nk guna tv1 & tv3 bg menjelaskan amanat sesat dia dulu. mungkin dia akan tarik balik @ mungkin juga dia akan kekalkan amanat itu. aku rasa mana2pun yg dia pilih, pukulan maut utk pas. tp bg dia, itulah peluang utk betulkan keadaan & sucikan dosa2 menyesatkan org, itupun bg yg masih hidup dan sanggup memaafkan dia. yg dh tiada, jwb la di akhirat. hj hadi nk jugak rasa apa yg dia ckp didengar diseluruh negara. kalau setakat tv pas, blogger pencacai pas, org pas sendiri tak baca tak tengok....

Anonymous said...

ni dalih terbaru hj tiga suku...

padahal pas ada harakah 30thn selepas thn 81, kenapa tak gunakan???

kalau 30thn jelaskan , aku rasa bukan penduduk planet bumi saya boleh faham...tapi penduduk planet mustari pon bleh paham...

bahalol punya hj tiga suku...

Anonymous said...

Dah 2 minggu bertapa baru dpt 'wahyu'...nak sampaikn wahyu kene bersyarat pulak....

Arituh masa bagi Amanat xperlu pulak guna media kjaan....

Lgpon kata penganut PAS dah boikot TRM ngan TV3...

Anonymous said...

Hek eleh..... kamu juga yang nasihatkan pengikut2 tegar mu supaya jangan baca akbar perdana dan jangan tengok tv perdana. Kamu nak bagi penjelasan macam mane kat pengikut2mu. Meka bukan tengok tv. meka bukan baca akbar. Bagi penjelasan macam ni tak ada maknanya. Buang masa je. Pengikut2 dia bukan tahu juga.

Anonymous said...

Jangan di ikutkan kehendak dia. Suroh dia buat press conference di waktu dan tempat yang sesuai , di hadapan wartawan2 untok dia menarik balik amanat yang pernah dia ucapkan dulu.

Anonymous said...

Amanat tu untuk orang BN/UMNO ke? Bukankah amanat tu untuk orang PAS? Bukankah lebih elok kalau Haji Hadi gunakan saluran TV Pas supaya ahli PAS boleh dengar.
Orang BN dan UmNO dah tau semua tu salah. Nak buat apa beri penjelasan lagi.
Baliklah ke Terengganu ditempat dimana amanat itu mula di keluarkan. terangkan pada mereka yang masih hidup dan melalui detik-detik sukar kerana amanah lahanat tu.
Ini semua temberang untuk menerangkan dakyah PAS pada UMNO/BN. Kementerian Penerangan jangan layan!

Anonymous said...

Haji Hadi ni memerlukan media arus perana macam RTM1 dan TV3 hanya untuk memperkuatkan amanat beliau... dibuat secara LIVE agar amanat beliau diperkukuhkan dan disebarkan sekali lagi. Dia memerlukan LIVE show untuk memperkuat dan memperkukuhkan FITNAH dia. BERANI saya katakan bahawa dia inilah sebenarnya KAFIR !!!! sebab mengikut firman Allah SWT jika kita tuduh orang Islam kafir maka jika ianya fitnah Hj Hadi berdosa besar dan menjadi kafir. Bertaubat lah Hj Hadi sebelum Malaikat Maut dtg merentap nyawa kamu... Jika 3 juta ahli UMNO mendoakan agar kamu Haji Hadi di laknat Allah dan diberi siksaan didunia ini, agak2 nya Allah perkenankan tak doa tersebut??? Bodo....

Anonymous said...

hari2 isu ini dibangkitkan di TV1, TV3 & utusan...jd adalah lebih baik dijawab di media yg sama supaya audience yg sama yg mendapat feedback...

kalu benar2 mau dgr jawapan permintaan Hj Hadi ini bukan halangan...lain lah kalu kita nak main politik...

Anonymous said...

PADA PENDAPAT AKU, BAGI JE. NAK TENGOK SANGAT APA SPIN DIA KALI NI.

SETIAP HUJAH DIA TU, AKU PASTI AKAN TERKENA BALIK PADA PAS. SEBAB APA YANG UMNO BUAT DULU, PAS PUN BUAT JUGAK SEKARANG NI. SO TAKDE HAL PUNYE.

HJ HADI SAJA NAK GAMBLE TU. SO WHY NOT GIVE HIM A CHANCE TO FOOL HIMSELF AND HIS PARTY? WHY I AM SO CONFIDENT? BECAUSE HE TOOK 2 WEEKS TO GET HIS COURAGE TO SPEAK. AND IT TOOK HIM 2 WEEKS TO THINK ABOUT THAT 1 JAM IDEA..KONONNYA NAK BERHUJAH LAAAA..HEHEHE

Anonymous said...

Media perdana jadi pemfitnah ni sebab camputangan orang atasan. Macam kes polis dan kdn dulu. Musa hasan sampai tersasul cakap memang ada campurtangan kdn dalam polis.

Agaknya PRamlee dah lama sedar dengan demokrasi terpimpin ni. Biar Haji Hadi jelaskan tuduhan yang dilemparkan pada 31 tahun lepas yang dibangkit balik.

Tolonglah, jangan fikir nak penuhkan perut sendiri je sebab rakyat lain hidup tertekan dengan hutang kerajaan yang ditahap kritikal. Mereka jugalh akan membayar hutang ni dengan adanya kenaikan harga minyak, GST dan lainlain.

Wan z wan k

Anonymous said...

setelah 31 tahun amanat ini dikeluarkan baru sekarang ianya diungkit. saya sebagai ahli umno merasa amat malu. betul lah kata pakatan rakyat umno dan bn semakin tertekan menjelang PRU13 kerana tiada isu yang boleh mengaibkan pakatan rakyat. semua media kerajaan dan pemimpin2 bn minta hj hadi memberikan penjelasan. bila hj hadi memohon cara baik untuk satu jam secaran live di rtm 1,2 dan tv3 knapa kita harus takut. knapa dato rais perlu membuat rakaman terlebih dahulu. disini amat jelas bahawa kerajaan amat takutkan pemimpin2 PR. apakah dengan pemberian live selama 1 jam boleh membuat semua rakyat yang menonton akan terus menyokong pas dan pakatan rakyat.hebat sungguh pemimpin2 pakatan rakyat. pemimpin umno dan bn yang setiap masa , setiap hari yang ada saja keluar di televisyen pun tidak dapat berbuat sedemikian rupa. bermacam2 tohmahan dikeluarkan. hj hady keluar tv pas akan terkena tempiasnya. jadi apa tunggu. bagi 1 jam kepada hady. kita bagi live 1 jam. selepas tu kita tgk.ada brani kaaaa. kita harus ingat jika kita boleh membawa isu 31 tahun mungkin mereka di pakatan rakyat juga mungkin akan membuka semula isu2 lama. contoh saksikan kes anwar. apakah tamby chik itu layak untuk bercakap mengenai kes seks anwar. dia sendiri adalah penjenayah seks di malaysia. lebih teruk lagi jenayah seks beliau melibatkan 2 adik beradik perempuan yg salah seorang nya berada dibawah umur ketika. ini tidak termasuk pengakuan yang ditutup mengenai sex di luar tabi. ini belum lagi kes khalwat di p. dickson. semua saksinya masih hidup cuma ditukarkan keluar kawasan lain kerana semasa serbuan orang penting negara berada didalam bilik tersebut bersama penyanyi wanita terkenal pada masa itu. fikir fikirkan lah. ikhlas : KELAB KITA KITA MALAYSIA

Anonymous said...

Rais yatim takut... suruh rakam pastu playback kat tv1 & tv3.. pastu bleh cut part2 yg menakutkan umno/bn... hahaha... sialll laa.. puiiii...!!!!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates