May 5, 2012

6 Vigil Untuk Khalid Ismath Di Penjara Pudu Tanpa Menghormati Hari Wesak

Seorang mahasiswa Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam, Jurusan Undang-Undang Tahun Pertama, Khalid Mohd. Ismath ditahan selepas hadir menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur di sini hari ini. Dia hadir bersama seorang peguam dan ahli keluarganya pada pukul 10 pagi sebelum ditahan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras untuk siasatan lanjut.

Khalid ditahan selepas dipercayai mengeluarkan satu kenyataan dalam laman sosial Facebook miliknya baru-baru ini bahawa dia bersetuju jika kesemua polis dibunuh.



Semenjak beberapa jam lalu, beberapa "tweet"dari laman sosial Twitter telah mewar-warkan agar satu perhimpunan diadakan untuk membebaskan Khalid Ismath dari tahanan polis.



Beberapa jalan di Kuala Lumpur ditutup hari ini bagi memberikan peluang kepada penganut Agama Buddha untuk meraikan perayaan Hari Wesak. Namun, puak-puak Solidariti Mahasiswa a.k.a juak-juak Pakatan Haram memang tidak tahu bahasa. Apa sahaja akan mereka lakukan demi untuk mencapai matlamat mereka. Tidak hormat langsung kepada perayaan penganut Agama lain di Malaysia.

6 comments:

Anonymous said...

Elok gak dia org nak vigil mlm ni, tak pyah PDRM penat2 cari Beruk2 Bershit yg lain, rasenye ramai gak dlm snarai tu yg nak bervigil...Blh temankan Berok sekor ni...

Anonymous said...

eloklah tu...vigil uth pemimpin CGPA 2.3....( kena bayar full PTPTN loan )....hahaha....tak ada otak betul la korang nie....mat sabun, cgpa berapa pulok???

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=30588

Anonymous said...

Mat Sabun mana pass ITM, dia dropout dulu, dia cuma ada SPM jer beb.

Anonymous said...

Ya Allah diaorang tau ka candlelight vigil itu asal dari mana, budaya agama mana ni.........

Budaya ni dah diserap secara halus ke amalan mainstream lalu nampak macam tidak ada apa-apa kesalahan. . Rasanya tak boleh meniru agama lain bagi yang Islam.

Anonymous said...

Ini Info vigil dari wikipedia.

dan candlelight vigil

http://en.wikipedia.org/wiki/Vigil

http://en.wikipedia.org/wiki/Candlelight_vigil

Tolong la pi baca. Bagi yang tak faham carila kamus.

Jangan jadi bodoh pada yang Islam.

Anonymous said...

Mereka ni memang bodoh... terlalu lah bodohnya...asyik nak tumbang kerajaan dengan buat candle light virgil.. Tak tahu mana yg betul dah...elok pecacai pecacai ni semua d tangkap.. kalau anak aku dah lama aku lempang dan terajang sebab tak reti tentang agama Islam dan jahil dalam pelajaran...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates