October 6, 2009

12 PAS For All?

Rencana menarik ini saya petik dari "Facebook" rakan baik saya, Afzainizam Abdullah. Baca dan renungkanlah.
11 September 2009, genap dua tahun slogan PAS Untuk Semua (PAS For All) dilancarkan. Dan 11 september 2009 Genaplah 23 tahun AMANAT ANWAR pada PAS di Kampung Seberang Marang Terengganu pada 14 Mac 1986.

Jelas 23 tahun sudah berlalu PAS masih ditakuk lama kerana PAS tidak mempunyai kemampuan, pengalaman dan tidak ada ketokohan melainkan angan-angan kosong. Malah hari ini PAS terpaksa menyambung nyawa politiknya melalui DAP. Sudah dua tahun apakah rancangan yang telah dikemukakan bersama-sama kunco-kunco mereka pada Rakyat? PAS hanya mampu menabur janji melalui ceramah-ceramah di malam hari, habis ceramah mereka akan balik tidur dan kemudian berceramah lagi, menabur janji lagi dimalam-malam berikutnya hinggalah ke hari ini.

Inilah amanat dan pesanan Anwar pada bangsa Melayu, yang patut bangsa Melayu sedar dan tidak lupa tentang politik pemimpin-pemimpin PAS hari ini. Begitu juga dengan Amanat Asy-Syahid Ustaz Ibrahim Libya yang telah menegaskan bahawa PAS hanya memiliki nafsu memerintah yang tidak selaras dengan ilmu pemerintahan tentang Islam yang mereka miliki.

Apakah hari ini kita sanggup mengakui kehebatan NAFSU yang mengatasi ilmu mereka? Pas hari ini tidak ada bezanya dengan PAS 23 tahun yang lampau. Malah PAS hari ini lebih paria lagi tarafnya berbanding perjuangan PAS sebelum ini, kerana hari ini kahak dan muntah yang diluah pada 23 tahun yang lampau kini PAS dan Anwar berebut menjilatnya serta dihidangkannya kembali pada bangsa hari ini sebagai juadah yang sudah berulat dan cabok.

Hari ini masih percayakah kita pada manusia yang lidahnya bercabang spesis reptilia tersebut? Sudah 23 tahun mereka berdusta, berbohong, menipu seluruh bangsa dengan agenda politik mereka. Hari ini janganlah dibiarkan talibarut bangsa ini terus menipu anak cucu kita. Cukuplah tipu daya PAS dan Anwar selama ini pada kita.

Apakah masih tidak cukup lagi segala bukti serta putar belit mereka pada kita hari ini. Peristiwa Berdarah Lubuk Merbau, Peristiwa Memali dan peristiwa Anwar menjilat UMNO, menjadi lebih sudu dari kuah, semuanya kita sudah melaluinya.

Kini sudah cukuplah tipu muslihat PAS yang terserlah hari ini bersama Anwar menjadi talibarut bangsa merosak perpaduan serta membuang masa kita dan anak-anak bangsa. Sampai bila kita dan setrusnya anak cucu kita harus menjadi “BARUA” pada agenda politik mereka yang keji itu.

Benar kata Anwar cara pemimpin-pemimpin PAS berpakaian lansung tidak mencerminkan tawaduk mereka. Hari ini dengan mudah mereka berpeluk erat dengan musuh mereka tanpa malu..dan terasa keji dengan tingkah laku mereka.

Hari sudah terbukti, kata-kata Anwar PAS hanyut dalam tepukan kebodohan pemimpin-pemimpin mereka sendiri. Dan PAS lebih bersedia diperalatkan dan diperlembukan oleh sesiapa saja yang dapat membantu mereka. Hari ini terbukti kata-kata Anwar menjadi realiti, PAS di Perlembukan oleh DAP dan PAS bertaraf “BARUA” pada Pakatan Rakyat.

Datuk Mustafa Ali nampaknya tak selesa dengan kenyataan Lim Kit Siang yang bimbang dengan masa depan pakatan pembangkang berikutan beberapa perkembangan mutakhir ini. Dari kenyataan Mustafa Ali ini sudah jelas menunjukkan bahawa dimana taraf dan kedudukan PAS hari ini diantara dua parti?

Barua atau talibarut bangsa. Dan sejauh mana kebenaran kata-kata Anwar yang PAS sanggup diperalatkan. Apakah Politik bertaraf “alat” atau talibarut ini mampu memperjuangkan kedaulatan Agama dan bangsa?

Renung-renungkanlah ...

1 Snippet - Cabaran SPR kepada Pakatan Haram

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof mencadangkan agar parti-parti pembangkang mendaftar Pakatan Rakyat sebagai sebuah gabungan yang sah seperti Barisan Nasional bagi membolehkan mereka berkempen sebagai satu pakatan.
Sumber: Bernama.com.
Mari kita tunggu siapa yang berani menyahut cabaran. YB Lim Kit Siang kah? TG Haji Hadi kah? TG Nik Aziz kah? YB Karpal Singh kah? Ataupun Raja Drama Pakatan Haram, DS Anwar Ibrahim. Jawab jangan tak jawab.


October 5, 2009

8 Harakahdaily Sememangnya Haprakdaily

Harakahdaily, apa yang boleh saya katakan melainkan satu-satunya akhbar portal yang mempunyai nilai bacaan seperti sampah, tidak beretika, tidak langsung memaparkan sumber ilmu selain dari fitnah dan hasutan. Tidak dilupakan juga akhbar sampah ini sarat dengan iklan ubat-ubat kuat yang meransang nafsu seks. Jadi tidak hairanlah apabila Pesuruhjaya PAS di utara tanahair diberitakan diadu oleh isterinya di Pejabat Agama kerana "ditunggangi" ketika datang bulan. Harakahdaily sewajarnya ditukarkan kepada Haprakdaily.

Tun Dr Mahathir yang pernah digelar dengan bermacam-macam gelaran oleh Haprakdaily, ketika zaman pemerintahannya tiba-tiba mendapat liputan akhbar portal berkenaan apabila Tun mengkritik pemilihan TS Isa Samad. Sudah lupakah kita apabila Tun digelar dengan Mahazalim, Mahafiraun dan bermacam lagi gelaran buruk yang diberikan. Apabila Tun secara ikhlas mengkritik pimpinan parti yang disayanginya, Tun diangkat oleh Haprakdaily sebagai hero. Lihat laporan Haprakdaily mengenai kritikan Tun, di sini.

Kalau betullah Haprakdaily memaparkan keterbukaan dan ketelusan serta menghargai pendapat-pendapat Tun, saya berharap mereka tidak lupa untuk menyiarkan pendapat Tun mengenai parti PAS seperti yang dilaporkan oleh BERNAMA seperti berikut:
"Dulu Pas kata kerjasama dengan bukan Islam akan jadi kafir, sekarang bukan sahaja mereka bekerjasama dengan bukan Islam, tapi dia kata ternak babi pun tak apa, tapi orang Islam tak boleh makan babi.

"Dia (Pas) ambil tafsiran dalam Al-Quran kata (orang Islam) tak boleh makan babi, dia tak kata tak boleh ternak (babi). Kalau dah ambil tafsiran macam tu, maknanya kita boleh ternak, kita boleh jual babi, kita boleh masak babi, tapi jangan makan, pasal nak setuju jugak dengan orang ini, kita sanggup tukar pendirian kita sama sekali," katanya kepada pemberita di sini Isnin.

Beliau sebelum itu menyampaikan wacana bertajuk "Dari Minda Tun, Ketuanan Melayu" di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Terengganu di sini hari ini. Turut hadir Naib Canselor UiTM, Tan Sri Prof Dr Ibrahim Abu Shah.

Dr Mahathir berkata Malaysia tidak mampu mempunyai pemimpin yang tidak berpendirian dan hanya mencari populariti diri.

"Kalau orang macam ini jadi pemimpin, susahlah," katanya.

Sumber: BERNAMA.com.

16 Melingkup Bersama Pas - Yang Tersurat Dan Tersirat

Tersurat:

Calon PAS, Zulkefly Mohamad Omar akan mendekati golongan berpendapatan rendah serta mendapatkan gaji minimum untuk pekerja ladang dalam kawasan pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang. Ini merupakan antara usahanya untuk menyelesaikan isu-isu yang disuarakan penduduk di kawasan berkenaan, seramai kira-kira 2,500 pengundi di kawasan Ladang Atherton, Pekan Siliau, Ladang Bradwall serta Sua Betong.

Sumber: Malaysiakini.

Tersirat:

Sudahkah kerajaan Pakatan Haram di 5 opps ... 4 buah negeri melaksanakan gaji minum kepada semua pekerja ladang di negeri-negeri yang diperintah oleh mereka? Sekiranya mereka gagal melaksanakan gaji minimum di 4 buah negeri di bawah jajahan mereka, apa yang boleh diharapkan oleh calon Pas yang seorang ini hendak melaksanakan gaji minimum di DUN yang kecil di dalam negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional? Berbmimpikah beliau? Adakah beliau hendak menggunakan duit poketnya untuk membayar gaji minimum tersebut?


Tersurat:

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub yakin anggota tentera yang akan mengundi dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang akan bersama-sama rakyat untuk mempertahankan negara ini dari serangan politik wang. "Rakyat semakin berubah dan semakin berani menentang cengkaman kuasa mereka yang berkeras dengan rasuah dan politik wang. PAS yakin, anggota-anggota tentera pasti akan bersama-sama rakyat mempertahankan negara kita dari serangan rasuah dan politik wang," kata beliau yang juga pengarah pilihan raya PAS bagi pilihan raya kecil tersebut

Sumber: Haprakdaily.

Tersirat:

Orang yang sama pernah menguris hati kaum kerabat tentera dengan mencadangkan bahawa Chin Peng hendaklah dimaafkan oleh Kerajaan Malaysia dan dibenarkan pulang menetap di Malaysia. Adakah selepas menghina golongan tentera dan bekas-bekas pejuang negara dengan mengiktiraf Ketua Komunis, adakah beliau yakin anggota-anggota tentera akan berjuang bersamanya?

Tersurat:

Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin mendakwa kerajaan BN lebih teruk daripada dinasti Mongol Yuan di China dan menggesa pengundi Cina di Bagan Pinang supaya mengikut 'jejak langkah' nenek moyang mereka dengan menolak calon BN. Berucap di satu majlis sambutan pesta tanglung di Bagan Pinang malam tadi, menteri besar Pakatan Rakyat Perak itu berkata, festival tersebut adalah mengenai "menumbangkan satu rejim yang kejam". Dan mengenai cerita mengenai bagaimana kaum Han pada Abad ke-14 menggunakan 'kuih bulan' untuk mengedarkan mesej menentang dinasti Yuan, Nizar menggesa penggundi Cina di Bagan Pinang untuk"menolak BN".

Sumber: Malaysiakini.

Tersirat:

Siapa lagi yang menjadi barua dan talibarut DAP di dalam Pas melainkan DS Nizar "The Puppet" Jamaluddin. Beliau akan melakukan apa sahaja termasuk mengadaikan maruah dan hak orang Melayu semata-mata untuk berkuasa. Di Bagan Pinang, beliau digunakan sebagai senjata untuk menarik undi kaum Cina dan bukan orang Melayu. Kenapa? Orang-orang Melayu di Bagan Pinang sudah mengenai siapa pengkianat Bangsa Melayu dan menjadi barua DAP.

October 3, 2009

2 Bila TG Nik Aziz Meraban DAP Naik Tocang

Inilah sebahagian gambar pahlawan-pahlawan negara yang terkorban semasa pertempuran di Bukit Kepong dengan Parti Komunis Malaya @ PKM yang diketuai oleh Chin Peng. Pahlawan-pahlawan ini adalah sebahagian daripada perajurit-perajurit tanahair yang berjuang mengorbankan nyawa untuk mempertahankan kemerdekaan tanahair. Mereka ini dibunuh dengan kejam oleh komunis-komunis di bawah naungan Chin Peng, yang kini diangkat sebagai wira oleh Pakatan Haram.

DS Anwar Ibrahim mahupun TG Nik Aziz pernah melaungkan supaya kerajaan memberikan taraf kewarganegaraan buat Chin Peng di Malaysia, walaupun beliau telah berkata beliau tidak akan meminta maaf di atas perbuatan kejamnya yang lampau. Layakkah dia diberi kemaafan dan dibenarkan pulang ke Malaysia setelah apa yang telah dilakukannya? Adakah kita bersedia memaafkan talibarut-talibarut Melayu ini apabila mereka merestui perjuangan DAP? Lupakan kita apabila DAP hendak menghapuskan hak-hak bangsa Melayu melalui konsep "Malaysian Malaysia"nya? Lupakah kita siapakah DAP dan PAP di Singapura yang menjadi pendokong kuat untuk mengiktiraf Chin Peng sebagai wira kemerdekaan negara.


Apabila Mursyidul Am PAS sendiri menyatakan Chin Peng merupakan seorang nasionalis, kesemua pemimpin Pakatan Haram mengangkat perjuangan komunis sebagai nasionalis, hanya semata-mata mahu menutup sejarah UMNO sebagai pejuang dan perintis kemerdekaan. Sokongan tidak berbelah bahagi kepada penganas komunis seperti Chin Peng telah menghalalkan perjuangan puak komunis ini sehingga menyebabkan generasi muda melupakan pengorbanan pejuang-pejuang melayu yang menjadi perajurit dan anggota keselamatan dan telah terkorban akibat keganasan komunis. Malah Pakatan Haram juga telah berusaha agar Chin Peng dibenarkan kembali ke tanah air dan berusaha untuk mengubah kotak pemikiran rakyat agar menerima Chin Peng seorang pejuang kemerdekaan.

Inikah yang diperjuangkan oleh TG Nik Aziz apabila beliau mengalu-alukan kemasukan orang-orang Melayu ke dalam DAP? Nilaikan sendiri hati busuknya dengan merujuk kepada keratan akhbar di bawah:

Apabila TG Nik Aziz sebagai Mursyidul Am PAS sudah meraban dan meroyan, juak-juak DAP semakin naik tocang. Habis orang-orang Melayu dibelasahnya. Datuk Dr Hassan Ali disuruh bertaubat. Cina kafir laknatullah mana yang suruh Datuk Dr Hassan Ali bertaubat?

"Saya memberi peluang kepadanya (Hassan) untuk bertaubat. Bertaubatlah" demikian kata Teng Chang Kim (ADUN DAP Sungai Pinang) kepada Hassan Ali dalam Sinar, mukasurat 7, 29 September 2009. Begitulah yang terjadi kepada pakatan pembangkang Selangor, ADUN DAP sudah boleh gesa Pesuruhjaya PAS bertaubat. Dulu Pengerusi DAP, Karpal Singh pernah minta Anwar Ibrahim bertaubat. Banduan salah guna kuasa itu tidak juga bertaubat. Kini, ADUN DAP pula yang menggesa Pesuruhjaya PAS pula. Inilah perangai Si Kitol di dalam masyarakat Melayu. Pasti ada sehingga hari kiamat.

October 2, 2009

7 Pakatan Haram Mula Mencipta Alasan-Alasan Untuk Menghadapi Kekalahan

Gelombang biru di Bagan Pinang tidak mampu lagi ditahan. Apa yang mampu Pakatan Haram lakukan ialah meletakkan calon "second class" di Bagan Pinang dan mula mencipta alasan-alasan untuk menghadapi kekalahan. Antaranya:

1. Undi pos tidak telus, PAS ada bukti!
Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mendakwa PAS mempunyai bukti bahawa berlaku ketidaktelusan dalam undi pos. Katanya, undi pos masih lagi tidak telus kerana masih terdapat dakwaan pengundi-pengundi pos yang tidak mengundi tetapi kertas undi mereka telah diundi orang lain. "Cuma kita masih lagi mepersoalkan undi pos, kerana undi pos tidak telus, masih lagi terdapat 'igauan-igauan' yang menyatakan bahawa di sana terdapat pengundi-pengundi yang tidak mengundi tapi kertas mereka diundi, ini (dakwaan yang) masyhur dalam undi pos, ini yang kita bimbang,"katanya.Katanya, PAS mempunyai bukti dan ada individu yang sanggup memberikan keterangan terhadap perkara di atas.

Sumber: Haprakdaily.
Kalau benarlah Pas mempunyai bukti dan saksi untuk menyokong dakwaan berkenaan, kenapa Pas tidak membawa perkara ini ke mahkamah? Kenapa pihak parti bulan mengambang ini tidak mengadakan injunksi untuk menghalang pilihanraya ini. Kenapa hendak tunggu dibelasah teruk sebelum mengeluarkan alasan-alasan kekalahan?

Secara logiknya buat apalah askar-askar yang mengundi pos hendak menyokong selain daripada Barisan Nasional. Bukankah gaji dan kemudahan-kemudahan lain sudah dijaga. Port Dickson sudahpun digelar Bandar Tentera Darat. Buat apa hendak undi Pakatan Haram. Chin Peng pun mereka agung-agungkan. Bekas Ketua Komunis Malaya ini pun mereka hendak samakan dengan Leftenan Adnan dan ribuan lagi askar yang telah terkorban mempertahankan tanahair tercinta. Takkan lah pihak-pihak tentera akan berpaling tadah dan menyokong suku sakat komunis ini?

2. DAP, PKR Tidak Dibenarkan Mengibar Bendera Dan Foto Pemimpin Oleh SPR
Dua parti yang bergabung dalam Pakatan Rakyat - DAP dan PKR - tetap akan meneruskan berkempen dengan mengibarkan bendera, logo dan gambar pemimpin mereka masing-masing sepanjang kempen pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang bermula 3 Oktober ini. Kedua-dua parti tersebut juga mencabar Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) untuk menunjukkan peruntukan undang-undang yang melarang mana-mana pemimpin atau parti politik berkempen bagi seseorang calon di sesuatu pilihanraya kecil. Pengerusi DAP Negeri Sembilan, Anthony Loke ketika dihubungi Malaysiakini berkata, arahan terbaru itu tidak masuk akal dan melampaui tugas SPR yang sebenarnya. Sementara itu, Ketua Angkatan Muda PKR (AMK), Shamsul Iskandar Md Akin menyifatkan arahan terbaru SPR itu akan menyebabkan berlakunya "defisit dalam sistem demokrasi di Malaysia".

Sumber: Malaysiakini.
Tak tahulah kenapalah bengap sangat kedua-dua orang ini. Yang bertanding parti Pas. Yang DAP dan PKR sibuk-sibuk hendak naikkan lambang parti dan pemimpin ni apasal. Bukankah mereka tidak ada hubungan apa-apa. Pakatan Rakyat yang dilaung-laungkan itu adalah pertubuhan HARAM! Tidak termaktub di dalam undang-undang negara ini pertubuhan haram boleh bebas melakukan sesuatu yang mereka ingini. Ibarat duda dan janda yang bermukah tanpa perhubungan yang sah. Carilah alasan-alasan lain untuk menyorok kemaluan daripada kekalahan besar.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates