December 10, 2010

7 Namawee & Nazri Aziz - Ibarat Isi & Kuku

Hebat! Hebat sungguh penerimaan Menteri Jaga Pintu Parlimen kepada Babiwee opps ... Namewee. Kalau Bloggers Melayu di tempat Namewee, mampus sudah kena macam-macam tindakan undang-undang. Ada yang kena blacklist atau didakwa oleh SKMM, ada yang kena buat laporan polis dan macam-macam lagi tindakan ke atas mereka. Lain pulak halnya dengan Cina komunis ni. Bukan main sayang lagi Si Nazri Aziz. Siap dibelanya si Namewee melalui kenyataan medianya bahawa Namewee bukan "racist".

Walaupun berbagai onar yang dilakukan oleh Namewee ini, semuanya kelihatan harum dan cantik di mata Nazri. Sehinggakan kedatangan si tukang karut ini ke Parlimen mendapat layanan seorang Menteri, walaupun seorang Menteri yang haprak. Etika berpakaian jauh tolak ketepi. Walaupun peraturan untuk masuk ke Parlimen mewajibkan berpakaian baju kemeja bertangan panjang dan bertali leher, untuk si Namewee apa sahaja yang dipakainya pun tak mengapa, walaupun sehelai T-Shirt berkolar bulat.

Mungkin si Namewee ini datang berjumpa dengan Nazri Aziz hendak meminta pinjaman RM1 juta bagi membolehkan dirinya menyiapkan filem terbarunya berjudul Nasi Lemak yang tertangguh akibat kurang dana. Penulis hendak mencabar Ahli Parlimen Padang Rengas ini supaya membiayai si Namewee ini kalau beliau berani, kerana penulis hendak melihat apa yang pengundi-pengundi di Padang Rengas hendak lakukan kepada Pembela Namewee ini di dalam PRU13. Malu betul penulis dengan Menteri haprak dari Perak ini. Kalau tidak mengenang jasa Ayahnya yang pernah mentadbir di Perak, sudah lama kuludah gambar di atas.

7 comments:

Anonymous said...

menteri putar alam...RO

abdcarrymcassym said...

Salam saya ingin membalas tentang kenyataan D.S Nazri Aziz ini , mencegah adalah lebih dari merawati penyakit, jadi dalam kes namewee ini kita tidak boleh terus menyatakan yg ia tidak bersalah tetapi kita harus mewujudkan satu undang undang yang baru jika sesiapa pun yg mengubah Lagu Negaraku ataupun mempersendakan Lagu Negaraku itu sendiri , termasuklah beberapa perkara yg terdapat didalam lagu negaraku yg telah diubah itu seperti isu Agama dan sensitiviti kaum yg telah disentuh didlm lagu itu haruslah dikenakan tindakan undang undang , kerana percayalah jika perkara ini tidak dibendung akan wujud lagi namewee junior yg akan lebih ramai mengikut jejak langkah namewee yg seperti wabak ini , janganlah kita katakan tidak boleh untuk mewujudkan satu undang undang yg baru ...prevention is better than cure!!!!!!!

Anonymous said...

menteri bangang..dgn tun berani dgn babi takut

Anonymous said...

ALJUBURI
Disini telah terserlah UMNO tidak dapat lagi membela bangsa & agama di M'sia ni walaopon di war-warkan yg UMNO adalah tunggak BN, Najib da xde candidate yg lebih sesuai ke utk post Nazri nie??? Dgn negarawan berani hina , dgn pokemon cina tak cebok ni kan main lagi cemolot...sial anak haram jadah sungguh!

Anonymous said...

Bukan Isi dgn Kuku saperti Butuh Nuar dgn Jubur... itim sekali + dapat taik di hujung pala butuh...

Anonymous said...

senang saja nak test pak menteri ni suruh seorang budak melayu pergi jumpa dia di parlimen pakai seluar koyak ke baju senget ke kata nak minta tolong jumpa menteri kewangan nak mohon pinjaman modal nak niaga......tengok macamana reaksinya,perihatin ke tidak??

Anonymous said...

salam


dia nak habaq dia mesra rakyatla tu...hampehhhh. patut diludah ja namewee tu..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates