December 26, 2012

14 Beza MB Kelantan & MB Terangganu Membantu Rakyat Di Kala Banjir


Ini adalah gambar Menteri Besar Kelantan. Gambar dirakamkan ketika beliau bersama-sama Ahli Parlimen Rantau Panjang dan Adun Meranti sedang membahagikan bantuan kepada mangsa banjir di Sek Keb Kedai Tanjung, Meranti. Banjir di daerah berkenaan sudahpun surut. Adalah dalam paras buku lali. Namun, demi keselamatan Tok Guru yang sudahpun uzur, jaket keselamatan diperlukan. Manalah tahu kot kot tersembam di dalam lubang air.


Ini pula gambar Menteri Besar Terangganu, segak bergaya bersama Tuanku Sultan meredah banjir melawat mangsa-mangsa banjir di Terangganu. Tiada jaket keselamatan diperlukan kerana CTS difahamkan Tuanku Sultan dan Menteri Besar Terangganu sememangnya pandai berenang.

CTS cadangkan Rakyat di negeri Selangor, Kelantan, Terangganu dan Pahang supaya menyiarkan gambar-gambar YB-YB mereka yang bertungkus lumus membantu Rakyat di laman-laman sosial. Mana-mana YB yang tidak nampak muka semasa banjir, kita cantas masa PRU13. Baik calon BN maupun calon PR. Kalau banjir sudah surut baru nak tayang muka, baik tak payahlah. Tengok Tuanku Sultan Terengganu, meredah banjir, bermandi hujan masuk kawasan pemindahan lawat rakyat. Ini baru pemimpin.

14 comments:

Anak Lenggong said...

Raja Muda Pahang bersama isteri siap turun dalam hujan tanpa live jeket dan masak bersama rakyat..

Lorr kesian la sama dengan nike ajis tu dia kan cuma pakai kain pelikat je..kalau redah banjir kang hanyut pulak dibawa arus..nanti melepas la pulak situa berjanggut ni nak bertanding dlm PRU13 nanti..kah kah kah..pemimpin PAS datang melawat mangsa banjir dengan berkot dan bertali leher tu..weii ni bukan pergi mesyuarat laa..ni masuk kampong redah hujan dan air..bodoh sangat ke pemimpin PAS ni..yang perempuan kat belakang tu siap pakai lowcut punya baju nak tanyag dada kat tok ajis kee..

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...



Muhyiddin LEMBU tua nyanyuk yang bodoh dalam UMNO.... Puteri UMNO Kump ANJING Gila Babi....


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... BAPAK lembu..... Wanita LEMBU... Kecik2 tak nak mampus, Dah tua menyusahkan orang.....


~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

~ BUKTI 5 ~

~ BUKTI 6 ~


Anonymous said...

wpun sultan pahang raja muda pahang bukan raja aku tetapi aku dpt menyayangi mereka kerana inilah satu satunya kerabat diraja yang betul2 berjiwa rakyat !!!!

p/s : gamabr di atas buat semak jer aku tgk nik aziz tu. jln pun dah terdaya, masih nak bertanding PRU13. teringat aku kata2 tun M... turun sebelum org benci, tetapi nik aziz, takkan turun wpun sudah terlalu lama dibenci. takde karisma seorang pemimpin. !!! pegi bilik urusan banjir tu pun "BERKELAMBU" je mcm BARU LEPAS BERSUNAT !!!!

cifut said...

Jaga keselamatan der! Ahaks!!!!
Tgk gambar pun dh kelakar... wakakaka!

Anonymous said...

MB Selangor pernah melawat rakyat kena banjir ke?

Anonymous said...

Kucing aq gelak trkentot2 tgk org tua tuh pakai jaket keselamatan meredah banjir takat buku lali...

Lawak end of the year....

Anonymous said...

lucu la...ada ka nak pakai jekat keselamatan kat darat. tak nampak air pun leh pakai jeket keselamatan ka???

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Pakcu Rantau Panjang said...

Pakcu nak tulis cerita banjir kat Rantau Panjang ni...

Dekat masuk asar Pakcu rendah air nak ke Mussolla Maidin secara kebetulan MB ni bersama rombongannya sampai. Puak rela cerita yang terdapat 23 keluarga atas Mussola tersebut.Air setakat betis saja.

Tak pun dia turun dari pacuan roda tersebut untuk lihat mangsa banjir di Mussola tersebut tapi terus kedepan dan turun ditempat kering kira-kira 100 meter dari situ.

Tiada biskut keringpun dibawa,malah bertemu mata pun tidak...cukup pening Pakcu memikirkannya sedangkan mereka yang berada diatas Mussola bersedia menemui MB Kelantan yang warak tuuu...

Catatan ini Pakcu rekord Jam : 4.15 petang sewaktu iqamah Asar hendak dilaungkan...Walahualam

papa jahat said...

kain yg pok nik pakai pun boleh buat pelampong itik.

Anonymous said...

kalau dah uzur tu muka monyok tak larat lagi nak jalan duduk je lah kat rumah..tak payahlah nak publisiti konon perihatin sangat..azm

Anonymous said...

Kalau melawat mangsa banjir mestilah gembira... buat apa buat muka sedih... yea... banjir... yea... banjir... bengong...

Anonymous said...

Nak kutuk orang pun agak agak sebab yang dikutuk tu orang yang beragama. Kalau kita tersilap kesannya dalam hati kita.... Jadi hitam tak dapat hidayah. Kalau betul dia tak betul tak apalah. Itu nasihat saya. Takut sekarang orang islam jadi seperti apa yang diterangkan dalam hadis-hadis. Dunia terlalu difikirkan akhirat berapa kali je buat sekali?
-wan z wan k

Anonymous said...

POK NIK PENGECUT!!! DGN AIR PUN TAKUT. HAHAHA! BALA BALA BALA SUDAH TURUN DI KELANTAN TUUU!!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates